May 18 2024 13:15:56
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 1
AB1Richard

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Matylda
magot napsal:

606_Tempik napsal:
Až přijdou japonci se svými kroutivými letadly

Těm se budou vyhejbat jak čert kříži, dokud to půjde. Letadlovky a karibský enviroment to bude pro jejich peněženku nepopulární ..


Tak doufám, že pravdu nemáš, páč já a min. ještě dva námořníci, které znám, bychom s hákama bouchali o palubu hned, Cool než řešit G-gaťata a pro slečinky. Šklebící se
Starý Pacifik měl taky velký úspěch, dyk to tady byl nakonec samý Fučida, Hien, Saburo... Mrknutí
 
magot
To já taky Matyldo. Ať si strčej celej sovětskej svaz někam za jednu mapu pacifiku s pár letadly ..
Ale to víš, trendy jsou jiné Úsměv
 
310_cibule
Já bych chtěl taky hák. A další Megažbluňk. Pro pamětníky.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
1stCL_Fucida
Hot_Dog napsal:
Četli jste někdy, že by pilot fokáče během delšího souboje kontroloval stav v přední/zadní nádrži a podle potřeby upravoval? Hra toto taky dělá (zatím automaticky) a podle této logiky věci požaduji, aby fokáč po vstupu do souboje přestal přepínat nádrže, tím si postupně začal nevyvažovat letadlo na jednu nebo druhou stranu, podle toho na jaké nádrži zůstala poloha přepnutá, a čerpal z ní tak dlouho, dokud mu v ní nedojde benzín... Poté chci 20 vteřin fokáče bez motoru, než si pilot uvědomí co podělal, přehodí přepínač nádrže, znova nahodí motor... Na základě toho, že sem nikde nečet, že by v boji ty nádrže přepínal...


Vybral sis zrovna blbý letadlo Úsměv. Nečekal bys snad, že zrovna manuál Luftwaffe opomene takto základní věc? Mrknutí. Konkrétně část Flugbetrieb, kapitola Kraftstoffversorgung während des Fluges se svými podkapitolami Ohne Zusatzbehälter a Mit Zusatzbehälter Úsměv

Svým pilotům jsem samozřejmě zvláště poučné a vzrušující pasáže z manuálů předčítal před spaním, tak se divím, že ti tady už někdo z nich neoponoval Úsměv

PS: Fw 190 si tohle, stejně jako prakticky všechno ostatní, řešil automaticky. A vlastně to byl docela hezký systém. Palivová pumpa čerpala palivo jak z přední, tak i ze zadní nádrže současně. Měla dvě sací komory - pro každou nádrž jednu. Přebytečné palivo, které motor nespotřeboval, bylo následně odvedeno zpátky do přední nádrže. To je ostatně také důvod, proč zadní nádrž stroj vyčerpá rychleji, než přední, přestože je zadní objemnější.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hot_Dog
Njn, sem moh tusit, ze psat neco o fokaci bude jako drazdit kobru bosou nohou:-) Ale vzhledem k tomu, ze stejnou neznalost projevily i tvoje ovecky, tak zas na tom tak spatne nejsemŠklebící se
 
LesniHU
Hot_Dog napsal:
A měli ty systémy bomby na kyslík (a s něčím to skutečně míchali, protže čistý kyslík se dýchat nedá) a nebo to byl stlačený vzduch? Ale jinak si v běžném stavu kdy normálně dýcháš a je jedno jestli seš v klidu, nebo při zátěži krev zvýšením koncentace opravdu neokysličíš, protože už tak je okysličená téměř na maximum... Leda by se před soubojem opravdu naschvál dusili (a jedinej důvod proč to dělat mě napadá, aby šetřili kyslík, ale vzhledem k tomu, že ho většina letadel měla na několikanásobnou dobu co benzín) a při souboji si to pustili víc, aby už se nedusili, ale to pochybuju...

Ano v nějakých vyšších výškách (vůbec nevím jakých, odhaduju úplně od boku tak 4000m a výš, nejsem horolezec, ale vím jak funguje saturace krve kyslíkem a její měření) bude už saturace krve kyslíkem klesat pod normální hodnoty 95-99%, ale to předpokládám měl každej už tu dýchací masku nasazenou a tu hodnotu 95-99% si udržoval...

Ale nikde sem o tom nečetl, takže hádám, že to dělali 1) jako preventivní opatření, kdyby se něco podělalo, aby toho kyslíku bylo dost a v boji klidně radši nějakej zahodim, než aby mi chyběl a 2)protože tušili, že díky námaze ho budou stejně potřebovat víc než v klidu...

PS: tak tady sem našel něco k tomu, https://www.resea...MONT_BLANC, vypadá to že saturace začíná klesat už tak kolem 3000m.n.m, ale pokud měli nasazenou masku, tak si jí stejně udržovali imho normální i v průběhu letu...

PS2: Takže ano LesniHU, máš samozřejmě pravdu, že požítím kyslíku se ti krev okysličí víc, ale pouze vůči nějakému "přidušenému" stavu, né proti normálu, jak sem to myslel já. Když to obrátím, když by si měl vzduch s 30% kyslíku místo klasických 21% co dýcháme, furt budeš na saturaci krve 95-99%.
Ja predpokladam, ze celou dobu mluvime o letani ve vysce, probirat litani u zeme nedava v tomto kontextu smysl. Stejne tak nedava smysl vozit bombu se stlacenym vzduchem, protoze zaprve ho neni treba vozit, staci maly kompresorek u motoru, a zadruhe jeho jedine vyuziti by byl pretlakovy odev nebo kabina, ne maska, ktera z principu snizuje tlak na tlak okoli.

Mit masku nasazenou nepretrzite ma nekolik vyraznych vyhod, nemusi byt cas si ji nasadit a nastavit kyslik, v pripade pozaru nemas popaleny cely oblicej, kdyz nic nehori, tak ti oblicej neomrza a, alespon u nekterych letadel, se nepriotravis vyfukovymi plyny. A nejsi ve filmu, aby ti muselo byt videt do obliceje :-)

Samotny kyslik se dychat da, koneckoncu je to dobre reseni treba pro kosmonauty ve skafandru, aby nevypadali jako michelin - kyslik pri nizsim tlaku umozni, aby se alespon trochu pohybovali.

Termin, co hledas, je "doba uzitecneho vedomi".
 
LesniHU
Deschain napsal:

Nazdar, po delší době jsem zas podíval do fóra, a hned hádka, zaujalo mě to, a říkám si opravdu za 100 let létání není dohledatelná studie o účinku zrychlení na pilota ?

Samozřejmě že je, našel jsem knížku která se na tyto studie odkazuje, jmenuje se International encyclopedia of ergonomics and human factors a docela rozsáhle se té problematice věnuje.

zde odkaz, strany 1864 a 1865, bohužel celá kapitola zde není přístupná, pro účely zdejší diskuze, píšou, že tato metoda (pozice sedačky) je velmi účinná => klidně mohl být velký rozdíl mezi tolerancí přetížení dle konstrukce stroje , takže pilot ve spitu se mohl uspat i tam kde pilot befka byl v pohodě, zrychlení sice stejné (poloměr, rychlost atd). ale tolerance vůči tomu přetížení bude v té sklopené sedačce úplně jiná, a to je to o co se jedná. Pokud by tam byla i ta rovnice (3) ze které vycházejí (skryto). Dalo by se asi i dopočítat k tomu rozdílu těch tolerancí.

https://books.goo...mp;f=false
Tak hledej dal :-). Je jich dost.
Ta skryta rovnice bude variace na "vyska mozku nad srdcem=vyska mozku nad srdcem stojiciho pilota * cos(sklon operadla)".
 
LesniHU
Rumcajs napsal:

Ale tahle debata uspí ukroutí ... kroutivá nekroutivá letadla. Kroutivá letadla mají tu výhodu v kroucení na nízkých rychlostech. Každá stihačka z WW2 uspí pilota, když na to má dostatečnou rychlost. Ale pokud se člověk pustí do zatáčkového souboje někde na pádovce, pak ho asi neuspí žádné letadlo. Kdyby bylo kroucení v pomalých zatáčkách převažujícím stylem boje a rozhodovalo válku, tak by i Němci dělali kroutivá letadla. Jenže to tak přeci nebylo.
Nemci valku prohrali. Takze to asi neni idealni argument :-)
 
Rumcajs
LesniHU napsal:

Rumcajs napsal:

Ale tahle debata uspí ukroutí ... kroutivá nekroutivá letadla. Kroutivá letadla mají tu výhodu v kroucení na nízkých rychlostech. Každá stihačka z WW2 uspí pilota, když na to má dostatečnou rychlost. Ale pokud se člověk pustí do zatáčkového souboje někde na pádovce, pak ho asi neuspí žádné letadlo. Kdyby bylo kroucení v pomalých zatáčkách převažujícím stylem boje a rozhodovalo válku, tak by i Němci dělali kroutivá letadla. Jenže to tak přeci nebylo.
Nemci valku prohrali. Takze to asi neni idealni argument :-)
Ano. Hu má pravdu. Smetiště dějin již čeká na můj argument. Smutný
 
alfik

Samotny kyslik se dychat da, koneckoncu je to dobre reseni treba pro kosmonauty ve skafandru, aby nevypadali jako michelin - kyslik pri nizsim tlaku umozni, aby se alespon trochu pohybovali.

Ono to je závislé na okolním tlaku, resp. na poměru okolního tlaku a nasyceností krve krevními plyny. Kyslík s kysličníkem uhličitým se v plicních komůrkách vyměňuje za zcela spec. podmínek, hemoglobin váže kysličník lépe (no, ten uhelnatý ještě mnohem raději...) než kyslík, takže za norm. okolností, tj. (v letadle či na horách) cca do 3 500m, se vyplavuje velmi rychle z krve a jeho místo pak zaujme kyslík.
To má ten efekt, že se snižujícím se okolním tlakem (výška letu) se musí zvyšovat procento kyslíku v dýchacím vzduchu, aby byl zachován poměr kyslík/kysličník v krvi. USA např. v prg Apollo používaly třetinový tlak, a zcela čistý kyslík jako dých. plyn, aby měli při tomto tlaku kosmonauti tento poměr zachován.
A naopak, se zvyšujícím se tlakem, při potápění, je (napřed) třeba vyměnit dusík za helium kvůli problémům při vynořování a sniž. tlaku, a se zvyšující se hloubkou se pak musí také snižovat množství kyslíku v té směsi. Z toho důvodu se prakticky nedá pracovat pod hloubkou cca 200m, protože tam potom vychází v podstatě nulové mn. kyslíku v tom héliu, jenže... mozek bez kyslíku odmítá žít Úsměv
Mch s tím souvisí také jedna hypotéza, proč vymřeli velcí dinosauři, ale malí (ptáci), hmyz a hlavně savci přežili. Podle ní ve velkých vejcích docházelo při nedostatku kyslíku ve vzduchu po Chiculubské katastrofě (a také výlevech trapů, ono je těžké říci co bylo dříve ale zdá se že se na vymírání podílely obě věci současně, nebo že to ty trapy zahájily a asteroid dal "coup de grasse" ) k nedostatečnému prostupu kyslíku, a ve velkých tělech dospělců také. Hmyz a ptáci byli dostatečně malí, a savci mají jednu velkou výhodu - placentu. Ono se stejně nemá říkat savci ale placentálové, protože to sání není to nejdůležitější - placenta ano Úsměv
No a placenta funguje mj. jako filtr na kyslík, v krvi plodu je vyšší procento kyslíku než v krvi matky, přičemž jinak než přes její krev se nemůže kyslík do placent. krve dostat Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Hot_Dog
alfik napsal:
v krvi plodu je vyšší procento kyslíku než v krvi matky, přičemž jinak než přes její krev se nemůže kyslík do placent. krve dostat Úsměv


No já ti teda nevím, ale všude se tak nějak píše, že v krvi plodu je nižší % kyslíku než v krvi matky... třeba tady http://www.porodn...-oxymetrie nebo tady https://www.wikis...%9Bh_plodu, nebo tady https://www.ncbi..../NBK53078/, nebo tady https://watermark...FpwrO2N8IE... Za druhé, za předpokladu, že se zrovna matka nedusí a má svých obligátních 95-99% saturace krve kyslíkem, tedy poměr oxyhemoglobinu ku deoxyhemoglobinu, jak by mohl mít ten plod ještě víc???

Jinak to co píšeš o vázání CO a CO2 a ostatní věci o dýchání kyslíku atd je samozřejmě prvada, nepřu se...

LesniHU napsal:

Ja predpokladam, ze celou dobu mluvime o letani ve vysce, probirat litani u zeme nedava v tomto kontextu smysl.
Tady je asi kámen uúrazu naší diskuze. S tím co píšeš se rovněž nepřu, něco se dozvím, ale původní Tempíkův příspěvek ve mě vzbuzoval dojem, že by si to někdo mohl vyložit tak, že když si pustí víc kyslíku, zlepší se mu okysličení krve a na základě toho tolerance vůči G. Stojím si za tím, že to není možné, protože znova, krev má saturaci 95-99%, 100% je teoreticky nedosažitelná hodnota a tudíž víc kyslíku neznamená větší saturaci protože se tak krev už nemá jak víc saturovat, než možná o procento, dvě. A jako mladej zdravej člověk, kterej se nedusí, nespí a je normálně v nějakym bdělym stavu a výkonu má tu saturaci periferní krve normálně spíš tak 98-99%...

To že si puštěnim kyslíku zlepší okysličení krve a toleranci vůči G, pokud byl předtím částečně "přidušenej" nedostatkem kyslíku z jakýhokoliv důvodu, je snad jasný, ale opět vrátí si tu saturaci pouze na tu hodnotu 95-99%, né vyšší, a jeho tolerance samozřejmě bude vyšší oproti "přidušenýmu stavu" ale né oproti normálu. Oproti normálu, normálu = nepřidušenej člověk s dostatkem kyslíku, ke kterýmu se vztahuje třeba většina těch testů na centrifugák, kolik G v jaký poloze kdo vydrží...
Upravil/a Hot_Dog dne 03-02-2020 14:40
 
2JG26Bus
Ajvn napsal:

Hoši dneska v BoX jakekoliv beefko v pohodě (díky "G-tolerancím"Mrknutí utočí jakéhokoliv jaka lavinu či spita. Což je blbost. Ale ve starém šturmu jakékoliv beefko nemělo při kroucení jakoukoliv, ani tu byť jen NEJMEŠÍ šanci proti lavině, jaku a spitu. Což byla taky blbost.



Neboj, hned v dalším patchu Vám to "opraví" a budete moct zase dělat ufo zatáčky v ufo rychlostech Úsměv ....
 
606_Temp
Hotndogu, ale ta saturace 99% musí přece platit za ideálního stavu. Ve chvíli námahy toto klesá a proto na to tělo reaguje zrychleným dechem a tepem, aby to dorovnalo, ne?
Celkem běžně jsem četl, že po soubojích byli piloti námahou zpocení.
 
http://no606.ic.cz/
Hot_Dog
Ano, ale tím zrychleným dechem si opět dopomůžeš k tomu, aby ta saturace na těch 98% udržela... Při sportu jí normálně máš těch 98%. Začne ti klesat až v momentě, kdy k tomu nemáš dostatek kyslíku, třeba tím že seš vysoko bez dejchačáku... Od toho při sportu dejcháš víc, protože tvý svaly potřebujou víc kyslíku... A aby svaly dostaly víc kyslíku, musí krev proudit rychleji, proto se ti zvedne tepová frekvence a srdeční výdej... Ale aby se v plicích dostatečně okysličilo tohle větší množství krve, je potřeba začít více dýchat, kdybys dýchal furt pomalu a málo, v plicích by se kyslík spotřeboval, klesnul by jeho parciální tlak a díky tomu by se krev nestíhala v alveolách přes membránu okysličovat na plno...

A ano, při sportu běžně přejdeš do anaerobního režimu od nějaké tepové frekvence a od nějakého výkonu, ale anaerobní režim není dán tím, že by krev byla málo okysličená, ale tím, že srdce nedokáže do svalů dostatečně rychle dostávat dostatečné množství krve, aby tu potřebu pokrylo, ale tak krev i v tom anaerobnim režimu je furt téměř plně saturovaná... Za normálního tlaku vzduch a potažmo kyslíku dřív dospěje na svůj limit tvoje srdce než tvoje plíce...
Upravil/a Hot_Dog dne 03-02-2020 15:00
 
Aces_Wild
Ajvn napsal:

Hoši dneska v BoX jakekoliv beefko v pohodě (díky "G-tolerancím"Mrknutí utočí jakéhokoliv jaka lavinu či spita. Což je blbost. Ale ve starém šturmu jakékoliv beefko nemělo při kroucení jakoukoliv, ani tu byť jen NEJMEŠÍ šanci proti lavině, jaku a spitu. Což byla taky blbost.

Jeden testovací pilot napsal toto:
Wing loading is high, even for a WW2 fighter. Leading edge slats automatically drift out during increased angles of attack to mimic a larger wing. It works brilliantly. On paper, the Bf109 should not be able to stay with a Spitfire in a turn. In the real world, half of the German aces claimed they were always able to stay with Spitfires and Hurricanes in turns. How is this possible? The Bf109 accelerated stall behavior was far more benign than its competitors, allowing pilots to play at the edge of control without penalty. At any speed and G load, slight relaxation of the stick instantly returned the stalled wing to normal flight. Lesser aircraft could not risk flying at the edges of their superior theoretical performance without losing more control than the Bf109.
 
Baron
2JG26Bus napsal:Neboj, hned v dalším patchu Vám to "opraví" a budete moct zase dělat ufo zatáčky v ufo rychlostech Úsměv ....


Nič také sa neplánuje.
Hals - und Beinbruch!
 
606_Temp
AcesWild - věřit pamětem leteckých es je velmi zavádějící. Oni si velmi často mezi sebou protiřečí. Jediné 9d čeho se dá odpočinout jsou skutečné porovnávací testy za stejných podmínek. Ti co se stalo esem to například měli i v rukách. K tomu neznáme konfiguraci letadel. Nevíme, jestli ten sestřelený věděl o útočníkovi natočil naplno atd atd. Příliš mnoho proměnných.
 
http://no606.ic.cz/
Mira
2JG26Bus napsal:
Neboj, hned v dalším patchu Vám to "opraví" a budete moct zase dělat ufo zatáčky v ufo rychlostech Úsměv ....


Nepotřebuju dělat ufo zatáčky v ufo rychlostech. Mně by stačilo, kdyby můj Tommy vydržel stejná G jako jeho protivník Hermann. A ne, že se hned při náznaku přetížení, začne odebírat do říše snů..
 
Zifi
No... náznak přetížení. Já když prvně zažil 3G zatáčku, tak jsem myslel, že mi praskne hlava. My si u monitorů ani neuvědomujeme, jak náročné jsou pro pilota manévry, které nám připadají jako by nic
 
CSW_Cassius Chaerea
Kdyby jste létali v Thunderech, tak to poslední co vás trápí jsou nějaký géčka. Úsměv
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,902,796 návštěv