Kokpit Avie B 534
|
Drevokocur |
Přidané 06-10-2005 17:48
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 280
Založený: 01.10.05
|
dobře, drak se nezachoval, ale třeba budíky, sedačka nebo tak něco.....
já např ve Vídeňském muzeu armády narazil na přední střeleckou věž z liberatora...
|
|
|
|
mkubani |
Přidané 06-10-2005 21:31
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 301
Založený: 02.10.05
|
Pan Ing. Vrany nam potvrdil, ze ta original dokumentacia by sa naozaj mala nachadzat v Plzni. Takze ak mozete, prosim kontaktuje tie spravne miesta. Je to urgent. Cas hra proti nam.
@Drevokocur: Z muzea v Kbeloch uz mame vsetko, co nam dana replika moze ponuknut (zopar budikov a knipel). Ostatne je z inych lietadiel. |
|
|
|
1stCL_Esquilax |
Přidané 10-10-2005 12:20
|
Nováček
Příspěvek: 85
Založený: 30.09.05
|
Tak, dneska jsem mluvil s pracovníkem archivu Škody Plzeň. Dokumentace tu je! Měla by být dokonce i kompletní +-. Stoh dokumentů prý měří něco přes 20 cm. Co je ale ještě lepší, celá je převedená do digitální podoby na CD.
Teď k těm méně příjemným věcem: CD s kompletní dokumentací by přišlo na 10 000 KČ. V případě, že by nebyla potřeba celá (což je asi náš případ), by se cena počítala 50,- KČ za dokument + CD a vypálení.
Teď je otázka které výkresy by byly potřeba.
Zítra se do archivu nedostanu, ale ve středu bych si čas udělal. Tak mi dejte vědět, co potřebujete .
EDIT: Jedná se prý o Avii verze C.
Upravil/a 1stCL_Esquilax dne 10-10-2005 12:23
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 10-10-2005 12:44
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Nazdar,
zdroj z Avie Letňany potvrdil plzeňskou verzi, trochu pozdě, ale cesta vedla i tamtudy.....good luck!
Nedá se s nimi nějak smlouvat? Dát credity? Je možný nějaký preview toho co mají? Sbírka na plnou dokumentaci?
BTW mkubani, fotky vz.30 už jsou objednány. |
|
|
|
1stCL_Esquilax |
Přidané 10-10-2005 13:05
|
Nováček
Příspěvek: 85
Založený: 30.09.05
|
Nevím, nevím jestli budou chtít smlouvat. Každopádně jsem s tím chlapíkem nemuvil osobně, ale jenom po telefonu. Ve středu tam zajdu a celý si to prohlédnu a pokusím se je umluvit :sm23: .
Jinak nevím jestli to máte (asi jo): AVIA B 534 od ing. Jiřího Vraného. Listoval jsem tím a je tam spoustu zajímavých obrázků. |
|
|
|
313_Ffajtl |
Přidané 10-10-2005 13:45
|
Uživatel
Příspěvek: 605
Založený: 03.10.05
|
:sm27: Óóó pochválen buď dvouplošníku náááš,
jenž jsi si z povrchu země zmizíš a ani se nezeptáš,
Dej nám pán ty plány dnes a tadyyy,
at muzem virtualne prohanet ty krasne AVIINy vnady,
AAA aaameeeeen
:sm37: |
|
|
|
mkubani |
Přidané 10-10-2005 14:08
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 301
Založený: 02.10.05
|
Zaujimave. Ale aspon ze o nej nieco maju. Ja by som povedal, ze potrebujeme najma nasledovne:
1. Kvalitny vykres/bokorys kokpitu
2. Kvalitne fotografie (citatelne) resp. detailne nakresy ovladacich prvkov v kokpite. Podla moznosti aj s opisom funkcie. Potrebujem najma zodpovedat tie veci, ktore som vyznacil v mojej "studii" na zaciatku tohoto vlakna.
3. Ak su nejake podrobnejsie udaje k letovym vlastnostiam (zakladne udaje mame). Najlepsie by boli oficialne testy a merania (ak existuju).
Verzia C? To je 3. vyrobna seria?
Co sa tyka penazi, nemam problem dat cca 500 Kc z vlastnych zdrojov, ak tie dokumenty budu uzitocne.
Ano, publikaciu p. Vraneho od MBI mame. Je to asi najlepsi dostupny zdroj informacii, ktory mame spolu s monografiou od HT Model.
|
|
|
|
TCRaven |
Přidané 10-10-2005 14:48
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 219
Založený: 04.10.05
|
Aeroarchiv B-534 máte? Je tam fotka kokpitu z venku mašiny bez potahu, první série. Bohužel tisk za moc nestojí, chtělo by to originál tý fotky. |
|
|
|
mkubani |
Přidané 10-10-2005 14:52
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 301
Založený: 02.10.05
|
Ano, aj ten mame. Z dostupnych CZ a SK publikacii mame myslim vsetko. Chcelo by to nejaky "tajny" zdroj. :sm8: |
|
|
|
TCRaven |
Přidané 10-10-2005 15:18
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 219
Založený: 04.10.05
|
Technik nebo pilot nám asi moc nepomůže co? |
|
|
|
Liptow |
Přidané 11-10-2005 10:46
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 207
Založený: 02.10.05
|
pomoze, co by nie.. v pripade ak si dobre pamata popisky na budikoch. |
|
|
|
mkubani |
Přidané 15-10-2005 07:26
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 301
Založený: 02.10.05
|
Esquilax, mas nejake novinky z Plzne?
Schmoudle, fotky z Kbel? Stihnete to nafotit tento vikend? Dik.
Upravil/a mkubani dne 15-10-2005 07:30
|
|
|
|
1stCL_Esquilax |
Přidané 15-10-2005 21:15
|
Nováček
Příspěvek: 85
Založený: 30.09.05
|
Archiv z Plzně je téměř nepoužitelný. Procházel jsem ho skoro čtyři hodiny, ale s velice hubeným výsledkem.
V první řadě se jedná skutečně o technickou dokumentaci. To znamená, že jsou tam výkresy šroubků, matiček, závlaček podložek a jánevímjakýchještěplíšků. Vůbec se ale nedá zjistit, kam který dílek patří. IMHO se jedná o výkresy, podle kterých si AVIA nechávala od dodavatelů vyrábět součástky.
Z kokpitu tam není prakticky nic, kromě nákresů páček, kovových pouzder a tak…
Z toho mála co se mi podařilo zjistit, stojí za to hlavně štítky. Kromě těch z vnějšku (u kterých je dokonce nákres jejich umístění na letounu) jsou tam popisky a štítky z kokpitu, ale chybí nákres jejich umístění.
Jeden obdélníkový s nápisem MAXIM. PŘÍPUST
Pak tři kulaté s nápisy: POMOC MAZÁNÍ MOT, HAŠENÍ TÁHNOUT a BENZ. PUMPA
U posledního zmíněného jsem si na 99% jistý, že se jedná o odpověď na dotaz č. 20. Byla u něj totiž poznámka: Černé písmo na žlutém podkladu (ostatní mají: Štítek černě niklován, písmo černé). Navíc jsem našel (výkresy jsou chaoticky seřazené) schéma jeho místění na trubkové konstrukci, která se nápadně podobá té z kokpitu.
Další štítky byly zřejmě umístěny někde u pákových ovladačů:
O <- PLYN -> Z
O <- VZDUCH -> Z
O <- ŽALUZIE -> Z
To by mohla být odpověď na otázku č. 22.
Poslední dva štítky souvisí s mechanismem zavírání kabiny. Obdélníkový štítek s výřezem uprostřed (patrně na páku) s rozměry 75 na 44 a nápisy:
ZAVŘ. OTEVŘ.
--------
KRYT KABINY
Další obdélníkový, 22 na 17:
PŘISTÁVEJTE
S OTEVŘENÝM KRYTEM
Samozřejmě nic k jejich umístění v kokpitu
Toť vše .
Ještě mě napadla jedna věc ohledně toho polštáře na sedačce. Není možné, že sedadlo bylo jen plechové s místem pro padák, ale na zemi si tam mechanici dávali onen polštář, aby nemuchlali padáky? |
|
|
|
Jindra |
Přidané 15-10-2005 22:04
|
Nováček
Příspěvek: 4
Založený: 15.10.05
|
Měl bych pár odpovědí.
Ot.č.2- Nevím jestli to je skutečně výškoměr, takovýhle jsem ještě neviděl, nicméně podle stupnice pro stavění tlaku bych soudil že to je. Jednotky jsou stoprocentně kilometry.
3- Ty nápisy jsou "STOUPÁ" a "KLESÁ" a" m/SEK" nebo "m/S".
6- Je to určitě X100.
U některých otázek bohužel nevím jestli to je vůbec otázka. Třeba u čísla.3.
Upravil/a Jindra dne 15-10-2005 22:06
|
|
|
|
spike_six |
Přidané 15-10-2005 23:23
|
Nováček
Příspěvek: 52
Založený: 30.09.05
|
u toho varia mi to spíš přijde, jako m/vt (metry za vteřinu) |
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 16-10-2005 10:13
|
Uživatel
Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
AH_Spike-Six napsal:
u toho varia mi to spíš přijde, jako m/vt (metry za vteřinu)
Přiklonil bych se také k m/vt, protože označení sekunda se začalo používat až s nástupem SI jednotek. Což bylo rozhodně po válce...:yes: |
|
|
|
mkubani |
Přidané 16-10-2005 18:31
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 301
Založený: 02.10.05
|
Dobra praca Esquilax. S tou benz. pumpou suhlasim. A myslim, ze sa mi podarilo vdaka tebe najst aj tiahlo hasiaceho pristroja. Otazne je, ci ho bude z pozicie pilota vobec vidiet.
Co sa tyka vankusa, vyzera az prilis kvalitne na to, aby bol pouzity len machanikmi. A pokial viem, tak cs. letci mali padaky na chrbte. Takze pravdepodobne ho namodelujeme. Snad to aj trosku skrasli kokpit Avie.
Trosku mi nesedia 2 veci, ktore si napisal:
1. Cierne pismo na ciernom nikli? To by bolo asi dost zle citatelne, nie?
2. Ak by stitok O <- PLYN -> Z bol umiestneny pozdlz pohyboveho vyrezu plynovej paky (ktora sa nachadzala po pilotovej lavej strane), znamenalo by to, ze plyn by sa pridaval potiahnutim smerom k pilotovi. Co sa mi nezda. Bolo to napisane presne takto?
To otvaranie kabiny asi zostane zahadou.
Takze hovoris, ze sa z tej dokumentacie v Plzni neoplati nic napalovat na CD?
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 16-10-2005 19:05
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
avie meli pridavani plynu podle francouzskyho vzoru, to odpovida pritazeni k sobe pro plnej, no ne ?
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 16-10-2005 19:06
|
|
|
|
1stCL_Esquilax |
Přidané 16-10-2005 19:30
|
Nováček
Příspěvek: 85
Založený: 30.09.05
|
Barvy těch štítků jsem zmotal. Správně má být:
Štítek matně niklován, písmo černé – MAXIM. PŘÍPUST, POMOC MAZÁNÍ MOT
Štítek matně niklován, písmo červené - HAŠENÍ TÁHNOUT
Černé písmo na žlutém podkladu – BENZ. PUMPA
Matně niklováno, písmo černé – štítky u pákových ovladačů
Plyn se přidával směrem k pilotovi, tím jsem si téměř jistý. V jedné knížce (už si nevzpomenu jaká) jsem četl, že to bylo standardem v meziválečné kontinentální Evropě a naši piloti si museli zvykat na přidávání od sebe, když přišli do Anglie.
O <- PLYN -> Z bylo napsané přesně tak.
Podle mě nemá cenu cokoli přepalovat, když bude něco potřeba, tak není problém tam zajít a výkres překreslit.
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 16-10-2005 19:57
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
K tomu polstarku - sedacka je udelana universalne pro zadovy i sedaci padak. Polstar se pak umistil tam kam bylo potreba. Tedy tam kde chybel padak.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|