NVidia před časem oznámila novou specifikaci pro monitory a grafické karty jménem G-SYNC. Jedná se o řešení problému synchronizace zobrazovací frekvence monitoru a grafické karty. Doposud zobrazovací technologie fungují tak, že zobrazovací frekvence monitoru je konstantní. Já dána možnostma monitoru a nastavením GK. Proti tomu stojí frekvence, s jakou je GK schopna generovat snímky. Tomu se běžně říká FPS. Je to poměrna magické číslo, které není úplně snadné změřit. A když se změří, není úplně jisté, co to znamená. Proč? Zobrazovací frekvence monitoru a FPS není jedno číslo. FPS je dokonce velmi proměnlivé číslo. V případě, že FPS je vyšší než zobrazovací frekvence, je celkem jasné, že ne všechny snímky jsou posléze zobrazeny. Část je bohapustě zahozena. Navíc nemusí být záruka synchronizace a to vede k roztrhanému obrazu, kdy snímek obrazovky obsahuje dva po sobě jdoucí snímky GK. Synchronizace se dá obvykle vynutit volbou vertikální synchronizace. Jenže vertikální synchronizace není bez problémů. Většinou vede k drobnému poškubávání obrazu, jak se čeká na zobrazení a také zvětšuje tkzv. input lag. Tedy zpoždění mezi reakcí hráče a zobrazením výsledku. Bez V-Sync je zas trhanej obraz při pohybu. Úplné řešení nejsou ani frekvence přes 100Hz, je to prostě principielní problém. Proto NVidia zavedla specifikaci G-SYNC, kdy monitor přizpůsobuje svoji zobrazovací frekvenci grafické kartě. Dokonce je to tak, že monitor čeká na každý další snímek a tak se frekvence mění s každým zobrazením. Tedy GK nečeká, monitor také nečeká, neb je plně synchronizován. Nevzniká trhání obrazu, nevzniká poškubávání a nezvyšuje se input lag.
Měl jsem tu čest se s tím seznámit na vlastní oči. A to dokonce na BOSku a CLODu. A musím říct, že to sice na první pohled vypadá stejně, ale za chvilku to člověk začne oceňovat a po chvíli, kdy si na to člověk zvykne, se těžko vrací zpět. Obraz je prostě plynulý. Neškube, netrhá se, nemá zpoždění. Přechod zpět do reality obyčejných monitorů pak člověka rychle upozorní na to, jak moc jsme zvyklí nevnímat tyhle prohřešky. Můj osobní závěr je ten, že to sice není nezbytné, ale je to moc hezké. Člověk si na to velmi snadno zvykne a pak se nechce zpět. Takže jestli budete stát před volbou monitoru a budete zvažovat přínos nového, běžte si někam G-SYNC zkusit.
G - sync je (drahe) hardwarove reseni. AMD predvedla prakticky to same pomoci update firmware monitoru - technologii rikaji FREE SYNC. Hezky cesky zde http://diit.cz/cl...nc-uvedeni .
Největším překvapením bezesporu byl samotný fakt, že k tomu není třeba žádného speciálního hardwaru. Zatímco G-Sync vyžaduje kompatibilní grafickou kartu Nvidie a LCD panel vybavený G-Sync modulem od Nvidie, funguje FreeSync na všech novějších Radeonech a všech LCD panelech, které podporují variabilní VBLANK.
Co je ještě zajimavější, tak organizace pro video standardy VESA zahrnula FreeSync do připravovaného standardu DisplayPort 1.2a.
Ten článek o FreeSync je zajímavý. Potíž s AMD zde je celkem jasná. Když je to tak snadný, proč to ještě nemaj? Spíš bych řekl, že ten článek oslavuje schopnost AMD nepochopit a zahodit příležitost. Nakonec z pohledu uživatele je to jedno (až na cenu). Podstatné je, že již existuje řešení, které znamená zas nějaký pokrok. Jestli to AMD přinutí udělat to líp, nakonec na tom vyděláme všichni.
No hlavne mimo monitoru od obskurního výrobce není na trhu žadný který by šel uživatelsky (protože se ani neví jak AMD předváděcí LCD upravila) upravit firmwarem. Takže pokud takové monitory někdo začne vyrábět, bude nutno je koupit a to už nebude tak uplně zadarmo...
Jinak doporučuji juknout na EIZO Foris FG2421, viděl jsem, moc pěkné i bez G-Sync, bohužel 16:9.
Upravil/a WT_Horrido dne 29-08-2014 10:32
Jo to EIZO může být slušná volba. Zvýšení frekvence na 240Hz slušně eliminuje problém s rozrthaným obrazem vlivem nesynchronizace frekvencí FPS a zobrazovací. Mám doma 144Hz monitor, před časem jsem o tom psal, a vnímám to jako přínos. 240Hz může v důsledku přinést podobný efekt jako G-SYNC. Ať je to jak chce, hrát BOS na G-SYNC monitoru s rozlišením 2560*1440 s FPS mezi 80 až 100 byl příjemný zážitek.
No hlavne mimo monitoru od obskurního výrobce není na trhu žadný který by šel uživatelsky (protože se ani neví jak AMD předváděcí LCD upravila) upravit firmwarem. Takže pokud takové monitory někdo začne vyrábět, bude nutno je koupit a to už nebude tak uplně zadarmo...
Jinak doporučuji juknout na EIZO Foris FG2421, viděl jsem, moc pěkné i bez G-Sync, bohužel 16:9.
Úplně stejně musíš koupit monitor s GSync. FreeSync dosáhlo AMD prostě jinak - pomocí fukcí v embedded DisplayPort protokolu, který se používá v noteboocích už cca 5 let - a změny v desktopovém monitoru jako takovém se týkají především softwarové části, protože hardware je podobný nebo stejný.
Monitory s GSync nejsou zrovna levné zboží (nacházím tak kolem 10 000) ... takže já si počkám na monitory s zabudovaným AdaptiveSync a mašinu budu upgradovat spíš tím směrem. Ostatně si myslím, že Nvidia začne časem AdaptiveSync taky podporovat.
Cena a výrobci stranou, celá ta technologie (ať už jedno nebo druhé řešení ) je super věc a jsem rád, že s tím Nvidia přišla.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.