March 29 2024 11:29:48
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 1

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,743
· Nejnovější pilot: Thehealthreviews23
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
TrackIR a pokusy s VR
JK
Nikdy jsem TrackIR ve skutečnosti neviděl jen na You Tube. Bylo by možné pro pokusy s virtuální realitou nastavit tak, aby při pohledu hlavou do boku (3 nebo 9 hodin) se zobrazí tento pohled na monitoru (pro normální použití Track IRu by to nemělo smysl, protože by člověk neviděl na monitor)? Nebo jaký rozsah otáčení hlavou se dá nastavit ?

Děkuji za odpovědi JK
 
magot
Není vůbec jasné na co se ptáš ...

a)
Virtuální realita je buď všeobecný pojem iluzorní počítačové reality a nebo může být spojován s názvem hardware pro virtuální realitu. Tedy VR helmu.
VR helma (nebo o čem to píšeš) nemá nic společného s TrackIr.

b)
co myslíš tím pohled do boku? Otočení hlavy doprava doleva? Nebo pohyb hlavy doprava doleva?
TrackIr tedy trakovací zařízení snímající natočení a pozici hlavy umí pohyb v 6ti osách otáčení XYZ a pohyb po YXZ.

Pokud jsi myslel VR helmu jistě tak umí 6DOF + další pohyby ..

c)
(pro normální použití Track IRu by to nemělo smysl, protože by člověk neviděl na monitor)

z téhle věty nechápu vůbec nic
Upravil/a magot dne 09-04-2016 16:23
 
Baron
JK, na youtube su videa, ktore ti odpovedia na vsetky tvoje otazky.
Hals - und Beinbruch!
 
JK
Dík za odpovědi !
Pokusím se vysvětlit co jsem myslel. Funkce TrackIRu je, že se snímá pohyb hlavy (odražeče) a tím se ovládá zobrazení na monitoru, který je přede mnou. Možná by se dalo říct, že na něj při natočení hlavy musím pošilhávat (nevím nezkoušel jsem to).
Mě by zajímalo jestli by to šlo nastavit aby se při natočení hlavy do boku zobrazilo na monitoru třeba křídlo. Tak jak to je u virtuální helmy. Nebo pokud bych uchopil monitor rukama a točil se sním, aby se na něm podle toho měnil obraz.
 
Rumcajs
JK, TIR má mezi skutečným pohybem hlavy a virtuální hlavou transformaci. Tedy úhel, o který se pootočí hlava, nemusí být úhel, o který se pootočí virtuální hlava. Prakticky se to dělá tak, aby při maximální výchylce skutečné hlavy, při které je ještě vidět na monitor, byla virtuální hlava na pozici pohledu vzad. Tedy je tam znatelné zrychlení mezi úhlem fyzickým a logickým. No páčto jinak by to fungovalo víc než blbě. Vono je to vlastně ještě komplikovanější tím, že tu transformaci si člověk dělá sám nějakou praštenou křivkou, kterou si zaklikáš myškou. Tedy neboj, dá se koukat i dozadu a pánubohu do oken, aniž by si člověk zlomil vaz. Je to poněkud nereálné, ale je to příjemné.
Non est specifica
 
magot
Jak píše Rumcajs. Tu rychlost a citlivost pohybu si nastavíš podle sebe. Logicky to nemůže být pohyb 1:1. To by člověk hovno viděl.
Takže si nastavíš např že při otočení hlavy o 5 mm se ve hře (ve virtuální realitě) se otočí např. o 10 cm. Tak se můžeš snadno podívat i za sebe a zároveň stále nemusíš pošilhávat protože stále se díváš před sebe na monitor. Pohled úkosem je zanedbatelný.
 
LEON
JK napsal:

Nikdy jsem TrackIR ve skutečnosti neviděl jen na You Tube. Bylo by možné pro pokusy s virtuální realitou nastavit tak, aby při pohledu hlavou do boku (3 nebo 9 hodin) se zobrazí tento pohled na monitoru (pro normální použití Track IRu by to nemělo smysl, protože by člověk neviděl na monitor)? Nebo jaký rozsah otáčení hlavou se dá nastavit ?

Děkuji za odpovědi JK


Zkus si stáhnout třeba jen FaceTrack (určitě tu o něm bude taky někde nějaké vlákno), principiálně funguje stejně jako TrackIR a nepotřebuješ k tomu ani bastlit clip s diodama, stačí jen webkamera, kterou už možná máš. To sledování obličeje sice není tak kvalitní HeadTracking, ale na základní osahání si principů, na které se ptáš, to bude postačovat, abys získal nějakou představu...
 
https://www.rcfree.eu
JK
Děkuji za odpovědi!
A to nastavení 1 : 1 by bylo technicky možné ? Jestli už ten odražeč co je na čepici by nebyl už mimo.
Ty pokusy z virtuální realitou jsem myslel, pokud bych amatérsky postavil něco jako VR helmu, musel bych nějak ovládat pohyb obrazu, šlo by to TrackIrem ?
Ty skutečné VR helmy toho budou mít víc, např. se s nima chodí, nejen rozhlíží atd. Pro létání by, ale stačilo, že člověk sedí a rozhlíží se. Ale jsou to jen úvahy, ne že bych to zítra začal stavět.
 
Rumcajs
Ano JK, kdybys postavil VR helmu a nasadil na to TIR, ten TIR by fungoval.

Jen amatérsky postavit VR helmu je, bych řekl, víc než nereálné. Nicméně již bylo mnoho lidí, kteří změnili svět tím, že nedali na dobré rady ostatních a do něčeho se pustili. Třeba se ti to povede.
Non est specifica
 
JK
Děkuji za odpověď!
Možná se hloupě zeptám TIR je zkratka TrackIR ?
Jaký by byl u TIRu rozsah úhlů ve vodorovné a svislé ose ?
 
magot
Tak ty papíráky se daj smotnout, stačí nějakou hi-res smart plácačku, přes nvidia shield snímat obraz, soft stačí myslím od googlu, tj aby to bylo stereo a v kombinaci TIRem to je regulérní home made VR.
Teoreticky by šel takto i starej šturm ala VR, stereoskopický mod na něj existuje ...

A nebo sehnat starou helmu VFX3D někde z bazaru, existovali k ní zdrojáky v SDK, takže si dodělat ovladače by taky šlo. A pár lidí už ji rozchodilo pod W7/64bit ...

protože běžnej dělník ze šroubárny si asi nepořídí HTC za 25 litrů ..
 
JK
To magot: A u TIRu by to tedy mohlo být 1 : 1 ? Ve vodorovné ose takřka 360 stupňů a ve svislé 180.
 
Aces_Wild
Rumcajs napsal:
Jen amatérsky postavit VR helmu je, bych řekl, víc než nereálné.

[img]https://cdn.recombu.com/mobile/images/news/M20570/1403785377.png[/img] is not a valid Image.

Google Cardboard

DCS MiG-21 | Google Cardboard
YouTube Video



Upravil/a Aces_Wild dne 13-04-2016 14:16
 
magot
JK napsal:

To magot: A u TIRu by to tedy mohlo být 1 : 1 ? Ve vodorovné ose takřka 360 stupňů a ve svislé 180.

Ne s clipem (tj s diodama) pobere Tir úhel 51,7 stupňů Tir4 okolo 48 stupňů ...
Odrazka nevím ale asi podobně.
Čili 1:1 jen v tomto úhlu.
Upravil/a magot dne 13-04-2016 19:16
 
JK
Dík za odpověď!
Já jsem právě chtěl, aby pohyb hlavy odpovídal skutečnosti jako v letadle, takže budu muset najít jiné řešení než TIR.
Tu prohlížečku znám, používaly se snad už ve wwi k vyhodnocování snímků z fotoprůzkumu (fotilo se to dvakrát posunutě), byly otevřené, takový stojánek s čočkama.
 
magot
Aces_Wild napsal:
DCS MiG-21 | Google Cardboard
YouTube Video



hele to bude fejk, to je Oculus Rift DK2
 
Rumcajs
Hehe, já tušil, že sem někdo dá něco z krabice vod bot a v tom nějakýho ufouna. Chce se mi říct "Tak jistě". Akorát mi nejde do hlavy, když je to tak snadné, co na tom ti kucí od Oculusu takový leta pořád dělali? Kdyby jim někdo ukázal ten návod, mohli těch pár let ležet na Oahu a válet si šunky pod palmama.
Non est specifica
 
magot
JK napsal:

Dík za odpověď!
Já jsem právě chtěl, aby pohyb hlavy odpovídal skutečnosti jako v letadle, takže budu muset najít jiné řešení než TIR.
Tu prohlížečku znám, používaly se snad už ve wwi k vyhodnocování snímků z fotoprůzkumu (fotilo se to dvakrát posunutě), byly otevřené, takový stojánek s čočkama.


Principielně jde o to samé ať už je to oculus rift nebo papírák. LCD +čočky + stereo posunutý obraz + nějaký design.
V čem se lišilo třeba VFX byly gyroskopy které zaznamenávaly pohyb. + 3D myš.
 
magot
Rumcajs napsal:
když je to tak snadné, co na tom ti kucí od Oculusu takový leta pořád dělali?

Kvalitní a malé LCD s vysokým rozlišením je jádro pudla. Sekundárně kvalitní čočky, software, ovladače, podpora. To je v čem se liší od krabice od bot.
Nicméně krabice od bot kupodivu funguje celkem obstojně na to jak je to primitivní ..

DCS má výstup obrazu na android přes iControl, tzn. šance pro krabici ..
 
Rumcajs
Myslím Magote, že toho je ještě víc. Především to vysoké rozlišení musíš krmit dostatečným výkonem. A ten výkon potřebuješ na dva obrázky, ne na jeden jako u monitoru. Pak taky, aby z toho polovině lidí nebylo na blinkání, je potřeba mít vysoké FPS. Ne nějakých uslintaných skoro 60, co provozují lidi na monitorech. No a ve finále nízká celková latence. Páčto s vysokou latencí je človíčkům opět špatně a sundavaj to z hlavy a to pak jaksi neplní účel. Ty HW nároky na smysluplnou VR vlastně nepokrývá doposud ani ten Oculus či cokoli jiného. Je to celé na začátku.

Jo a jak přesně bude vypadat FPS a latence u DCS posílaného nějak bezdrátově na mobil? To už nebude řeč o desítkách milisekund, to bude něco kolem vteřiny, ne? A FPS bude kolik, 10, 20?
Non est specifica
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

05-01-2024 17:45
Z 2:5 na 8:5.... zázrak

21-12-2023 16:25
Já jsem rád, že BMW potvrdilo, že moje letitá motorka si s tím poradí a nemusím to řešit :-)

21-12-2023 15:59
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.

34,602,213 návštěv