Jelikoz sem mel ted na par dni moznost zkusit AMD r9 290(gigabyte Windforce ,konkretne),tak sem si rek ze nebude na skodu kartu opet zkusit v DCS World jestli se u AMD konecne vzpamatovali a optimalizovali ovladace pro DCS....kartu jsem porovnaval s moji soucasnou GTX960 a benchmark jsem provadel pomoci Frapsu v treninkove misi A10c introduction,vysledek mluvi za vse mainstreamova GTX960 porazila highendovou 290ku rozdilem tridy tady jsou prubehy fps GTX960 min46 avg80 max103...,AMD r9 290 min28 avg55 max76...tedy dost zasadni rozdil,pokud se nekdo z vas hracu DCS nahodou ted chysta kupovat novou kartu tak radim AMD se stale radsi vyhnout a vzit bud GTX960 nebo GTX970...poslouzi vam daleko lepe.
Treba počkať na nový engine. A nie je to len chyba AMD, je to chyba aj vývojárov DCS, že sa s AMD nedohodli na nejakom spoločnom postupe. Pre AMD sú DCS vývojári nepodstatná malá ryba.
Takže na poli podpory je AMD ve své pozici stále nadutě omezené a arogantní. Což z pohledu prostého konzumenta dostatečně vypovídá zda koupit či ne. Pokud je Eagle Dynamics nepodstatná část trhu tak můžeme čekat že spousta nadějných novinek ve vývoji které teprve bojují o své místo na trhu, může dopadnout jako letitý a prosazovaný leč nepodstatný projekt!
Stále se písmenům AMD/Raden pousmívám.
Ono to nemusí být nadutostí AMD, ono to může být tím, že má Eagle Dynamics smlouvu s nVidií. V jiných hrách má zase navrch AMD, bo má smlouvu s jejich výrobci. Je to zkrátka o tom, kdo má co nasmlouváno. Marketing je holt marketing. Hry se dělají zkrátka na zakázku tomu, kdo spolufinancuje vývoj.
Já nevím kluci, ale podle mě by prostě stačilo, kdyby se DCS posunul z dnes již prehistorického DX9 na DX11. Nemyslím, že by kvůli tomu museli řešit nějak explicitně smlouvu s AMD. AMD má výkon pod DX9 špatný, ale asi s tím už nic dělat nebudou. DirectX 10 je tu od roku 2006 a DX11 pak od roku 2009. Za ten čas se už DCS mohli přizpůsobit. Že se nepřizpůsobili, je, odhaduju, úlitba Ruskému trhu, kde se traduje, že většina lítavců má stále cracknuté Windows XP. Je rok 2015 a blíží se i konec podpory Windows 7. Neustále se vymlouvat na Windows XP je už přeci jen anachronismus. To platí i pro ROF/BOS. Snad už na tom pracují, ale nedá se než neříct, že jim v tomhle ujel vlak a ne naopak.
S procesorama je to na druhou stranu celkem jasné. Stávající AMD nemá nic, co by na poli jednovláknového výkonu dokázalo konkurovat Intelu a tedy ztrácí. Čemu ale nerozumím je to, že ty simy nejsou psané víc vícevláknově. Ať o té úloze přemýšlím z jakékoli strany, vždy dojdu k závěru, že se jedná o mnoho souběžných dějů a tedy paralelizace by měla být celkem snadná i pro mnoho vláken. Limitaci stávajících lítacích enginů na "přinejlepším" 4 vlákna tak nerozumím. Nebo si to spíš vykládám tak, že se jedná o kusy kódu napsané již před lety a dodneška držených na kapačkách. To by podle všeho dokumentovalo situaci toho našeho rybníčku, kdy peníze nejsou a jen tak nebudou. Kdyby peníz byl, už by to někdo přepsal pro mnohajádrové procesory.
Já teda chápu tu věc s penězma. Ale! Já a široká veřejnost nejdříve musíme pracovat a pak máme peníze, tak proč je někde problém něco dělat když dokonce peníze mám už před??
A rume neřeš to zas jak tvrdej vědeckej oříšek, prostě je to dobou zmršenej model a hotovo.
Novi, to není žádné raketové inženýrství. Hele i ve stavebnictví se dělá to, že se použijí základy a třeba přízemí starého baráku a na to se přistaví patro, dá střecha a prohlásí se to za novej barák. Voplácá se to polystyrenem, jako že to je zateplený a kup to. Že to není zdola odizolovaný a že ty stěny táhnou vlhkost a že to pak robí bordel, to se časem ukáže. No a SW funguje ještě víc hezčejc. Představ si, že z původně přízemního baráčku z roku 1790 časem vznikne přístavbama mrakodrap. Těch různých přístaveb bylo asi 50, každá nějak jinak jinou technologií přidala patro, ale základy jsou furt kamený z před předpředminulého století. Je asi jasný, že základy baráku nevyměníš, pokud ho celej nezboříš. A to je drahý. A to je celý.
Ona ta karta papírově zas tak špatná nebude, třeba její o krapánek výkonnější (X) verze, bude nyní nabízena v přebalu jako novinka R9 390X http://pctuning.t...lock#35339 a zákazníci za tu samou kartu utratí mnohem více peněz.
To mi trochu připomíná reinkarnaci nadčasového chipu Nvidia Geforce 8800, jehož poslední varianta byla GTS250, kterou jsem vlastnil a byla výkonově a cenově velice přívětivá.
Zde naštěstí o žádný podvod výrobce nešlo.
porovnání:
Radeon R9 290
Šířka paměťové sběrnice 512 bit
Propustnost pamětí 320 GB/s
Velikost grafické paměti 4 Gb
DirectX 11,2
Nvidia GTX 960
Šířka paměťové sběrnice 128 bit
Propustnost pamětí 112 GB/s
Velikost grafické paměti 2 Gb
DirectX 12
Radeon si vede v ostatních herních titulech velice dobře a musím jen souhlasit s Rumem, jestli je někde chyba tak hlavně na straně ED a na všech frontách dnes již nepoužitelném enginu.
Ona ta karta papírově zas tak špatná nebude, třeba její o krapánek výkonnější (X) verze, bude nyní nabízena v přebalu jako novinka R9 390X http://pctuning.t...lock#35339 a zákazníci za tu samou kartu utratí mnohem více peněz.
To mi trochu připomíná reinkarnaci nadčasového chipu Nvidia Geforce 8800, jehož poslední varianta byla GTS250, kterou jsem vlastnil a byla výkonově a cenově velice přívětivá.
Zde naštěstí o žádný podvod výrobce nešlo.
porovnání:
Radeon R9 290
Šířka paměťové sběrnice 512 bit
Propustnost pamětí 320 GB/s
Velikost grafické paměti 4 Gb
DirectX 11,2
Nvidia GTX 960
Šířka paměťové sběrnice 128 bit
Propustnost pamětí 112 GB/s
Velikost grafické paměti 2 Gb
DirectX 12
Radeon si vede v ostatních herních titulech velice dobře a musím jen souhlasit s Rumem, jestli je někde chyba tak hlavně na straně ED a na všech frontách dnes již nepoužitelném enginu.
Tohle je naprostej nesmysl,AMD je v soucasny dobe naprosto nepouzitelny ,a vsecno to je jenom o ovladacich a podpore kterou Nvidia ma a AMD na to totalne kasle,nebo na to spis nemaj prostredky(pokud vim samo ED se k tomuhle vyjadrovalo s tim ze AMD narozdil od Nvidie s nima vubec nekomunikuje) to ze je soucasnej engine DCS uz davno za zenitem je jasny o tom se prit nebudu,ale porad plati ze AMD grafiky maj podporu pouze a jenom v AAA hrach,kdekoliv jinde maj problem,DCS nebyla jedina hra kterou jsem zkousel,290ka nebyla schopna GTX960 nejak moc prekonat ani v Rofku a Il2 Bos(+v tehle dvou byl na radeonu citelnej microstuttering i pri 60fps)Problem u AMD proste neni ciste pod DX9 amd casto totalne zaspi i u novejch her viz Project Cars ve kterym sem taky delal srovnani jak to dopadlo se muzete podivat tady https://www.youtube.com/watch?v=82181mk7V1Y https://www.youtube.com/watch?v=nCHL62TZiy4 ani mesic po vydani neni AMD schopny vydat pro P cars poradny ovladace,i presto ze hru meli od SMS davno k dispozici na testovani a optimalizace...
Ona ta karta papírově zas tak špatná nebude, třeba její o krapánek výkonnější (X) verze, bude nyní nabízena v přebalu jako novinka R9 390X http://pctuning.t...lock#35339 a zákazníci za tu samou kartu utratí mnohem více peněz.
To mi trochu připomíná reinkarnaci nadčasového chipu Nvidia Geforce 8800, jehož poslední varianta byla GTS250, kterou jsem vlastnil a byla výkonově a cenově velice přívětivá.
Zde naštěstí o žádný podvod výrobce nešlo.
porovnání:
Radeon R9 290
Šířka paměťové sběrnice 512 bit
Propustnost pamětí 320 GB/s
Velikost grafické paměti 4 Gb
DirectX 11,2
Nvidia GTX 960
Šířka paměťové sběrnice 128 bit
Propustnost pamětí 112 GB/s
Velikost grafické paměti 2 Gb
DirectX 12
Radeon si vede v ostatních herních titulech velice dobře a musím jen souhlasit s Rumem, jestli je někde chyba tak hlavně na straně ED a na všech frontách dnes již nepoužitelném enginu.
Tohle je naprostej nesmysl,AMD je v soucasny dobe naprosto nepouzitelny ,a vsecno to je jenom o ovladacich a podpore kterou Nvidia ma a AMD na to totalne kasle,nebo na to spis nemaj prostredky(pokud vim samo ED se k tomuhle vyjadrovalo s tim ze AMD narozdil od Nvidie s nima vubec nekomunikuje) to ze je soucasnej engine DCS uz davno za zenitem je jasny o tom se prit nebudu,ale porad plati ze AMD grafiky maj podporu pouze a jenom v AAA hrach,kdekoliv jinde maj problem,DCS nebyla jedina hra kterou jsem zkousel,290ka nebyla schopna GTX960 nejak moc prekonat ani v Rofku a Il2 Bos(+v tehle dvou byl na radeonu citelnej microstuttering i pri 60fps)Problem u AMD proste neni ciste pod DX9 amd casto totalne zaspi i u novejch her viz Project Cars ve kterym sem taky delal srovnani jak to dopadlo se muzete podivat tady https://www.youtube.com/watch?v=82181mk7V1Y https://www.youtube.com/watch?v=nCHL62TZiy4 ani mesic po vydani neni AMD schopny vydat pro P cars poradny ovladace,i presto ze hru meli od SMS davno k dispozici na testovani a optimalizace...
Stále píšeš o chybe v optimalizácií driverov, je ale treba si uvedomiť, že tie optimalizácie NV/AMD je čisto ich vôľa a je pochopiteľné, že sa zameriavajú na nové a populárne tituly. Tie im zvyšujú predajnosť, nie nejaký ultrahardcoresim, o ktorý 99% hráčov ani nezavadí pohľadom... Správne by mali svoju hru optimalizovať sami vývojári a keby to robili, NV/AMD by tie ich čuňačinky nemuseli vôbec zachraňovať v podobe driverov na mieru...
nikde sem netvril ze je v AAA hrach je GTX960 lepsi nez 290ka to samozrejme ne(testoval jsem i v GTA5 a Witcherovi 3 kde byla samo 290ka o dost lepsi) tak nevim proc sem davas farcry 3 atd ,ve flight simech ale rozhodne 290ka moc optimalni vykon nepredvadi,v mem pc urcite problem neni(core i5 3570 OC@ 4ghz,8gb ram,MX100 SSD)pokud nefungujou ovladace tak jak maj je jedno jakej ma krata hrubej vykon,ta hra toho vykonu proste neumi vyuzit.
DCS síce nelietam, len som skúšal a kvalitu zobrazenia terénu som nerozdýchal. Ale lietam ROF v 1920x1200 na R9 280X, I7 920 3.6 GHz, SSD, 12 GB RAM mi to ide prakticky na plné detaily 45-60 fps. Takže spokojnosť. Skúšal som ale napr. X-plane, čo beží túším na DX11 a nehrateľné - bolo to pod 25 fps. Takže neviem kde je chyba.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.