Malá kampaň "Pe-8 nad Evropou" se kutí, kolik misí bude ještě nevím, noční i denní, pokud má někdo nějaké info o bojovém nasazení budu rád za každé. Nemáme bohužel pořádnou mapu s Berlínem, Budapeští nebo východním Pruskem ale využiju velké východní mapy, Finský záliv, remake Kurské mapy, Bessarábii, novou mapu moskevské oblasti, možná Stalingrad...
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1522/il2fb-2014-04-23-01-11-51-85.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1523/il2fb-2014-04-23-01-19-32-10.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1524/il2fb-2014-04-23-01-19-32-101.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1525/il2fb-2014-04-23-02-02-07-58.jpg[/img] is not a valid Image.
Dyk jsem k tomu dělal návod v PDF pro nastavení v FMB s přiloženou testovací misí. Je to přiloženo v HSFX6 a 7. (K5 Railway Gun manual HSFX6.rar)
Dokáže na 37 km zasáhnout objekt velikosti dělostřeleckého srubu po zastřílení zhruba 7 projektily.
Objekt artilerie "Leopold" používá Anti bunker projektily a generický objekt "K-5" vysoce explosivní projektily pro likvidaci pěchoty a lehce obrněných cílů. Taktéž tam existují dvě verze ta na otočné základně o elevaci 360 stupňů a verze kolejová o elevaci jeden stupeň.
V expert modu to lze zaměřit v FMB i na přesný "neživý" cíl, např. město, přístav atd ... kadence, účinnost, úhly a mrtvé úhly jsou nastaveny dle reálné předlohy ...
Btw měl se toho dočkat i Leopold pro CLOD od německého kolegy, ale myslím že to nedošlo konce ...
Upravil/a magot dne 23-04-2014 19:52
Zdrástvujtě bombarderovčiky! v našem malém okénku. My si pustíme video o pokroku letectva z rukou soudruhů dělníků a inženýrů, dnes na den přesně se stroj veřejně představil před 74 lety kdy 6 letounů TB-7 během přehlídky přelétlo Rudé náměstí. Připomeneme si taky cestu Pe-8 přes půlku světa.
Výtah z textu Ivo Pujmana:
V dubnu 1942 vykonal jeden Pe-8 nonstop let do Anglie, kam dopravil personál velvyslanectví a poštu. Tento let proběhl téměř bez jakékoli publicity. Daleko větší pozornost pak ale přitáhl let stejného typu letounu hned o měsíc později v květnu a červnu téhož roku. Na palubě Pe-8 č. 42066 s motory AM-35A přepravila posádka vedená plukovníkem Endelem Puuseppem, veteránem prvého i druhého bombardovacího náletu letounů Pe-8 na Berlín, sovětského ministra zahraničí Vjačeslava Molotova do Británie a USA.
Tento Iet s diplomatickým posláním odletěl navečer dne 19. května 1942 z letiště Kratovo nedaleko Moskvy za absolutního utajení. Samotná posádka byla poprvé částečně instruována až v den odletu po obědě gardovým kapitánem Lebeděvem. Plukovník Puusepp později vzpomínal, že ten den k němu přišel rozrušený velitel, a nejdříve se ptal po technickém stavu jejich letadla. Protože den předtím přiletěli z akce s několika průstřely křídla, na letounu „vyšívali“ mechanici, ale poškození bylo snadno opravitelné. Lebeděv si prý velmi oddechl, a nařídil opravy co nejrychleji dokončit a připravit se na mimořádnou misi.
Dlouho byl tajuplný, ale nakonec pod přísným slibem mlčenlivosti Puuseppovi prozradil, že se poletí do Anglie a následně až do USA. Víc neprozradil, jen vydal příkaz posádce letounu, aby byla ten večer připravena na inspekci. Když pak vpodvečer stála celá nyní osmičlenná posádka v očekávání inspekce nastoupená před již opraveným a natankovaným letounem, přijela najednou na letiště malá autokolona, ze které vystoupili kromě řady osob doprovodu tehdejší velitel sovětského letectva maršál Golovanov a Molotov.
Ohromenému Puuseppovi podle jeho později zveřejněných vzpomínek v tu chvíli došlo, že nejde jen o nějakou inspekci připravenosti, ale že se už skutečně poletí. Ale stále si nebyl jist, s kým. Až když se samotný Molotov začal u letadla navlékat do letecké kombinézy s beránkem dovnitř, nasazovat si leteckou kuklu a dýchač, došlo mu, jakou misi a s kým bude muset skutečně podniknout. Puusepp obdržel formálně příkaz k letu od samotného Golovanova, vzápětí ministr Molotov nastoupil do letadla, usedl na provizorně připravené sedátko-lehátko v trupu, a letadlo v 18:40 odstartovalo.
Let vedl z letiště u Moskvy přes území obsazené Německem a dále přes Severní moře až do Dundee do Skotska. První etapu do Kaliningradu provázelo velmi špatné počasí, prolétali krupobitím a silnou turbulencí, stále ve výši cca 6 500 m. Nad Německem se dostali jednu chvíli do takzvané světlometné pasti a prudké protiletadlové palby, ale vše přečkali bez poškození, žádný německý noční stíhač se neobjevil a ze světlometů také rychle unikli. Při letu přes Severní moře již posádka diplomatického Pe-8 navázala rádiové spojení dle připravených kódů s anglickými řídicími, kteří letoun zaměřili a předali přesný kurs na cílové letiště ve Skotsku.
Na první zastávce v Anglii
Puusepp později vzpomínal, že při letu přes moře již za rozbřesku náhodou zpozorovali velký konvoj německých transportních lodí doprovázených torpédoborci a mířících zřejmě do Norska. Ještě za letu předali souřadnice tohoto konvoje Britům, jestli však tato informace byla nějakým způsobem využita, není známo. Po letu trvajícím deset a čtvrt hodiny čistého letového času přistál pak Pe-8 s ministrem Molotovem 20. května 1942 na letiště v Dundee. Ministr odjel po přehlídce čestné jednotky skotských střelců zvláštním vlakem do Londýna, Pe-8 zůstala se svou posádkou v Dundee a přitahovala velkou pozornost.
Když se pak Molotov vrátil z Londýna z jednání 26. května, druhý den brzy ráno diplomatická Pe-8 znovu odstartovala, tentokrát přes Atlantský oceán, směrem přes Huss Bay, Labrador, Montreal do druhého svého cíle, do Washingtonu. Na letišti v USA vyvolal přílet do té doby v Americe zcela neznámého čtyřmotorového sovětského bombardéru naprostou senzaci. A i samotná posádka se stala prvotřídními celebritami. Plukovník Puusepp s celou posádkou byl přijat i v Bílém domě presidentem Rooseveltem a za samotný let byl vyznamenán.
Pe-8 mlsá americký palivo
Molotov svá jednání ukončil 10. června 1942, a vzápětí se Pe-8 vydala na zpáteční let. Tentokrát v mizerném chladném počasí nízko nad zemí, protože ve větší výšce ten den hrozila velká námraza, přeletěla Kanadu, Grónsko a Island. 11. června přistála na doplnění paliva ještě jednou v Británii. Po krátkém zdržení znovu odstartovala, tentokrát vpodvečer, aby během noci přeletěla Německo a druhý den mohla přistát již zpět v Moskvě. Pak Molotov vystoupil, svlékl naposledy leteckou kombinézu, následovalo tradiční ruské objímání a plácání po zádech, a plukovník Puusepp si mohl konečně klidně oddechnout.
Za úspěšný let byl oběma pilotům a navigátorovi udělen titul Hrdina SSSR a ostatní členové posádky byli vyznamenáni vysokými sovětskými řády. Pe-8 tehdy nalétal 17 800 km, v některých úsecích až ve výšce 8 000 m. Přitom velká část letu probíhala nad územím kontrolovaným nepřátelským stíhacím letectvem.
Upravil/a saldy dne 11-05-2016 20:38
Pěkné Saldy.
Jen technická - nikoli přes Huss Bay, ale Goose Bay, tedy Husí zátoku, to je totiž první bod na am. kontinentu, přes který letíš, když si nakreslíš ortodromu mezi Anglií a SE částí USA, mine těsně na jihu Island, přeletíš jih Grónska, a přes Goose Bay se dostaneš nad am. kontinent. Pročež je tam vojenská základna, letiště a radarová stanice Systému včasné výstrahy. Druhá (aby bylo možné zaměřovat přesně) je v SZ Grónsku, v zátoce Thule.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Spasíba, ta mapa je úplně skvělá! Někde jsem čet že těch jejich "atomovek" shodili jen 13, byly dost drahý na výrobu, ale když už to někam mrskli tak to stálo za to Upravil/a saldy dne 03-05-2014 18:07
Nějaký další zajímavý info od vás
Mapka cesty do Ameriky
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1528/pe03.jpg[/img] is not a valid Image.
Schema protiletecké obrany Helsinky 44
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/975/helsinki.jpg[/img] is not a valid Image.
Malý trojuhelník: Centrální protiletecká obrana
RJP: Hlavní těžké AA baterie (6x 88mm vybaveny radarem)
R: Těžké AA baterie (4x děla 75mm-88mm)
K: Lehké AA baterie (2x Bofors 40mm)
Vh: Světlomety ( 3x světlomet a zvukový směrový vyhledávač)
Rtp: Pobřežní dělostřelecká baterie s radarem ( 150mm schopné i AA barážové palby)
Vh psto: rota světlometů, vybavená AA kanony 20mm
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1527/pe02.jpg[/img] is not a valid Image.
Schema útoku ADD na koncentraci nepřítele severně od Stalingradu
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/1526/pe01.jpg[/img] is not a valid Image.
Kampaň pro Pe-8 vznikala původně na HSFX7, pak práce přešla na 4.12 a nakonec upravena pro 4.13, byla to dobrá volba neboť jsme sice přišli asi o 2 mapy, ale je zde mnoho nového obsahu. V balíku dostanete i mutaci pro Il-4, což je až na drobnosti identická kampaň a má o 2 mise méně.
Samozřejmě na 10ti hodinový lety na Berlín či Budapešť můžeme zapomenout, ale vytěžit se toho dá stále dost. Chybět nebudou známé akce na Ploesti, Stalingrad, Orel, Memel, Helsinky...
Pánové, já jsem z toho zmatený, toto sleduju už delší dobu - ale všechny ty nové letadla (jako Lancaster, kokpit k Pe-8 atd. to jsou módy pod starý Šturmovik ?) Jinak jestli se nepletu, tak Pe-8 existoval i v diplomatické luxusní verzi, pár let zpět ho dělala Zvezda jako Stalin´s Airplane. Myslím že tam byli i figurky Stalina a Molotova. (Docela hezký, Rusové u Zvezd figurky umí.)
Pe-8 je komplet létatelný v ofiko verzi ILa myslím už od 4.10 nebo kde kde se to objevilo ..
Lancaster zatím vůbec není ofiko je ve výrobě. Není ani v HSFX.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.