Rumuni byli zdaleka nejvýznamnějším spojencem Německa na východní frontě včetně letectva, ARR měla 7 stíhacích eskader, 8 bombardovacích, dokonce i jednu bitevní.
Přímo SM.79 u Stalingradu nesloužil, pouze SM.81 u ARMIR, nebo JIS 79B u ARR, to byla sice licenční výroba italských Sparvier, ale v rámci možností rumunského průmyslu z toho vylezl na pohled celkem odlišný letoun velrybího tvaru se dvěma motory, tou dobou už s německými JUMO 211. Stroj byl sice výkonější, ale jinak víceméně to samé.
Italské bombardéry z 1 Grupul Bombardament byly do oblasti Stalingradu převeleny 4. října 1942. Přímo v rumunské Escadrillas 71 sloužily stroje JIS 79B. Bylo to tedy cca měsíc před obklíčením 6.armády u Stalingradu a krátce před příchodem sněhu.
Lw byla v tomto čase na stalingradském frontu přetížena, musela rezignovat na doktrínu šverpunktů neboť čelila narůstající aktivitě VVS na mnoha místech najednou. To byl důvod pro příchod i méně kvalitních leteckých skupin s polskými či italskými bombardéry.
O nasazení těchto strojů zde se mnoho neví, jisté je, že celou Grupul už od začátku sužoval velký nedostatek náhradních dílů a materiálu vůbec. Do boje se proto JIS 79 moc nedostaly. Letecké krytí jim zajišťovaly rumunské Bf 109E. Od nočních útoků jsem raději upustil, ale hnusnýho počasí si užijete dost.
Letecká bitva nad Stalingradem i přes velké žně Jagdflieger skončila pro LW katastrofou, fiasko s leteckým mostem a hrozné ztráty zásobovacích letounů to vše jen podtrhlo. Příčinou byla především dobře zvolená taktika stíhací obrany VVS, kterou LW podcenila.V listopadu vstoupila Luftflotte 4 do bitvy jako nejmocnější letecká armáda na světě, na konci ledna byla v troskách, za 3 měsíce ztratila 900 letounů z toho cca polovinu tvořily dopravní letouny, přišla i o velké zásoby materiálu a stovky osob pozemního personálu. Letectvo spojenců bylo také smeteno. Italové se nadobro rozloučili s východní frontou a rumunům zbyly doslova 3 Befka a 1 He 111.
Standard zpracování letounu Sparviera patří k tomu lepšímu, od bombometčíka můžete sledovat uložené bomby i to jak plynule opouštějí pumovnici. Stroj má hasicí zařízení v motorech, manuální nastavení úhlu vrtule, automatické klapky, 4 střelecké pozice včetně jednoho pevně usazeného kulometu nad hlavou pilota. Letoun unese až 1200 kg pum od ráže 50 do 500.
Unikátní zbraní jsou bomblets, 2 kg bomby, kterými můžete zasypávat ideálně měkké kolony či zákopy. Jediným dalším letounem, který ve hře umí bomblets naložit je Heja.
Sparviero se pomalu drápe do výšky a ve 3000m přepravíte náklad rychlostí 280 kmh IAS, což není zas tak hrozný. SM.79 je velmi přátelský na ovládání, má nízkou přistávací rychlost, je z něj skvělý výhled a nechybí ani radiokompas. Pozor jen při klesání je třeba vrtule stáhnout na 50% jinak motory přetočíte. Sparviero je vcelku odolný, ale Švaky ho dokážou zle poničit.
Jako zaměřovač poslouží primitivní posuvník, bez optiky, koukáte prostě jen do díry pod sebou. Pozor jen na malou odchylku v rychloměru pilota a bombometčíka, ten pilotův je přesnější.
Bude zde klasická level bombáž, zabitevničíte si i s bomblets, nechybí ani zásobování kotle s letem do Gumraku a zpět.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.