Bojova simulacia funguje aj online.
Chce sa to len poobzerat okolo - WWIIOL, AcesHigh, WarBirds atd. Samozrejme nemozeme ocakavat, ze najaky dedikac sa tomu priblizi, ale aj take tu boli a stale su IL2 War-Birds, ADW , SOW (kampane) atd.
Neviem co viac by si chcel od bojovej online simulacie Hori!? Lepsiu disciplinu aby to neboli len krcmove bitky? To potom treba vyhladat hry a servery, kde sa uprednostnuje skupinovy sposob boja. Napr taky Warbirds, tam si clovek solo moc neuzije, tam je to priam orientovane na skupinove lietanie a bojovanie (samozrejme vzdy sa da solo lovit nepozornych).
Co z toho, ked ludia aj tak chcu lepsiu grafiku, lepsie letove modely, lepsie neviem co. V konecnom dosledku ta vyssia komplexnost BOSu nebude mat za nasledok vyssiu komplexnost hratelnosti. Bude to ta ista stara znama hratelnost len trochu viac osladena.
Ale mozno sa hecnu a po Capture the Flag z ROF pridu s nejakym novym zaujimavym napadom
WT prislo s trochu inym konceptom ako su dedikace co je podla mna velke plus. To ze sa tam v bojoch stretnu stroje, ktore na seba nikdy v skutocnosti nenarazili je tiez len dobre si myslim a zapada to dobre do toho konceptu.
Ne nefunguje, nic z toho co uvádíš se nechová autenticky. Navíc jsou zcela uživatelsky nepříjemné a zcela závislé na spoluhráčích.
Tudíž těžko navodíš zážitek pro někoho kdo to koupí a chce si hrát na válku tehdy když pošle ženskou či děcka spát a má čas.
Ano dá se to zorganizovat stejně jako fotbálek na plácku za barákem či přestřelka airsoftem v lese, ale tím se to uzavře do gheta.
Nevo kdybych si měl představit online pak v podstatě jako offline s online prvky. Sloučit kariéry náhodně k sobě případně jako volný coop s kamarády.
Vytvořit historickou kariéru, povinně DID s tím že můžeš mít v jednotce živé piloty a když budou online poletí spolu, když ne poletíš sám s jiným AI pilotem. Tohle by myslím bylo technicky možné, podobné věci už jsou. Vylučuje to ahistorické nastavení - neustále super zkušení piloti jako oponenti, kurviči zábavy (omluvám se, známe všichni) atd... AI simulace bude v rámci možností vytvářet autentické prostředí a nebudeš muset čekat na "termíny." Datumy kariéry se prostě sesynchronizují při společném letu. Války trvají několik let, přeskočit pár dní není problém.
Jako druhý stupeň pak připojit kariéru oponentů z opačné strany. Prostě letět "offline" kariéru a nevědět zda narazíš na živého pilota či na AI stějně jako by to nevěděl oponent. To už by asi ale nebylo technicky tak jednoduché a zároveň vyžadovalo mnoho lidí hrajicích v jeden okamžik.
Předpokládá to zapracovat na AI a udělat dynamická bojiště, online už jsou hry stejně pořád. Dovedu si představit žebříčky registrovaných letek, případně pozemní kontrolu třeba u tabletu a tak dále...
Upravil/a WT_Horrido dne 09-09-2014 15:09
Su to urcite zaujimave napady Hori, ale s niektorymi konkretnymi vecami sa neda suhlasit.
WB a AH mozme povazovat za neautenticke bojove simulacie. Ale su to bojove simulace so vsetkym ostatnym co k tomu patri a to je myslim ze celkom dostatocna hodnota proti hram 'z krabice' kde tu bojovu simulaciu vacsinou doraba komunita.
WWIIOL podla mna splna aj tu poziadavku autenticnosti - mapa europy, spojenci vs nemci s autentickymi zbranami atd.
Ja osobne, ked vecer vsetci pospia, a ked mam plne kecky WTciek, DCSiek a ostatnych, tak si pustam prave WWIIOL a musim povedat, ze to ma stale aj napriek svojmu veku tu spravnu atmosferu a skoro vzdy mam z toho nejaky ten pozitivny virt. zazitok (dolezite je v tomto pripade nesudit knihu podla obalu).
A prave tieto MMO zabezpecuju, ze to neni gheto style hra. AH svojho casu malo bezne 400-600! hracov na jednom serveri/jednej mape, to iste WWIIOL. A bezne sa tam vyskytuju organizovane letky, takze neni potrebne si dohadovat nejaky match. Zorganizujes sa so svojou squadronou (co je celkom autenticke), vytvorite si v prostredi hry misiu a mozete hrat.
Co sa tyka tych napadov, take cosi tu uz je. Falcon4. Pokial sa nemylim tam je moznost letiet coop dynamicku online kampan ciste proti pocitacovej AI.
Nakoniec mozme len dufat (alebo im skusit napisat ), ze niekoho z vyvojarov WWII simov napadne taka skvela vec, ako umoznit hrat karieru v ich hre coop sposobom v pocte 4 hracov. Ako pises, v inych hrach je to bezne uz dlhe roky (pamatam si prechadzanie levelov v DukeNukem3D co dvojici cez seriovy kabel). Tak snad aj ten nas zaner sa toho dozije v kratkom case.
Kto z dobrovolnikov sa hlasi, aby napisal do wish listu na forum BOS, DCS, ... ze by fakt nebolo odveci, keby sa ta offline kampan dala zaletiet v online coop mode?
Uz som sa to pytal asi pred dvoma mesiacmi.Odpoved od developerov = nebude nic take,neplanujeme...a netreba na to ziadnu odvahu.Staci natukat par slov po americky s otaznikom na konci a stlacit enter.
Este by som doplnil k tomu AcesHigh, tam je sice najpopularnejsia (t.j. neautenticka) Main Arena, kde to lieta vsetko proti vsetkym, su tam ikony, lieta sa na fiktivnych mapach...
Ale tak isto tam funguje aj menej popularna (t.j. autenticka) Axis vs Allies arena, kde su korektne plane sety, je to bez ikon, atd.
Tak isto sa pravidelne poriadaju autenticke specky ako BoB, a vsetky tie dalsie bitky. Kde je nejaky scenar, podla ktoreho sa leti atd. Viac info tu:
Je jasne, ze tieto simy 'z krabice' (ROF, DCS, BOS, ...) nikdy nedosiahnu takyto vysoky stupen online bojovej simulacie, kedze su orientovane skor na offline. Je len skoda, ze nechcu ten offline zazitok posunut trosku dalej a vytvorit napr. tu coop kampan.
Nevo jak si uděláš v těchle hrách kariéru? Jak tam létáš za své smrtelné alter ego, přesouváš jednotky, jak je vyřešeno zásobování, jak nasazuješ nováčky, trápí tě nedostatek paliva, nedostatek lidí? Jsou tam historické jednotky a historická fronta? Jaké slavné piloty tam potkáš?
Tedy umí to alespoň to, co uměl starý Red Baron 2 a European Air War?
Tak napr v AcesHigh (a pokial sa nemylim aj vo WWIIOL) celkom pekne funguje ta strategicka cast, kde sa nici a zasobuje zaroven. Su tam fabriky, premavaju tam zasobovacie vlaky, konvoje, da sa zasobovat lietadlami... a tak aj jednotliva akcia jedneho hraca moze mat vplyv na celkove dianie (aj ked nepatrny, ze ). Takze ano, moze dojst aj k tomu, ze ta trapi nedostatok paliva. Nedostatok ludi je samozrejmy, to bezne vidis aj na dedikacoch Slavni piloti? Obcas sa stane, ze niekto ma nick Galland, Hartmann atd. takze aj to sa obcas podari
Co sa tyka tych special events, tak tam ta taketo veci moc netrapia, bo su to akcie ako napr Bodenplatte, kde proste je nejaky planeset, nejaka mapa a ide sa. Ci uz sa tam niekto obtazuje s historickymi jednotkami alebo menami konkretnych ucastnikov je ciste na organizatoroch tej danje akcie.
Ale mas pravdu, uplne vsetko tak ako to bolo vtedy v skutocnosti tam samozrejme nie je.
A ani by to nebolo nejak prospesne to vsetko lomit podla historickej (znamej) skutocnosti si msylim. To je ako napr. tie kampane pre CLOD od Desastersoft, kde ked nedosiahnes pozadovany pocet zostrelov v danom case tak mas fail.
Ako by si chcel napr lietat nejaku autenticku karieru? Samozrejme za nejakeho skutocneho pilota. Pokial by si ale nelietal presne ako on mal by si fail? Bo ak by si lietal inak, tak by to nebolo autenticke. Pokial by si chcel letiet v historickej jednotke, na historickej fronte za vymysleneho pilota, tak to by asi bolo dost odveci si myslim, ci?
Kazdopadne nejake obmedzenia a ustupky hratelnosti su vsade.
Stejně je to absurdní, že dle mého názoru tak relativně triviální záležitost, jako je RB model kampaně, dodnes nikdo nezkusil zkopírovat. EAW mi až tak dobré z hlediska kampaně jako RB (RBII...) nepřišlo...
Ja dobre chapem co tym chces povedat. Ano bola aj chystana online kariera do AcesHigh, malo sa to volat Tour of Duty:
Tour of Duty will bring to life a new online world that combines combat simulation and military role-playing in a historical World War II setting. In this structured environment, players create a persistent character who will follow a career path with either the Axis or Allies through the course of the war. These characters will be expressed through custom avatars and will receive promotions and medals, or demotions and even court-martials based upon their performance at completing assigned missions. Tour of Duty will reward both cooperative and competitive play.
Vyvoj Tour of Duty bol v roku 2008 pozastaveny na neurcito.
A preco tie kampane z RB, EAW nikto neskopiroval? Ja neviem, treba sa zase opytat na prislusnych forach, mozno to tak trivialne zase neni
Ale svojho casu frcali linearne kampane, potom zas bol boom dynamickych, potom prisli polo-dynamicke a dnes ani neviem ake kampane su v mode.
Btw jeden z vyvojarov co stal za EAW stale vyvija. TK sa snazil svoje dobre skusenosti z EAW preniest do serie Strike Fighters. Tam by sa mohli najst pozostatky nejakej tej zaujimavej offline kampane, dokonca skusal aj zoldniersky mod. V tom sa zarabali prachy za splnene misie a nakupovala vyzbroj. Akurat ze im ta seria SF moc nezarabala, tak sa radsej dali na prekvitajuci trh mobilnych hier. Kto by neznal: http://www.thirdw...
Stejně je to absurdní, že dle mého názoru tak relativně triviální záležitost, jako je RB model kampaně, dodnes nikdo nezkusil zkopírovat. EAW mi až tak dobré z hlediska kampaně jako RB (RBII...) nepřišlo...
Ne, ale bylo tam o fous více propracované velení jednotce.
Co sa tyka toho zkopirovania, tam ma viac stve to, ze ked uz sim nema super prepracovanu karieru, ze sa aspon nesnazia ti vyvojari trochu navodit atmosferu. Niektore tie menu hry vyzeraju jak prostredie windows a nie ako prostredie v ktorom sa pohybovali piloti pred vzletom. V tomto tie starsie simy priam excelovali, vid napr to EAW.
Este ma napadlo, ze napr v ROF existovala letka, ktora sa snazila lietat autenticky, nepouzivali TS, lietali historicke formacie a taktiku a co ja viem co este (lietali pri otvorenom okne asi ).
Takze aj v pripade online bojovych simulacii je moznost zalietat si karieru. Pokial sa nemylim, tak vacsina solidnych online letiek funguje tak, ze prijma novacikov, ti prechadzaju vycvikom, stavaju sa clenmi letky, ziskavaju hodnosti a vyznamenania, lietaju (pokial je to mozne) s autentickym markingom atd.
A dokonca, kedysi za slavnych casov u Lionov vychadzali aj noviny (narazam na tie noviny v RB ). Dokonca som nasiel este fungujuci link. Joj tie spomienky, co Fuci!? http://czlions.sw...oviny7.htm
A WWIIOL malo (ma?) tiez svoje noviny (spomienky prichadzaju pomaly, ale iste ); tu kratka ukazka z VF: http://forum.virt...4399f32f7a
Takze vela z toho co popisujes (te), tu uz bolo, alebo tu stale je. Je to len o nas
313_Nevo napsal:
Este ma napadlo, ze napr v ROF existovala letka, ktora sa snazila lietat autenticky, nepouzivali TS, lietali historicke formacie a taktiku a co ja viem co este (lietali pri otvorenom okne asi ).
To je houba. Valhera si při speciálce zapálil nějaký papíry na stole u klávesnice, takže to vypadalo, že mu hoří kokpit. Sice to udělal omylem, ale atmosféru to prý mělo úžasnou.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
"Tudíž těžko navodíš zážitek pro někoho kdo to koupí a chce si hrát na válku tehdy když pošle ženskou či děcka spát a má čas."
Jen tak pro zajímavost kolik nováčků letka ztratí takže letí příští let místo 8 letadel jen ctyři? Kolik nováčků má odlétáno dvě a půl
hodiny? Kolik pilotů z těch letek umře během své "kariéry" a začně ji uplně znovu?
Ale ještě jednou:
"Tudíž těžko navodíš zážitek pro někoho kdo to koupí a chce si hrát na válku tehdy když pošle ženskou či děcka spát a má čas."
Pokud si koupíš na krámě simulátor tak nic z toho co popisuješ neobsahuje. Takže lidi si to nekoupí. Mám několik kamarádů co létali Barony, AoE, EAW a už nelétají, ne proto že by na to neměli počítač ale jedině a výhradně proto, že ve hře nenajdou to co našli ve výše uvedených hrách. A nemají čas se organizovat, protože mají životy. Nechtějí instalovat TS, řešit nastavení, pročítat fóra v angličtině, protože to ani neumí.
Chtějí si hrát na bojového pilota alespoň tak jako to uměly dvacet let staré simulátory. Ukazoval jsem ROF, BOS, ano je to hezké ale co? DCS je uplně k smíchu, Dora krásná, ale znovu, co s ní?
Přečetl jsem si pláč Jasona na SimHQ že o simulátory se zajímá 150 max. 200 tisíc lidí. Pokud má každý z těchle lidí 2-3 kamarády ze starých času jako já...
A evidentně je už zbytečné o tomhle někam psát, vždy když se objeví něco nového je tohle téma herního obsahu jedno z prvních co se diskutuje. Ale jako hrách na stěnu...
Upravil/a WT_Horrido dne 12-09-2014 13:22
313_Nevo napsal:
Este ma napadlo, ze napr v ROF existovala letka, ktora sa snazila lietat autenticky, nepouzivali TS, lietali historicke formacie a taktiku a co ja viem co este (lietali pri otvorenom okne asi ).
To je houba. Valhera si při speciálce zapálil nějaký papíry na stole u klávesnice, takže to vypadalo, že mu hoří kokpit. Sice to udělal omylem, ale atmosféru to prý mělo úžasnou.
To je super. BTW ony byly k dostání k PC větráky které ti fučely do ksichtu podle prosředí ve hře. Tehdy jsem zaváhal a dodnes toho lituju.
Horrido, můžeš mi vysvětlit, co se stane v takovém simulátoru s kariérou, když umřeš ? Dáš si nový jméno a letíš znova.
No to je byrokracie. Jakej to má teda význam. Jde jenom o formální papírovou podporu úmrtí, kdy se ti zruší hodnost a metály. Budeš stejně naštvanej, jako když přijdeš v jiné hře o streak, nebudeš si ale muset vymýšlet nový nestejný jméno Horrido1, abys mohl znova začít hrát. Nu dobrá, zařídíš si nové jméno a budeš pokračovat jako nováček ode dne úmrtí s hodností 1, nebo se znova narodíš a budeš pokračovat už ve druhé světové ?
Kariéru jakou máš na mysli prostě neuděláš zadarmo. Budeš muset mít několik desítek druhů AI, aby to nebylo pořád dokola ace, veterán, rookie - aha, ten dělá to, je to smažka.
Dle mě je lepší vyřešit problém množstvím lidí a né AIčkama se jménem skutečných pilotů, kteří ale nelétají jako skuteční piloti svého jména ale tak, jak to interpretoval výrobce. Ušetříš tedy peníze za programování AI. Zároveň tím vyřešíš problém s neustálým potkáváním stejnejch lidí stejnýho skillu. Ano, sestřelovat tě bude stále jen těch 10%.
Hodně lidí ti tedy vyřeší zároveň 3 problémy
- programování AI
- rozdílný skilly
- příjmy
V RB kariéře bys musel 2 věci programovat a to u peněz nejde a proto jsem vlákno nazval utopie. Možná to ale někdo zaplatí.
Otázky ale zní stejně dobře i obráceně.
Nebylo v RB kariéře AI jen jako náhražka skutečnejch lidí?
Nebyl tam implementovaný systém velení jako náhražka skutečného systému velení?
Nebyla tam kariéra jen proto, aby ti to navodilo pocit většího úspěchu a ztráty ?
Proto neustále tvrdím, WWIIOL je nejlepší FPS hra na válku z moderní doby.
Proč ?
1. bombardérem na zemi likviduješ tanky
2. nepřátelské tanky skučí u svého velení, že je bombarduješ, ať s tím sakra začne něco dělat letectvo
3. nepřátelské letectvo skučí u pozemního velení, že je v místě strašně AAA a potřebovalo by je pro bombardéry zaměřit pěchotou
4. když to nepřátelské pěchota udělá, tak nepřátelské bombardéry sejmou stíhači
5. bombardéry skučí, že potřebují v místě větší stíhací krytí, když ho dostanou
6. tak jim vysype 5-6 He111 bomby na nepřátelské produkční továrny, nepříteli se pomaleji doplňují zásoby
7. přijíždějí tanky a všechno nepříteli rozstřílí, ten stahuje poslední zbytky deploynutých brigád, protože bez zbraní nemá význam hrát na CTF a vyklízí pozice
8. nepřátelské pozemní jednotky žádají odvetný úder na produkční továrny, aby se srovnalo skóre
9. nepřátelský bombardovací svaz je díky včasné reorganizaci smeten stíhači, protože ti se po ukončeném útoku a stažení nepřítele lépe zorganizovali
10. nastává situace, kdy nepřítel nemůže v místě efektivně provádět obranné, natož útočné operace
11. nepřítel přisouvá na pomoc zásoby ze sousedících brigád a to virtuálně nebo se skutečně jede těch 10 km
(první má výhodu, že se zásoby dostanou do téměř obklíčeného města na frontální obranu, fyzický přesun může umožnit protiútok na křídla a z boku)
A teď si vem, ty kariéro, že nepříteli sestřelíš 80 bomberů, z toho 60 na dohled od bombardovaného cíle, a nesčetně jich poškodíš až se začnou na tvůj život vypisovat odměny, protože si jim nejen zničil pár tančíků, ale především potupně sestřelil bombarďáky a dokázal neschopnost nepřátelských stíhačů při jejich krytí.
Když ti tohle napíše kariéra, tak to tam někdo naprogramoval. Když se dozvíš od skutečnejch hráčů, že si noční můra jejich bombardovacího letectva a je na tebe vypsaná odměna, tak je to věc zcela jiná, protože v tu chvíli se na tebe začíná pořádat účelový hon ve stylu 2 bombarďáky 10 stíhaček a to ti žádný RB nezajistí. V tu chvíli je kariéra RB na smetišti dějin.
Horrido si tedy představí, že z radarového hlášení dostane informaci o nepřátelské aktivitě, kterou následně vyhodnotí a rozhodně se odstartovat na obranu továren. 5-7 minut stoupá do osy letu na plnej knedlik, 2 minuty pátrá, za 3 minuty sestřelí dva bombry jeden poškodí a přistane do 13 minut, přezbrojí a startuje znovu, aby chytil zbytek bomberů, co se vrací domů. Horrido to musí to udělat přesně tímto způsobem, protože hlídkováním nad továrnami odradí nepřítele od akce a ten se vrhne na živý lidi na frontě. Sestřelů nad poměry je dosaženo jen tehdy, když se využije prodlevy mezi zachycením nepřátelským radarem a předáním informace bombardérům, ti totiž letí jako by se nic nedělo a bez radarového hlášení ani nedávají pozor. Taktika je to ovšem mistrovská, čas nahlášení se shoduje s časem stoupání stíhačky a časem příletu nad továrny. Člověk má tak minutu okno, aby neodstartoval ani brzo ani pozdě.
AI sou náhražka za to, že mělo před dvaceti lety počítač málo lidí a ti co měli ještě neměli kvalitní zasíťování nebo vůbec netušili, že něco takového lze.
Stane se to že létaš zcela jinak pokud ti hrozí smrt s postihem.
Ne kariéru neuděláš zadarmo. To je zajímavý objev na to jsi přišel sám? Lidé neřeší nic protože nejsou k dispozici kdy chceš a nikdy nebudou žrát vojnu jak AI v tom měřítku aby to bylo autentické.
WWIIOL jdi hlavně propagovat mezi ty 40-50ti leté chlápky co hráli RB, AOE, EAW a dnes nehrají nic hlavně proto, že chtějí to stejné + 20 let vývoje PC her, určitě budeš úspěšný.
Ano, válka funguje přesně tak jak popisuješ, sestřelíš 80 letadel nad továrnou a nepřítel pak posílá stihače aby tě sestřelili. Kam se hrabe RB...
Jestli AI před dvaceti lety byla nahrážka za dnešní zabugované nedodělané neosobní dogfight rvačky bez obsahu a atmosféry které hraje dvě sta lidí max, pak to tedy byla nahrážka kterou dodnes nikdo nepřekonal.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.