May 17 2024 04:33:04
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Kokpit Avie B 534
Drevokocur
dobře, drak se nezachoval, ale třeba budíky, sedačka nebo tak něco.....

já např ve Vídeňském muzeu armády narazil na přední střeleckou věž z liberatora...
 
http://traumazero.euweb.cz/fotogalerie/
mkubani
Pan Ing. Vrany nam potvrdil, ze ta original dokumentacia by sa naozaj mala nachadzat v Plzni. Takze ak mozete, prosim kontaktuje tie spravne miesta. Mrknutí Je to urgent. Cas hra proti nam. Zamračený

@Drevokocur: Z muzea v Kbeloch uz mame vsetko, co nam dana replika moze ponuknut (zopar budikov a knipel). Ostatne je z inych lietadiel.
 
1stCL_Esquilax
Tak, dneska jsem mluvil s pracovníkem archivu Škody Plzeň. Dokumentace tu je! Měla by být dokonce i kompletní +-. Stoh dokumentů prý měří něco přes 20 cm. Co je ale ještě lepší, celá je převedená do digitální podoby na CD.
Teď k těm méně příjemným věcem: CD s kompletní dokumentací by přišlo na 10 000 KČ. V případě, že by nebyla potřeba celá (což je asi náš případ), by se cena počítala 50,- KČ za dokument + CD a vypálení.
Teď je otázka které výkresy by byly potřeba.
Zítra se do archivu nedostanu, ale ve středu bych si čas udělal. Tak mi dejte vědět, co potřebujete Úsměv.

EDIT: Jedná se prý o Avii verze C.
Upravil/a 1stCL_Esquilax dne 10-10-2005 12:23
 
WT_Schmouddle
Nazdar,

zdroj z Avie Letňany potvrdil plzeňskou verzi, trochu pozdě, ale cesta vedla i tamtudy.....good luck!

Nedá se s nimi nějak smlouvat? Dát credity? Je možný nějaký preview toho co mají? Sbírka na plnou dokumentaci?

BTW mkubani, fotky vz.30 už jsou objednány.
 
www.wtigers.org
1stCL_Esquilax
Nevím, nevím jestli budou chtít smlouvat. Každopádně jsem s tím chlapíkem nemuvil osobně, ale jenom po telefonu. Ve středu tam zajdu a celý si to prohlédnu a pokusím se je umluvit :sm23: Šklebící se.
Jinak nevím jestli to máte (asi jo): AVIA B 534 od ing. Jiřího Vraného. Listoval jsem tím a je tam spoustu zajímavých obrázků.
 
313_Ffajtl
:sm27: Óóó pochválen buď dvouplošníku náááš,
jenž jsi si z povrchu země zmizíš a ani se nezeptáš,
Dej nám pán ty plány dnes a tadyyy,
at muzem virtualne prohanet ty krasne AVIINy vnady,
AAA aaameeeeen

:sm37:
 
http://www.313.cz/
mkubani
Zaujimave. Ale aspon ze o nej nieco maju. Ja by som povedal, ze potrebujeme najma nasledovne:

1. Kvalitny vykres/bokorys kokpitu

2. Kvalitne fotografie (citatelne) resp. detailne nakresy ovladacich prvkov v kokpite. Podla moznosti aj s opisom funkcie. Potrebujem najma zodpovedat tie veci, ktore som vyznacil v mojej "studii" na zaciatku tohoto vlakna.

3. Ak su nejake podrobnejsie udaje k letovym vlastnostiam (zakladne udaje mame). Najlepsie by boli oficialne testy a merania (ak existuju).

Verzia C? To je 3. vyrobna seria?

Co sa tyka penazi, nemam problem dat cca 500 Kc z vlastnych zdrojov, ak tie dokumenty budu uzitocne.

Ano, publikaciu p. Vraneho od MBI mame. Je to asi najlepsi dostupny zdroj informacii, ktory mame spolu s monografiou od HT Model.

 
TCRaven
Aeroarchiv B-534 máte? Je tam fotka kokpitu z venku mašiny bez potahu, první série. Bohužel tisk za moc nestojí, chtělo by to originál tý fotky.
 
http://airspace.cz
mkubani
Ano, aj ten mame. Z dostupnych CZ a SK publikacii mame myslim vsetko. Chcelo by to nejaky "tajny" zdroj. :sm8:
 
TCRaven
Technik nebo pilot nám asi moc nepomůže co?
 
http://airspace.cz
Liptow
pomoze, co by nie.. v pripade ak si dobre pamata popisky na budikoch.
 
mkubani
Esquilax, mas nejake novinky z Plzne?

Schmoudle, fotky z Kbel? Mrknutí Stihnete to nafotit tento vikend? Dik.
Upravil/a mkubani dne 15-10-2005 07:30
 
1stCL_Esquilax
Archiv z Plzně je téměř nepoužitelný. Procházel jsem ho skoro čtyři hodiny, ale s velice hubeným výsledkem.
V první řadě se jedná skutečně o technickou dokumentaci. To znamená, že jsou tam výkresy šroubků, matiček, závlaček podložek a jánevímjakýchještěplíšků. Vůbec se ale nedá zjistit, kam který dílek patří. IMHO se jedná o výkresy, podle kterých si AVIA nechávala od dodavatelů vyrábět součástky.

Z kokpitu tam není prakticky nic, kromě nákresů páček, kovových pouzder a tak…
Z toho mála co se mi podařilo zjistit, stojí za to hlavně štítky. Kromě těch z vnějšku (u kterých je dokonce nákres jejich umístění na letounu) jsou tam popisky a štítky z kokpitu, ale chybí nákres jejich umístění.
Jeden obdélníkový s nápisem MAXIM. PŘÍPUST
Pak tři kulaté s nápisy: POMOC MAZÁNÍ MOT, HAŠENÍ TÁHNOUT a BENZ. PUMPA
U posledního zmíněného jsem si na 99% jistý, že se jedná o odpověď na dotaz č. 20. Byla u něj totiž poznámka: Černé písmo na žlutém podkladu (ostatní mají: Štítek černě niklován, písmo černé). Navíc jsem našel (výkresy jsou chaoticky seřazené) schéma jeho místění na trubkové konstrukci, která se nápadně podobá té z kokpitu.

Další štítky byly zřejmě umístěny někde u pákových ovladačů:
O <- PLYN -> Z
O <- VZDUCH -> Z
O <- ŽALUZIE -> Z
To by mohla být odpověď na otázku č. 22.

Poslední dva štítky souvisí s mechanismem zavírání kabiny. Obdélníkový štítek s výřezem uprostřed (patrně na páku) s rozměry 75 na 44 a nápisy:
ZAVŘ. OTEVŘ.
--------
KRYT KABINY

Další obdélníkový, 22 na 17:
PŘISTÁVEJTE
S OTEVŘENÝM KRYTEM
Samozřejmě nic k jejich umístění v kokpitu

Toť vše Smutný.
Ještě mě napadla jedna věc ohledně toho polštáře na sedačce. Není možné, že sedadlo bylo jen plechové s místem pro padák, ale na zemi si tam mechanici dávali onen polštář, aby nemuchlali padáky?
 
Jindra
Měl bych pár odpovědí.

Ot.č.2- Nevím jestli to je skutečně výškoměr, takovýhle jsem ještě neviděl, nicméně podle stupnice pro stavění tlaku bych soudil že to je. Jednotky jsou stoprocentně kilometry.

3- Ty nápisy jsou "STOUPÁ" a "KLESÁ" a" m/SEK" nebo "m/S".

6- Je to určitě X100.

U některých otázek bohužel nevím jestli to je vůbec otázka. Třeba u čísla.3.
Upravil/a Jindra dne 15-10-2005 22:06
 
spike_six
u toho varia mi to spíš přijde, jako m/vt (metry za vteřinu)
 
WT_Pedropan
AH_Spike-Six napsal:
u toho varia mi to spíš přijde, jako m/vt (metry za vteřinu)


Přiklonil bych se také k m/vt, protože označení sekunda se začalo používat až s nástupem SI jednotek. Což bylo rozhodně po válce...:yes:
 
http://www.wtigers.org/
mkubani
Dobra praca Esquilax. S tou benz. pumpou suhlasim. A myslim, ze sa mi podarilo vdaka tebe najst aj tiahlo hasiaceho pristroja. Otazne je, ci ho bude z pozicie pilota vobec vidiet.

Co sa tyka vankusa, vyzera az prilis kvalitne na to, aby bol pouzity len machanikmi. A pokial viem, tak cs. letci mali padaky na chrbte. Takze pravdepodobne ho namodelujeme. Snad to aj trosku skrasli kokpit Avie. Úsměv

Trosku mi nesedia 2 veci, ktore si napisal:

1. Cierne pismo na ciernom nikli? To by bolo asi dost zle citatelne, nie?

2. Ak by stitok O <- PLYN -> Z bol umiestneny pozdlz pohyboveho vyrezu plynovej paky (ktora sa nachadzala po pilotovej lavej strane), znamenalo by to, ze plyn by sa pridaval potiahnutim smerom k pilotovi. Co sa mi nezda. Bolo to napisane presne takto?

To otvaranie kabiny asi zostane zahadou. Smutný

Takze hovoris, ze sa z tej dokumentacie v Plzni neoplati nic napalovat na CD?




 
1stCL_pbarry
avie meli pridavani plynu podle francouzskyho vzoru, to odpovida pritazeni k sobe pro plnej, no ne ?
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 16-10-2005 19:06
 
barryk.webz.cz
1stCL_Esquilax
Barvy těch štítků jsem zmotal. Správně má být:
Štítek matně niklován, písmo černé – MAXIM. PŘÍPUST, POMOC MAZÁNÍ MOT
Štítek matně niklován, písmo červené - HAŠENÍ TÁHNOUT
Černé písmo na žlutém podkladu – BENZ. PUMPA
Matně niklováno, písmo černé – štítky u pákových ovladačů

Plyn se přidával směrem k pilotovi, tím jsem si téměř jistý. V jedné knížce (už si nevzpomenu jaká) jsem četl, že to bylo standardem v meziválečné kontinentální Evropě a naši piloti si museli zvykat na přidávání od sebe, když přišli do Anglie.
O <- PLYN -> Z bylo napsané přesně tak.

Podle mě nemá cenu cokoli přepalovat, když bude něco potřeba, tak není problém tam zajít a výkres překreslit.
 
WT_Horrido
K tomu polstarku - sedacka je udelana universalne pro zadovy i sedaci padak. Polstar se pak umistil tam kam bylo potreba. Tedy tam kde chybel padak. Úsměv
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,890,189 návštěv