[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1791/battle_in_coral_sea.jpg[/img] is not a valid Image.
珊瑚海海戦
Máme hotovou jednu velkou pořádnou bitvu, v misích, pokud poletíte za bombardér, obě strany vysílají formace do útoku a do obrany, po bitvě se zbylé letouny vrací a přistanou zpět doma. V rámci možností programu si tak můžete bitvu zahrát za každý ze zúčastněných strojů. Hra nám po nedávném příchodu Kate nabízí komplet nabídku všech letounů v této bitvě: SBD-3 Dauntless, TBD-1 Devastator, F4F-3 Wildcat, D3N1 Val, B5N2 Kate, A6M2-21 Reisen. Dopřát si můžeme luxusu i skutečných nosičů USS Yorktown, Lexington verze pro 1942, Zuikaku a Šokaku.
Stručně co to má znamenat.
V roce 1942 se letadlovky vzájemně střetly celkem čtyřikrát. Výsledkem bylo že Kido Butai v nich nedokázala úspěšně podpořit japonské invaze (bitva v Korálovém moři a Midway) ani zastavit americký nápor na Guadalcanal, přestože v tomto případě své defenzivní úkoly v zásadě splnila, utrpěla příliš velké ztráty na to aby bylo vítězství naplněno (bitva u východních Šalamounů a Santa Cruz).
Tyto souboje v květnu, červnu, srpnu a říjnu rozhodly o tom kdo převezme iniciativu v Pacifiku. V žádném z nich Japonci přes svou roli favorita nedokázali soupeře drtivě porazit. V zásadě se oba protivníci vždy vzájemně zrychtovali a zase se rozešli. Vzdušné souboje obou loďstev ukázaly jak jsou nosiče lehce zranitelné, jediný zásah relativně malou pumou dokázal loď vyřadit z boje, či spustit smrtelnou řetězovou reakci. Na výsledek bitvy mělo také vliv spousta nepředvídatelných faktorů a admirálové se museli bleskově rozhodovat na základě neuplných či zavádějících informací, tyto souboje byly přes sebelepší přípravu vždy hrou se smrtí a předem nejistým výsledkem. V roce 1942 Japonci přišli v důsledku bitev letadlovek o 2 CVL a 4 CV a Američané o 3 CV (+1 CV potopila ponorka)
Japonci po debaklu u Midway se dokázali ještě částečně vzpamatovat, posílili průzkum, nasadili konečně radar, pružněji koordinovali letecké údery a zavedli i některé novátorské prvky, bylo už pozdě. Americké námořní letectvo přes vlastní velké ztráty a fakt, že jim po bitvách s Kido Butai zbyla jen jediná letadlovka USS Enterprise, dokázalo japonskou hlavní údernou sílu zastavit a otupit.
Přestože japonci měli vyšší úspěšnost zásahů při útoku a lepší stíhačku, ztráty letounů a vycvičených posádek se ukázaly být neúnosné. Příčinou byla příliš ofenzivně laděná konstrukce letounů bez pancíře a ochrany nádrží, čímž byl vykoupen větší dolet. Dalším faktorem byl už od počátku velmi silný americký flak a přílišná obětavost japonských pilotů. Američané na druhou stranu trpěli velkou nevýhodou v případě torpedových bombardérů, pro první 2 bitvy nasadili zastaralý Devastator, který nedosáhl ničeho, byl to let na smrt, odvaha těchto mužů tak udělala velký dojem i na protivníka. Po Midway byl TBD-1 stažen z první linie a konečně nahrazen Avengerem, velké zlepšení to však nebylo, lepší letové parametry stroje nadále degradovalo zastaralé letecké torpedo mark. VIII. Situaci tak zachraňoval pouze skvělý Dauntless.
Zbylé nosiče Kido Butai byly po Santa Cruz staženy z boje a nastal dlouhý proces nově od základu budovaných leteckých posádek. Přeživší veteráni bitev z let 41-42 ale tímto ušetřeni nebyli, neboť v roce 1943 se přesunuli na pozemní základny v oblasti Rabaulu a počátkem 1944 i Truku kde nadále nepřiměřeně krvácely.
Do boje tak noví zelenáči vypluli až v polovině 1944, to už ale čelili zcela jinému nepříteli a japonské vzdušné loďstvo bylo v bitvě ve Filipínském moři už jednou pro vždy smeteno. Japonsku tak nakonec zbyly letadlové lodě už jen jako prázdné schránky, které posloužily pouze jako návnada v bitvě v zálivu Leyte.
Rok 1942 byl tedy rozhodující, porážka Kido Butai-její nucené stažení z boje na dlouhou dobu, uvolnila tak americký postup na západ, pozemní boje mohly tento postup už jen více či méně zpomalit. Porážka námořního letectva nebyla důsledkem pouze bitvy u Midway, ale všech výše zmíněných vzájemných střetů letadlovek v tomto roce. Střetů které byly ve všech případech vším jiným jenom ne tolik potřebným zdrcujícím vítězstvím.
Náplň naší mise-Bitva v Korálovém moři z 8.5. 1942 byla prvním účtováním s Kido Butai, která doposud řádila ve dvou oceánech téměř bez odporu, byla na vrcholu sil a lehkovážně tříštila své síly. Tento střet byl prvním soubojem letadlových lodí v dějinách. V bitvě tak prvně rozhodovala pouze letadla vypuštěná z flotilových letadlových lodí aniž by se loďstva vzájemně zahlédla. Obě strany do boje nasadily přibližně stejné síly. Japonci pro krytí své invazní operace nasadili CV Zuikaku a Šokaku, protivník se však rozhodl tyto plány překazit a do oblasti proto vyslal USS Lexington a USS Yorktown.
Během dvou dnů bitvy obě strany kupily chyby, první den byl ve znamení úderů do prázdna a útoků na sekundární cíle. Druhý den už se obě těžké váhy pustily řádně do sebe.
V balíku je 6 misí pro bombry z toho 2 cvičné a 4 pro stíhače.
V případě bombrů vás čeká start z letadlovky, pěkně se prolítnete 350km k cíli ve skupině, úder a opět dlouhý návrat domů. Za stíhače se dostanete celkem rychle do bitvy. Zera si střihnou 2 mise CAP, kdy budete bránit Šokaku. 2 mise za Wildcaty kde vás čeká airstart a obrana bombardérů krátce před jejich útokem na Šokaku. Vždy vedete svůj Roj, pouze u střemhlavců jste v roli dvojky.
Bugs: pozor Yorktown nelze torpedovat, vůdce však Čutai vede na Lexington v popředí.
Nedávno jsme coral sea letěli u DBS, na minispecku se to moc nehodí, je třeba minimálně 8 rojů, tj. 24 hráčů, obecně pro všechny bitvy letadlovek. Jinak v singlovce je cca přes 60, nebo tak nějak.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Díkes, Pacifik je osvěžující změna. Mám toho víc rozděláno, venku je taky nová kampaň s Kate http://www.missio...mp;id=2077, jinak hodilo by se mi, kdyby mi někdo helfnul s překlady brífinků do aj.
Ale saldak to nerobil na tomto mode. Uz je to naky cas co som to skusal, tak neviem ci len nahodenie tohto modu upravi automaticky co je bugnute abo sa v tom treba aj vrtat (myslim tie .ini lajny).
Mise updatována na 1.1, přišel jsem na to jak nastavit aby se torpeďáci rychle klidili z bitvy a nedělali ten pojebaný okruh. Taky snížil jsem AIčkum rychlost na ústupu aby se jim dalo stačit, a přidány jsou nějaký nový skiny, do brífu přibyly odhadovaný ústupový kurzy, přibyla jedna cvičná mise pro Val, všem nastaven radiový klid na cestě k cíli. Je v tom i nový obrázek kde jsem se pokusil popsat jak funguje navigace s kodovací morseovkou, to využijete u US letounů s vyjímkou Devastatoru, který nemá ani to- je to prostě letoun pro punkery. Nedělal jsem už nějaký velký testování, jinak to sežere hrozně času, kdyžtak pošlete feedback když narazíte na problém.
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.