Ohledně viditelnosti..používáte někdo ten v příspěvku zmíněný prográmek Reshade, respektive, jaké s ním máte zkušenosti : https://forum.il2...ntry441055
Ohledně viditelnosti..používáte někdo ten v příspěvku zmíněný prográmek Reshade, respektive, jaké s ním máte zkušenosti : https://forum.il2...ntry441055
Mě to s tím vždycky padalo. Nepovažuji za nutné vylepšovat již tak dobrý obraz, co má BOSko. Jsou ale lidi, kterým se to líbí, nebo jim to i nějak pomáhá. Za mě je to tak, že bych z toho příspěvku vzal tu první řádku, kde doporučuje nastavení přímo BOSka. Tedy rozhodně vypnou Cinematics a SSAO. Pak ještě nechávám antialiasing jen na 2, nebo ho mám úplně vypnutej.
Špatná viditelnost dotů v BOSku je většinou způsobena nekvalitním monitorem. Jestli si kdo myslí, že monitor za 6 000 korun je super koupě, no tak pak má levný šunt vhodný na psaní krátkých dopisů ve Wordu a hru piškvorek. Pokud je to navíc letitý kus, není na něm vidět nic rozumného. Kvalitní vizuální zážitek je nutno podpořit pořízením něčeho nejlépe s G-Sync(NVidia) nebo FreeSync(AMD), s 120Hz+, smysluplným gtg, barevným podáním, kontrastem, podsvícením ... Jo, leze to do peněz. Ale kdo to do toho nedá, tak má holt kompromis.
Klasika byl tuhle Deschain, který na tuhle radu dal a pořídil si herní monitor s 2560*1440 body, 144Hz a GSync. Několik následujících večerů jsem na TSku slýchával jen nadšené hýkání.
Podle mě tohle platí pro malé úhlopříčky. Na těch zuby moc nejdou vidět, takže ti vypnutí vyhlazování nevadí. To by dávalo smysl,proč to platilo u starého Šturmu. Tehdá jsme všichni měli prťavé obrazovky....jen můj názor a osobní zkušenost
Já jsem právě před tímto dilematem a to je nákup nového monitoru ( primárně BoS, DCS, nějaké FPS mě moc neberou, uvidíme co nová RO2 teda vlastně Vietnam ) ..zatím vím jen jedno a to je mnou požadováná uhlopřička..27palců. Vůbec se v těchto věcech nevyznám a rád si nechám poradit..bohužel asi víc jak 15K k tomuto účelu na rodině nevyškemrám..GK NVidia 1060.
Napíšu pár slov k monitorům. Jsme sice ve vláknu k BOSku, ale bude to monitor pro BOS (a DCS i CloD).
Krok 1) Jaká grafika
Bude to pro AMD nebo pro NVidii?
AMD = hledejte podporu FreeSync
NVidia = hledejte G-Sync
Podpora těchto synchronizačních technologií prakticky eliminuje skoro všechny úplně nevhodné monitory. Ty, co tohle mají, skoro všechny fungují dobře ve hrách. Pravděpodobně tedy proto, že to jsou herní technologie a kdo by se mrcasil s podporou herní technologie, když by to nebylo na hry. Bohužel je to buď AMD nebo NVidia. Tuším, asi nebude monitor, který by měl oba standardy.
Krok 2) Rozlišení
Aktuálně má podle mě smysl jít do
- Full HD, to je 1920 * 1080 bodů.
- Alternativně pak některé monitory mohou mít 1920*1200 bodů. Pokud tedy nějaký takový je s některou z těch "Sync" technologií. Asi ne.
- QHD, to je 2560*1440 bodů. Podle mě je toto aktuální optimum.
- 4K - zatím bych snad ještě počkal. Grafický výkon konkrétně pro BOS by se již našel, ale monitory budou ve 4K pravděpodobně limitované na 60Hz. Což někdo může vnímat jako omezení. Zas ale kdyby grafika udržela 4K na stabilních 60Hz, mohl by to být super obraz. V každém případě zvažte parametry svého pekáčku, jestli tohle utáhne.
- Nějaká exotika ultra širokého monitoru? Nevím, nezkoušel jsem.
Krok 3) Úhlopříčka
Zde to bude dost možná celkem jednoduché. Asi to bude 24" nebo 27". Větší G-Sync bývají dost drahý. Jsou i 28", 30", 32", 34" ... ale penízky lítají. U FreeSyncu je situace cenově o poznání lepší.
Krok 4) Obnovovací frekvence
Pokud je splněný bod 1) tedy sync technologie, asi budou všechny G-Sync monitory podprovat minimálně 120Hz nebo víc. Tedy stačí si pohlídat, že to tak je a víc netřeba řešit. Jen upozorním na 4K rozlišení, kde sice monitory mohou podporovat vysoké frekvence, ale ve 4K se přepnou jen na 60Hz. On na to snad ani není kabel, který by víc než 60Hz ve 4K přenesl. U FreeSync je jiná situace, víc než 60Hz není standard. Kdo to chce, musí si to pohlídat. Většinou ale máte NVidie.
Krok 5) Technologie obrazovky.
Zas platí jednoduché pravidlo. Máte bod 1) a tedy je již předvybráno. Většinou to bude TN technologie s LED podsvícením. Dražší modely pak IPS taky s ledkama. Acer dělá taky VA technologii s LED. Rozdíl v ceně mezi TN a lepším bude citelný. Takže to většinou bude souboj peněz. IPS má mnohem lepší barvy. TN bude asi o něco rychlejší. Ale ... stejnak rozhodnou peníze.
Krok 6) Barevná hloubka
Tohle je docela komplexní věc. Asi nejlépe si na WEBu najít nějaký odborný článek. Zde jen povím, že placaté monitory jsou docela limitované v rozsahu zobrazitelných barev. Ale taky jsou limitované grafické karty. Monitory jsou 8 a 10 bitové. Je to počet bitů na barevný kanál. Zmatek do toho vnáší to, že jsou 10 bitové monitory, které se na těch 10 bitů dostávají přepočtem z 8mi. Prostě bordel. Navíc si nejsem jistej, zda 10bitů vůbec umí DirectX. Takže tímhle se možná nezabývejte. Ušetříte nervy.
Krok 7) Odezva
Díky bodu 1) je tohle asi vyřešeno. 4ms a míň je fajn.
Další blbinky podle představ toho kterého soudruha.
Tak a teď to nejzásadnější. Ujistěte se, že vaše grafická karta podporuje G-Sync či FreeSync. Bez toho tenhle návod nedává smysl. A ještě připomenu, že G-Sync běhá přes DisplayPort.
Ale berte to jen jako představitele své kategorie. Nabídka je docela široká a zejména u FreeSyncu i cenově docela přijatelná. Jak jsem psal hned zkraje. Pokud máte G-Sync či FreeSync, asi s monitorem nemůžete šlápnout úplně vedle. Když už nějaký monitor získá vaše srdce, zkuste si na googlu najít nějaké review k tomu typu. Zde se člověk dočte víc podrobností a případných omezení. Většinou je to anglicky, což v drtivé většině případů přelouskáte, nebo kdyžtak napište.
Jo a spolu s koupí monitoru se zkuste stavit u očaře a nechte si překalibrovat taky voči.
- 4K - zatím bych snad ještě počkal. Grafický výkon konkrétně pro BOS by se již našel, ale monitory budou ve 4K pravděpodobně limitované na 60Hz. Což někdo může vnímat jako omezení. Zas ale kdyby grafika udržela 4K na stabilních 60Hz, mohl by to být super obraz. V každém případě zvažte parametry svého pekáčku, jestli tohle utáhne.
Pokud GPU podporuje DisplayPort 1.3, pak lze provozovat 4K@120Hz, 5K@60Hz a 8K@30Hz. Pokud se nepletu, pak DP 1.3 podporuje AMD Polaris (RX) a nVidia Pascal (10x0) architektura.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Aces_Wild napsal:Pokud GPU podporuje DisplayPort 1.3, pak lze provozovat 4K@120Hz, 5K@60Hz a 8K@30Hz. Pokud se nepletu, pak DP 1.3 podporuje AMD Polaris (RX) a nVidia Pascal (10x0) architektura.
Jistě, DP verze 1.3 řeší problém frekvence pro 4K rozlišení. Ale kde se dá aktuálně sehnat monitor, který by měl DP 1.3 a podporoval 120Hz+ při 4K? Já o žádném dostupném nevím. Navíc je třeba i DP 1.3 kabel. Ani ty nejsou úplně běžné, i když jistě sehnatelné.
Jistě, DP verze 1.3 řeší problém frekvence pro 4K rozlišení. Ale kde se dá aktuálně sehnat monitor, který by měl DP 1.3 a podporoval 120Hz+ při 4K? Já o žádném dostupném nevím. Navíc je třeba i DP 1.3 kabel. Ani ty nejsou úplně běžné, i když jistě sehnatelné.
Např. ASUS PG27UQ, 4K, 144Hz, G-SYNC HDR. Vyžaduje DP 1.4, tedy Pascal architekturu.
Mezi 1.2, 1.3, 1.4 DP kabelem není žádný fyzický rozdíl. Pro DP 1.3+ tedy stačí DP kabel odpovídající 1.2 specifikaci.
Podle mě tohle platí pro malé úhlopříčky. Na těch zuby moc nejdou vidět, takže ti vypnutí vyhlazování nevadí. To by dávalo smysl,proč to platilo u starého Šturmu. Tehdá jsme všichni měli prťavé obrazovky....jen můj názor a osobní zkušenost
Ne, já malou úhlopříčku neměl nikdy. Jistě, má to vliv, ale já mám taky pravdu.
Proč jsem zmínil starou sériie je fakt, že zobrazuje vzdálený letadla jako tečky, na rozdíl od RoF a BOS engine.
A co je jedna šedá tečka na modrém pozadí bez AA? Šedá tečka.
A co je jedna šedá tečka na modrém pozadí s AA 4,8,16+ ? Šedomodrá, modrošedomodrá a pak už asi jen modrá tečka (z tohoto úhlu pohledu mizí data).
Tenhle případ s úhlopříčkou nesouvisí a proto někdo vidí a někdo nevidí doty na 10 nebo 30 km (od nějaké DT verze jde ještě zdvojnásobit dohlednost)
Zase čím větší rozlišení a menší úhlopříčka, tím není třeba tolik vyhlazovat hrany. Jestli zapnout AA a na kolik, aby to nemělo vliv na funkci, vlastně rozhoduje velikost bodu (+vzdálenost pozorovatele od monitoru a výrobní kvalita očí)
Možná je to na extra vlákno.
První verzi FreeSync bych nedoporučil, stejně ani první verzi G-sync (aby nebyly monitory tak drahý, tak to cpaly snad do nejlevnějších panelů).
Rozhodně, kdo na to má a nechce ultra velkej monitor, tak G-sync (jakejkoliv ultra velkej nepředraženej monitor zvyšuje pravděpodobnost nerovnoměrnýho podsvícení).
FreeSync je pro socky, AMD elegantně řeší problém (v rámci VESA standardu) zalepením části děr v cedníku, aby se dal použít na vylití rybníku. Nvidia zkonstruovala nový kýbl.
Řešení je jiný a taky jsou jiný výsledky. Jestli vůbec, tak G-sync monitor, když se zapne G-sync (některé mají dvě elektroniky, některé jednu [ano, byly i monitory s G-sync bez HDMI] ), tak nemusí podporovat Ultra Low Motion Blur. K tomu monitory se zapnutým G-sync nepodporují dynamický podsvícení panelu (ten čip to v sobě z principu nemá, protože jde o post processing a ten by zvýšil latence).
Jistě, DP verze 1.3 řeší problém frekvence pro 4K rozlišení. Ale kde se dá aktuálně sehnat monitor, který by měl DP 1.3 a podporoval 120Hz+ při 4K? Já o žádném dostupném nevím. Navíc je třeba i DP 1.3 kabel. Ani ty nejsou úplně běžné, i když jistě sehnatelné.
Např. ASUS PG27UQ, 4K, 144Hz, G-SYNC HDR. Vyžaduje DP 1.4, tedy Pascal architekturu.
Mezi 1.2, 1.3, 1.4 DP kabelem není žádný fyzický rozdíl. Pro DP 1.3+ tedy stačí DP kabel odpovídající 1.2 specifikaci.
Takže teď v tom bude ještě větší bordel Předcházející tedy platí jen pro ty lepší monitory s horším G-sync (před G-sync HDR). Pořád to ale budou 8bit barvy, no to je pro socky.
*/
Z prvních verzí FreeSync a G-sync to vypadá, že by na vysokých FPS dosahovaly obě technologie podobných výsledků, ale při nízkých by jednoznačně vyhrál G-sync. Čím větší budete mít rozlišení, tím lepší to bude s G-sync, pokud nebudete mít grafickou kartu k neutahání (1080 SLI).
Pokud někdo napíše, že je FreeSync na prd, tak napište PROČ. Dle mě je na něco jiného, takže na prd není, a když je ve VESA standardu, tak se dá očekávat, že jej bude dříve nebo později podporovat i Nvidia (ale určitě v tichosti, aby prodala víc G-sync).
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.