May 02 2024 02:20:44
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
Hot_Dog
Mira napsal:

Zarazilo mně, jak jsi napsal, že toho hra nechutně využívá, aby zvyhodnila ruské letouny. Můžu se zeptat jak přesně jsi to myslel, to využívání? Že nemůžu odpálit motor ? Ale podle toho co píšeš, to tak v realu bylo. Nebo ten motor, šel oddělat i na ten nominální výkon, defacto maximální, což už hra nesimuluje. Jsem z toho volaaký zmetěný Úsměv Příklad - Jak1 bude mít povoleno 100%plnícího tlaku a otáčky vrtule dejme tomu 30minut..

Edit : byl jsem pomalej Úsměv


Přečti si můj příspěvek pro Casse, ten edit konkrétně... On ruský mašiny nezvýhodňuje tím, že by zvýhodnil ruský mašiny (u těch jedinejch se totiž motor chová tak, jak by se zhruba v reálu choval), ale znevýhodňuje (poškozuje) ty ostatní, americký, britský i německý, protože tam se ten motor nechová tak jak by se v reálu choval... Chápeš?
 
Mira
Já ten edit neviděl, když jsem to psal Úsměv ted už chápu.. díky
 
burnes
rudidlo napsal:

burnes napsal:
Původně pouze Burnes a poté co jsem potkal hráče s nickem BrutusOldman a založil s ním takovej srandaklub Senior Klub jsem se přejmenoval na BurnesOldman, takže ano jsem to já

A kam zmizel Brutus nevis?

Tak jsem mu volal ( a to nerad telefonuju) a prej dnes nebo zejtra přijde na Ts a BoSko bude kupovat
 
Rumcajs
Trochu jsem teď procházel internet k těm motorům. Tak pár zajímavostí.

Měrný výkon

Klimov 105: 23.36 kW/L
DB 601A: 25.52 kW/L
Merlin 61: 43.6 kW/L
DB 605AM: 37.08 kW/L

To jsou čísla, která celkem napoví. DB 601A je z počátku války a má podobný výkon a obsah jako ten Klimov. Klimov má 35.1 litrů, DB 601 33.93L.
 
CSW_Cassius Chaerea
Hot_Dog napsal:

Mira napsal:

Zarazilo mně, jak jsi napsal, že toho hra nechutně využívá, aby zvyhodnila ruské letouny. Můžu se zeptat jak přesně jsi to myslel, to využívání? Že nemůžu odpálit motor ? Ale podle toho co píšeš, to tak v realu bylo. Nebo ten motor, šel oddělat i na ten nominální výkon, defacto maximální, což už hra nesimuluje. Jsem z toho volaaký zmetěný Úsměv Příklad - Jak1 bude mít povoleno 100%plnícího tlaku a otáčky vrtule dejme tomu 30minut..

Edit : byl jsem pomalej Úsměv


Přečti si můj příspěvek pro Casse, ten edit konkrétně... On ruský mašiny nezvýhodňuje tím, že by zvýhodnil ruský mašiny (u těch jedinejch se totiž motor chová tak, jak by se zhruba v reálu choval), ale znevýhodňuje (poškozuje) ty ostatní, americký, britský i německý, protože tam se ten motor nechová tak jak by se v reálu choval... Chápeš?
Dle mého, přesně naopak. Hoď mi pak odkaz na to info ke Klimovu, večer k tomu něco hodím já.
 
Hot_Dog
https://www.docdr...manual.pdf Tady třeba nějak překlad do angličtiny. Nikde se tam nepíše o tom, že by pilot nemohl používat 1050mmHg/2700rpm po neomezenou dobu...
 
LesniHU
Tohle jsou temata kazde na samoztatne vlakno, takze jen kratce:
@Hot_Dog: plocha kridel hraje jen relativne malou roli. Cast vykonu se spotrebuje na udrzeni letadla ve vzduchu a zbytek zveda kila pri stoupani.

@Art: obecne receno, letadlo, co zrychluje lepe vodorovne, bude zrychlovat lepe i v klesani. Je to otazka na hodne pocitani, ale kdyz porovname P-47 se Spitfirem a zacneme vysoko a pomalu, tak na zacatku to bude vyrovnane (to naznacuje stejna stoupavost), pak bude mit vyhodu P-47 (to naznacuje vyssi maximalka v dane vysce) a nakonec budemit vyhodu Spit (diky vyssimu kritickemu Machovu cislu). Bude to hodne ovlivnene konkretnimi verzemi, hlavne ta prvni cast.

@Mira: casove limity motoru jsou hlavne kvuli zivotnosti. Pokud je motor dostatecne chlazen, neni duvod, aby cely svuj resurs nemohl bezet na maximum. Ma to dva hacky, ten resurs na maximum bude o hodne kratsi, a dostatecne chlazen neznamena teplota vody, ale teplota kazdeho posledniho loziska nekde uvnitr. Napriklad RAF pilot's notes prekracovani dob vyslovne pripousteji
(ii) These figures provide a general guide to the reasonable use of the engine. In combat and emergency other considerations may justify the pilot in disregarding these restrictions.
cimz plne opravnuji tvrzeni, ze hra skrze limity tresta letadla, ktera je mela vyspecifikovane.

@Rumcajs: samotna vaha nedava nic ani ve velkych ryschlostech, pokud neco, tak to lidove nazveme hustota letadla.

@Hot_Dog: pokud se nemylim, tak u ruskych motoru byla "forsaz" povolena jen na 5 minut, ne? Tj. trvale maximum bylo kolik, 2550/min a mensi tlak?

@Rumcajs: merny vykon na litr moc nerekne, britske motory byly vetsinou staveny filozofii "pouzij velke tlaky a okolo toho postav motor, co to vydrzi", zatimco DB a amici stvorili motory vetsi, pomalejsi, kde vykon se nahnal velikosti a hmotnost mensimi silami diky mensim otackam. Oba zpusoby funguji.
 
Hot_Dog
LesniHU napsal:

@Hot_Dog: pokud se nemylim, tak u ruskych motoru byla "forsaz" povolena jen na 5 minut, ne? Tj. trvale maximum bylo kolik, 2550/min a mensi tlak?



Ano, La-5, Išak, Mig, všichni maj časově omezenou forsáž, ale ta M-105 právě ne... Když to před léty rozebírali na ofiko fóru, psali že právě M-105 nemá časové omezení... Pravda, neověřil jsem si to, ale třeba ten manuál co sem postnul výše to potvrzuje... Jestli někdo najde manuál pro M-105 ve verzi kterou máme ve hře a bude tam režim 1050/2700 časově omezený, pak je moje chyba, že sem si informaci neověřil, ale myslím, že nenajdete, budu věřit informacím z fóra a logice s jakou to tvůrci dělali...
 
Art
Díky všem za objasnění a vysvětlení. Trošku to sedí u Fw 190 A a Spita, ale ne u P47 .. Mrkněte na uvedené video a jaký je na to váš názor? Zajímavě tam i řeší "magické" klapky...
Cca od 13 minuty začíná video kde porovnávají Fw 190 A a Spita IX. Později pak P47 a Spita.
YouTube Video


 
1stCL_SaBot
To video muselo dat neskutecnou praci Mrknutí
Je to nekde v ofiko foru? Rad bych si precetl, proc je to ve hre spravne Úsměv

Jeste by me zajimalo jak dosli k tomu, ze pretrimovat z plnyho ocasu na plnej cumak trva pul dne.
IMHO by to melo byt tak (aspon teda co jsem mel moznost sedet v motorovych letadlech), ze kdyz do trimu "cvrknu", tak poskoci o jednotky a kdyz ho budu drzet, tak to bude MNOHEM rychlejsi. Kdyz vidim jak se v BFku toci to trimovaci kolo, tak si rikam s jakym tam vyvojari pocitaji prevodem Cool
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 29-11-2019 15:19
 
magot
Vy s tím naděláte. Včera jsem testoval kukurznika a jak krásně létal s ustřelenou prdelí Pff
To video přesně ukazuje to co BOXu nikdy nezvládli, fungující fyziku. Byť třeba zjednodušenou.
Takže jediná co zbývá vytěsnit ten pocit podezdřelého chování a užívat si to s nadhledem Šklebící se
 
Art
Jj tady o tom začíná diskuze. Co je ve hře správně ? Úsměv Nějako se ztrácím Úsměv) https://forum.il2...iscussion/
 
Rumcajs
@Lesník.

Ta váha něco málo udělá. Málo, jistě. Ale bráno takto teoreticky v těch krajních polohách mi přišlo správné uvést, že ta terminální rychlost bude vyšší u těžšího předmětu, pokud ostatní parametry budou stejné.

S výkonem na litr souvisí tepelné namáhání motoru. Třeba závislost teploty na výfukových ventilech v závislosti na otáčkách je rychlejší než lineární. Podobně pak písty to musí vydržet. Tedy na to musíš mít materiály a taky maziva. Na vysoký plnící tlaky taky paliva. Motor je ... průsečíkem ... všech možných technologií.
 
LesniHU
Art napsal:

Díky všem za objasnění a vysvětlení. Trošku to sedí u Fw 190 A a Spita, ale ne u P47 .. Mrkněte na uvedené video a jaký je na to váš názor? Zajímavě tam i řeší "magické" klapky...
Cca od 13 minuty začíná video kde porovnávají Fw 190 A a Spita IX. Později pak P47 a Spita.
https://youtu.be/...
O tom videu by se dal sepsat hezky elaborat.
Napriklad v 10:00 postupne:
prumery nejsou 3.3m, Spit ma 3.28m, FW 3.46m
otacky nejsou 3000 a 2700, ale Spit 1431/min, FW 1458/min
hmotnost vrtule, hlavne listu, nevim, ale pokud by byla stejna, tak je vzajemne porovnani jednoznacne (*)

nehlede na to, ze u BMW se toci motor stejnym smerem jako vrtule, zatimco u Merlina naopak, tudiz se tam jeste cast pricita/odecita

paka ve smyslu vzdalenosti od teziste, kdyz mluvime o gyroskopickem momentu, nema zadny vliv

dalsi odstavec je vicemene pravdivy, ale museli bychom porovnavat akcelerace, zatimco on porovnava vyslednou pozici. To je mimochodem primarni problem, protoze co on vlastne meri? Pozici kulicky? Kulicka nemeri nejaky moment, ani akceleraci v nejake rotaci zpusobene cimkoliv, a dokonce ani pozici nosu vuci proudu vzduchu.

Tohle je mozna na tom videu nejkriklavejsi pripad, a nerikam, ze nektere natocene manevry nejsou dost podezrele, ale nebral bych to vazne vic nez z padesati procent :-)

(*) psal jsem to z hlavy s jen rychlym nahlednutim do literatury kvuli presnym cislum, takze me klidne opravte
 
LesniHU
Rumcajs napsal:

@Lesník.

Ta váha něco málo udělá. Málo, jistě. Ale bráno takto teoreticky v těch krajních polohách mi přišlo správné uvést, že ta terminální rychlost bude vyšší u těžšího předmětu, pokud ostatní parametry budou stejné.

S výkonem na litr souvisí tepelné namáhání motoru. Třeba závislost teploty na výfukových ventilech v závislosti na otáčkách je rychlejší než lineární. Podobně pak písty to musí vydržet. Tedy na to musíš mít materiály a taky maziva. Na vysoký plnící tlaky taky paliva. Motor je ... průsečíkem ... všech možných technologií.
A take to spravne je, jen jsem to chtel prepsat do "lidstiny", aby to pripadne nekoho nezmatlo. Hmotnost sama samozreme udela dost *vykonu*, u stremhlavych letu mnohem vic nez motor - uz se to nepocita v kilowattech, ale v megawattech. Jen ta aerodynamika udela stejne ci vic :-)

Vykon na litr, Napier Sabre, verze pro Heston Racer: 111.9 kW/l :-)
 
Rumcajs
No ano, já jen demonstroval u těch motorů, že u toho Klimova není takový zázrak, že mají specifikace, že to celou dobu mohou honit na plný kotel. V porovnání s jinými motory to není zas takový extrém.

Pro porovnání třeba ten litrový tříválcový motůrek z Fordu Focus. 1 litr, 92 kW. Tedy 92kW/L. A to se s tím dá téměř bez servisu (v porovnání s WW2) najezdit statisíce km.
 
Ajvn
Pánové najde se tady někdo, kdo by si myslel, že výkony motoru P-39 a P-40 jsou nasimulovány košér? Podle mě jsou "BoSácky" podmotorované.
 
LesniHU
Rumcajs napsal:

No ano, já jen demonstroval u těch motorů, že u toho Klimova není takový zázrak, že mají specifikace, že to celou dobu mohou honit na plný kotel. V porovnání s jinými motory to není zas takový extrém.

Pro porovnání třeba ten litrový tříválcový motůrek z Fordu Focus. 1 litr, 92 kW. Tedy 92kW/L. A to se s tím dá téměř bez servisu (v porovnání s WW2) najezdit statisíce km.
Tady muzu souhlasit jen z casti. Mnohem lepsi metrika by byla vykon na kilogram motoru, ale hmotnost se strasne spatne dohledava tak, aby byla porovnatelna, nikdy neni zrejme, co tam zapocitane je a co neni. Extrem v celosvetovem meritku to rozhodne neni, koneckoncu je to jen mirne vylepseny motor z B534 :-), ale tezko rici, jestli treba pri tehdejsich kvalitach zpracovani/paliv/oleju v SSSR bylo vubec realisticke dojit k necemu lepsimu. V tom smeru to extrem byt mohl a nemusel snaset vic nez par minut na plny vykon. A mohlo to byt tak normalni, ze nikdo nepovazoval za potrebne to nekam zapsat.

Motorek z Fokusu, cos napsal je pravda, ale zavadejici. Ano, daji se s tim najezdit statisice, ale ne pri velkych vykonech. To by se s druhovalecnym motorem dalo udelat taky. Obecne letadlove motory jsou staveny na beh treba 80% vykonu po 80% casu, zatimco ty v autech na 80% vykonu po 20% casu, a servisy jsou na to napocitane. A tech 92kW muze byt dosazitelne jen treba na deset sekund - u takovychhle motoru se peclive optimalizuje, napriklad ze se intercooler prehreje a vykon jde dolu, s tim se pocita, ale na odpich z krizovatky je to fakt bozi a zrychleni na sto je hezke do reklamy (ale do kopce to proste nejede).
 
Hot_Dog
Ajvn napsal:

Pánové najde se tady někdo, kdo by si myslel, že výkony motoru P-39 a P-40 jsou nasimulovány košér? Podle mě jsou "BoSácky" podmotorované.


Já si myslím, že při daných otáčkách a plnícím tlaku je to OK...
 
Rumcajs
Hu, s tím 92kW motůrkem můžeš lítat po Německé dálnici na 80% výkonu a nic se tomu nestane. A když u Mnichova dáš plnej kotel a sundáš to u Berlína, taky to přežije. To jen na okraj. Nelze srovnávat dnešní a tehdejší úroveň. Zde připomenu, že stodevítky měly snad 12 letových hodin do výměny motoru.

Co jsem chtěl říct, je to, že těch 23kW/L mohl a asi i byl technologický limit dosažitelný v tenhdejším sojuzu. Těch technologických omezení mohla být celá řada. A asi byly i další omezení, díky kterým nebyli schopni vyrobit větší spolehlivý motor. Což nakonec ukazuje příběh Jaku 3. Ale současně s tím je to porovnání s tehdejší světovou motorovou špičkou celkem výstižné. A to zejména z pohledu těch minutových limitů. A neexistence takových limitů u Klimova.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

34,798,788 návštěv