Ahojte mam jednu otazocku ake je vlastne vyuzitie magneta v sturmovi? Co to robi? V Controls ide nastavit na prev a next a co to sposobi ked dam next alebo prev? Je to v lietani potrebne? Ďakovala
Je to zjednodušeně něco jako zapalování v autě. Pokud jsou vypnuté, nejde nastartovat motor. Nicméně ve Šturmovi se při stisku startovacího tlačítka stejně magneta sepnout a nastartovat půjde. To, jestli začneš hořet, nebo ne, s případným vypnutím magnet ve Šturmovi za letu také nesouvisí. Takže jen kosmetika.
Takhle: Napřed reál. Magneto, neboli magnetodynamostartér (proto se to zkracuje ) je zařízení, které v sobě obsahuje stejnosměrný elektromotor (ten je schopen fungovat obousměrně, tedy pokud na něj přivedeme proud tak je to el. motor, pokud s ním naopak točíme tak proud generuje), a sestavu zapalování, tedy přerušovač (odtrh), cívku a automatiku předstihu.
Používá se v letadlech a v motorkách protože je kompaktní a tudíž je to lehčí řešení než klasika - tedy zvlášť startér a zvlášť generátor.
Cenou za to je nižší efektivita získávání el. energie (méně dobíjí než alternátor a hlavně potřebuje vyšší otáčky).
V letadlech se kvůli bezpečnosti používá zdvojení, pro každý motor jsou pro jistotu magneta dvě. Dají se zapnout i vypnout jednotlivě a i jedno je schopno udržet motor bezproblémově v chodu.
Ve Šturmoviku: Fučida to popsal dokonale. Pokud chceš, můžeš při startu motoru na zemi dělat "proceduru", a při ní motorovou zkoušku. Během ní se mj. také přezkouší fce magnet, a to tak, že se vypne jedno, pak se zapne a vypne se druhé. Pak se samozřejmě zapnou zase obě. Na běhu motoru kontrolovaném jak sluchem tak podle otáčkoměru to nesmí mít vliv.
Na to slouží ty ovládače "next", a "prev.". Ale je to jen pro tuto eventualitu - na běh samotného motoru v simulátoru to jinak nemá vliv.
Pokud oba vypneš, motor zdechne, stejně jako v reálu.
No a na závěr. Někteří virtuální piloti pokud jim hoří motor tak v rámci "procedury" vypínají magneta. To samozřejmě samo o sobě neuškodí - ale taky to nemá na požár vliv Na požár by mělo vliv jedině vypnutí přívodu paliva. Což je mch taky správně podle "procedury"
Mám za to, že tuto fíčuru se naučili v těch simulátorech, které mají vše na jednom tlačítku - vyp. zap. motor, vč. např. moderního WT.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Moje zkušenost je taková, že pokud zdechne motor (to bylo hlavně u karbecových při špatném manévru) tak na magneto 1 nahodit hned nešel. Ale na magneto 2, ano.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.