Celé je to takové až vychytralé. Buď tam jsou 2 kamery a jeden zdroj světla nebo 1 kamera a 2 zdroje světla. Finta je v porovnání 2 obrazů, z nichž na jednom jsou zorničky jasně vidět a na druhém jsou zorničky tmavé. A jelikož tento efekt nedělají uši ani nos (něco jako červený oči na digi fotkách), tak se pozná, kde jsou oči a kam se dotyčný dívá.
Zajímavé na tom je, že se člověk může pohybovat rychlostí 25cm za sekundu a neutrpí tím významně přesnost.
T120 má parametry například
Accuracy typical 0.5 degrees
Drift typical 0.1 degrees
Spatial resolution typical 0.3 degrees
Head movement error typical 0.2 degrees
Head movement box (width x hight) 30 x 22 cm at 70 cm
Tracking distance 50-80 cm
Max gaze angles 35 degrees
Top head-motion speed 25 cm/second 25 cm/second
Čili, jestli tomu správně rozumím, tak když cukneš vočkem (třeba sizlakem) někam, tak ti to cukne obrazem za tím okem?
Tomu bych porozuměl. Ale jak se podíváš dozadu, na šestou?
Tomu obrazu "temného oka" taky rozumím, je to to samé co se používá při vyšetření očí. Tam taky doktor vidí dovnitř. I když si na to svítí
No, asi to bude zajímavé, tedy jestli mají nějak ošetřené to ohlížení dozadu
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Těžko říct jak to pude ladit. Za ideální bych považoval 70% TrackIR a 30% EyeX. Nepředpokládám, že to v dohledné zcela nahradí TrackIR. HMDS to vezme vítr z plachet, protože člověk nebude muset mít nic na hlavě. Otázka tady zní, do když bude chtít sledovat monitor víc lidí, budou muset mít zbývající zrcadlovky ?
Ale ono by to stačilo, i pro pohledy dozadu. Stačilo by, kdyby to vždycky posunulo tu část obrazu, na který cukneš okem, do středu obrazovky. Na dva - tři "cuky" bys čučel na šestou. Jen by to bylo o zvyku.
Viděl bych to pozitivně, myslím, že by to bylo lepší než TR a nedělalo by se z toho blbě jak z OR.
Jak to ale bude fachčit s brejlema?
Na víc lidí - no, myslím, že to jednoduše vezme ovládání od jednoho, který bude nejblíže centru měření cukatůry
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Zdá se mě to pro simulátory docela nepoužitelné. Alespoň jestli dobře chápu, že to umí akorát snímat, kam se dotyčný právě dívá.
S TIRem natočím hlavu a pak očima proskenuji danou oblast a úhel pohledu přitom zůstává stabilní. Nebo můžu čučet před sebe a jenom očkem mrknou na nějaký budík, který je třeba někde vpravo dole na obrazovce.
Při použití tohoto zařízení, by se mě měnil úhel pohledu při každém pohnutí oka a to by pro mě bylo dost nežádoucí (skoro bych řekl, že to bude dost psycho ). Jako že bych se chtěl kouknout na budík, který je vpravo dole, ale nesměl bych se vlastně kouknout na ten budík přímo, jinak by se mě obraz posunul až moc daleko. Ten budík bych nějak očima honil po obrazovce, než by se mě ho podařilo se podívat přesně do takového místa, kde by se mě přestal obraz posouvat a zároveň bych měl budík v zorném poli. Uff snad to pochopíte, co jsem měl na mysli
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Po 10 letech co je sleduju mají konečně něco na hraní, něco lepšího než Oculus, který vlastně jen přemístil display z mobilu pár centimetrů před oči a spojil ho s dalšíma dvouma technologiema.
Otázka zní, jak vhodné to bude při piloty, kteří obvykle nesledují jen jeden cíl, ale několik. Hádám, že se dá očekávat ztráta kontaktu při letmém pohledu na přístroje. Pro rychlý levný velký monitory s vysokým rozlišením a hry s možností nastavení většího FOV to asi bude terno, nemít krabici s lol displayem na hlavě.
Video mě nijak nepřesvědčuje o existenci technologie, kolečko po monitoru dovedu prohánět ve střižně taky. YouTube Video
Shadowdeath napsal:
Jako že bych se chtěl kouknout na budík, který je vpravo dole, ale nesměl bych se vlastně kouknout na ten budík přímo, jinak by se mě obraz posunul až moc daleko.
Nesměl bych se kouknout na budík přímo je nesmysl, na který přijdeš ve chvíli, kdy se budeš dívat na tečku na konci téhle věty a budeš se snažit přečíst cokoliv z horního baru.
Třeba bude mrtvá zóna nastavitelná na pokrytí celé plochy monitoru, nebo jak to komu bude pasovat a až se podívá oko jakoby vedle monitoru, tak se obraz posune kýženým směrem... . Potom by se dalo okem stále luxovat bez problému
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.