WT jsem zkusil a krome tragickyho FM (ty letadla tam snad nemaji padovou rychlost) mi tam chybi ta "nuda", ktera k simulatoru patri. Proste si letet pul hodiny nad pobrezim na velke mape a s napetim sledovat jestli nekoho zahlednu, nebo me nekdo sestreli. Spis mi to pripomina hollywoodsky film o valce. Preplacany, spousta akce a vybuchu. V podstate je to nacancanej masomlejn. Proste takova skolka pro zacinajici piloty (je to muj pohled na hru a nemusi se shodovat s vasim nazorem)
Co dodat?
Ma smysl se hádat s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku?
Momentálně není na trhu nic lepšího co se týká počtu letadel, scenerijí. A i ten někím stále dokola haněný FM a DM je mnohem dál, než byl v ilovi.
Dohadovat se o tom zda to letí o 10 km rychleji nebo pomaleji nemá smysl. Reální piloti mi dají za pravdu, že i stejná letadla se nechovají stejně a jsou mezi nimi rozdíly. Nakonec o tom svědčí i spousta testů kde by člověk čekal stejně výsledky a přesto se liší.
O tom jestli to chcete lítat nebo ne, si rozhodujte sami a nenchte se ovlivnit názory jiných jen proto aby jste byli nebo nebyli in.
Mě WT nabízí co tady momentálně není a dlouho nebude. A že to lítá víc lidí jak všechny jiné rádoby hardcore simulátory jako je rof, clod il dcs je fakt, ne přání. Samozřejmě mluvím o módu simulace, arcada mne osobně nezajímá.
Upravil/a 313_Paegas dne 10-01-2014 17:39
Já ti nevím Gaijin dělá takový ty konzolový sračky, všeobecně, proč by měli měnit bussines kterej dobře nese v oboru arcade her a vyjít se na tenký led solidních PC simulací?
Potenciál Gaijin má ... ale to by museli vyvinout i nový engine, páč současný je nepoužitelný a to je nejistá investice.
Upravil/a magot dne 10-01-2014 17:34
Solidní simulace je taková simulace, kterou někdo subjektivně považuje za solidní.
Čili pro někoho je solidní simulace třeba WT, pro jiného DCS, Il 2, CoD či třeba RoF. Pro dalšího to jsou pořád ještě pókemoni. Mimochodem pókemoni jsou velmi solidní. Ne-li nejsolidnější vůbec.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Solidní simulace je taková simulace, kterou někdo subjektivně považuje za solidní.
Čili pro někoho je solidní simulace třeba WT, pro jiného DCS, Il 2, CoD či třeba RoF. Pro dalšího to jsou pořád ještě pókemoni. Mimochodem pókemoni jsou velmi solidní. Ne-li nejsolidnější vůbec.
Dejte tato slova co napsal ten moudrý muž někam na první stranu velkým písmem
Přispěju se svojí troškou do mlýna, snad to bude dávat trochu smysl...
- Až Paegas řekne, že War Thunder je sračka, tak tomu budu věřit. Tenhle pán má totiž nalítáno a když o něčem mluví, tak ví o čem hovoří. Stesky lidí, co si zalítali pár letadel pár hodin, nebo nedejbože arkádu a hned ví, jakej War Thunder je, jsou totiž falešným sebevědomím - WT se vyvíjí, letový modely se upravujou, je to BETA panebože! Samozřejmě že jsou tam nedodělky! S Paegasem pamatujeme dobu, kdy v matchmakingu lítali prouďáci proti dvojplochům a ta doba je (naštěstí) dávno pryč. S každým patchem je WT lepší a lepší, přestože se změn hráčí dopředu (logicky) bojí. Je to otázka zvyku. Stejně jako návyk některých na IL2 sérii. Pokud jste zvyklí, SAMOZŘEJMĚ že je pro vás lepší to, na co jste zvyklí, ne nadarmo se říká, že zvyk je železná košile.
- V IL2ce mám nalítáno tisíce hodin, hlavně ze začátku od doby kdy to vyšlo, až po Pacific Fighters, těma jsem zhruba skončil, takže rozumím vaší nostalgii. Kromě pár omezenejch projektů simulace rozsáhlejší (a věrnější) letecký války, který ale přišly až v době kdy já už jsem IL2 nehrál se ale IL2 v tý době lítal přesně tak, jako teďka WT - lokální konflikty, rychlý souboje. Nikdo nechtěl letět někam hodinu a pak se nechat vyrakvit, aby zase letěl hodinu. Velký mapy jsou fajn pro fajnšmekry a týmy, ale masová zábava to není. WT je v plenkách, takže ho živí arkáda, kterou hraje nejvíc lidí. Proto se na HB a SB "trošku sere", ale je potřeba si uvědomit, že jsme na komerčním chvostě tý hry a i tak ta hra má naprosto dostačující fyzikální i letovej model. I přesto, že nejsme těžiště jejich příjmů, na nás vývojáři myslí a fakt na tý hře makají, což je vidět. Navíc - k čemu mi je u CLoDu simulace pohybu větru, proudnic a realistickejch startů motorů, když to nikdo nechce hrát? K hovnu. Oproti tomu WT hraje spousta lidí a baví je to - a o zábavě jsou hry především. Navíc WT (pokud se nemýlím, kdyžtak mne opravte) počítá v letovým modelu až s 500 faktory. Slovy pěti sty. Například jenom chlazení počítá s rychlostí, teplotou a tlakem vzduchu, takže BnZka chladí líp, než "pitch-točiči", né diky parametrům chladičů a motorů, ale díky stylu letu.
Samozřejmě pro zjednodušení a urychlení vývoje hry je řada těchto faktoru "spojena / neřešena", některé stroje tak mají generické letové modely, ale i to se s každým patchem mění (je to BETA). Hru totiž táhne arkáda, kde mají lidi u prdele, jestli mají stroje hotové letové modely, protože ani jeden stroj tam nemá reálný letový model. Ale arkádisti nám platěj vývoj, buďme za ně rádi - těch cca 10 procent srdcařů co lítá SB tu hru nezaplatí, to je prostě ekonomická realita. Takže ano, chybí kokpity bomberů a některejch útočníků, ale komu se to NE-líbí, ať je NE-lítá. Většina z nich má stejně na prdeli kulomet, takže to, že nemají kokpit proti vám jako stíhači není nijaká extrémní výhoda a "cheat", lítají prostě jinak.
- Ve WT mám nalítáno už taky hezkejch pár set hodin, možná i první tisícovku, (karta hráče Punik) a můžu zodpovědně prohlásit, že simulace je na dostatečný úrovni, přeberte si to každej jak chcete. S IL2kou to naprosto snese srovnání, pokud nejste úchylní na mikromanagement motoru a realistický starty a záhřevy. Rozdíl od IL2 pozoruju v několika věcech:
1) Dobře udělaný párování hráčů, vždycky je proti komu lítat, i kdyby to měly bejt AIčka. Mimochodem AIčka jsou teď už celkem vostrý, zlepšujou se, protože je to BETA, tak na nich furt pracujou. Jeden centrální server, kterej řeší matchmaking, nemusíte "hledat servery" a furt se někam připojovat a řešit, jestli tam není málo lidí, nebo jestli není plnej server.
2) DMG model se mi zdá realističtější, protože se rozlišuje daleko víc věcí než v klasickým IL2, například jsou nezávisle udělaný křidýlka a ocaska, což v IL2 nepamatuju, tam odešly obě ovládací plochy, nebo žádná.
3) FM se mi zdá obecně "míň jedovatej" než v IL2. Brzdama počínaje (LOL), přes citlivost ovládání až po chování strojů v extrémech. Ano, občas se vyskytne nečekanej "záser", když vás např. trefí 20mm kanon a vy se roztočíte jak čamrda naplocho proti směru letu, aniž by vám chyběl kus letadla. Taky se stávalo, že Lavočky lítaly jak UFO a doháněly FW-190ky i Bf-109ky ať dělaly, co dělaly. Oba fenomény byly opraveny - mimochodem, už jsem zmiňoval, že je to BETA?
War Thunder je prostě hra, jejíž engine má obrovskej potenciál kterej začíná tam, kde IL2 skončil. To, že není využitej do extrému je tím, že hra je v plenkách. Mimochodem vzpomínáte na plejádu bugů v IL2? Zcela zásadních bugů, jako vypadávající grafika, kreše, uhnutý mířidla, "upalování motorů" i na volnoběh..? A to byla prosím pěkně už FULL verze. Kterou léta látali a cizelovali, než z ní byla ta ikona, kterou je dodnes.
Takže abych to shrnul, pokud se chcete bavit, pokud chcete bojovat a pokud jste schopní uchopit mozkem, že hrajete přiznanou beta verzi a tím pádem se spousta věcí mění "pod rukama", tak je WT hra pro vás. Není to dokonalej sim a nikdy nebude. Je to hra, která má lidi bavit a je to životaschopnej kompromis mezi příležitostnejma hráčema (arkáda) a hardcore idiotama jako jsem já (simulator battles). Je tu akce.
A pokud budete lítat simulátor bitvy jako já, tak vám tady místopřísežně slibuju, že můžete rovnou, jako nepopsanej list lítat simulátor a velkým fofrem si vyděláte na lepší stroje, protože "simuláci" mají velký bonusy na expy, i na prachy. Zatímco na arkádě máte (například) za kill XP x 1, tak na historickejch je to XP x 3 a na simulátoru je to XP x 5. Například, neberte mě za slovo. Ale pokud vydržíte těch pár misí na dvojplochách, tak z vás za chvilku budou slušní letci na vyšších strojích a čím víc času tomu věnujete, tím větší esa z vás budou.
Schválně nezmiňuju styl létání, ramming, výcvik posádky, sólisty, griefery a další témata, protože to bych mohl psát dva dny a nikdo by to nečetl. Shrnu to do jedné věty: Lidi jsou idioti a idioti jsou v každým mulťáku. Čest světlým výjimkám.
Stejně tak jsem vynechal diskusi o grafice. Diskusí o ní totiž nemusíme ztrátet svůj čas.
Upravil/a Punik dne 18-01-2014 18:21
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.