May 15 2021 18:34:52
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,690
· Nejnovější pilot: Barney
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Rebarbora 5/1941
ZVP_ALEX
Celkové výsledky 92.SQ za akci Rebarbora jsou následující:

• Zúčastnilo se 6 pilotů z letky ZVP
• Uskutečněno 22 startů
• Počet ztracených letadel 4ks
• Počet Mrtvých pilotů 1
• Počet zraněných pilotů 4
• Počet zničených pozemních cílů 6 ks
• Počet sestřelených nepřátelských letadel 6 ks
 
Voyk
I/JG2 Bf-109E-7/B
Zvládly jsme 3 boj. lety, první dva s coverem od III/JG26.
První let směr sever, takový průzkum bojem co potkáme na to zaútočíme. Po nekonečném letu
pod mraky více méně před anglickým pobřežím se kluci z coveru dostali do bitky se spitama
a vlastně nám vyčistily cestu.Nikým nerušeni jsme nalétli na letiště RAF Ford a všech pět
pum SC250 si našlo cíl.Při odletu Voyk přišel o křídlo,vyskočil ale padák se nestihl otevřít.
Bivoy zasažen do kokpitu a vykrvácel cestou přes kanál. Pepi sestřelen nad kanálem,jestli AA nebo
letadlo neví.
Druhý výlet do anglie skončil už nad kanálem, útočíme na konvoj, jistě potopena korveta,merchant ship
a poškozený tanker.Návrat bez problému,při přistaní rozbitá jedna E7.
Třetí výlet bez coveru dopadl pro I/JG2 tragicky kousek před pobřežím jsme byly překvapeni spity a
po krátkém boji vymazáni z oblohy.Tři sestřeleni a dva zahučeli v manévru do vody.
Potom jsme jen přelétli nová letadla ze zasobovacího letiště a ukončili akci.

Seřazeni k třetímu letu
jg26.achileus.cz/wp-content/uploads/2016/12/3.jpg
 
saldy
Hlášení SKG 210

Díky organizátorům, vše bylo skvěle připravené, díky ottovi za koordinaci, jsem rád že hru objevuje i mladá generace a my starý kořeni ještě nepatříme do šrotu.

V prvním letu jsme se 110tkama 2x sc-250 pátrali po člunech, dali jsme se na severozápad a pak v rojnici na východ asi 20km od pobřeží, cestou se jen semlela menší bitka našeho doprovodu se spity. Po necelé hodině jsem konstatoval, že pátrání bylo marný a tak jsme to obrátili na sever podívat se na pobřeží. Krátce na to se ale před námi z mlhy vynořil malý konvoj plující na východ a krytý jen korvetou. Protože jsem letěl první, využil jsem toho a ihned zaútočil na jedinou velkou loď co plula přímo do rány. Za chvíli už se spouštěl jeden stroj za druhým a byly vidět exploze i na ostatních lodích. Bilance byla zřejmě 2 potopené lodě. Domů jsme se vrátili všichni.

V druhém letu jsme čekali se 110 na druhou dvojici nad letištěm až se k nám připojí s Ju 88. Bohužel bombry byly objeveny a napadeny spity. Byla to naše hrubá chyba, podcenili jsme koordinaci rudých s průzkumem, který se tam zrovna motal.

Já s Vladisem jsme se tedy vydali sami k cíli, šli jsme pátrat po hlášených lodích někde východně od ostrova. Vladis nejprve objevil blízko této oblasti osamocenou korvetu a krátce na to si ji i potopil. Pokračovali jsme v hledání v sektoru až jsme našli hlášený velký konvoj, bohužel jsme už měli jen 2 bomby-jeden odhoz, dva zapomenuté bombry nám teď chyběly. Navíc zde byla společnost, ihned jsem se spustil dolů a hodil to na velký tanker, využil jsem vysoké rychlosti a rychle si nastoupal do mraků v 500m, na které jsme dosud jen nadávali. Vladis mi pomohl získat trochu proStor, ale stíhačům neunikl.

Krátce před mým přistáním už dorazila i druhá část naší jednotky Colonel s Chirurgem také ke konvoji a potopili s Ju 88 3 lodě, ale jeden z nich havaroval. Celkem jsme potopili 6 lodí a 3x nás sestřelili.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Kukuloo
Velmi dobre sa to cita chlapi. Clovek dostava kocky mozajky postupne na svoje miesta. Piste, piste, zakial mate cerstve spomienky, nech zostanu zaznamenane.

Tiez Vas povzbudzujem piste aj nazori na Rebarboru, co bolo dobre, zle, zvladnute, nezvladnute, co by sme mohli zlepsit, alebo zhorsit
Šklebící se

Pre mna bolo velkym povzbudenim ze este tri hodiny po zaciatku bolo 50+ chlapov na serveri a celkovo nas bolo cca 60 a to este niektorym prihlasenym trafil slak HSFX, zdroj na PC, grafiku a nemohli letiet.
Letka_13/Kukulo
 
CSAF_Fellyn
CSAF_Faintingh napsal:
...Pauli išiel vzápätí dole tiež a jedine Fellyn pokračoval v lete. Čoskoro mu prišli na pomoc Spitfiry a on sa šťastne vrátil domov.


Jen doplním, že moji andělé strážní byli z 92nd sqn., za což jim tímto děkuji a zvu je do důstojnického klubu na panáka. Mnou sestřelený mezoun byl ex post identifikován jako É čtyřka b_5Munstera. Při boji jsem měl za to, že mu dávka ze všech zbraní oholila potah levého křídla, což mu způsobilo pád do vývrtky, jak se stále hnal za Paulim. Ale čort znajet Úsměv

Jinak díky moc za skvělou akci, byla to moje první sppeciálka a doufám, že zdaleka ne poslední! Je pravda, že mnoho úspěchů jsme neposbírali a naše dva lety byly (nepočítám-li zuřivý boj o život s mezky, kteří nás našli dřív, než jsme našli nějaký cíl Šklebící se) poněkud nudné, ale celkový nápad mise byl sympatický a zajímavý. Chválím nápad s eliminací co nejvíce hlášek a non-RP herních informací, propojení statických letadel a letadel dostupných k misi. Volnost stran cílů byla fajn, ale uvítal bych alespoň drobná vodítka, kde je hledat, abychom nelétali jen tak na pasblink - zvláště, když byl herní čas vzhledem k délce letu přes Kanál docela krátký. Taky by bylo dobré zvýšit komunikativnost mezi letkami, kromě několika jedinců (jako třeba kolegy z dvaadevadesáté a od našich velkých hochů) jsem v rádiu slyšel pouze ticho - tedy vyjma našich vlastních hnětů. Úsměv
 
606_Druindin
Hlášení za 501 sq.

1.let:
Odlepili jsme se s našimi spitfiri Mk.I z letiště Ford v počtu 6 ks. Nabrali jsme kurz 160° a ve třech roztažených dvojicích mířili k francouzskému pobřeží. Vedoucí dvojice Druindin-JuLB, vlevo Demon-Dzori a vpravo Tempík-SR_Bumbac
Po cca 5ti minutách letu jsme na naší levé straně v protikurzu spatřili dva doty pod mraky. Ihned jsme k nim zamířili a při přiblížení se v mracích objevovali další tečky. Zahlásil jsem na všechny kanály kontakt s nepřítelem v počtu cca 4-5ks 109tek. Obě skupiny se do sebe zakously a situace se stala nepřehlednou. V souboji jsem střílel asi po dvou messerschmittech a všiml si že souboj se rozdělil do dvou skupin. Po vyřízení naší skupiny, kde jsme setřelili dva messry a ztratili Bumbáce jsme nabrali kurz k druhé skupince, ale než jsme tam doletěli s Tempíkem, tak byl Dzori, Demon a JuLB sestřeleni. Cestou jsme minuli osamocený messer a po pronásledování směrem do Francie ho sestřelili.

Bilance prvního letu byla následující:
3 x Bf109 (Leo, Helldog, Pepi) sestřelen a 4 Spitfiry (Dzori, Demon, JuLB, SR_Bumác) ztraceny

2. let
Po přistání přeživších a doplnění strojů a pilotů ze zásobovacího letiště jsme vyrazili znovu v plné síle směrem do Francie do oblasti Le Havru. Přelet proběhl bez kontatku s nepřítelem a v oblasti Le Havru jsme minuli menší letiště a provedli průzkum přístavu, kde nebyly žádné lodě. Dále jsme pokračovali západně po pobřeží a minuli poškozené letiště. Protože paliva ubývalo, rozhodli jsme se si na něm trošku zastřílet. Průletem jsem zničil flak. Tempík hlásil letadlo a Demon flak a auto. Při útoku několika strojů na další flak byl poškozen stroj Dzoriho, tak jsme se od letiště stáhli k pobřeží. Dzorimu teklo palivo, tak jsem ho s Demonem poslal zpět do Anglie. Zbytek skupiny v počtu 4 kusů se vydal k menšímu letišti, kolem kterého jsme letěli jako první. Bohužel při přiblížení mi ihned flak ustřelil křídlo a vzápětí i mé dvojce JuLBovi. Po téhle zkušenosti se zbývající dvojice Tempík a Bumbác vydala zpět do Francie.

Bilance druhého letu:
Zničeny 2 flaky, statické letadlo a 1 auto
ztratili jsme 3 spitfiry (Druindin, JuLB a Dzori)

3. let
Po dozásobování z týlu jsme s JuLBem ostartovali ve dvojici směrem do Francie s cílem prozkoumat oblast západně od LeHavru. Zbytek skupiny se ještě vracel, nebo zásoboval a letěli pak jako čtveřice do oblasti Cherbourg.
S JuLBem jsme asi 5 minut od Francouzského pobřeží narazili na dvojici 109tek a ihned se s nimi pustili do křížku. JuLB se zařadil za jednoho messra, kterého začal rámovat svými 7,7mm mocnými zbraněmi Úsměv Druhý messr si toho všiml a začal se na JuLBa sápat. Ihned jsem mu to začal rozmlouvat a pustil z něj palivo. Párkrát jsme se s messry zatočili a jeden to nevydržel a svůj let narovnal k útěku. Pronásledoval jsem ho a mezitím JuLB druhého sestřelil. Po dohnání messra jsme se znovu pustili do zatáček a po sérii zásahů začla 109ka hustě kouřit, myslel jsem, že má dost, tak jsem od něj chtěl odstoupat, ale messr mě začal rámovat, tak jsme se znovu pustili do zatáček. Mezitím přiletěl na pomoc JuLB a poslali jsme 109tku definitivně do moře. Nabrali jsme znovu kurz k Francii a vychladili motory. Cestou jsme zahlédli dvojmotor pod palbou stíhače. Dle trasírek byl strílející messerschmitt, tak jsme se za ním vrhli. Do rádia jsem dal echo pronásledovanému bombru o pomoci blížící se z 6-té hodiny, ať zatočí. Nevím jestli mě slyšel, ale zatočili do mraku ze kterého se vynořil messr a nízkým letem se vrhl k Francii. S JulBem jsme se vrhli za ním a s merliny na plný plyn začali 109tku dotahovat. Messr neustále vertikálně vlnkoval ve snaze udusit naše zhášecí merliny. stačilo tedy jen letět rovně a při každém mihnutí v zaměřovaři mu přidat pár děr do stroje. Párkrát jsme se na něm s JuLBem vystřídali a 109tka se provlnkovala až do moře (Munster).
Pro nedostatek paliva, střeliva a neznámého poškození JuLBova stroje (asi nakřupnutí) jsme otočili zpátky k anglii, kde jsme v pořádku přistáli.

Bilance třetího letu ve dvojici s JuLBem:
3x Bf109 zničen (Davesteu, Esau, Munster)

Druhá skupina měla víc smůly, ale to bude muset odreportovat někdo z ní.

Celkem tedy 501 sq. zničila 6x bf109 ve vzduchu, 1x bf109 na zemi, 2x flak a 1x auto
ztratili jsme při tom asi 11 spitfirů Mk.I
Upravil/a 606_Druindin dne 29-12-2016 18:17
 
311_Vont
Debriefing za 263. Sq.

Letiště Westhampnett - letadla: Westland Whirlwind
Piloti:
311_Mart
311_Liboch
Tozzifan
311_Vont

1. bojový let

Po odstartování jsme nabrali kurs cca 160asi po 25 minutách letu jsme dosáhli přístavu Le-Havre, kde jsme k našemu zklamání nic nenašli, ale byli jsme v koutku duše rádi, že se němci stáhli do předem připravených pozic a že tak po nás neplivla ani jedna špuntovka. Vydali jsme se proto dál na jih až jsme našli letiště Saint-Gatien-Deauville v sektoru AU 5. Mart dal okamžitě rozkaz k útoku a tak jsme to začali žehlit a zničili přitom 8 ks zaparkovaných Bf -109 (z toho jistě 1x Bf -109 F a 7x Bf -109E) k tomu ještě asi 2 až 3 x Flak 88 a 4 x Flak 37 a to jen proto že k našemu překvapení se po zničení stále obnovovali a rušili nás svou činností při naší práci...
To byl taky důvod proč jsem si nasadil dosti růžové brýle, přesto že nálada nebyla nijak veselá. Kterou nám v několika momentech ještě zhoršila znenadání se vracející letka Bf - 109, která nám naší návštěvu náležitě osladila. Do Tozziho ještě vrazil 1 x Bf 109 (nejspíš Fridrich)
Ztráty: Mart - KIA, Liboch - KIA, Tozzifan - KIA, Vont vyzkoušel své nové kšandy skokem do vod kanálu - MIA

2. zásobování letiště novými piloty

3. bojový let

Po zhodnocení našich možností, jsme odstartovali k dalšímu letu kurzem 180 asi po 20-25 minutách letu jme u pobřeží Francie objevili dvě lodě (torpedoborec a minolovku) v sektoru AO - AP 8 které jsme řádně nahlásili. Pokračovali dále v letu na jih a nad pobřežím jsme se otočili na západ v sektoru Al 5 jsme narazili na stojící německou kolonu, která vědoma si své ochrany, jednoho Flaku 37 okamžitě spustila palbu, načež a po zásluze, byla okamžitě ztrestána a o několik okamžiků převedena do historie. Výsledek šarvátky 6:0 v náš prospěch. Těsně před útokem nám kluci myslím že z 92. Sq. nahlásili cíl v sektoru AK 7
Protože v dohledu nic nebylo, tak Mart dal pokyn trochu to tam omrknout a případně se zúčastnit nějaké veselice. Netrvalo dlouho a byli jsme na místě. Tozzi cíl zahlédl jako první a navedl nás. Jednalo se o pobřežní baterii 6 Paků 43 88mm v dřevem zpevněných okopech a s týlovým kempem pro obsluhu onoho bojového postavení. Roztočili jsme vichřice v ďábelském tanečku a po několika otočkách se z obou částí mohutně kouřilo. Skóre : 6 x Pak 43, 2 x Puma, 1 x BMW - sidecar, 1 x Kůbelwagen, 1 x Sd.Kfz 4 2cm Flak 30, 2 x Opel blitz, 2 x hakl. Jo a ještě polní kuchyně i s gulášem rozstříknutým v poloměru 50 m.

Po té jsme odlétli více na sever. Kde se od nedalekého letiště na nás zase sesypali asi 3 možná 4 Bf -109 po krátkém seznamování jsme odepsali další 4 vichřice. Se stejným výsledkem jako v prvním letu, 3 x KIA a 1 x MIA (zase na kšandách)

No a proto že se akce blížila ke svému konci, rozhodli jsme se že další let už podnikat nebudeme.

celkové skóre:

8 x stacionární letadla Bf - 109
1 x Bf - 109
3 x Flak 37mm
2 x Sd.Kfz 4 2cm Flak
7 x Opel blitz
6 x Pak-43 88mm
2 x SdKfz 234/1
1 x Kubelwagen
1 x BMW - sidecar
2 x SdKfz 251
1 x polní kuchyně

celkové ztráty:

6 pilotů KIA
2 piloti MIA
8 x Westland Whirlwind

Celkově hodnotím akci jako povedenou a velmi jemně odladěnou. Zo to patří dík hlavně Kukulovi a Tozzimu. Speciální poděkování dlužím ještě Erichovi za propůjčení a připravení servru, což byla na první pohled neviditelná, ale jinak nesmírně důležitá práce.
Jsem rád, že k mému milému překvapení se této akce zúčastnilo více pilotů něž jsme vůbec doufali, za to díky vám všem.

Co mě nepříjemně překvapilo bylo respawnování Flaků na letišti AU 5
A druhá věc kterou jsme asi opominuli, bylo aktivní menu příkazů ke komunikaci se servrem během letu.

Jinak mám z toho velmi dobrý pocit.
Upravil/a 311_Vont dne 29-12-2016 18:40
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg
...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
Algy
2/ JG 2 - 2. schwarm

1. let
... vedúci dvojice s Gunmanom na čísle. Letíme v zostave troch dvojíc a hliadkujeme pozdĺž pobrežia t východu na západ. Stále tesne pod mrakmi, dohľadnosť úplne na h...o . Po jednej z otočiek sa ocitáme na pravom krídle, keď zrazu počujem v slúchadlách "Spitfiry !!! " Obrovská chyba !! Nepriateľ priletel z mojej pravej strany a ja som ho vôbec nezbadal. Hneď nato robím ďalšiu chybu a miesto toho aby som točil proti spitfirom, prudko zatáčam doľava za spitom, ktorý mi preletel rovno ponad čumák. Samozrejme ho nedobieham a vzápätí mi už na trupe klepocú projektily browningov. Nízko nad vodou sa pokúšam ostro brejkovať, rýchlosť mám však už beztak nízku a messerschmitt sa mi preklápa do vývrtky, ktorú nemám šancu vybrať. Boom!!!

Za tento let nárokujem 1 x drevený kríž

Celkovo sme boli tvrdo potrestaní mojou nepozornosťou a prišli sme o 3 messerschmitty za cenu jedného spitfira.


2. let
... len čo mi technici doplnili palivo po prílete zo záložného letiska už aj ma zvuk sirén vyháňa do vzduchu . Pripájam sa k nášmu schwarmu nad pevnosťou Cherbourg. Nad prístavom je kľud, chvíľu krúžime okolo a ja už začínam veriť, že hlásený nepriateľ je už preč, keď spozorujem na hranici dohľadu na severe dva body. Hlásim kontakt a schwarm mieri v ústrety kontaktom. Robo. hlási anglické dvojmotoráky a velí do útoku. V čelnom nálete na druhý bombardér pozorujem útok prvej dvojice (Robo. /Kukulo) na prvé lietadlo. Obaja zasahujú a nepriateľ s hustým dymom za chvostom prerušuje nálet a stúpa hore.
Na môj bombardér útočím spredu a zospodu a zasahujem ľavý motor za ktorým sa objavuje hustý čierny dym. Stáčam sa za ním a dobieham ho. Stále smeruje k prístavu a pozorujem ďalšie dva messerschmitty strieľajúce na bombardér, ktorý však nemení kurz a klesá k prístavu. Doťahujem ho a krátkymi dávkami ho neustále zasahujem. Neprichádza žiadna odvetná streľba, preto predpokladám, že je to Beaufighter. Z Beaufightra lietajú kusy konštrukcie, k dymu z ľavého motora sa pridáva tečúce palivo a biely dym z motora pravého. Krídla má ako rešeto, ale neustále mieri nad prístav, teraz už tesne nad morskou hladinou. Pred nákladnou loďou priťahuje a len tesne prelieta ponad stožiare. Vo chvíli keď loď prelietam aj ja...BUUM !!! Rana, diera v prednom skle a plamene spopod krytu motora. Neváham ani sekundu, na plný plyn priťahujem a na vrchole stúpania odhadzujem kabínu a vypadávam z horiaceho lietadla. Otváram padák a pozorujem môj Bf-109 dopadajúci do prístavu. Rozstrieľaný Beaufighter mi mizne asi v trojmetrovej výške v chuchvalcoch hmly, nepochybujem však o tom, že za kanál už nedoletí.

Nárokujem 1 x Beaufighter ako zostrelený


3.let
...po ďalšom prílete zo záložného letiska štartujem a pridávam sa k letke, ktoré hliadkuje pozdĺž pobrežia. Robo. zase preukáže odhad pre situáciu a chvíľu po nabraní kurzu 270 stupňov sa po našej ľavici nad pobrežím objavuje minimálne 5 spitfirov. Nad hranicou mora a pevniny sa rozhorí neskutočný doogfight, v ktorom však ťahám za kratší koniec. Spitfire za chrbátom, malá výška a rýchlosť... to je kombinácia s ktorou sa nevyhráva. Záblesk výbuchu a koniec.

Nárokujem v poradí druhý drevený kríž


3. let
...návraty zo záložného letiska začínajú byť pre mňa štandardným postupom pred bojovým letom
tentoraz vzlietame po dvojiciach v rozdielnych časoch a lietame rozdelene. S Robom. ako vedúcim hliadkujeme nad letiskom Cherbourg východ, odkiaľ štartujú naše 110-ky. Nad letiskom boli hlásené kontakty, momentálne je tu však pusto. Dostávame však hlásenie o kontaktoch v priestore prístavu a mierime tam. Robo hlási dva neidentifikované kontakty odletajúce na sever. Po nahlásení pozícii ostatných našich stíhačov začíname dvojicu prenasledovať. Sú však ďaleko a vzdialenosť sa nezmenšuje. Naši hlásia ďalšie britské lietadla nad prístavom a Robo ukončuje prenasledovanie ľavou stúpavou zátačkou. Ja ešte chvíľu pokračujem a práve vtedy keď začínam stúpať vľavo hore dvojica predo mnou točí doprava, stále tesne nad vodou. Prerušujem odpútanie a točím vpravo k dvojici, ktorá sa medzičasom značne priblížila. Sú to Whirlwindy a predpokladám, že videli len Robov. messerschmitt a po jeho odpútaní očakávali, že nie sú sledovaní. Teraz je už však neskoro a padám ne jeden z nich. Kanón aj guľomety fungujú perfektne a ľavý motor začína silno dymiť. Angličan sa snaží uniknúť zátačkami tesne nad vodou a v minimálnej rýchlosti. Dávam však klapky a naďalej ho ostreľujem, až kým sa nezvalí na krídlo a nezmizne za gejzírom vody v hlbinách. Osamotene sa vraciam na letisko a pristávam.

Nárokujem 1 x Whirlwind ako zostrelený


4. let
... po pristátí musím čakať na dotankovanie a dozbrojenie. Vzduch však rozochvievajú opäť poplachové sirény a mne ostáva len skok do ochranného zákopu vo chvíli, keď dvojica spitfirov postreľuje letisko . Jeden z nich útočí na 109-ku stojacu hneď vedľa mojej 53-ky, vedľa ktorej stojí poloprázdna cisterna. Bez ohľadu na riziko skáčem do kabíny a rádiom navádzam našich stíhačov, ktorí o spitfiroch zrejme nevedia. Po chvíli sa skutočne objavujú a ja sledujem súboj v ktorom len tesne smrti uniká Kukulo.
Po dotankovaní a doplnení paliva konečne vzlietam včas na zachytenie dvoch Beaufortov, ktoré nalietavajú na prístav. Jeden z nich mieri cez prístav k mestu a začína stúpať zrejme po odhodení bômb. Vo chvíli, keď je na vrchole ho zasahuje moja dávka, a v tej chvíli vidím trasírky dvoch ˇ%dalších strelcov smerujúce k dvojmotoráku. Všetci sme strieľali presne. Lietadlo, ako keby sa zastavilo vo vzduchu, a pravý motor vybuchuje v záplave plameňov. Na všetky strany lietajú kusy konštrukcie a Beaufort po krídle padá k mestu, pričom z horiaceho motora šľahajú dlhé plamene. Pilot však lietadlo ovláda a dokonca stúpa ľavou zátačkou, pričom sa pokúša streľbou zasiahnuť jednu zo 109-tok. Koniec je však neodvratný a Beaufort končí v meste v záblesku zničujúceho výbuchu. Po niekoľkých minútach ďalšieho hliadkovania pristávam na prezbrojenie. Skôr ako však vypnem motor je hlásený ďalší nálet. Angličania sa okolo roja ako sršne. Neváham, otáčam lietadlo a štartujem znova. Nad prístavom je v súboji niekoľko spitfirov a našich pilotov. Jeden zo spitov prenasleduje 109-ku a je viac ako zaujatý snahou o zostrel. Nepozorovane sa dostávam za neho a dlhou dávkou ho zasahujem. Začína silno dymiť a viditeľne spomalil. Ja však už neuberám plyn a stúpam nad neho. Hore sa otáčam a spúšťam sa znova pričom ho opätovne zasahujem. Okolo je však už veľa hladných 109-tok a ja radšej stúpam hore a uvoľňujem miesto ďalším, ktorý spitfira čoskoro poslali do vôd kanála.

Nárokujem 1 x Beaufort zostrelený v trojici
1 x Spitfire zostrelený v skupine


6.let
... okolo Cherbourgu sú neustále hlásené Britské lietadlá a k prístavu sa sťahujú aj 110-ky z východu. V závere súboja zo skupinou spitfirov ostáva nad prístavom už len jeden angličan, ktorý neústupne doráža ne jednu 110-ku. Dvakrát sa mi podarí za neho dostať a poriadne ho osoliť. Tretí raz visím za ním tesne nad hladinou a ostreľujem ho dlhými dávkami. Už-už čakám, že sa objaví gejzír vody, ale spit stále letí... Vtedy mi hlási niekto z našich aby som uhol, pretože za sebou mám rozbehnutú 110-ku. Odvaľujem sa nabok a vidím ako 110-ka zo svojou batériou vymazáva spit z oblohy.

Nárokujem 1 x spitfire zostrelený v skupine


Obloha okolo už nie je zohyzdená výbuchmi a len horiace lode v prístave svedčia o urputnosti bojov, ktoré sa odohrali. Zo zvyšnými messerschmittmi pristávame na základni a v jednej kope s ostatnými pilotmi zapadáme do kantýny...
Letka_13/Algy

www.letka13.sk
 
www.letka13.sk
BIVOY
Za mě určitě požitek z akce ...... Mrknutí Žel bohu se naplnilo pořekadlo "Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho uthne" a při třetí štaci se utrhlo Úsměv .
 
magot
Co dělal Pak-43 v r.41? Úsměv
 
311_Vont
magot napsal:

Co dělal Pak-43 v r.41? Úsměv


Protože modelově vypadá ze všech kanónů nejlépe. Šklebící se
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg
...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
Vladis
Dakujem organizatorom a aj zucastnenym. Mrknutí

Saldy v skratke popisal nase prve dva bojove lety. Len upresním po saldyho odchode som dal treti a posledy let, kým colonel exceloval s Ju-88 a nicil lode spojencov, ja s chirurgom sme sa odhodlali branit Cherbourg pred nelietavajucimi spojencami s Bf-110, zatial co chirurgovi sa podarilo nejake vitazstva, mna dostal Whirlwind. (Vont musis pripisat tusim Martovi jedno vitazstvo nad Bf-110, aj ked moj strelec sa snazil a mozno aj dal nieco mojmu premozitelovi, no nestacilo to.)

Takze moja bilancia:
z 3x let, 1x uspešné priastie na domovskom letisku, 1x MIA (premozitel ZVP...), 1xKIA (premozitel 311_Mart), uspechy: 1x znicená corvetna lod.

i1030.photobucket.com/albums/y365/vladiss1/LETECTVO/Rozne/grab0005.jpg
Upravil/a Vladis dne 30-12-2016 12:05
 
311_Mart
Martův pohled...

263. squadrona - Whirlwindy

1. let

Start 8:30, vydali jsme se na přes kanál na JV k Bertheauville, proletěli se krásnými údolími a pokračovali jsme po silnicích a železnicích až do Le Havru, který byl asi evakuován... Přeletěli jsme tedy ústí Seiny a nalezli letiště Saint-Gatien. Letadel plné stojánky, flak se zdál ospalý... Úkol zněl jasně - zapjasíme Vyděšený
Jelikož jsme neměli Kerbiho, vydal se dobrovolně flaky lákat Vont. Dařilo se mu to výborně, hned při prvním průletu na něj zaťukal bubeníček... Dvacítka ho pořád držela, já už si ji srovnal v zaměřovači, když tu náhle se ze stínu vyloupl polopás a 37mm argumentů stačilo mému křídlu, aby mě opustilo. Radost obsluhy flaku trvala asi dvě vteřiny, poté ji ukončil přesnou dávkou Liboch. Kluci letiště odflakovali a pustili se do zaparkovaných ér. Něco se ovšem pokazilo, protože Tozzi hlásil, že právě podruhé zničil ten samý flak a opravdu, flaky se začaly obnovovat a bylo zaděláno na průser. Za chvíli se tam slítli befka a vysvětlili nám, že si letiště prznit nenechají.

Nároky:
Osm letadel na zemi + jedno sražené z oblohy Tozziho strojem a asi osm flaků.
Následoval přelet nových pilotů a letadel k doplnění stavu 263. squadrony.


2.let
Start kolem 9:40, vydali jsme se rovnou na jih. Cestou jsme nabonzovali německou kocábku u normandského pobřeží. Na pobřeží jsme se chytli silnice a pokračovali přes Pointe du Hoc, kde jsme trumatizovali obsluhu osmaosmdesátky, na západ. Zhruba v AL 5.3 jsme potkali kolonu. Nedojela. Cestou nám kluci od ZVP hlásili tvrdší cíle v AK 7.7, takže jsme pokračovali na sever a nalezli tam dělostřelecké postavení. Zlikvidovali jsme houfnice, hakl, Pumu, muže s koženou brašnou a pokračovali na sever. Za pár minut se proti nám zjevila dvojice befek. Z předešlého masakru jsme byli slušně rozjetí, měli jsme přesilu, kuráž nám nechyběla - pivo, chardonnay a dlouhé přelety kanálu... - takže jsme s radostí přijali boj. Krauti zmizeli v mracích a padli do zad Tozzimu a Libochovi, kteří vyhodnotili situaci a rozhodli se "vyvázat z boje". Já jsem se jal obětavě pronásledovat Tozziho a Libochovy pronásledovatele, koneckonců bylo to kurzem domů Šklebící se Vont si mezitím vedl soukromou válku s dalším befkem. Prohrál. Befka nedojížděly Whirlwindy a Whirlwind nedojížděl befka, takže po pár minutách patu jedno befko upustilo od pronásledování Tozziho s Libochem a efektním manévrem se zavěsilo za mě, druhý ještě chvilku pokračoval a pak kluky taky pustil. Tozzi s Libochem vzápětí otočili a šli mi na pomoc. Začal souboj. Moje befko mě nechalo a zaparkovalo za Tozzim, já si dělal jojo a naváděl Tozziho, aby mi 109 natáhl před laufy, když se najednou hladina zvedla asi o 20 metrů, nekecám, fakt, a já pokračoval jako ponorka - měl jsem zazoomováno, sledoval jsem Tozziho a špatně jsem to odhadl. Zkrátka jsem to pěkně posral, následně proběhlo kurev, jak v šantánu, šel jsem se zchladit a když jsem se vrátil, opět jsme ve čtyřech Spitech doplňovali stavy perutě Zamračený

Nároky: kolona o šesti kusech techniky, šest houfnic a asi 3 vozidla v kempu.


3. let
Start 11:00, už jen můj solo let k Cherbourgu, kde se s blížícím koncem mise odehrávalo slušné držkobití. Padl jsem na stodesítku, dvě třetiny dávky šly do kopru, ale pár ran na konci tam sedlo a přišla mimo jiné o půl výškovky. Já jsem bohužel taky něco dostal a začalo mi téct palivo. Při druhém útoku jsem mířil lépe a urazil jsem jí křídlo. Palivo mizelo hodně rychle, takže jsem stoupal na plný plyn na sever, nastoupal jsem kousek nad mraky a palivo došlo, následovalo plachtění a pádlování.

Nároky: 1xBf-110.


Díky za nevšední zážitek a příště zas!
www.311raf.com/images/signature/sig_Mart.jpg
 
Kukuloo
Je tomu uz mesiac co sme odleteli Rebarboru. Trocha odvazny koncept akcie - skarede pocasie, velka sloboda vo vybere cielov (bolo ich dohromady niekolko stoviek), vlastne pravidla na doplnanie pilotov a strojov, vymazane varovne hlasky aj hlasky o znicenych objektoch, % tahu motora tiez. Pridali sme Whirlwinda, co bola velka neznama ako dopadne v konfrontacii s Luftwaffe...

Prva myslienka na Rebarboru vznikla pri spomienke na jeden polet na Aces over Europe, ked sme s Robom. zaleteli vo dvojici so Spitfirmi V do Francuzska (za pekneho pocasia) este na UP serveri a leteli celu dobu nizko (fungoval ten radar co pisal na sklo kde co je) a napadli vlak. Neviem uz kde presne to bolo. Cela akcia mala svojsky charakter, boli sme v napati celu dobu - a to som chcel preniest do novej Rebarbory. Celu akciu som od zaciatku koncipoval s tym ze si zaletim s nasou letkou Spitfira IIa a tesil som sa jak maly Dodo. No, nakoniec sme leteli Bf-109F-1 a napatie nechybalo Šklebící se

Planoval som cca 60 pilotov. Nemyslel som ze sa stavy naplnia. Cerveni sa plnili rychlo, u modrych to bolo pomalsie. Cakal som s nasou letkou ako to dopadne a v ramci balancu sme sli na modru stranu. Ze budeme mat 58 pilotov na akcii (niekolki sa nemohli pripojit pre rozne tech. trable) a nemalo sa nemohlo zucastnit kvoly terminu, ma ani vo sne nenapadlo. Velmi prijemne prekvapenie pre organizatorov bola tato ucast.

Samotne planovanie specialky bolo samozrejme casovo narocne. Hlavne povinnosti v "real life" oddalovali datum kedy poletime. Poziadavky na mapu a hlavne maptvorcov Tozzifana a Vonta boli drsne a casto sa menili v zavislosti na tom ako som utvaral ideu Rebarbory, ale ustali to so ctou a pripravena misia mala vsetko co mala mat. Objavili sa nake veci ktore sme mali zachytit na testoch, a nabuduce im budeme venovat viac priestoru (respawn flakov). Na druhu stranu sme potrebovali testnut ako funguje doplnanie lietadiel, tomu sme venovali najvacsie usilie a podarilo sa to nastavit a testnut tak ako bolo treba. Erichos ako server guru poskytol dostatok casu na testovanie a treningy a myslim ze vsetci mali moznost ocihat si ako pripojenie tak modpack a vymazane hlasky do takej miery aby vedeli do coho idu.

Priebeh akcie bol v pohode. Nemuseli sme restartovat server, pripajanie po letkach fungovalo, a uz bolo len na nas co ako dopadne. Nemali sme velitelov stran, co mozno sposobilo urcite zmetky, ale nebral som to ako negativum. Cakal som ako sa s tym piloti vyrovnaju, ako budu komunikovat letky medzi sebou, co si stanovia za priority.

Povzbudzoval som Vas aby ste pisali reporty, co ste aj urobili. Kamienky mozaiky co sa kde udialo sa tak davali dokopy a bolo to zaujimave citanie. Z akcie si odnasam dobry dojem a obrovskym zadostucinenim za vynalozene usilie bola ucast. Bola to najvacsia akcia aku sme doteraz robili, vysli sme s kozou na trh, ponukli nieco neobvykle a myslim ze sa to ujalo. A jedno viem istotne ---- ani zdaleka sme nevycerpali potencial Rebarbory. Vela hodin prace stalo vytvorenie mapy a pri posune o niekolko mesiacov ked pridu Focke Wulfy ci Spitfiry IX a este neskor aj Typhoony, slubuje idea tejto specialky na rovnakom mapzaklade stale dost zaujimavy a pritazlivy scenar.

Patri sa mi podakovat Tozzifanovi aj Vontovi za mapu na ktorej si odmakali grizlion hodin a trpezlivo znasali moje updaty. Vdaka patri aj Erichosovi za cas venovany velikanskej technickej podpore akcie a Orlom za forum a server. Baronovi za info o Luftwaffe. Magotovi za poradenstvo okolo modov. V neposlednom rade samozrejme patri vdaka vsetky zucastnenym pilotom, ktori vytvorili nezamenitelnu atmosku a ktorych bolo skoro 60, co v tejto dobe BOSov, BOMov, WIP BOKov a DCSov a War Thunderov je pre mna maly zazrak. Nerobime to len pre svoje potesenie, bez ucastnikov zajazdu by nase usilie vyznelo naprazdno.

No a co Vas aj nas caka najblizsie? Horuci piesok Severnej Afriky... Americke hviezdy na strojoch britskej Fleet air arm... Lietadlove lode... a Vichysti... Verim ze coskoro...
s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b4/ae/03/b4ae039cfba1b45c95d93ed9f2a5596e.jpg

Letka_13/Kukulo
 
Kukuloo
Ked nasmu staremu iloj pridame nake 3D updaty, je velice zaujimavy pre oko. Nemam 3d updaty vsetkych strojov, ale aspon cosi. Tu je teda kopa screenshotov co ma zaujali aby som trocha sprostredkoval co sme zazili pocas onej noci medzi sviatkami roku Pana 2016... Najdete tu aj 2 fotogulomety

Moja "Cierna 37" startuje motor...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0156.jpg[/img] is not a valid Image.

Algyho "Cierna 53" z III/JG2 vzlieta z letiska nedaleko Cherbourgu...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0157.jpg[/img] is not a valid Image.

Jabo Emil z I/JG2 "niekde nad Kanalom"
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0159.jpg[/img] is not a valid Image.

Bf-110D-3 z SKG210 s eskortou Bf-109E v pozadi
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0162.jpg[/img] is not a valid Image.

Spitfire Mk Ia z 501. squadrony
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0164.jpg[/img] is not a valid Image.

Spitfire Mk Vb z 92. squadrony
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0165.jpg[/img] is not a valid Image.

"First blood" niekde nad Kanalom...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0169.jpg[/img] is not a valid Image.

"Kanal kampf" kedy sa nasa III/JG2 stretla so 145. squadronou...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0177.jpg[/img] is not a valid Image.

Spitfire posiela dobre mierenu davku mojej "Ciernej 37", ale prezil som...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0174.jpg[/img] is not a valid Image.

Spitfire z 310tej (145tej squadry) striela na Algyho...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0180.jpg[/img] is not a valid Image.

Tazke chvile Friedricha...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0185.jpg[/img] is not a valid Image.

Browningy nasli svoj ciel...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0187.jpg[/img] is not a valid Image.

Jeden z utocnikov sa preratal a o sekundu zasiahnu projektili z Bf-109 spitfira...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0188.jpg[/img] is not a valid Image.

Vychrice 263. squadrony prelietaju Francuzske pobrezie...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0194.jpg[/img] is not a valid Image.

Beaufighter 252. squadrony s podvesenymi bombami vzlieta do akcie...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0195.jpg[/img] is not a valid Image.

Dramaticke chvile Jabo...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0197.jpg[/img] is not a valid Image.

Beaufort 217. squadrony pod palbou Bf-109 nad Cherbourgom...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0200.jpg[/img] is not a valid Image.

Pohlad z paluby nemeckej lode na utocnika...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0204.jpg[/img] is not a valid Image.

Pohlad z anglickej lode na utociacu Bf-110...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0220.jpg[/img] is not a valid Image.

Jedna bomba "kratka" druha "dlha"
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0225.jpg[/img] is not a valid Image.

Ina Vychrica nici zaparkovaneho Emila a poziarne auto...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0234.jpg[/img] is not a valid Image.

Suboj s Beaufightermi. Robo odstreluje 2/3 chvostovych ploch nic netusiacej obeti (vratil sa domov!!!) ...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0237.jpg[/img] is not a valid Image.

Beaufighteri neuveritelne vydrzali... Toto je jediny ktory nedoletel...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0245.jpg[/img] is not a valid Image.

Fotogulomet zo strelby na Beaufightera. Neveril som ze doleti, dostal sa vsak domov...
YouTube Video




Pekna formacia Spitfirov
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0248.jpg[/img] is not a valid Image.

Beaufort nad Le Havrom
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0252.jpg[/img] is not a valid Image.

Vyprava na druhu stranu. Bf-109F eskortuju Jabo Emily nad Kanalom...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0253.jpg[/img] is not a valid Image.

Whirlwind vzlieta...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0255.jpg[/img] is not a valid Image.

Dalsi tvrdy suboj III/JG2 a 145. squadrony, tentokrat 6 vs 6 nedaleko Cherbourgu...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0256.jpg[/img] is not a valid Image.

Z tohto suboja si odnasam zostrel Spitfiru IIa
YouTube Video




Beaufort pod palbou AAA nici co sa da...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0265.jpg[/img] is not a valid Image.

Plamene zo zasiahnutej cisterny obklopia utocnika...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0266.jpg[/img] is not a valid Image.

"Robo.v" Bofik doletel domov...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0268.jpg[/img] is not a valid Image.

Whirlwindy zehlia kolonu...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0271.jpg[/img] is not a valid Image.

Beaufighter prelieta konkurenciou poskodenu anglicku lod...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0276.jpg[/img] is not a valid Image.

Jeden zo stihacich Emilov kropi Spitfira na stojanke...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0279.jpg[/img] is not a valid Image.

Drama...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0282.jpg[/img] is not a valid Image.

Friedrich striela na...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0290.jpg[/img] is not a valid Image.

Wirlwinda... Robo. zasahuje Vychricu...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0292.jpg[/img] is not a valid Image.

"Home sweet home.."
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0299.jpg[/img] is not a valid Image.

Jabo Emily sa radia na vzlet...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0303.jpg[/img] is not a valid Image.

Ju-88 si dobre odviedli svoju pracu...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0306.jpg[/img] is not a valid Image.

Zase som v trabloch...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0309.jpg[/img] is not a valid Image.

Beaufort si dobre odviedol svoju pracu...
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/23424124/Rebarbora%20(1)/screenie/grab0312.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Kukuloo dne 30-01-2017 01:09
Letka_13/Kukulo
 
Ajvn
Pěkné.Mrknutí
 
veikso
Kukuloo napsal:

No a co Vas aj nas caka najblizsie? Horuci piesok Severnej Afriky... Americke hviezdy na strojoch britskej Fleet air arm... Lietadlove lode... a Vichysti... Verim ze coskoro...

Čekáme vás u koňaku v Rickyho BaruMrknutí
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

08-05-2021 09:40
IL2 Stalingrad

08-05-2021 09:39
Mám problém v nastavení bombardování a střelba raket, ze začátku byli značky na odpal raket a bombardování, přestali se objevovat i po potvrzení v nastavení. Dík Bruno

14-04-2021 19:19
sedm nebo osm těch mrch bylo, kroužili jak supy a nikoho si nevšímali ...

14-04-2021 19:14
Jo je to fajn, takové rušno. A ty štuky .. snad na ně taky někdy narazím.

14-04-2021 18:42
Náhodou je to drsné Úsměv úžasný moment byla obří formace štuk včera v noci

14-04-2021 13:06
To je opakovaně, já to viděl, asi se sníží počet befek na Pitomniku.

13-04-2021 21:49
Aktuální mapa (Bridge) je spíš iako masakr modrou pilou :-)

03-04-2021 11:12
IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover Blitz Edition a mám i Tobruk a nefunguje mi kamera na sledovačku bomb ví někdo poradit?

09-03-2021 10:02
Pro holky určitě Medvídek Pů. Chybí tam ještě sova. Recesisti by uvídali i sysla :-)

09-03-2021 09:43
Strom Medvídka Pú???

26,012,241 návštěv