[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1730/cc.jpg[/img] is not a valid Image.
Několik singlovek s využitím pozemní koordinace a palubních radarů pro vyhledávání nepřátelských letounů či lodí. Aplikace CC je snadná, stačí mod aktivovat v JSGME a o nic víc se nestarat, radar pak jede v misích zcela automaticky. Dle typu mise vám bude pozemní operátor předávat pozice nepřátelských letounů, nebo s váma komunikuje obsluha lokátoru sedící přímo v letadle.
Mise jsou vhodný právě pro formát singl, protože noční stíhači lovili osamotě, úkoly jsou dost obtížné ale ne nemožné, dělej si předletovou přípravu, v misích máš velkou volnost pro svá rozhodnutí. V nastavení obtížnosti by měl být povolen jen externí pohled (platí jen pokud je stroj na zemi) kvůli pojíždění z hangáru, rozhodně ne ikony a gps. Nikdy nepoužívej autopilot, tvůj stroj nemá kvůli volnosti žádné waipointy. Mise je vždy splněna až po přistání. Některé mise mají díky možnostem CC nastaveno generické počasí a aktivní posádku, která by měla hlásit vizuál.
Palubní radiolokátor pro vzdušné cíle
CC simuluje mnoho typů palubních lokátorů s různými parametry, podrobné parametry najdete v jednom z přiložených readme.
V zásadě je důležitý údaj o dosahu (v rozmezích 3 000-10 000 m) a azimutu, který je většinou shodný i pro elevaci, tak získáte představu o tvaru a dosahu pomyslného kuželu, který vychází z vašeho čumáku a uvnitř kterého je pole působnosti radiolokátoru. Pokud do tohoto kuželu dostanete nepřátelský letoun, palubní operátor vás začne příkazy navigovat, zvládne to i neangličtinář jako jsem já, pozor jen na slovíčka Above-stoupat a Unlow-klesat.
Některé lokátory jsou nastaveny tak aby detekovaly jiná elektronická zařízení na palubě nepřátelských letounů, to ale zas možná někdy příště.
Palubní radiolokátor pro lodní cíle
Lokátory na hledání lodí mají cca 10x větší dosah, je to prostě proto, že loď má větší plochu a v závilosti na velikosti většinu opravdu chytí takto daleko. CC nabízí různé typy s dosahy od 40-80 km. Operátor vás opět velmi přesně naviguje přímo k nejbližšímu cíli. Lodní lokátory zachytí i vzdušné cíle, někdy jen na marginální vzdálenost, ten nejvýkonější spojenecký to umí až na vzdálenost 9 000m
Mise HSFX+CC
Raid on Düsseldorf
Pozor, tohle je jediná mise v balíku, kde se musíš aktivovat přiložený mod pro Lancaster! V nočním boji s britskými nájezdy byli němci úspěšní, srazili tak stovky bombardérů s relativně malými vlastními ztrátami a zajatecké tábory se plnily tisíci leteckých zajatců.
V misi máš instrukci doletět k radiomajáku AR, nastoupat cca 5500 m a zde čekat, potom už jsi odkázán na pozemní navigaci, operátor ti bude zasílat souřadnice a výšku letu svazu. Musíš pracovat s minimapou pro odhad směru letu svazu a radiomajáky pro vlastní orientaci. Bf 110 G-4 má schräge musik, rozhodně doporučuju použít než kanony v čumáku. Střílej do kořene křídel, ne do pumovnice kdy letoun jednou explodoval a dost mě tím očesal, taky bacha na padající bomby, které poškozený bomber téměř vždy vypustí.
V blízkosti svazu si už musíš pomoci palubním radarem FuG-202 s maximálním dosahem 3500m, azimutem a elevací +- 35°. Pokud bombry prošvihneš, musíš je pronásledovat dál do vnitrozemí.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1728/dusseldorf.jpg[/img] is not a valid Image.
Omuta defense
Japonci stejně jako jejich spojenci později čelili hrozbě strategického bombardování od B-17, B-24 a navíc také mocných Superfortress. B-29 přešly v nočních náletech na malé výšky, snadněji se tak stávaly kořiští nočních vlků. Instalace hřbetních kanonů se tak pro japonce stala nutností, dělo se tak na vícero typech letounů a bez žádné konzultace s němci, jak by se mohlo zdát. Japonci také nasadili vlastní palubní radary FD-2, které ale měly horší parametry než první generace německých radiolokátorů a posádky je raději nechávaly odstranit aby ušetřily váhu 75 Kg. Hřbetní kanony jsou oproti německé stodesítce instalovány pod menším úhlem, letoun je tak více zranitelný a často musí čelit obranné palbě, dobrý střelec by si přesto měl poradit a zasáhnout i z větší dálky, B-29 je oproti Lancasteru dost odolná.
V misi nejsou k dispozici radiomajáky, s pomocí hlášení pozemního radaru odhadni směr příletu nepřítele a vydej se mu naproti. Protože jsem se nemohl rozhodnout kterýho zabijáka draků použiju, můžete si stejnou misi zahrát za Gekko či Torjú. Doporučuju snížit jas kolimatoru na minimum. Lokátor FD-2 má dosah 3 000m, azmt+-30°.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1727/omuta.jpg[/img] is not a valid Image.
Free Hunt
9. GMTAP byl nejseverněji položený ruský letecký pluk se základnou severozápadně od Murmansku, bojoval v arktické oblasti v Barentsově a Norském moři pod Severní flotilou sovětského námořnictva. S příchodem polární noci v zimě 1943 sověti upustili od hromadných útoků (také v důsledku naprostého zdecimování pluku) a podnikali občasné singl nájezdy do oblastí s pravděpodobnou koncentrací malých konvojů. Jeden takový podnikl i V.Pigorov na stroji Boston s torpedem.
Sověti do boje nasadili své protilodní radary Gneis-2M , je v této misi nahrazen britským ASD s dosahem 40km azimutem +-60°, (dosah Gneisu byl asi o 10 km kratší) Ideálním nosičem byl A-20.
Raid on TF58
V polovině února 1944 udeřilo mohutné spojené loďstvo na atol Truk, tato dvoudenní bitva je známá jako Operace Hailstone.
Počas dvou dnů bušilo americké letectvo v desítkách útoků do této pevnosti a poté zase odplulo pryč z oblasti.
V noci z 17 na 18 února přišla japonská odplata, 7 betyn z 755.Kokutai s torpédem vzlétlo do útoku, do temnoty noci, hledat obří flotilu...a byly úspěšné, nejenže pocuchaly nervy nepříteli, dokázaly těžce poškodit a vyřadit z boje mocnou USS Intrepid.
Amíci si byli dobře vědomi hrozby nočních útoků a měli na flotilových letadlovkách malé letky nočních verzí Hellcatů a Corsairů pro vlastní obranu, takže pozor.
Palubní lodní radiolokátor umístěn na Betty má dosah 55km v azimutu +-30°. Povedeš do bitvy 2 spolubojovníky, pozor dudou se opožďovat, tak jim zpomal, v cíli manévruj jemně ať neztratíte formaci a zadej jim příkaz pro společný odhoz, takže odhodí současně s tebou na stejný cíl. Doporučuju nastoupat do 500m a odhazovat v rozmezí 10-50m při rychlosti do 180 uzlů.
Malta defense
Bojištěm nočních Beau byla i těžce zkoušená Malta, kam 8. března 1942 dorazily čtyři Mk.IF, 89. Sq. RAF. Vzhledem ke zkušenostem osádek a náporu pod jakým Malta byla, se úspěch dostavil brzy. První kořistí se stal Ju 88C.
Náplň je jasná, hlídka nad Maltou, především přístavem Valletta a lov vetřelců, pomůže ti palubní radiolokátor AI Mk.VIII s dosahem 5.5 míle, azimutem i elevací +-45°.
Rockets over Biscay
K prvnímu bojovému nasazení řízené protilodní střely Hs 293 došlo 25. srpna 1943 v Biskajském zálivu. Britská 40. doprovodná skupina se skládala z několika fregat a šalup které hlídkovaly severozápadně od cípu Španělska mezi mysy Ortegal a Villano. Skupina zde lovila německé U-Booty i pro ně kolaburující španělské rybáře.
Ve 13:40 se v dohledu objevil Dornier 217 z II/KG100 kapitána Molinuse. Následně z malé výšky vypustil své střely...
Rescue Operation
Sar a Recap v CC nefungují, ale v tomto případě to nevadí. Poletíš v MBR-2 zachránit trosečníky, nikdo neví co se stalo, propátrej čtverec 20x 20km. Počasí je mizerný a stmívá se, vše závisí na tobě a radaru Gneis-2M (viz. mise Free Hunt). Pro splnění mise je třeba přistát v blízkosti lodě, letoun téměř zastavit a vrátit se zpět domů s pomocí radiokompasu.
Einsatzkommando Nacht
Arada Ar 234 vstoupily do bojů také jako noční stíhací letouny. Pro tento úkol byly upraveny letouny Ar 234 B-2, které byly vybaveny radarem FuG 216 Neptun a později i Naxos. Radarové antény byly umístěny na přídi letounu a vlastní zařízení bylo instalováno místo kamer. Zde se také nacházelo stanoviště operátora, který seděl zády ke směru letu. Výzbroj letounu tvořily dva kanóny MG 151/20 střílející dopředu, které byly umístěny v demontovatelném pouzdru pod trupem. Stíhací verze byla pojmenována Nachtigall (slavík). Prvním strojem této verze byl Ar 234 V12, který při prvním letu 5. října 1944 pilotoval Flugkapitän Kunz. Do konce roku byly na verzi Ar 234 B-2/N přestavěny ještě tři stroje Ar 234 B-2.
11. prosince 1944 byla na příkaz Göringa vytvořena na letišti Oranienburg zkušební noční stíhací jednotka Einsatzkommando Nacht 234 (EKO N 234), které velel Hauptmann Josef Bisping. Letouny měly ambici postavit se rychlým Moskytům, ale v boji se neosvědčily
Intruder
P-61 byla jediným letounem v 2 sv. od počátku konstruovaná pro noční boj. Jako noční stíhačka měl vše potřebné, rychlost, dolet, velkou palebnou sílu a výkonný radar. Svými parametry předčil i dosud osvědčená Moskyta.
Duben 1945, P-61 pilotovaná Al Jonesem, kroužila nepozorovaná v blízkosti německého letiště. Jones a jeho radarový operátor čekali na vracející se německé stíhačky z nočních operací. Těmto spojeneckým misím se říkalo "Intruder". Radar pročesával oblohu a pátral po kořisti. Operátor zachytil signál a zkušeně naváděl pilota na cíl. Byl to Me 410, který se po krátké dávce zřítil na zem.
V misi si vyzkoušíš výkonný radar AI Mk.X, SCR-720 s dosahem 6mil tj. téměř 10km, azmt +-75° elevace +-40° v malé vzdálenosti a +40°-20°velké vzdálenosti.
Cílové letiště je nedaleko Antverp, pozor špicuj uši, noční stíhači občas i zaútočí.
Abyste neobrostli mechem, připravil jsme 2 noční singlovky Wilde a Zaume Sau.
Vše potřebný najdete v souboru, tedy CC3 mod a Lancaster Mod.
Wilde Sau
Fw 190 A-6
Aktivuj v jsgme pouze Lancaster Mod
Zaume Sau
Bf 110 G-4
Aktivuj v jsgme CC3 Mod a Lancaster Mod
Nepoužívat žádné další mody!
Brífing je pro obě mise stejný: Po startu leť k Majáku AM a čekej zde na instrukci pozemního operátora, ten ti určí sektor tj. město, které budeš bránit a výšku bombardérů.
Obě mise jsou stejné, při Wilde Sau máš Fw 190 se skinem přeborníka Hajo Hermanna, spoléhat se musíš na pomoc reflektorů a vlastních očí.
Zaume Sau je stejná taktika, ale letouny měly palubní radar. Máš stodesítku a radar FuG-202 s maximálním dosahem 3500m, azimutem a elevací +- 35°. CC mod jede automaticky, jak se letoun dostane do kuželu tvého radaru, operátor okamžitě hlásí korekce a navádí k cíli, funguje to dobře. Pro útoky doporučuju použít Schräge.
V balení jsou i 2 skiny, pozor v hsfx je chyba, pokud má fungovat skin pro G-4, musí se mu založit nová složka, viz. v příloze.
Mise by neměla zabrat víc než 2h. Pro rozsvícení letiště, nutno zažádat. Jsou zde AI stíhači LW i RAF. Mohou se rodit v průběhu mise, špicovat uši.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2125/sh03.jpg[/img] is not a valid Image.
Británie na začátku války postrádala noční stíhačku, která by byla schopna nést nově vyvinutý palubní radar AI Mk.II a III, bylo rozhodnuto, že k tomuto účelu budou použity Blenheimy. K přestavbě bombardérů na noční stíhačky Bristol Blenheim Mk.IF (cca. 200 strojů) a Mk.IVF došlo v roce 1938 a již od podzimu 1939 začaly napadat tyto stroje cíle v Evropě. Kromě vybavení radarem byla posílena také hlavňová výzbroj. Pod trup přibyl plochý kontejner vyráběný v železničních dílnách Southern Railway v Ashfordu, obsahující baterii čtyř kulometů Browning ráže 7,7 mm. Blenheim tak byl jediným nočním lovcem s radarem a to až do května 1941, kdy jej nahradil nový Beaufighter.
Na podzim 1940 bylo do noční obrany země před Blitzem zapojeno přes 10 skvadron. Hlavní tíha dopadala na stroje Blenheim IF, Hurricane I a Defianty. U jednotek už se začal objevovat i Beaufighter I, ale jeho zavádění provázely potíže.
2 stejné singlovky za Blenheim nebo Hurican, Blenheim má radiokompas takže je orientace snadná. Pro Hurricane jsou v oblasti umístěny YG majáky, ale nevím jak to funguje, žádný signál nelze naladit. Pro návrat klasicky volejte základnu.
V polovině roku 1942 byly k dispozici nové radary AI Mk VIII, jež byly vestavěny do části již existujících strojů Moskyto verze NF Mk II, které byly posléze označovány jako NF Mk XII. Jelikož tento radar centimetrové vlnové délky měl parabolickou anténu, která vyplňovala příď letounu, bylo nutno se vzdát kulometné výzbroje, avšak zásadní pokrok v kvalitě detekce s novým přístrojem za to nesporně stál. Prakticky shodné byly stroje Mosquito NF Mk XIII, jediný rozdíl byl v tom, že nešlo o konverzi „dvojek“, ale o zcela nově postavené exempláře. Další část letadel NF Mk II prošla přestavbou na provedení NF Mk VII, které se vyznačovalo americkým radarem AI Mk X v charakteristicky protažené přídi. Výše zmíněné letouny lze pokládat za „první generaci“ nočních stíhaček Mosquito.
Britové se problém s útoky nepřátelských nočních stíhačů snažili vyřešit i zaváděním stíhací ochrany svých bombardovacích svazů. Těchto doprovodů se účastnily Beau a Moskyta. Tyto stroje byly kromě standardního palubního radaru nově vybaveny i zařízením Serrate. Nový detektor dokázal vystopovat přítomnost německých radarů FuG.
Ve hře Serrate zachytí nepřátelský radar na vzdálenost cca 70-80km a pracuje v okruhu 360°. Předává pouze informaci o směru kde se cíl nachází. Funguje tedy jako šikovný doplněk palubního radiolokátoru.
Například Beaufightery 141. Sq. pod velenímW/ Cdr. Boba Brahama, prováděly tyto akce zvané Serrate Sortie. Při nich se vmísily do proudu bombardérů a odrážely útoky německých nočních stíhaček. W/Cdr. Braham sám okusil chuť vítězství u nové jednotky 23. ledna 1943, kdy s operátorem F/O Gregorym na Beau (V 8258) sestřelili třísekundovou dávkou noční Dornier.
V misi si vyzkoušíš noční cover (s airstartem nad Kanálem), americký lokátor AI Mk X a detektor Serrate, osobně jsem spíše stíhačky zaháněl, ale jednu jsem i sestřelil. V brífinku je přesný popis letu bombardovacího svazu, velitel svazu se s tebou minimálně jednou spojí a předá info o své poloze. Tato masakrozní mise se může protáhnout až na 3 hodiny.
Vybrat si můžeš mezi Beaufighterem a Moskytem, Beau má na rozdíl od Moskyta radiokompas, ale Moskyto je řekl bych rychlejší a každý kilowat je potřeba. Moskytu jsem dal na letiště YG maják, ten ale zřejmě nefunguje, nebo nevím jak to zaktivovat.
Mimochodem, teď létám "Million dollar baby" .. moc dobré !
Akorát by bodnul trochu podrobnější briefing, např. s přibližným odhadem počasí pro oblast cíle s rychlostí a směrem větru.
Ale jinak supr zábava.
Letu zdar
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
Ok dík, teď mi to dává smysl, takže se musí žádat pozemní kontrola, což funguje vždy (do 100km od základny). Jinak ty větry jsem možná uvádět mohl, ale celkem mi to tam při testování padalo dobře tak jsem to neřešil, podmínky jsou ve všech level kampaních vlídný, vítr 0-1ms. Držim palce
Mimochodem interception radary AI Mk VIII a samozřejmě i ty starší verze byly extrémně nespolehlivé a poruchové.
Úspěšnost zachycení byla v praxi do 10%.
Tak je to takovej standartní mod za SaSu, založenej na jiném modu který byl kdysi z jiného modu
V kostce ten externí model a kokpit s kosmetickým radarem je + - ok páč je to z 95% stock model. (nebude sedět hierarchie kolizních boxů u nosu, ale to nějak extra neva)
Skiny si můžete klidně udělat ..
FM k tomu nemám po ruce materiály abych to mohl porovnat zda to sedí nebo ne. Jestli to bude krapet ufo je risk, ale FM bude zřejmě editováno jen na úrovni EM, tedy motoru.
Osobně bych si to zalétl spíšen a stock verzi kde bych se mohl spolehnout na FM od Olega, respektive myslím že to předělával Lesník nebo od Aachena u HSFX u těch verzí které nejsou stock.
Ale někomu by se těch pár kosmetických úprav mohlo líbit
V polovině února 1944 udeřila TF58 na atol Truk, tato dvoudenní bitva je známá jako Operace Hailstone. Smyslem nebyla invaze, pouze nutnost toto japonský hnízdo vyřadit z provozu. Po čas dvou dnů bušilo americké letectvo v desítkách útoků do této pevnosti a poté zase odplulo pryč z oblasti.
Nás bude zajímat noc ze 17 na 18 února, kdy obě strany nabíraly síly pro druhý den leteckých bojů.
Japonci se během dne ani neodvážili vystrčit nos s bombardéry, bylo evidentní, že skrz koncentraci vzdužného zajištění ničeho nedosáhnou.V noci však byla situace jiná a několik bombardérů z 755.Kokutai vzlétlo do temnoty noci, hledat obří flotilu...a byly úspěšné, nejenže pocuchaly nervy nepříteli, dokázaly těžce poškodit a vyřadit z boje mocnou USS Intrepid. Exploze jednoho torpeda zabila nebo zranila 28 mužů, poškozené kormidlo bylo třeba opravit v doku.
Amíci si byli dobře vědomi hrozby nočních útoků a zaváděli na flotilových letadlovkách malé letky nočních verzí Hellcatů případně i Corsairů pro vlastní obranu. Jako návodčí z počátku sloužily posádky Avengerů, později měla stíhačka radar v křídle.
Letadlovky měly příkaz do poslední chvíle nestřílet aby neprozradily svou polohu.
Dokážeš odvrátit intrudery? Pomůže výkonný radar AI Mk.X, SCR-720 s dosahem 6mil tj. téměř 10km, azmt +-75° elevace +-40° v malé vzdálenosti a +40°-20°velké vzdálenosti. Navigace zpět na letadlovku standardně morzeovkou s kodem.
V misi budeš čekat na palubě USS Yorktown/Enterprise dokud ti řídící kontrola nepředá informace o kontaktu a vydá příkaz ke vzletu, poté je vše jen na tobě. Na výběr bude Hellcat, na který jsem sehnal i origo skin nebo Corsair.
Časování Triggeru funguje dobře při první hře, při znovu nahrání se ale text zobrazí hned na začátku což mě trochu štve, ale upravil jsem text aby to dávalo smysl v obou případech.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.