za pár posledních dní se tu objevilo hned několik srovnání simulátorového bojového létání s dávno neexistující realitou, kterážto byla použita jako zesměšnění kritiky stávajícího neutěšeného stavu v oblasti vzniku a vývoje leteckých bojových simulátorů z období druhé světové války.
Prosím, ustupte od těchto trpasličích sporů a nechte nás sedět doma v teple na prdeli a remcat. Většina z nás je rozumná a ví, že se v dnešní armádě lítají roury a nebo dálkově řídí droni, takže se nikam nehrne. Z toho tedy plyne, že nám chybí možnost realizovat se na vrtulových válečných letadlech (část z nás je beztak už za zenitem a na roury by neměla šanci se dostat). O to je tedy trapnější, když se tu někdo obrátí proti kritikovi s tím, že ve skutečnosti by bylo ještě jinak, než si přeje, protože by v tom havarovaném nebo rozstříleném letadle seděl sám.
Simulátor, pro část z nás, nesimuluje něco, co bylo v jiné hře nebo v jiném simulátoru, simuluje realitu a to buď dvěma způsoby (přesněji hlavními).
Jedním způsobem je snaha věci počítat a nechat je být - zjednodušeně, ale počítat. Od toho svět leží a stojí nebo běží, jinak se výpočet upraví a tím se změní i celý svět. Druhá část pracuje s výsledkem na monitoru a snaží se utvářet realitu tak, aby vypadala jako skutečnost. Druhá varianta je tedy poplatná arkádám typu ... arkádám. U tak složité a pravděpodobně nejsložitější simulaci leteckého boje založeného na reálných vlastnostech existujících letounů a jejich vzájemném působení na sebe se obvykle ustupuje do předem připravených pozic. Něco významného se tedy počítá a něco lze jen vhodně vizualizovat. Tím je třeba srážka komplexního předmětu s jiným předmětem a jistě nikdo nepovažuje za vhodné, aby se věc počítala do ulomení posledního nejtku. Pokud ale nehoda se stromem, byť v relativně malé rychlosti, vypadá jako by éro z Rise of Flight přistálo na strom a pak sjelo výtahem do přízemí (za puštěné melodie praskání větví), nebo lze přežít bez vizualizovaného zranění podobnou nehodu při rychlosti 500km/h, tak to rozhodně není uvěřitelné. Jedno, zdali to v jiné hře předtím tak bylo, nebo nebylo. Jedno, zdali to dovedeme spočítat, nebo nikoliv. Zdali je to lepší, než bylo předtím.
Obloukem se tedy dostáváme do správného kontextu zpochybnění nekritické vyjádření: "příjemně překvapilo", za kterým prostě nemůže následovat, že v tom nesedíme, nevrtí se nám letadlo pod prdelí a ani by jsme v tom sedět nechtěli, protože se dá v reálném světě zemřít. To je prostě špatně. Na to se nedá odpovědět. Nejlepší je zeptat se: "Jak by sis to představoval".
Trošku přiblížím, proč není reálné uvažovat o modelu destrukce stromů.
Máme kolizní stromy. Tedy jsou to objekty v tom našem virtuálním světě. Ta hra spoléhá na to, že všichni mají naloadovanou stejnou mapu a že maj tedy všechny stromy na správných místech. Teď si představte, co by se muselo řešit, kdyby strom z tý mapy mohl zmizet. Tedy že by byl přeraženej nouzovým přistáním nějakého toho IL2. Muselo by dojít k aktualizaci map všech klientů, aby si upravili stav zalesnění. Při připojení nového hráče by taky muselo dojít k akualizaci všech stromů pokácených od začátku mise. Tedy je to věc, kterou by server musel řešit. I kdyby to bylo nějak zjednodušené, vyvolalo by to nějaký síťový provoz. A v tom je ten problém. Zničitelných objektů na mapě je omezené množství. To množství je sice pro člověka veliké, ale z pohledu počtu stromů na mapě je malé a většinou se chce, aby tyhle objekty měly nějakou větší funkci než jen překážka v útoku na pozemáky.
Tohle dokupy by pak znamenalo, že by vzápětí někoho napadlo, jak by se server choval při bombardování lesa. Co takhle pokácet stovky stromů naráz? Nebo co vzít skupinu He 111, naložit to po okraj bombama a vytlouct pořádný kus lesa? Mohlo by se i soutěžit v tom, komu se povede server shodit, nebo na jak dlouho se server zasekne. Připomenu, jaký problémy dělaly v CloDu AI bombery, kdy spawnování skupiny AI vedlo k lagům z podobných důvodů. Vím, CloD není vzor.
Když jsem mluvil o nereálnosti a neptal jsem se na to, jak by to vyhovovalo, měl jsem slušný důvod takovou alternativu vůbec nezvažovat a nechtít. A o dalších důvodech je zbytečné mluvit.
Jo a opravdu netuším, co má Clone na mysli, když mluví o neutěšeném stavu WW2 letecké simulace. Na mě to působí dojmem, že nikdy dřív nebylo líp. Šmankote, jsou vánoce a lidi jsou tu v depresi, jak by jim někdo bral oblíbenou hračku.
Clone ale o tom třeba zrovna to mé povídání bylo! Nepsal jsem o tom co by člověk dělal či nedělal v reálu! Či co tam naopak musí dělat či může! Ale psal jsem o tom že pokud někdo chce mít v rámci jisté možnosti simulace naprosto vše na 100% jako v reálném životě, bude muset žít a létat a bojovat v reálném životě.
Netvrdím že je vše v simulaci super či na úrovni jak by mohlo, ale kdo z vás to ví?? Ano jak si psal, ohrazování se že tam to či ono již dávno bylo! Ale kurva nebylo tam zas něco jiného! A to si tu většina lidí nedokáže připustit. Myslím si že se tu ze spousty vysoce inteligentních a dost uznaných lidí stala pouze smečka užvaněných konzumentů navyklých na přeplněné butiky plné povánočních slev. Jen samé NEBUDU PLATIT, NENÍ TO MODERNÍ, NEMÁ TO TOHLE, TOHLE VYPADÁ LÍP, a ve finále prdlajs jen plno keců.
War Thunder má stromy nejen kolizní ale i zničitelné...
Nelítám War Thunder, nevím tedy jak je to implementované. Tak pár základních otázek.
1) Je strom zničený pro všechny? Nebo jeho zničení vidí jen ničitel, případně lidi, kteří jsou aktuálně poblíž?
2) Je strom zničený trvale (do konce mapy)?
3) Lze se k mapě připojit jindy, než jen na začátku?
4) Jak velké jsou mapy? Kolik stromů na nich je?
5) Jak dlouho mapa existuje?
6) Kolik lidí na mapě je současně?
7) Je to opravdu tak, že pokácím strom a ostatní tím místem mohou bez poškození proletět?
8) Vidí ostatní zničení stromu okamžitě?
Ptám se, abych mohl odhadnout, v čem je to řešení simplifikované. Je asi jasné, že lze vytvořit řešení, kdy se zvedne věrohodnost pro chudáka, co to někde zbourá strom, aniž by se tím zbořil server. Takové řešení ale bude dost pravděpodobně velmi zjednodušené stran perzistence a konzistence pro všechny zůčastněné. Můj soukromý úhel pohledu je, že řešení, kdy by strom po čase zase vyrostl, nebo pro někoho existoval a pro jiného ne, do BOSka nepatří.
Kdyby náhodou v BOSku došlo k tomu, že by servery měly dost kapacity na další blbinky, rozhodně bych stál o navýšení počtu hráčů někam přes 100 a komplexnější události na zemi. Zatím máme limit 48 hráčů na server. Preferuji další hrající lidi před hrajícíma stromama. A kdyby byla kapacita i přes 100 hráčů, pak je to platforma pro západní Evropu 1943-44. Radši tudy než sim pro dřevorubce.
No zásadní je že mapa je generovaná na kažtý let extra! Není to klasika Dedik Server jak to znáš.
Parta x lidí a generovaná mapa, po vyvraždění je ukončeno.
War Thunder má stromy nejen kolizní ale i zničitelné...
Nelítám War Thunder, nevím tedy jak je to implementované. Tak pár základních otázek.
1) Je strom zničený pro všechny? Nebo jeho zničení vidí jen ničitel, případně lidi, kteří jsou aktuálně poblíž?
2) Je strom zničený trvale (do konce mapy)?
3) Lze se k mapě připojit jindy, než jen na začátku?
4) Jak velké jsou mapy? Kolik stromů na nich je?
5) Jak dlouho mapa existuje?
6) Kolik lidí na mapě je současně?
7) Je to opravdu tak, že pokácím strom a ostatní tím místem mohou bez poškození proletět?
8) Vidí ostatní zničení stromu okamžitě?
Ptám se, abych mohl odhadnout, v čem je to řešení simplifikované. Je asi jasné, že lze vytvořit řešení, kdy se zvedne věrohodnost pro chudáka, co to někde zbourá strom, aniž by se tím zbořil server. Takové řešení ale bude dost pravděpodobně velmi zjednodušené stran perzistence a konzistence pro všechny zůčastněné. Můj soukromý úhel pohledu je, že řešení, kdy by strom po čase zase vyrostl, nebo pro někoho existoval a pro jiného ne, do BOSka nepatří.
Kdyby náhodou v BOSku došlo k tomu, že by servery měly dost kapacity na další blbinky, rozhodně bych stál o navýšení počtu hráčů někam přes 100 a komplexnější události na zemi. Zatím máme limit 48 hráčů na server. Preferuji další hrající lidi před hrajícíma stromama. A kdyby byla kapacita i přes 100 hráčů, pak je to platforma pro západní Evropu 1943-44. Radši tudy než sim pro dřevorubce.
1.Ano pro všechny vidí to hned
2.Ano do konce mapy
3.Lze je to již delší dobu běžné,že se hráči připojují v průběhu
4.V současné době pokud se nepletu jsou ty větší 128x128km
5.Mise bývají na hodinu
6.Záleží na herním modu simulátorové hraje míň lidí tam bývá většinou hráčů trošku míň.Nepočítal jsem,ale max 15-20 na každé straně
7.Ano je
8.Ano
War Thunder má stromy nejen kolizní ale i zničitelné...
Nelítám War Thunder, nevím tedy jak je to implementované. Tak pár základních otázek.
1) Je strom zničený pro všechny? Nebo jeho zničení vidí jen ničitel, případně lidi, kteří jsou aktuálně poblíž?
2) Je strom zničený trvale (do konce mapy)?
3) Lze se k mapě připojit jindy, než jen na začátku?
4) Jak velké jsou mapy? Kolik stromů na nich je?
5) Jak dlouho mapa existuje?
6) Kolik lidí na mapě je současně?
7) Je to opravdu tak, že pokácím strom a ostatní tím místem mohou bez poškození proletět?
8) Vidí ostatní zničení stromu okamžitě?
Ptám se, abych mohl odhadnout, v čem je to řešení simplifikované. Je asi jasné, že lze vytvořit řešení, kdy se zvedne věrohodnost pro chudáka, co to někde zbourá strom, aniž by se tím zbořil server. Takové řešení ale bude dost pravděpodobně velmi zjednodušené stran perzistence a konzistence pro všechny zůčastněné. Můj soukromý úhel pohledu je, že řešení, kdy by strom po čase zase vyrostl, nebo pro někoho existoval a pro jiného ne, do BOSka nepatří.
Kdyby náhodou v BOSku došlo k tomu, že by servery měly dost kapacity na další blbinky, rozhodně bych stál o navýšení počtu hráčů někam přes 100 a komplexnější události na zemi. Zatím máme limit 48 hráčů na server. Preferuji další hrající lidi před hrajícíma stromama. A kdyby byla kapacita i přes 100 hráčů, pak je to platforma pro západní Evropu 1943-44. Radši tudy než sim pro dřevorubce.
Ale kolizní a zničitelné stromy není pro systém žádná větší zátěž. Počítá stále tentýž strom. Přidá se animace a jednoduchej kolizní blok o 8mi polygonech.
Zvládaj to i nablblý hry na anroidech ...
War Thunder má stromy nejen kolizní ale i zničitelné...
Nelítám War Thunder, nevím tedy jak je to implementované. Tak pár základních otázek.
1) Je strom zničený pro všechny? Nebo jeho zničení vidí jen ničitel, případně lidi, kteří jsou aktuálně poblíž?
2) Je strom zničený trvale (do konce mapy)?
3) Lze se k mapě připojit jindy, než jen na začátku?
4) Jak velké jsou mapy? Kolik stromů na nich je?
5) Jak dlouho mapa existuje?
6) Kolik lidí na mapě je současně?
7) Je to opravdu tak, že pokácím strom a ostatní tím místem mohou bez poškození proletět?
8) Vidí ostatní zničení stromu okamžitě?
Ptám se, abych mohl odhadnout, v čem je to řešení simplifikované. Je asi jasné, že lze vytvořit řešení, kdy se zvedne věrohodnost pro chudáka, co to někde zbourá strom, aniž by se tím zbořil server. Takové řešení ale bude dost pravděpodobně velmi zjednodušené stran perzistence a konzistence pro všechny zůčastněné. Můj soukromý úhel pohledu je, že řešení, kdy by strom po čase zase vyrostl, nebo pro někoho existoval a pro jiného ne, do BOSka nepatří.
Kdyby náhodou v BOSku došlo k tomu, že by servery měly dost kapacity na další blbinky, rozhodně bych stál o navýšení počtu hráčů někam přes 100 a komplexnější události na zemi. Zatím máme limit 48 hráčů na server. Preferuji další hrající lidi před hrajícíma stromama. A kdyby byla kapacita i přes 100 hráčů, pak je to platforma pro západní Evropu 1943-44. Radši tudy než sim pro dřevorubce.
Ale kolizní a zničitelné stromy není pro systém žádná větší zátěž. Počítá stále tentýž strom. Přidá se animace a jednoduchej kolizní blok o 8mi polygonech.
Zvládaj to i nablblý hry na anroidech ...
Přesně tak. Je tomu tak celkem běžně i v MMO - tam sice nebývají stromy, ale třeba zničitelných i postavitelných či opravitelných objektů - chalup a jejich částí, je dost. A jak se zdá, není to ani pro tak starou hru jako je WOW ani pro chudinku přetížený internet žádný problém. Vidí to všichni, vč. animace změny, a hned.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Kdyby náhodou v BOSku došlo k tomu, že by servery měly dost kapacity na další blbinky, rozhodně bych stál o navýšení počtu hráčů někam přes 100 a komplexnější události na zemi. Zatím máme limit 48 hráčů na server. Preferuji další hrající lidi před hrajícíma stromama. A kdyby byla kapacita i přes 100 hráčů, pak je to platforma pro západní Evropu 1943-44. Radši tudy než sim pro dřevorubce.
Si pamatuju jak jsem na foru Army kdysi žádal polní lopatku abych se mohl zakopat a nelíbilo se mi, že jde v nastavení vypnout vysoká tráva, která se navíc na vzdálenost 100m přestala zobrazovat a byl jsem jasně viděn, byť v trávě, koment mi smazali a mě ta hra přestala bavit. Takže jestli chtějí dělat nový bojový simulátor nechť to je prosím s tím lesem komplet, pak ať se honí za rozlohou a nakonec ať si dodají blbiny jakým je počet hráčů. mimochodem les do kterého se jednotka před náletem vždy ukryla z cesty býval následně rychle zapálen. Nad lesem také letci unikali z boje a to tak že vrtulí sekali špičky stromů a měli plný chladič větví.
Ještě poznámka, profi vojenské simulátory damage model letounu po zničení neřeší. Aneb černá obrazovka, konec simulace. Tohle přesně označil Válec (nyní už v jiném vlákně) co je potřebné a nepotřebné.
Tedy bavme o herní simulaci kde probíhá komplexní simulace celého prostředí.
No profi vojenské simulátory podle mě ani damage před zničením moc řešit nemusí, když ti exploduje rachejtle za prdelí, tak je to stejně minimálně na padák. V dnešní době asi nenarazíš na protivníka, který s tebou půjde do manévrů a bude se tě snažit sestřelit puškovou ráží.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Kdyby náhodou v BOSku došlo k tomu, že by servery měly dost kapacity na další blbinky, rozhodně bych stál o navýšení počtu hráčů někam přes 100 a komplexnější události na zemi. Zatím máme limit 48 hráčů na server. Preferuji další hrající lidi před hrajícíma stromama. A kdyby byla kapacita i přes 100 hráčů, pak je to platforma pro západní Evropu 1943-44. Radši tudy než sim pro dřevorubce.
Si pamatuju jak jsem na foru Army kdysi žádal polní lopatku abych se mohl zakopat a nelíbilo se mi, že jde v nastavení vypnout vysoká tráva, která se navíc na vzdálenost 100m přestala zobrazovat a byl jsem jasně viděn, byť v trávě, koment mi smazali a mě ta hra přestala bavit. Takže jestli chtějí dělat nový bojový simulátor nechť to je prosím s tím lesem komplet, pak ať se honí za rozlohou a nakonec ať si dodají blbiny jakým je počet hráčů. mimochodem les do kterého se jednotka před náletem vždy ukryla z cesty býval následně rychle zapálen. Nad lesem také letci unikali z boje a to tak že vrtulí sekali špičky stromů a měli plný chladič větví.
Lítej CloD a máš po starostech. Tam taky letci unikají letem v lese.
777 nikdy neříkalo, že budou simulovat kácení lesa. Zkus je přesvědčit, třeba to kvůli tobě zavedou.
Co máte s těma stromama ? Tady jde přeci o to, zdali je DM z RoF prakticky použitelný pro WWII. To, že se DM vizuálně projevuje jako RoF při zasažení palbou nebo při střetu se stromem akorát ukazuje, že je to špatně a je třeba s tím "něco" dělat. Nepřijde mi, že je to opravenu a už je to správně.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.