Na nieco zaujimave (aspon myslim) som narazil Universal Joystick Remapper (UJR)
dokaze to napr:
Axis Merging - Combine two racing pedals into a rudder!
Axis Splitting
Axis Trimming - Use one axis to trim another.
a mnoho ineho. Pokial sa nemylim, tak je to nieco podobne ako robis ty Rumcajs? Akurat chalan ide na to cez AHK, ale ako pise pokukuje po HID, koli obmedzeniam v AHK.
A program to combine axes, buttons and the 1st hat from any of your physical joysticks into one or more 8 axis, 32 button virtual joysticks.
it should work with any game.
If the joystick you wish to use appears in Windows' game controller list, it should work with UJR.
It is a full standalone "App". You do not need AHK installed to use it. You do not need to know how to code to use it.
Why would I want it?
Your joystick is not recognised by the game
Your joystick is recognised, but an axis is the wrong way around and you cannot fix it.
You have a pair of racing pedals that feature an axis for each pedal, and wish to use them as a single rudder axis.
You want to use two devices for a game (eg a pedals and a stick/throttle) for a game but it only supports one joystick at a time.
You want a specific feature, but lack the knowledge to write such a thing yourself. The code is pretty easy to understand and you just need a text editor.
Features
"Portable" application, no installation required - just run the EXE!
Control up to 16 virtual joysticks with 8 Axes and 32 Buttons each!
Controlled by up to 16 physical joysticks
Invert any axis
Per-axis deadzone and sensitivity settings
Axis Merging - Combine two racing pedals into a rudder!
Axis Splitting
Axis Trimming - Use one axis to trim another.
Reads up to 6 Axes from input sticks.
Remap the 1st Hat (POV) switch to any buttons.
Settings saved between uses
Profile support
Run multiple copies - each copy can control a different virtual stick
(But each version can read any of the physical axes)
"QuickBind" mode to control the virtual joystick via the UJR GUI
Use this when the game detects the underlying physical stick instead of the virtual one - allows you to move the virtual stick without moving the physical stick
Ano, UJR je aplikace pro vJoy. Umí toho hodně. Ta moje aplikace na vJoy se tomu docela blíží, jen je specificky zaměřená na flight simy a má některé nezveřejnitelné automatiky.
Nevo HID je Human Interface Device. Tedy jsou to zařízení, kterýma člověk dává pokyny počítači. Myši, klávesnice, klacíky, pedály, volanty ... Windows podporují HID nějakým standardem, ve kterém je 128 tlačítek a 8 os a 4 x HAT. Ten CHID je prográmek, ve kterým někdo čte tyhle informace pomocí Raw Input - tedy je to způsob, jak číst zařízení cestou nejbližší k samotnému hardwaru. Ten CHID není Remapper, ani to neřeší stejnou problematiku. Je to jen první část celé problematiky. Tedy čtení hodnot. Čtení hodnot se dá ale uskutečnit i přes Direct Input. Direct Input je součást DirectX. To stejně máme všichni nainstalovaný. Direct Input je trochu dál samotnému HW, ale stejně je to dost otravná věc ke zpracování. Proto se používají objektové nadstavby, aby se s tím dalo pracoval. Já třeba používám SlimDX a uvažuji o přechodu na SharpDX. Nakonec se můžu taky podívat, jak uchopitelný Raw Input je a co by to mohlo potenciálně přinést. Funkčně pravděpodobně nic, ale výkonově by se asi dalo nahnat několik milisekund v odezvě. Nicméně odezva je aktuálně stejně limitovaná na straně vJoy, který, myslím, nejde přes 40 vzorků za vteřinu. Dokud nebude podepsaná nová verze vJoy, která umožní nastavit větší frekvence, nemá asi smysl se v tom moc vrtat.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.