Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 11:22
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
Zdeňku, já používám vzorec košatější .
https://www.aerow...ta-letadla
Měření v simu provádím tak, že dělám sestupnou spirálu ustálenou rychlostí a dělám průměr z trojice zatáček ve stylu: V zaměřovači: Les, rybník, jinej les, kostel, les, rybník, jinej les, kostel, les, rybník, jinej les, kostel. Rychlost proto, že ji mám před očima a dokážu jí tak fixovat snáz, než čas. Když v daném režimu letadlo ustálíme (optimálně trimem, ale většinou je nutno "stabilně" tahat), tak začnou vypadávat data, která potřebujeme.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 04-02-2020 11:29
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
ZVP Zdenek |
Přidané 04-02-2020 11:39
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 369
Založený: 14.04.08
|
Aha, čili ne pouze odstředivé zrychlení ale celkové přetížení.... ?
Die Tschechen sind die lachende Bestien
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 04-02-2020 11:44
|
Stařešina
Příspěvek: 5499
Založený: 19.08.07
|
Je jasné, že se do uspání piloti moc nehrnuli a proto o tom ani neměli tendenci moc psát. Na druhou stranu celkem běžně čtu, že pilot/jeho protivník letoun urval a ztratil vztlak. Což aktuálněve hře (ano, budu tomu říkat hra) nejde, protože se spíš uspíme.
Teď je tedy otázka jestli je dobře uspávání, nebo utržení. Oboje správně být nemůže.
FM v BOXu se mě osobně moc nelíbí. Asi budu kacíř, ale v il2:1946 jsem si připadal víc jako v letadle i když jsem měl horší grafiku a poloviční dmg model. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 11:53
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
jj
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 04-02-2020 12:57
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
606_Tempik napsal:
Je jasné, že se do uspání piloti moc nehrnuli a proto o tom ani neměli tendenci moc psát. Na druhou stranu celkem běžně čtu, že pilot/jeho protivník letoun urval a ztratil vztlak. Což aktuálněve hře (ano, budu tomu říkat hra) nejde, protože se spíš uspíme.
Teď je tedy otázka jestli je dobře uspávání, nebo utržení. Oboje správně být nemůže.
FM v BOXu se mě osobně moc nelíbí. Asi budu kacíř, ale v il2:1946 jsem si připadal víc jako v letadle i když jsem měl horší grafiku a poloviční dmg model. Na nízké rychlosti urveš letadlo bez G. Když jdeš pod pádovku, dokonce spadne samo. Ve hře to samozřejmě jde. Stačí to vzít stoupavou zatáčkou chvilku po spirále nahoru a přitahovat a přitahovat až se propadne. Nebo uber plyn. Stačí vyčerpat zásobu rychlosti. Já bych tu hru úplně v tomto směru nepodceňoval. Tahle základní mechanika a aerodynamika tam je dobře. |
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 04-02-2020 13:19
|
Diskutující
Příspěvek: 4035
Založený: 18.01.10
|
Předpokládám, že Tempík má na mysli urvání na vysoké rychlosti. Třeba potlačení ve Fw190 nebo mustangu. Před "G" aktualizací se to dělo celkem běžně, teď už se stím moc nesetkávám, čímž teda netvrdím že to nejde.
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 13:26
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
Druindine, urvat při potlačení to letadlo šlo naposledy tak v roce 2016, tohle období nedostatku stability je naštěstí dlouhé roky pryč.
Fw 190 jde při přitažení urvat úplně v pohodě. Ostatně letové modely se nijak výrazně neměnily.
Změřte si ty géčka, ať víte, jestli se vám pilot uspává okolo 6 G, což je OK, nebo třeba okolo 4 G, což by bylo špatně, stejně jako okolo 8 G.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 04-02-2020 13:38
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Já tedy tuhle v zápalu nesmiřitelného boje s Ju 88 zatáhnul u Poníka tak mocně za tu páku, že jsem ho urval. Tedy urval jsem mu křídla. Chudákovi. Takže Poník urvat rozhodně jde. |
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 04-02-2020 13:44
|
Diskutující
Příspěvek: 4035
Založený: 18.01.10
|
Fuči v roce 2016 to šlo urvat extrémě snadno (teda jen foka, páč mustanga jsme tak nějak neměli a ostatní letadla na to tolik netrpěla), pak to zkorigovali, ale urvat to šlo rozhodně ještě v roce 2019
Mimochodem když jsme u těch urvanejch letadel, co říkáte na letovej model kobry a její pověstné vývrtky?
|
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 04-02-2020 13:59
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
To je to letadlo co nikdo nelétá? Stejně jako Thundera?
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 14:05
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
Druindine, já zcela upřímně nechápu, v čem vidíš problém. Mně prostě Fw 190 urvat jde. Stačí trochu víc přitáhnout a je to. Jestli ti urvat nejde, tak nevím, čím to může být. Jsem celkem přesvědčený, že se letový model Fw 190 v posledních několika letech zásadním způsobem nezměnil.
S Kobrou jsem se prolétl jen párkrát. Špatně stoupá. Víc dojmů z ní nemám .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 04-02-2020 14:12
|
Diskutující
Příspěvek: 4035
Založený: 18.01.10
|
Já taky tvrdím že urvat jde, jen Tempík psal ve smyslu, že dřív než teď letadlo urveš, tak usneš, Rumcajs to pochopil že na malejch rychlostech, já to pochopil že na velkejch rychlostech a tys začal s tím, že to šlo urvat na vysoké rychlosti naposled v roce 2016
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 14:20
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
Já jsem o rychlostech nic nepsal. Jen jsem psal, že šlo urvat při potlačení kdysi dávno, kdežto při přitažení jde urvat stále .
Pokud se Tempík ve Focke-Wulfu dříve uspí, než ho urve, tak proč ne. I to je správně. Je to otázka rychlostí, úhlu náběhu a derivace, resp. rychlosti změny, toho úhlu náběhu. Hlavně ve starém Šturmovi před radikální revizí letového modelu Fw 190 v roce 2012 se tohle letadlo trhalo při jakýchkoliv rychlostech, aniž by pocítilo krásu blackoutu . A taky jsme si poradilo . Ale to je jiný simulátor.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 04-02-2020 14:25
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 04-02-2020 14:34
|
Diskutující
Příspěvek: 4035
Založený: 18.01.10
|
Tak já mám celou dobu na mysli utržení na vysoké rychlosti při potlačení.
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 14:42
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
No...pokud se oba bavíme o vysoké rychlosti aspoň 500 km/h, tak tam, co si pamatuji, se ten Fw 190 nedal utrhnout v žádném simu, kterého jsem se dotkl.
Při nízké rychlosti (dejme tomu do 250 - 400 km/h) to šlo v té původní revizi letových modelů v BOX, ale ve starém Šturmovi také ne.
Ono odtržení proudění při potlačení není v reálu obvyklé. Letadla to "nedokáží". Proto se tak moc nadávalo na původní revizi FM v BOXu.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 14:55
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
Imho jsme tu debatu ale už dokonale rozdrobili . Od limitu na přetížení pilota (blackout) až po schopnosti letadla při redoutu
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 04-02-2020 15:11
|
Diskutující
Příspěvek: 4035
Založený: 18.01.10
|
Ryclost ti neřeknu, když na mě někdo řve ať uhnu, nedívám se na rychloměr, ale za sebe No a když dajvuju na foka a držím ho v zaměřovači tak samozřejmě taky ne
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 15:13
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
No ale většina lidí breakuje spíš přitažením, ne? Nebo půlvýkrutem a přitažením? Nebo barelem a přitažením . Jako "breakovat" potlačením proč ne, ale to už musí bejt fakt nouze, protože je to většinou dost vlažné a ten vzadu do toho lehce předsadí.
Jaké reálné letadlo by mělo jít utrhnout při potlačení? Já o tom snad nikdy nikde nečetl.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 04-02-2020 15:31
|
Diskutující
Příspěvek: 4035
Založený: 18.01.10
|
Tak brejknout, nebo lépe řečeno uhnout se dá všelijakými způsoby a jedním z nich je potlačení.
Já to paradoxně četl od tebe, když na tohle začal trpět fokáč, psal jsi v diskuzi o tom, že na to v reálu trpěl i mustang.
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-02-2020 15:34
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
Ode mě?
A nepleteš si to celé s termínem "high-speed-stall"? To je totiž úplně pravej opak toho, o čem se teď bavíme. To je stav, kdy dojde k odtržení proudění při relativně vysoké rychlosti A smozřejmě při PŘITAŽENÍ, nikoliv při potlačení. A ano, některá letadla to dokázala. Opět kombinace stavu, který popisuji výše. Schválně zkusím, jestli to jde u Fw 190 v BOXu.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|