Jinak co se týče Františkových sestřelů nad Francií, mám od Rajlicha Na nebi sladké Francie, ještě jsem to neměl čas číst, ale jak bude, tak si to projedu a uvidíme co tam píše. Do teď jsem od Rajlicha četl Jan Ferák a ti druzí o našich interbrigadistech a našich letadlech ve španělské občanské válce. Taky vřele doporučuji. Je to další do Rajlichovi série o našich letcích. Je tam spousta zajímavých informací.
Jinak co se týče Františkových sestřelů nad Francií, mám od Rajlicha Na nebi sladké Francie, ještě jsem to neměl čas číst, ale jak bude, tak si to projedu a uvidíme co tam píše. Do teď jsem od Rajlicha četl Jan Ferák a ti druzí o našich interbrigadistech a našich letadlech ve španělské občanské válce. Taky vřele doporučuji. Je to další do Rajlichovi série o našich letcích. Je tam spousta zajímavých informací.
Doporučil bych ti od Rajlicha i Josef František pokus o pravdivý příběh československého stíhače a Na nebi hrdého albionu 1940-1945,já mám zatím jen první díl,kterej je nejobsáhlejší a je to výborný.Jen mě štve že bych si dokoupil další ale druhá část není k sehnání.
Na nebi hrdého Albionu mám komplet všech sedm dílů. Jojo sbíral jsem všech sedm dílů asi šest let (2000-2006). Asi nejkompletnější informace, co kdy o našich letcích u RAF vyšlo. Podobně je to i s těma interbrigadistama ve Španělsku.
Mimochodem 5. část věnovaná roku 1944 je srovnatelně obsáhlá jako první díl.
Joe Hallenbeck
Velmi dobře popsáno, díky Ti
V létě a na podzim 1940 to byl pro Angliii boj o přežití, RAF si nemohlo dovolit odpočívat.
U stíhačů byla povinná pauza po odlétání 200 operačních hodin. Jak zmíněno, našim se nepočítaly hodiny odlétané ve Francii.
(Pokud si vybavuju, tak např. Stanislav Fejfar padl krátce před dosažením limitu a pokud by se počítala Francie, měl už odpočinek)
---
Ohledně smrti Josefa Františka je hodně variant. Na leteckou nekázeň to ale nevypadá... Bavili jsme se o tom loni s panem gen. Škarvadou, taky nastínil jednu nečekanou možnost.
Osobně jsem toho názoru, že J. Františkovi pravděpodobně nebylo moc dobře a proto při přistání havaroval.
---
Na nebi sladké Francie je plná dobrý informací. Dá se sehnat i v PDF.
Albiony, to je naprostá paráda. Akorát člověk občas hledá jehlu v kupce sena. Údajů skvělá hromada.
Osudy bombardérů svěle popisuje v knihách M. Pajer.
Proboha, Joe. To fakt nepoznáte, kdo sem chodí debatovat a kdo spíš provokovat druhé poznámkami, o nichž bezpečně ví, že povedou k flejmům? :-)
Každý, kdo tuší aspoň něco o BoB, ví, že Fighter Commnad si nemohlo dovolit nikoho šetřit (mělo chronický nedostatek pilotů v době, kdy šlo o holé přežití). Nedělalo to ani tehdy, když Čechy, Poláky a další anglicky nemluvící cizince hned v první fázi. Důvodem bylo, že se obávalo zmatků.
Úvaha, že Fighter Command šetřilo vlastní piloty tím, že nasazovalo cizince, je přeci naprosto absurdní. A tady se o tom seriózně diskutuje už několik dní.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Pokud vím, tak to nikdo netvrdil že si šetřili piloty. V zájmu objektivity jsem se zmínil o tom, že se jim nezapočítali lety-hodiny ve Francii. To snad ještě mohu napsat. Také se snad mohu zmínit o tom jak k české letce přišel Otto Smik- Slovák a oni ti gentelmani nebes mu vynesly kufry za dveře, kvůli snad hodnosti. On přišel zemřít, ale nemohl, protože měl hodnost kterou neuznali. To snad také mohu napsat v zájmu objektivity ne? Nic špatného se tu na adresu Anglie neřeklo tak nevím proč ta histerie. Také se mohu snad zmínit o tom že tu padají taková nesmyslně vzletné slova jako že šlo doslova o přežití Anglie a podobně. Veškerá tíha osudu II války ležela úplně někde jinde a na úplně někom jiném.
Joe Hallenbeck
Velmi dobře popsáno, díky Ti
V létě a na podzim 1940 to byl pro Angliii boj o přežití, RAF si nemohlo dovolit odpočívat.
U stíhačů byla povinná pauza po odlétání 200 operačních hodin. Jak zmíněno, našim se nepočítaly hodiny odlétané ve Francii.
(Pokud si vybavuju, tak např. Stanislav Fejfar padl krátce před dosažením limitu a pokud by se počítala Francie, měl už odpočinek)
---
Ohledně smrti Josefa Františka je hodně variant. Na leteckou nekázeň to ale nevypadá... Bavili jsme se o tom loni s panem gen. Škarvadou, taky nastínil jednu nečekanou možnost.
Osobně jsem toho názoru, že J. Františkovi pravděpodobně nebylo moc dobře a proto při přistání havaroval.
---
Na nebi sladké Francie je plná dobrý informací. Dá se sehnat i v PDF.
Albiony, to je naprostá paráda. Akorát člověk občas hledá jehlu v kupce sena. Údajů skvělá hromada.
Osudy bombardérů svěle popisuje v knihách M. Pajer.
Alespoň co vím já z dostupných materiálů,vracel se se svým rojem z hlídkového letu.Před letištěm se odpoutal a pak už ho nikdo nikdy živého neviděl.Technickou závadu
sice nelze vyloučit ale na druhou stranu kdyby problém měl tak by ho předpokládám hlásil, což byla i jeho povinnost.Možná měl poškozenou vysílačku ale i v takovém případě je možné dát ostatním verbálně najevo, že není něco OK.V případě, že by se necítil zdravotně dobře dá se předpokládat, že by se asi neoddělil před letištěm od ostatních ale přistál s nimi.Kdysi dávno jsem někde četl,že jakýsi vyšetřovací tým při zkoumání vraku letadla konstatoval možnost technické závady na podvozku.To by vysvětlovalo to ,že se před přistáním oddělil ale zase to nevysvětluje proč to nehlásil.I v případě poruchy vysílačky přeci mohl pozemnímu personálu při průletu signalizovat,že něco není v pořádku.Od veteránů se dá těžko předpokládat,že by připustili možnost havárie z důvodu letové neukázněnosti.Není divu,po válce byli stejně všichni na jedné lodi nezávisle na tom kde kdo létal.
PS: Joe, dnes jsem se "Zdrojem" mluvil spolupráci vidí oboustranně prospěšnou, ozve se ti.
Pepe napsal:
Pokud vím, tak to nikdo netvrdil že si šetřili piloty...
Pepe napsal:
Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo.
Powerty napsal:
Proč nechat umírat dobré Římany, když jsou tu Galské legie.
Tohle jsem si nevymyslel, že ne?
Ale omlouvám se. Myslel jsem, že tu poznámku "angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat" napsal někdo jiný. Ty myslím záměrné provokace nepíšeš, alespoň mi to tak nepřijde. Prostě jsem se spletl. Na absurditě té poznámky to ale nic nemní.
Upravil/a 310_cibule dne 11-11-2013 13:57
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Pepe napsal:
Pokud vím, tak to nikdo netvrdil že si šetřili piloty...
Pepe napsal:
Spiše mi řekni, proč ti angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat. I to se podepsalo na smrti Frantička jistým dílem. Byli vyčerpáni a kvůli tomu jich dost zachynulo.
Powerty napsal:
Proč nechat umírat dobré Římany, když jsou tu Galské legie.
Tohle jsem si nevymyslel, že ne?
Ale omlouvám se. Myslel jsem, že tu poznámku "angláni přetěžovali cizí letce a své nechali odpočívat" napsal někdo jiný. Ty myslím záměrné provokace nepíšeš, alespoň mi to tak nepřijde. Prostě jsem se spletl. Na absurditě té poznámky to ale nic nemní.
Ano to jsem psal v souvislosti, ale, že jim nepočítali hodiny odlétané jinde. To je trochu rozdíl a neberete to stále v potaz. Angláni po odlétání turnusů nemuseli znova do války. Proč nechat umírat dobré Řimany jsem nepsal já, ale pobavilo mě ta často používaná filosofie mocných. Nepatřím do Československého - Anglického přátelství, ale šel bych tam také lítat proti té zlaté Luftwafe jak píše euforický Horrido.
Proboha! Napsal jsem tu hlášku s určitou nadsázkou. Nemůžu za to, že to berete úplně doslova. Tohle je jedna z těch věcí, kdy se naplno projevuje, že psaná diskuse je na vyliž kandahár.
Proboha! Napsal jsem tu hlášku s určitou nadsázkou. Nemůžu za to, že to berete úplně doslova. Tohle je jedna z těch věcí, kdy se naplno projevuje, že psaná diskuse je na vyliž kandahár.
Ale já jsem to tak bral a že mě to pobavilo. Byla to super hláška.
Pepe napsal:
Ano to jsem psal v souvislosti, ale, že jim nepočítali hodiny odlétané jinde. To je trochu rozdíl a neberete to stále v potaz. Angláni po odlétání turnusů nemuseli znova do války. Proč nechat umírat dobré Řimany jsem nepsal já, ale pobavilo mě ta často používaná filosofie mocných. Nepatřím do Československého - Anglického přátelství, ale šel bych tam také lítat proti té zlaté Luftwafe jak píše euforický Horrido.
Pepe, neblbni Angláni po odlétání turnusů byli samozřejmě ve válce pořád. Nebo si snad myslíš, že je pustili do civilu?
Francie podepsala kapitulaci 22. června, 303. byla bojově nasazena až v půli srpna. Téměř dva měsíce polští a čs. piloti bojově nelétali.
Pořád se budeme vymlouvat na druhé, házet na ně vinu, stěžovat si (onehdá se tu zase někdo rozčiloval, že si Velká Británie nechala zaplatit veškerou výzbroj a výstroj čs. jednotek během války. No, aby ne, když na tom Beneš, který chtěl pochopitelně svou čs. armádu, trval a zněla tak smlouva z roku 1940).
František byl zřejmě opravdu přetažený, ale Angličané za to nemohli. Přečti si něco o tom, s jakým nasazením létal.
Upravil/a 310_cibule dne 11-11-2013 14:50
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
V pohodě, Powerty. Tys to nemínil doslova (nemám důvod o tom pochybovat), Pepe to tak vzal a doteď se tu bavíme o to, jak nám Angláni přetěžovali Františka
Takto to na internetu chodí (a v reálu nakonec taky). Brát to moc vážně skutečně nemá cenu.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Pepe napsal:
Ano to jsem psal v souvislosti, ale, že jim nepočítali hodiny odlétané jinde. To je trochu rozdíl a neberete to stále v potaz. Angláni po odlétání turnusů nemuseli znova do války. Proč nechat umírat dobré Řimany jsem nepsal já, ale pobavilo mě ta často používaná filosofie mocných. Nepatřím do Československého - Anglického přátelství, ale šel bych tam také lítat proti té zlaté Luftwafe jak píše euforický Horrido.
Pepe, neblbni Angláni po odlétání turnusů byli samozřejmě ve válce pořád. Nebo si snad myslíš, že je pustili do civilu?
Francie podepsala kapitulaci 22. června, 303. byla bojově nasazena až v půli srpna. Téměř dva měsíce polští a čs. piloti bojově nelétali.
Pořád se budeme vymlouvat na druhé, házet na ně vinu, stěžovat si (onehdá se tu zase někdo rozčiloval, že si Velká Británie nechala zaplatit veškerou výzbroj a výstroj čs. jednotek během války. No, aby ne, když na tom Beneš, který chtěl pochopitelně svou čs. armádu, trval a zněla tak smlouva z roku 1940).
František byl zřejmě opravdu přetažený, ale Angličané za to nemohli. Přečti si něco o tom, s jakým nasazením létal.
Cibule-já si myslím že jsme to měli i předplacený http://www.youtube.com/watch?v=jl2Ppq4U5pw
Upravil/a beermajkl dne 11-11-2013 15:15
beermajkl napsal:
Cibule-já si myslím že jsme to měli i předplacený http://www.youtube.com/watch?v=jl2Ppq4U5pw
To řekni Benešovi (no, jo, já vím, že to už nejde ;-)), on pořád trval na tom, že chce od Britů všechno jen půjčit pro svou vlastní armádu a pak to celé splatí (viz příslušná smlouva). Mimochodem pan Motl v tom má poněkud zmatek (to je vůbec nadějný konspirátor). Bank of England byla v té době soukromou bankou (ač to zní absurdně), ale smlouvu o vyzbroji a výstroji podepisoval Beneš s vládou Jeho Veličenstva, ne s ní (navíc v podstatě jako soukromá osoba). To, že po roce 1948 nebylo zlato vydáno bolševikům, chválím. Bolševikovi se nemá dávat nic (on si stejně všechno ukradne sám).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Tím chceš říct že to co je v tom pořadu uvedený není prvda?
Jěště by mě zajímalo proč Anglie vydala uložené zlato Němcům,pochopil bych to jen v případě že by guvernérem English Bank byl Oswald Mosley.
Omlouvám se za dvojitej post.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.