March 29 2024 10:08:42
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 14

· Piloti on-line: 3
CSW_Eda, LesniHU, Timofejic

· Registrovaní piloti: 2,743
· Nejnovější pilot: Thehealthreviews23
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS Letadla - technické a taktické informace
 Vytisknout diskuzi
Kampak letíte
Shadowdeath
Pragr napsal:
Naprostý souhlas. Já bych dodal, že jakákoli i horizontální zatáčka (a nejen s Ilem, platí to i pro stíhačky) ve chvíli, kdy na vás útočí letadlo s vyšší energií, je pozvánka na smrt.


JJ, tohoto "zlozvyku" se nějak nemůžu zbavit Smutný Sem zvyklí, že se spitem se krásnou utaženou horizontální zatáčkou vyhnu všemu, v BOSu mě to moc nevycházi, holt je čas naučit se pořádně lítat Šklebící se

310_Snakes napsal:
Nikdo tady myslím netvrdí, že Šturm byl nesestřelitelnej. Na to jich bylo sestřeleno příliš Mrknutí Ta debata vznikla na základě toho, že se někomu nezdá to, že po "pár zásazích do směrovky" v BoSku, začne Šturm smrdět z motoru, kterej se po chvilce zadře... A tak se tu teď plácá páté přes deváté ... Šklebící se

Přesně Šklebící se
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
1stCL_Werner
Pragr napsal:

Naprostý souhlas. Já bych dodal, že jakákoli i horizontální zatáčka (a nejen s Ilem, platí to i pro stíhačky) ve chvíli, kdy na vás útočí letadlo s vyšší energií, je pozvánka na smrt.


Horizontální zatáčka ve stíhačce je právě jeden z nejlepších manévrů proti letadlu s vyšší energií. Úsměv

Co ty teda děláš, když na tebe padá letadlo ?
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Valec
1stCL_Werner napsal:

Pragr napsal:

Naprostý souhlas. Já bych dodal, že jakákoli i horizontální zatáčka (a nejen s Ilem, platí to i pro stíhačky) ve chvíli, kdy na vás útočí letadlo s vyšší energií, je pozvánka na smrt.


Horizontální zatáčka ve stíhačce je právě jeden z nejlepších manévrů proti letadlu s vyšší energií. Úsměv

Co ty teda děláš, když na tebe padá letadlo ?
Zalezi podle toho z které strany pod jakym uhlem a hlavne jakou ma rychlost.
 
Rumcajs
V BOSku funguje hezky tuhnutí kormidel s rychlostí a ty krávovinky ohledně ztrácení řídících ploch. Dám k dobru některé oblíbené úhybné manévry. (není to kompletní výčet, jen co vídávám často)
1) Bf 109 vs cokoli ruského. Chce to trochu výšky, aby se dal soupeř natáhnout do rychlosti cca 700km/h. Pak kopnout do trimu a přitáhnout páku. Ruský letadlo není schopný následovat, bo na to pilot nemá sílu.
2) Bf 109 a FW 190 vs ruský stroj. Dostat se přes 700 a udělat nejprudší manévr s křidélkami, co člověk zvládne. Když se rus pokusí následovat, ztratí alespoň některé řídící plochy.
3) Nejvíc nejblbější varianta němec vs rus. Dostat ho někam k 600, půlvýkrut a přitáhnout, co to jde. Pokud následuje, celkem nevyhnutelně zničí letadlo, páčto se dostane do dajvu kolmo k zemi a bude mít už cca 700.
4) Pomalejší Jak vs Bf či FW rozhulákané ze strmého dajvu na vysokou rychlost. Když je na kraji dostřelu. Trim nahoru a přitáhnout. To by bylo, aby se mu to povedlo zvednout, spíš kolem proletí jak neřízená střela. Pokud se pokusí následovat, uspí se.
5) Před letadlem na 700km/h lze ale uhnout prakticky jakkoli. Pokud to není čarostřelec, většinou netrefí nic. Horizontální zatáčka je fajn, pokud člověk zvládne sledovat útočníka a přerušit zatáčku, jakmile je jasné, že vzdal útok, může se i dostat na šestku a vystřelit.
6) Poslení čas vídám docela často blízko u země pokus natáhnout soupeře na šestce do země. Chce to zas rychlost a pak udělat výkrut směrem k zemi. Tedy nejprve půlvýkrut, přitáhnout a vzápětí dokončit výkrut a zas přitáhnout. Nepřipravený protivník, který se nechá tímhle zlákat, má slušnou šanci, že to nevybere a narve to do země. Pokud už má za sebou první trefu země a neskočí na to tak úplně a nenásleduje, dojde tak k výsledku č. 2 a tím je, že ten před ním tímhle manévrem ztratil nějakou energii a on ne a dost možná se mu octne před čumákem. Nejlepší alternativa tohohle úhybu je ta, že to nezvládne obránce a spáchá tak rituální sebevraždu. Pokud už má v sobě nějaký to olovo, tak se i hezky připíše.
Non est specifica
 
Shadowdeath
1stCL_Werner napsal:

Pragr napsal:

Naprostý souhlas. Já bych dodal, že jakákoli i horizontální zatáčka (a nejen s Ilem, platí to i pro stíhačky) ve chvíli, kdy na vás útočí letadlo s vyšší energií, je pozvánka na smrt.


Horizontální zatáčka ve stíhačce je právě jeden z nejlepších manévrů proti letadlu s vyšší energií. Úsměv

Co ty teda děláš, když na tebe padá letadlo ?


Asi nejvíc mě vychází, se přetočit přes křídlo a jít dolů. Ve chvíli, kdy vidíš, že za tebou útočník nepůjde (a většinou nejde) tak to zas srovnat. Ale samozřejmě na to potřebuješ o trochu víc času, pokud si útočníka všimneš pozdě, tak ti asi nic jiného než za to zatáhnout nezbývá (možná ještě potlačit, ale to nemám nacvičeno, se spit v CLODu chcípá, tak si vystačím s tou zatáčkouÚsměv)

Problému mám s tímto manévrem více:
* většinou nedokážu zatáčku utáhnout dostatečně. Jak není spitÚsměv, ale spíš to bude implementací multiplayeru, já kolikrát vidím, že letadlo za mnou míří někam daleko za mě, ale trefí mě. Což je dost nahovno právě u té zatáčky, kdy za to taháš v závislosti na tom, jak se útočník snaží předsadit.
* většinou nedokážu odhadnout, kdy zatáčku utáhnout. Podobné jako předchozí bod, ale tohle je z toho pohledu, že se mě zatím nedaří správně odhadnout rychlost přibližujícího se letadla. Pořád se mě zdá, že hrozně daleko a najednou už je pozdě.

Jinak jak píše Válec je to hodně o té rychlosti, proti člověku co má mnohem větší energii, to samozřejmě lze. Útočníkovi hlavně zatuhne řízení a pokud si perfektně nenaletí, tak už to většinou není schopen na poslední chvíli korigovat. Nebo alespoň mě se to nedaří, hlavně vykopávání směrovky známé ze starého šturma u mě nefunguje.

Pozn. proti AI je horizontální zatáčka jistá smrt, AI vůbec neřeší, že tě má pod čumákem a neměl by tě vidět apod., bezchybně si předsadí a bum.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
Rumcajs
Shadowdeath napsal:Pozn. proti AI je horizontální zatáčka jistá smrt, AI vůbec neřeší, že tě má pod čumákem a neměl by tě vidět apod., bezchybně si předsadí a bum.
Jasně, AI je AI, ale jak už psali kluci, co tedy děláš? Rozuměj, kde kdo shazujete horizontální zatáčku. Ale nikdo nepíšete, co je ten správný manévr. Shodou okolností je odpověď na tuhle pravěkou otázku v "Art of the kill" OCFMX5z-ed4.

No a ten maník říká celkem prostou věc, že pokud jsou to dvě letadla s porovnatelnou manévrovatelností, neexistuje žádný magický manévr, kterým by šel bandita setřást. A že správná reakce je udělat horizontální zatáčku. Krásnou utaženou, natrénovanou dokonalou. A doufat, že druhej ji tak dokonale neudělá a že ti někdo přijde na pomoc, nebo se modlit, aby druhej udělal fatální chybu. Říká, proč jsou vertikální manévry nevhodné.
Porovnatelnost se v BOSku nejde zejména v soubojích Bf vs Jak. A shodou okolností jsou to nejčastější souboje. Když si pročteš ten můj seznam, přijdeš na to, že to je seznam situací, kdy lze využít nějakou zásadní výhodu jednoho nebo druhého. Befko a do jisté míry FW mají svoje zásadní výhody. Jak nemá výhodu v podstatě žádnou, ale je ve většině věcí porovnatelnej s Befkem. Takže co má udělat Jak, když má F4 za ocáskem? A co má udělat 109, když tam má pro změnu Jaka?
Non est specifica
 
SepiaX
Takže co má udělat Jak, když má F4 za ocáskem? A co má udělat 109, když tam má pro změnu Jaka?


Tak to je otázka jako žiletka... To by mne také zajímalo páč zatím jsem v Božce pouze bit.Cool

Edit: létám hospodářské zvíře a Lagg
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
 
1stCL_pbarry
Tak,

dobře provedená utažená zatáčka je správná cesta k úniku a radili to pilotům už za ww2. Pro všechny piloty srozumitelný a proveditelný manévr, zkrátka aby nevytuhli pod palbou a snažili se situaci nějak jednoduše změnit. Vyjíměční piloti si vymýšleli a především drilovali jiné typy úniku, Hartmann, Schuck, Pokryškin..

Jinak dobrému útoku těžko uniknout viz pragrovo video, ale mám pochybnosti, že tě ten JAK vůbec viděl". Vypadá to spíš, že sledoval letadlo před sebou. Tohle zkrátka nebyla utažená zatáčka.

Základem je stejně vždy rychlost, čim vyšší tím lepší manévr-únik.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Rumcajs
SepiaX napsal:

Takže co má udělat Jak, když má F4 za ocáskem? A co má udělat 109, když tam má pro změnu Jaka?


Tak to je otázka jako žiletka... To by mne také zajímalo páč zatím jsem v Božce pouze bit.Cool

Edit: létám hospodářské zvíře a Lagg
S LaGGem toho nenaděláš moc. Má to sice lepší roll rate, ale to je tak asi všechno a donekonečna se s tím nevystačí. Nelítej sám, pokud lítáš LaGG. S Jakem je to lepší. Ale základ je, nepustit si Befko přímo za osac. Jak ho máš v pozici, že sleduje tvojí dráhu, jsi asi v háji a můžeš maximáně doufat, že něco zvoře. Teoreticky je Jak schopnej udělat trochu lepší zatáčku. Ale prakticky se to vůbec nemusí povést. Když máš proti sobě F4 s prázdnejma nádržema, ani to vlastně nemusí být pravda. Navíc maj hajzlové ty sloty, takže můžou zpomalit víc před ztrátou ovladatelnosti. Zas naopak, Befko s Jakem za zády taky nenadělá žádnou slávu. Jak ho může neustále tlačit, aby nemohl jít do stoupání. A pokud jde, musíš se holt trefit. Základ je nepropásnout střeleckou příležitost. S Jakem je potřeba vědět, kolik máš v nádržích. Když jsou plné, musíš počítat s tím, že F4 s prázdnejma bude lepší ve všech směrech. Když je to G2, je to jiná, nemělo by tě utočit. Jo a je třeba zvládnout použití vztlakových klapek. Je třeba s nima šetřit. Jakmile nejsou nezbytně nutné, zas je zatahuj. Jo a pamatuj, že můžeš dlouhodobě lítat s motorem na 110 stupních. Když potřebuješ zdrhnout, stáhni chladič na 25 - 30% a kašli na hlášení o přehřátí. Víc to nezavírej, stejně to už nepomůže. Dokud nemáš 120 stupňů, motor je v pohodě. Pokud tě honí F4, stává se, že dřív zničí motor, než tě dojede. A G2 tě dohonit ani nemusí. Když na tebe dajvuje, utáhni to klidně i s pomocí trimu. Když je ve strmém dajvu, zvedni čumák. Soustředěnou obranou se dá nezkušenej němec připravit o výhodu energie.
No a na závěr optimistická. Stejně se mi furt stává, že mě někdo s Befkem dostane takovým způsobem, že chápu, že jsem s tím nemohl nic udělat. Někteří jsou prostě vylítaní a uměj to a dokážou hezky využívat mezních stavů. Když lítám Befko, většinou se mi to nestane. Pokud chcípnu, pak na vlastní blbost nebo přesilu. F4 je prostě nejlepší.
Non est specifica
 
SepiaX
Tož dík, jsa vybaven radami, vydám se do bojové vřavyMrknutí
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
 
Shadowdeath
Já nechci tvrdit, že je to špatný manévr. Já tento manévr používám v jiných simech a celkem úspěšně, ale v Božce s ním mám zatím špatnou zkušenost. Jak píše barry dobře provedená, a to se mě prostě nedaří viz. ty dva body co jsem uváděl, které jsou pro správné provedení docela zásadní. Samozřejmě největší problém bude mezi židlí a joystickem Úsměv
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
310_Pip
Rumcajs napsal:

... Když na tebe dajvuje, utáhni to klidně i s pomocí trimu. Když je ve strmém dajvu, zvedni čumák. Soustředěnou obranou se dá nezkušenej němec připravit o výhodu energie. ...


hmm když není na osu, jde to dost blbě...
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
Ajvn
Jo, trim výškovky na čudlíky : Holé neštěstí.

Co myslíte nechystá se nějaký nový patch? že by třeba člověk mohl doufat v nějaké celkové vylepšení ovládání os a trimů?
 
LEON
1stCL_pbarry napsal:

Tak,

dobře provedená utažená zatáčka je správná cesta k úniku a radili to pilotům už za ww2. Pro všechny piloty srozumitelný a proveditelný manévr, zkrátka aby nevytuhli pod palbou a snažili se situaci nějak jednoduše změnit. Vyjíměční piloti si vymýšleli a především drilovali jiné typy úniku, Hartmann, Schuck, Pokryškin..

Jinak dobrému útoku těžko uniknout viz pragrovo video, ale mám pochybnosti, že tě ten JAK vůbec viděl". Vypadá to spíš, že sledoval letadlo před sebou. Tohle zkrátka nebyla utažená zatáčka.

Základem je stejně vždy rychlost, čim vyšší tím lepší manévr-únik.


Tohle téma by si zasloužilo samostatné vlákno, páni admini, nejen pro IL-2 BOS. Byla by škoda, kdyby zapadlo v mnohastránkovém vlákně zaměřeném na úplně jiné téma...
 
https://www.rcfree.eu
clone9cz
Jaký admini ? Admini to tu provozují, hledej moderátory.
 
http://www.wwii-illusion.net
1stCL_Novotny
Moderátor přemýšlí. A jde to stuha, zítřek moudřejší dneška. Mrknutí
 
1stCL_Fucida
1stCL_pbarry napsal:
Jinak dobrému útoku těžko uniknout viz pragrovo video, ale mám pochybnosti, že tě ten JAK vůbec viděl". Vypadá to spíš, že sledoval letadlo před sebou. Tohle zkrátka nebyla utažená zatáčka.


Myslím, že útočníka uviděl, ale povedlo se mu to až moc pozdě - pokusil se převrátit mašinu na záda, ale paradoxně účinnější by bylo, kdyby za to prostě zarval. Nebo potlačil... Takhle pokračoval v podstatě přímo do celkově naprosto bezchybně provedeného Pragrova útoku. Sám bych to neprovedl lépe Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
311_Mart
Mě na tom Pragrově útoku zaujal pilot sovětského samoletu, jak si tam vteřinu před smrtí utírá rypák, či co, a pak již umírající efektně padá na knipl (ukurtovaný a na kladných géčkách) načež éro přechází do negativních géček, ale pilot už asi posmrtnou ztuhlostí spočívá stále na kniplu Šklebící se
i.ibb.co/KzWCvpr/Mart.png
 
Rumcajs
Mám tu k tématu jedno propagační videjko. Zde je to ve stylu "Mnoho psů – zajícova smrt". Když je protivníků mnoho, nepomůže sebeúžasnější zatáčka. A že tam ten Turek předvedl zatáčku nevídanou. A ten roll těsně nad zemí je taky z říše snů. Mimochodem, ten roll rate je takovej kvůli zjevně blbé implementaci směrovky. Směrovka rolluje s Bf 109 asi jako by to byl lítací aparát z WW1. Jakpak je tohle asi možné? Cool
YouTube Video



Non est specifica
 
1stCL_Werner
Pragr napsal:
2 Werner:

On prakticky neexistuje spolehlivý způsob. Jakýkoli ustálený manévr nahoru nebo do strany je každopádně nejhorší možnost. Lepší než nic, ale rozhodně ne dobrá volba. Lepší varianty záleží obvykle na okolnostech, někdy je to barrel roll nebo cokoli, kde se těžko předpovídá trajektorie letu v následující vteřině. Split-S je obvykle dobrá volba, pokud má člověk výšku a šanci na to zmizet.

Zajímavý, já za svý 3 roky lítání 109 došel v podstatě k opačným závěrům Úsměv

Pokud bereme situaci, kdy na mě útočí nepřítel z převýšení a s převahou rychlosti a víme o něm včas:

Nás u Lionů vždycky učili, že i toho vyššího soupeře by vlastně bylo dobrý sestřelit. Pokud opustíme od základního poslání breaku, kterým je se jen dostat ze špatné situace a chceme od něj víc, dostaneme se do situace, že break by měl být proveden tak, aby útočníka obral o co nejvíc energie. Máme v základu 3 možnosti:

1) Break nahoru.
Na první pohled sebevražda, na druhý (energetický) pohled už ten nejlepší manévr proti útočníkovi. Zatímco útočník jde dolů, vy nahoru, není lepšího energetického výsledku breaku. Jde to použít jen v případě, kdy to útočník posral a útočí z příliš strmého úhlu, na příliš velké rychlosti. S oblibou jsem to ve 109 používal proti moc rozjetým Lightningům a Thunderboltům. Ačkoli je to manévr nejriskantnější, je to manévr, z kterého můžete jako ten v obraně nejvíc dostat. Nejdůležitější výhoda tohoto manévru samozřejmě je, že když to vyjde, vypadá to sexy.

2) Horizontála
Taková střední cesta. Osobně mých 70% breaků v podobných situacích. Zatím jsem nedošel k lepšímu manévru, než perfektně nacvičená a načasová postupně utahovaná horizontála se čtvrtvýkrutem a přechodem do bojové zatáčky do směru odlétávajícího útočníka. Pokud podobný manévr uděláte s tak dobře akcelerujícím letadlem, jako je 109 proti těžkým letadlům jako je LaGG/P-47 můžete so dostat do ofenzívy. Vzhledem k tomu, že jsem s tím několikrát došel ke streakům kolem 100, zatím mě moc nepřesvědčilo o špatnosti horizontály ve správně volených situacích.

3) Split S
Čistě defenzivní manévr. Sice nejjednodušší a nejbezpečnější, pokud je provedený včas, ale prostě rozdíl energií zachováte, spíše zvětšíte. Jen pokud z toho chcete ihned vypadnout/nemáte dostatečný přehled.

Samozřejmě letecký boj má nekonečně variací situací, nic není nikdy úplně stejný a proto jej máme tak rádi.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

05-01-2024 17:45
Z 2:5 na 8:5.... zázrak

21-12-2023 16:25
Já jsem rád, že BMW potvrdilo, že moje letitá motorka si s tím poradí a nemusím to řešit :-)

21-12-2023 15:59
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.

34,601,477 návštěv