Flight Manual pro nová éra
|
310_cibule |
Přidané 10-02-2006 19:14
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Jeden známej by potřeboval návod, jak lítat ty nový stroje. Kdy se mixuje? Kdy to má pádovku? Jak to stoupe? Kdy se dává druhej stupeň kompresoru? Kde to má strop? Kdy se tomu trhaj v dive křídla? A tak.
Já to samozřejmě všechno vím, ale znáte to, potřeboval bych to na papíře. Je to někde k mání?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
HP_Clo-Clo |
Přidané 10-02-2006 19:42
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 295
Založený: 30.09.05
|
Jó, já to vím taky, a taky bych to potřeboval na papíře a hlavně česky .... :sm37: |
|
|
|
Noram |
Přidané 10-02-2006 19:53
|
Uživatel
Příspěvek: 591
Založený: 30.09.05
|
tak s Mossiem rozhodně nechodtě přes 700 ,potom jsem začal ztrácet důležité součástky |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 11-02-2006 03:45
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Jen stručně pár poznatků..zítra dodám další éra..
MC.200
Na Italy se spousta lidí dívá skrze prsty, jako na špatné a zbabělé válečníky, neschopné konstruktéry, požírače špaget a pizzy. Málokdo si vzpomene, že před dvěma tisíci lety vévodila tato říše téměř celému tehdy známému světu. Ale k věci - Macchi MC.200 je takovým nenápadným šedým strojem na pozadí, který snad nikoho na první pohled nezaujme jinak, než "Další G.50", nebo "Jé, to je ale ošklivé..".
MC.200 je o něco novějším letadlem, než FIAT G.50, byť se jedná o stroje v mnoha směrech podobné. Je aerodynamicky lépe řešen, je lépe ovladatelný i obratnější, navíc podstatně rychlejší. Tohle letadlo není na svou dobu vůbec špatné - v nízkých výškách si to může směle rozdat s Hurricanem Mk.I i Mk.II, v rukou zdatného pilota bude tvrdým soupeřem i pro Spitfire Mk.V. Jedná se o mašinu tak nádherně ovladatelnou, že v tomto směru možná aspiruje vůbec na nejlépe ovladatelné letadlo, které má Osa v tuto chvíli k dispozici. V tomto stroji je radost se proletět. Při vysokých rychlostech sice značně narostou síly v řízení a stroj se stává nad 600km/h jen těžko ovladatelným, ale jakmile rychlost klesne zpátky k 400km/h, vše jde opět nádherně zlehka a MC.200 dokáže vykroutit takový barel roll, za který by se nemusel stydět leckterý dvouplošník. Výbornou ovladatelnost si stíhačka drží až do pádové rychlosti - v hladké konfiguraci 130km/h. Jenže vše má své "ALE". V případě tohoto stroje je tím jednoznačně největším problémem naprosto nedostatečná výzbroj - pouhé dva 12,7mm kulomety. Aby měl pilot italské stíhačky alespoň nějakou naději na sestřel při prvním útoku, musí se přiblížit na velmi krátkou vzdálenost a soustředit palbu na jedno místo - to je díky jisté příčné a směrové nestabilitě obtížné.
maximální rychlost: 450km/h @ 0m, 485km/h @ 4000m
stoupavost u země: 13m/s
+ skvělá ovladatelnost, slušné letové výkony, velmi obratný
- nevyhovující výzbroj, horší výhled z kabiny
MC.202
Přímý následovník staršího MC.200 - značně modernizovaný. Nejnápadnější změnou je změna hvězdicového motoru za výkonnější řadový, kterým není nikdo jiný, než starý známý DB 601 A z Bf 109 E. Ale tohle letadlo ho umí roztočit! Maximální rychlost u země takto vylepšené stíhačce vzrostla o plných 50km/h až na moc pěknou hodnotu 505km/h, stroj je tedy u země o něco rychlejší než Bf 109 E i Spitfire Mk.V. Celkové letové vlastnosti jsou ale bohužel horší, než u staršího MC.200 - nepříjemně vzrostla pádová rychlost (v hladké konfiguraci 150km/h), ale hlavně se začíná vytrácet ona přátelskost a čitelnost původní konstrukce. K tomu se přidává dosti nepříjemná vývrtka. Celková ovladatelnost je tedy horší, než u staršího stroje, ale dostatečná, aby se stíhačka udržela v manévrovém boji "na dostřel" Spitfiru. Právě Spitfire Mk.V je hlavním protivníkem italského stroje a až delší boje ukáží, kdo bude úspěšnější. Za velmi dobrou vlastnost tohoto letadla považuji vysokou stoupavost a přístrojové vybavení kokpitu - k dispozici je vše potřebné - VSI, umělý horizont..
K dispozici máme hned 3 série této stíhačky - III (1941), VII (1942) a XII (1943). Všechny mají stejný motor tzn. s postupující dobou je stroj čím dál tím pomalejší. V roce 1943 může klidně narazit na modernější Spitfiry IX a další nebezpečné stroje. Stále se může spolehnout na dobré letové charakteristiky a svou obratnost. Série VII a XII jsou navíc vybavené dalším párem kulometů v křídlech - bohužel pouze ráže 7,7mm.
maximální rychlost: 505km/h @ 0m, 585km/h @ 4000m
stoupavost u země: 18m/s
+ dobrá ovladatelnost a obratnost, vysoká stoupavost, zpětné zrcátko
- nevyhovující výzbroj, špatný výhled z kabiny, nepříjemná vývrtka
MC.205
Vrchol celé série používající motor z Bf 109 G - tedy DB 605 A. Je dobře vidět, jak původní konstrukce s dalšími úpravami nabírá hmotnost a mění se její základní vlastnosti. Původní MC.200 byl lehce ovladatelný, značně nestabilní stroj. O 700kg těžší MC.205 je mnohem stabilnější, více sedí ve vzduchu, létá "rovněji" a... je bohužel méně poddajný. Na žádnou velkou akrobacii už to s ním není - hlavně proti LF variantám Spitfirů by se mohl projevit problém s méně účinnými křidélky - to je vůbec problém série MC.20x - křidélka nejsou moc lehká a mašina na ně reaguje pomalu - to je dost nepříjemné hlavně v kombinaci s citlivější směrovkou a výškovkou. V rukou dobrého pilota půjde určitě o výbornou zbraň, velmi podobnou německým Bf 109 G-2/6 - stroj má stejně skvělou stoupavost, jako jeho protějšky, navíc u země ještě lehce vyšší maximální rychlost, takže pokud je rozjetý, tak ho klasické Spitfiry IX nedoženou. Stejně jako v případě obou starších typů i zde platí, že nejobratnější je tato stíhačka při rychlostech mezi 250 - 450km/h, přesto si ale pilot v manévrech musí dávat trochu pozor, pádovka v hladké konfiguraci stoupla až ke 170km/h a vůbec celkové charakteristiky při nízkých rychlostech jsou na hony vzdálené těm z MC.200. Stejně jako MC.202 dokáže i MC.205 spadnout do pěkně nepříjemné vývrtky.
K dispozici máme tentokrát dvě série - I. a III. Druhá ze jmenovaných je již konečně vyzbrojena účinnými kanony.
maximální rychlost: 540km/h @ 0m, 605km/h @ 4000m
stoupavost u země: 22m/s
+ vysoká stoupavost, slušná výzbroj (III. serie), zpětné zrcátko
- horší ovladatelnost, špatný výhled z kabiny, nepříjemná vývrtka
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 11-02-2006 04:20
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Wardog |
Přidané 11-02-2006 09:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 327
Založený: 30.09.05
|
313_cibule napsal:
Jeden známej by potřeboval návod, jak lítat ty nový stroje. Kdy se mixuje? Kdy to má pádovku? Jak to stoupe? Kdy se dává druhej stupeň kompresoru? Kde to má strop? Kdy se tomu trhaj v dive křídla? A tak.
Já to samozřejmě všechno vím, ale znáte to, potřeboval bych to na papíře. Je to někde k mání?
Hergot Cibule,ten tvůj známej je ale pěkně zvědavej |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 11-02-2006 09:56
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Jen stručně pár poznatků..zítra dodám další éra..
...
Díky |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 11-02-2006 11:17
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Málokdo si vzpomene, že před dvěma tisíci lety vévodila tato říše téměř celému tehdy známému světu.
Obavam se, ze tohle by se Rimanum nelibilo
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 11-02-2006 11:19
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
Fuči - dobrý
dokonce mne překvapilo, že jsem 205ku ohodnotil skoro jako ty Asi z tebe přeci jen něco bude ... :hoper:
ale nedovolím se neoponovat - 200ku jsem taky zkoušel a překvapilo mne, že jsem bez motoru provedl 90° zatáčku skoro bez náklonu "kolem konce křídla" a hladce přistál, ale přesto si myslím, že na Ki-43 nemá. Snad se jí vyrovná jen v té úžasné výzbroji
se mi včéra líbilo, jak Cibul nad těma Italama chrochtal... škoda, že se nenahrával TS ... :hoper: |
|
|
|
Hoper |
Přidané 11-02-2006 11:20
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
a sem zapomněl - kdyby se čistě náhodou (třebas na partyzánech) objevily popisky palubek, hoďte link, plz |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 11-02-2006 12:24
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Fuči, díky.
Je to tak. Například Macchi 205 Veltro patřilo ve WW II k naprosté špičce. Bohužel italský mašiny trpěly stejnými nešvary jako šikmooký šicí stroje :hoper: Šlo o to, jak se jeden každý konkrétní kousek dělňáskům povedl.
Nicméně mám ještě jedno skromné přání: vedle série firmy Reggiano bych nutně potřeboval Fiata G 55 Centauro. To bylo fakt überletadlo. No, a pak samozřejmě ty savoje a bredy. Nádherný bombry.
Jinak Patrick Ryan si dovolil ještě rozvést tu tvoji úvodní myšlenku. Italové slavně bojovali v době, kdy my jsme lezli s nahejma zadkama po stromech. Vědí o válce své a teď už jsou moc chytří na to, aby se někde nechali zabíjet.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 11-02-2006 12:26
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Hoper napsal:
a sem zapomněl - kdyby se čistě náhodou (třebas na partyzánech) objevily popisky palubek, hoďte link, plz
Naprosto vyčerpávající popis palubní desky Ju88 je v PDF, na nějž jsem hodil link ve vlákně o tomhle letadle.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 11-02-2006 12:40
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
pro jamamota a ty co to zajima.
Kokpit MC.202
[img]http://vwings.org/upload/pbarry/kokpit_MC/00.jpg[/img] is not a valid Image.
1:Výškoměr. Velkej cifernik ukazuje stovky metru, malej cifernik kilometry
2: Hodiny
3: Rychloměr (km/h)
4: Zatáčkoměr
5: Variometr
6: Umělý horizont
7: Podvozek
8: Otáčky vrtule
9: Palivoměr
10: Asi- teplota motoru
Budiky v pravo budou nejaky tlaky paliva,oleje asi
1: Radiator
2: Trim výškovky
3: Páka klapek
4: Páka podvozku
5: Plynovka+nastaveni vrtule - stejne jako treba u nas nebo ve francii, od sebe plyn0 k sobe plnej.
[img]http://vwings.org/upload/pbarry/kokpit_MC/04.jpg[/img] is not a valid Image.
Zleva: Brzda podvozku-tlak , nejaka hydraulika , tlak vzduchu (v brzdach?)
MC.205 ma vlevo nahore plnici tlak nebo co.
-----------
Dva bugy co jsem nasel
[img]http://vwings.org/upload/pbarry/kokpit_MC/01.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://vwings.org/upload/pbarry/kokpit_MC/02.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://vwings.org/upload/pbarry/kokpit_MC/03.jpg[/img] is not a valid Image.
S podsvicenim ukazuje stav litru
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 11-02-2006 12:53
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 11-02-2006 12:46
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
313_cibule napsal:
...mašiny trpěly stejnými nešvary jako šikmooký šicí stroje :hoper: ...
Nějak nechápu, co má co dělat křeček u této odporné pomluvy týkající se špičkových japonských zapalovačů. Ehm letadel.
313_cibule napsal:
Nicméně mám ještě jedno skromné přání: vedle série firmy Reggiano bych nutně potřeboval Fiata G 55 Centauro. To bylo fakt überletadlo. No, a pak samozřejmě ty savoje a bredy. Nádherný bombry.
jj, tydle éra mají něco do sebe ...
[img]http://www.gavs.it/Speciali/S79%20insabbiato/s79_ali_1.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.gavs.it/FotodelNonno/Photo/s79_mm23881.jpg[/img] is not a valid Image.
313_cibule napsal:
Jinak Patrick Ryan si dovolil ještě rozvést tu tvoji úvodní myšlenku. Italové slavně bojovali v době, kdy my jsme lezli s nahejma zadkama po stromech. Vědí o válce své a teď už jsou moc chytří na to, aby se někde nechali zabíjet.
sem zrovna před minutkou na tuten film koukal v nabídce DVD ...
a mne překvapilo, v kolika válečných filmech hrál S. McQueen ...
Stejnak první válečný film, co si koupím na DVD, bude 17 zastavení jara |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 11-02-2006 12:53
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
V tom filmu hraje i John Lennon. Ale jinak kniha je přibližně tisíckrát lepší.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 11-02-2006 12:55
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Jinak výše uvedené fotografie považují za útok na sebe a své vyvolence.
Právě jsem v okolí našeho domu nalíčil několik pastí na hlodavce.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 11-02-2006 12:56
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
313_cibule napsal:
Hoper napsal:
a sem zapomněl - kdyby se čistě náhodou (třebas na partyzánech) objevily popisky palubek, hoďte link, plz
Naprosto vyčerpávající popis palubní desky Ju88 je v PDF, na nějž jsem hodil link ve vlákně o tomhle letadle.
bych spíš "potřeboval" naprosto vyčerpávající popis palubních desek Raidena, Mosquita, Tempesta, ...
Ju88 použiju jen co by cíl pro hladové zbraně v čumáku Mosquita |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 11-02-2006 12:57
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
A to nejméně důležité nakonec:
Otázku v záhlaví tohoto vlákna jsem položil i na SimHQ. Jeden ze spolutvůrců Ila Ian Boys mi odpověděl:
Tempest Supercharger 2800-3000m
Poměrně kusá informace. Snad z nich ještě něco vyrazím.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 11-02-2006 13:02
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
udivuje mne, že tvůrci letadla (modelu) neudělají i menší pokec (minimálně ty parametry) pro uživatele
vždyť by stačila obyčejná tabulka a 1-3 scrn s popiskama k budíkům ... |
|
|
|
von_bahnhoff |
Přidané 11-02-2006 13:12
|
Nováček
Příspěvek: 29
Založený: 09.12.05
|
WT_Horrido napsal:
1stCL_Fucida napsal:
Málokdo si vzpomene, že před dvěma tisíci lety vévodila tato říše téměř celému tehdy známému světu.
Obavam se, ze tohle by se Rimanum nelibilo
akorat ze dnesni zmrzlinari maj ke starovekejm rimanum asi tak blizko jako dnesni makedonci k alexandru velikymu :sm1: akorat shodou okolnosti zijou ve stejnym regionu. to je tak vse :sm46: |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 11-02-2006 13:21
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
Fučida, Pbarry blahoželám, pekné a velmi dobré príspevky.
Salute! konečne niečo poriadne na tomto fore k lietadlám.
Ak ešte môžem, nejaký príspevok k nasadeniu na Ruskej fronte a na Afrike.
PS: Bude to poriadny masaker, Hlavne Stalingrad 1942. Fw190, Bf109F4,G2 a Mc202. Mc205???
|
|
|