Zdravím, jsem zelenáč tak se zeptám možná blbě, jde přiřadit jednu z os freetracku nebo opentracku pro zoom ve hře? Myslím to tak že když se přiblížím k display přizoomuje se mi pohled ve hře.
Dík
Jestli někde chválit skvělou funkci polohování Opentrack tak určitě v DCS, navíc lze v simu nastavit nativní zoom pro osu Z a kupodivu ovládání neztrácí na přesnosti při na oko nedostupném čudlu schovaném v kokpitu. Přiblížení působí přirozeně a strašně rychle se na tuhle funkci zvyká.
Mapování trackir_z najdete v nastavení os.
[img]http://img8.rajce.idnes.cz/d0801/4/4901/4901891_507dca2b7c43a1bacef8c830a77145ff/images/DCSZ.jpg[/img] is not a valid Image.
Mírné odzoomování křivkou
[img]http://img8.rajce.idnes.cz/d0801/4/4901/4901891_507dca2b7c43a1bacef8c830a77145ff/images/DCSZ2.jpg[/img] is not a valid Image.
Extra nastavení profilu pro DCS
[img]http://img8.rajce.idnes.cz/d0801/4/4901/4901891_507dca2b7c43a1bacef8c830a77145ff/images/DCS3.jpg[/img] is not a valid Image.
Pokud se to někomu povedlo nastavit ke spokojenosti, tak bych rád věděl, jak jste řešili změnu úhlu pohledu při přiblížení hlavy k monitoru (snímač nikoliv za monitorem, ale za hlavou v její podélné ose ?), protože se člověk z TIR na monitoru vždy mírně předklání a pak se vlastně dívá jinam, něž bych chtěl. Já jsem trpěl tím, že mě to nutilo nepřirozeně kroutit hlavou až jsem zoom přes osu z vyhodil. U některých her se dá strpět skokové zazoomování, ale na bojové létání mi to přišlo nic moc.
Tam je to technicky nemožné absence analogové osy neumožní mít zoom na ose Z. Jedině by musel TF v budoucnu aktualizovat správce mapování a pak to půjde.
Jelikož sem si přesně na tohle zvykl při prvním 6dof modu pro stařičkého Ila, nemůžu od té doby jinak, osu Z opentracku mám jako zoom, pro pohyb hlavy v ose Z, který je nutné používat jen třeba v případě, kdy nevidím na budík hlavní nádrže v p-40 a podobně používám jinak nevyužitou plynovou páčku na sidewindru.
K problému s vertikálním pohybem hlavy při přiblížení: Řeším nelineárním pohybem ve vertikální ose opentracku podobně jako máte spousta z vás nastavené osy joysticku, tedy méně citlivé středy, více citlivé okraje. Při centrování se předkloním dopředu a lehce zvednu hlavu, cca 3 cm a vycentruju, pak se zpátky položim do opěradla a mám hlavu přesně tam kde chci, takle lítám většinu času... V boji, když zaměřuju, samozřejmě zoomuju pohybem hlavy dopředu, to narovnání se o 3 cm fakt není problém... Samozřejmě to nemám nastavené tak, že hlavou hýbám 2 metry dopředu a dozadu, to by pak lítalo vertikálně fakt hodně, ale asi tak 40cm mezi max a min zoomem... Krásně plynulé...
Jak to nastavit ve zmiňovaných hrách:
DCS - no takle by to mělo vypadat všude, vývojáři na to mysleli, krása.
BoS - Jde to, podrobný návod jsem postoval v opentrack vlákně, funguje naprosto bez problémů... Vývojáři se navíc nechali slyšet při oznámení BoK, že chtěj udělat HeadTracking jako ostatní vstupní periferie, tedy časem se snad dočkáme stejně lehkého nastavení jako u DCS...
CloD - Jde to ale dře to Fór je v tom, že si stáhnete software Glowpie a pomocí něj nastavíte emulaci pohybu myši v ose z při zmáčknutém středním tlačítku myši (na tu lze totiž zoom namapovat), která je řízená pohybem osy z OpeTracku, FreeTracku či TrackIru... Měl jsem to takto rozchozené s FreeTrackem, ale na CloD už jsem léta nešáhl... Nevýhoda byla ta, že aby zoom fungoval na pohyb myši, muselo se u toho držet specifické tlačítko, defaultně snad pravé to prostřední tlačítko na myši myslím. Opět vyřešeno pomocí emulace v GlovPie jako přepínač na jedné klávese, po startu přepnout, fungoval zoom, ale ne escape klávesa a myš jako myš, když sem chtěl dát esc či používat myš, tak opět přepnout, teď funguje esc i myš, ale nejde zoom, když chci zoom, zas přepnout atd... Program v GlovPie stále samozřejmě mám, s lehkými programátorskými znalostmi lze upravovat k obrazu svému...
Upravil/a Hot_Dog dne 14-01-2017 00:20
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.