Ahoj, zajímal by mě názor, kde mít umístěnou hru. Momentálně řeším nový PC.
Disk:
Chtěl bych systémový SSD (128GB) a druhý datový klasický (1TB).
IL by byl na datovém nebo myslíte, že by bylo lepší ho mít na systemovém SSD?
Systémový bych chtěl co nejměně zatěžovat jinými daty něř je systém a programy.
Pokud by to mělo výrazný vliv, možná IL bych nechal na systémovém, ale raději bych ho viděl na tom datovém.
Co si o tom myslíte...?
CPU:
Zatím se mi nepodařilo vypátrat, jestli spíše silnější i5 nebo vícejádrový i7
Upravil/a db_pilot dne 23-12-2014 15:43
Resim novou sestavu pro zdejsiho pilota. Nevim co presne hraje za verzi a jake mody. Ale prevazne online, turnaje. Zitra zkusim dodat planovanou sestavu.
SSD jasne nema vliv na FPS, resp vypocetni vykon sestavy. Ale spis sem si rikal, jestli se behem hrani pri prechodu na ruzne pozice na mape nenacitaji velke baliky textury, ktere by zpusobovaly zaseky. Pokud se jedna pouze o prvotni nacteni hry/mapy, to je na zvazenou jestli investovat do SSD.
Hra se načte asi 4x rychleji (osobně otestováno). A mimochodem když někdo lítá online - a někteří to tu online lítají a určitě znají- tak dochází k poškubnutí, pokud se někdo narodí na letišti, pokud někdo vymaže víc pozemních cílů zaráz, pokud se objeví nové pozemní cíle a asi bych našel i pár dalších situací.
No a samozřejmě hra si tyto údaje tahá odkud? Ano, z pevného disku v průběhu hraní. Dokud jsem měl hru na obyč HDD, tak se záseky pohybovali cca od čtvrt do jedné vteřiny a třeba hned několikrát po sobě. Ano, nic hroznýho, ale od té doby co to mám na SSD už to musí být sakra nášup, abych to vůbec zaznamenal.
Já osobně už bych si žádnou hru na normální disk nedal. (ale pravda, hraji maximálně dvě až tři hry v jednom období, takže mě nelimituje místo na SSD).
Řeknu to takhle: Na novém kompu mám takovej ten disk s SSD a normálem "v jednom", a nejen že hry naběhnou prakticky ihned, ale i start a ukončení systému je přímo insta!
A hraju i MMO, např. ESO, chodím do PVP kde se ničí hradby a podobně, na běžném disku to vždy škublo páč to načítá ty poničené objekty (na rozdíl od letadel tam je člověk - avatár přímo v těch budovách, takže to má dokonce okolo sebe), no a teď - v poho.
To co popisuje Tempik tedy jednoznačně potvrdím. A doporučuju.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Diky za info, tak nejak jsem to tusil. Presne takovy postreh z praxe jsem potreboval...
Jeste zvazujz, jestli nekoupit mensi 60GB SSD jen pro IL. Porad se nemuzu szit s tim, ze by to bylo na systemovem, preci jen ten se fragmentuje casteji.
Nevidím problém mít Il a systém na jednom SSD disku. Přinejhorším když ti klekne systém a budeš formátovat, tak ila znovu nainstaluješ.
A bát se, že by jedna věc zpomalovala tu druhou, nebo že by docházelo k opotřebení disku zápisy je podle mě zbytečná. Il v podstatě nic moc nezapisuje, takže se na životnosti SSD nepromítne a systém ten disk odpálí nejdřív za 10 let při používání obyčejného člověka.
Saburo, Tempik mluvil o fragmentaci, ne o defragmentaci. Fragmentace nastává svévolně ukládáním dat a v tom má Tempík zcela pravdu, že systémový disk k tomu tíhne mnohem víc. Pokud si člověk nepřesměruje dokumenty, temp adresáře, swap file a vše, co na systémový disk samo od sebe defaultně zapisuje, je systémový disk předmětem intenzivní fragmentace.
Logika, že by se malé SSD použilo jen na vybrané instalace, tak má svoje opodstatnění. Jistě že je lepší, když je SSD na systém, na data se použije HDD a všechny zdroje implicitního zapisování se přesměrují na HDD. Ale pokud má člověk limitované zdroje na to SSD a chce zlepšit něco konkrétního, pak to není úplně od věci. Nicméně i tak bych řekl, že stojí za zvážení mít to SSD systémové, páčto to přinese citelné zlepšení celkového chování toho pekáčku.
Já chápu fragmentaci (a její odstranení - defragmentaci) tak jak popsal Saburo, tzn. soubor je fyzicky rozsekaný různé části a poházen různě po hardisku, tzn. je fragmentován, a hlavička ho neslízne na jeden průjezd, ale musí různě přeskakovat. Tento problém u SSD odpadá, nemáme čtecí hlavu a plotny, ale přistupuje se "instantně" ke každé buňče a je jedno kde fyzicky je umístěna.
To, že se něco zapisuje na disk neznamená fragmentaci, nebo jo? Potom mě to slovo, ale nedává vůbec smysl
EDIT:
Jinak samozřejmě OS a ostatní běžně používané programy dát na SSD, nechápu jak sem předtím vůbec mohl existovat. Čekat třeba X vteřin než se mě otevře prohlížeč, word, apod. Teď je to všechno hned
Upravil/a Shadowdeath dne 23-12-2014 14:29
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
To je fuk, jestli se to někde fragmentuje, nebo je tam trpaslík, co si to pamatuje. Porstě SSD se nedefragmentuje, protože tím degraduje. Ale systém a programy co jsou na něm pořád něco čtou a zapisují a tím se SSD opotřebovává. Il2 paradoxně SSD nijak zatěžovat nebude, protože ten většinou jen čte.
Najlepšie riešenie sú 2 SSD disky. Jeden menší na systém a druhý väčší na hry. Napr. 128 + 256 GB, príp. 256 + 512. A temp adresáre mám na starom Velociraptore - to je klasický mechanický disk, ale rýchly 10 tis. otáčkový. Zabudol som ešte na dátový disk - klasika 2 TB to istí + nejaké tie záložné v rámčekoch do USB.
Já chápu fragmentaci (a její odstranení - defragmentaci) tak jak popsal Saburo, tzn. soubor je fyzicky rozsekaný různé části a poházen různě po hardisku, tzn. je fragmentován, a hlavička ho neslízne na jeden průjezd, ale musí různě přeskakovat. Tento problém u SSD odpadá, nemáme čtecí hlavu a plotny, ale přistupuje se "instantně" ke každé buňče a je jedno kde fyzicky je umístěna.
To, že se něco zapisuje na disk neznamená fragmentaci, nebo jo? Potom mě to slovo, ale nedává vůbec smysl
EDIT:
Jinak samozřejmě OS a ostatní běžně používané programy dát na SSD, nechápu jak sem předtím vůbec mohl existovat. Čekat třeba X vteřin než se mě otevře prohlížeč, word, apod. Teď je to všechno hned
Fragmentace je přirozený důsledek ukládání a mazání souborů na jednom disku. Stačí smazat soubor, který není poslední na disku a zapsat další, který je větší a ten už bude fragmentovaný. Fragmentace je tedy proces a výsledný stav, kdy soubory nejsou na disku uloženy tak, že každý soubor alokoju souvislé místo. Defragmentace je pak proces, který se tohle snaží zase srovnat. Saburo použil termín "SSD nikdy nefragmentovat". Správně mělo být "SSD nikdy nedefragmentovat". Asi to myslel dobře, jen utekly dvě písmenka.
Adresování disku vzniklo původně tak, aby respektovalo fyzickou topologii umístění dat na disku. Ve světě diskových polí a SSD disků je to již anachronismus, protože adresování nemá relevanci k fyzickému umístění a u SSD disků pak vůbec nedává smysl. Jak píše Tempík, je jedno, jestli je to stádo trpaslíků, co ti ukládá data na disk, protože kam to daj, tě nezajímá. U SSD disků to v podstatě nemá vliv na výkon a navíc se data průběžně stěhují, i když se třeba přímo ty soubory nezapisují. Provoz SSD disků přináší jiné problémy, které jsou ale pro uživatele většinou neviditelné, protože se o ně stará lépe či hůře firmware daného disku.
Defragmentovat ssd nechci (windows 7 ji dokonce sam vypina), fragmentaci jsem nestasne pouzil, spis jsem myslel postupny zapis/cteni pouzitych bunek,
ktere na systemovem oddile se vyskytuji mnohem vice.
Zde je nastrel sestavy, zatím jsem 2tisice nad limitem, takže budu někde ubírat.
Na tom by to mohlo lítat ne?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.