March 08 2021 22:41:22
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,687
· Nejnovější pilot: PedroGonzales
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Bf 109E - nahození motoru
Tapi
Zkouším pochopit do všech detailů startovací proceduru Emila podle originálního manuálu (jsa vzdělán jen v jazyku anglickém, používám zhusta slovník :-)

Výsledek mého snažení i s českým překladem a vloženými obrázky je v PDF zde:
http://tapi.tode....ru_v01.pdf

Nemám nicméně plně jasno v bodech 3, 5 a 8. Může mi nějaký expert poradit?

3) Kde se zapíná Bordnetz = baterie? (Knopf rechts hinter Führersitz ziehen). Nejedná se myslím o generátor, jehož spínač je na pravém bočním panelu...
5) Přepínač tlaku paliva na „Behälter entlüftet"?
8) Po použití čerpadla (primeru), má být ovládací knoflík proti matici? Beachte, daß nach Betätigung der Pumpe der Betätigungsknopf an der Führungsmutter anliegt.

EDIT: upraven odkaz na PDF - lze nyní zobrazit přímo;
opraveno číslování (místo 4 je nyní správně uveden bod 5)

EDIT2: přepracované a rozšířené PDF: http://tapi.tode...._start.pdf
Upravil/a Tapi dne 12-11-2013 12:35
 
1stCL_Fucida
3) "Palubní síť", tedy elektronika jako celek. Jednoduše tím sepneš hlavní vypínač (předpokládám).
"Zatáhnout (vytáhnout) knoflík vpravo za pilotním sedadlem"

4) To je spíš jakési odvětrání nádrže. Ale jak přesně ten systém fungoval absolutně netuším.

8) Píše se tam, že musí být "položen" na vedoucí/vodicí matici. Teď je ovšem otázka, co je myšleno tou "vedoucí maticí". Dost možná je to prostě jen ta matka, která je přímo pod tím "knoflíkem". Možná tím myslí i takové to "víčko" vzadu. Nic jiného logického mě nenapadá...v Fw 190 a vůbec v BMW se orientuji lépe Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Tapi
Díkes Fuči za reakci

add 3) s tím Bordnetz to asi bude ono, jak píšeš. Jen mi nesedí to v orig. manuálu popisované umístění tlačítka někde vpravo za sedačkou. Nic takového jsem nikde nenašel. Spíš bych hádal, že by to mohl být ten "čudlík" vlevo vedle páčky přepínání magnet na přístrojovce - tady je označen jako Electric Master:[img]http://www.shockwaveproductions.com/wingsofpower/info/forumpicts/bf109/bf109_int.gif[/img] is not a valid Image.

add 4) hádám, že to je jen závěrka přístupu vzduchu, aby šla palivová soustava natlakovat. Asi se jedná o páku se žlutou kulovou hlavou umístěnou vlevo pod přístrojovkou (označena jako Fuel Select v ilustraci z předchozího obrázku)

add 8) asi se myslí to víčko, vylučovací metodou mě taky nic jiného nenapadá :-) Ale stejně ten popis moc nedává smysl, protože se týká tlačítka, které se pouze stlačuje...
 
Tapi
Ještě add 3) - tady je ten knoflík označen švabachem (e) tak, že mi to dělá problém přečíst Šklebící se Ale Bordnetz to určitě není.... Nějaký přepínač ("šalter" ), ale jaký to nevyluštím (Rezausschalter ?)

109lair.hobbyvista.com/techref/structures/e/cockpit/e_inst.panel-upper.jpg
 
Tapi
Ještě přímo z manuálu Betriebs- und Rüstanleitung Me109 mit Motor DB 601.

[img]http://tapi.tode.cz/pristrojovka_manual.jpg[/img] is not a valid Image.

Překlad: Přepínač sítě (Netzausschalter) (A15) (k) na přístrojové desce spouští automatický přepínač (A13), který odpojí akumulátor (Sammler) (A14) od el. palubní sítě (Bordnetz).

Jinak levá páka se žlutou hlavou je (a) je v manuálu označena prostě jen jako Bedienungshebel a nic jiného se o ní v celém manuálu nepíše.
Upravil/a Tapi dne 05-11-2013 09:17
 
1stCL_Werner
Tapi napsal:

8) Po použití čerpadla (primeru), má být ovládací knoflík proti matici? Beachte, daß nach Betätigung der Pumpe der Betätigungsknopf an der Führungsmutter anliegt.


Předpokádám, že po zapumpování má být ve výchozí pozici, tedy stačený dole, ne ho nechat povytažený.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Tapi
Určitě ve výchozí, ale je jisté, že výchozí pozice tlačítka primeru je "dole"? Není tam třeba tlačná pružina, která by znamenala, že výchozí pozice je nahoře (tj. připraveno ke stlačení)?

EDIT: možná to ale bude, jak píšeš, Wernere. Tedy, že při vstřikování se musí tlačítko primeru nejprve vytáhnout a pak stlačit, aby došlo k injekci dávky paliva. Ta zmínka o matce v manuálu možná znamená, že po skončení akce je třeba primer "zaaretovat" (možná pootočením , aby "zapadl" do výřezu matky?)
Upravil/a Tapi dne 05-11-2013 20:11
 
1stCL_Werner
Témeř určitě je výchozí pozice "dole".
Tady u Fw:
http://www.youtub...tUPb4#t=94
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Tapi
Byl jsi rychlejší než můj EDIT :-) A dík za odkaz na YT.
P.S. Asi si budu muset sehnat Wings of Power II do FSX, kde je Emil a vyzkoušet startovací proceduru, tam by animace primeru měla být taky...
 
jofe
To pdf je jak od "maďara" Šklebící se
Sadni do nejakej 205 alebo 526, tam je to to isté len trocha inak.
U striekačky je to o tlaku v palivovom systéme a o nástreku do sania...
 
Tapi
Netvrdím, že estetická stránka uvedeného pdf je dokonalá Úsměv Tvořil jsem to výhradně s ryze praktickým záměrem přehledně uvést u každého bodu startovací sekvence Emila vždy původní německý text z manuálu, jeho český překlad a názornou ilustraci (z jakéhokoliv vhodného zdroje), dokumentující, kde se příslušný ovládací prvek nalézá v kabině.
 
Tapi
Prosba: může mi někdo, kdo má CLoD, udělat screen detailu textu označeného šipkou?

[img]http://tapi.tode.cz/leva_text.jpg[/img] is not a valid Image.
 
Tapi
A ještě pls tento text:

[img]http://tapi.tode.cz/primer_text.jpg[/img] is not a valid Image.

Vrtá mě pořád hlavou, co se v manuálu myslí v bodě 3, když se tam popisuje aktivace Bordnetzu: "zatáhnětě za knoflík vpravo za sedačkou pilota" (Knopf rechts hinter Führersitz ziehen).

Mimochodem, fokáč má naprosto stejnou krabičku s knoflíkem "primeru". Nicméně to vypadá, že ta druhá "věc" na krabičce je spíš krytka plnícího otvoru (palivo pro primer?).
[img]http://www.classics-hangar.de/images/fw190a1/vc_ch_fw190_early_08.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Tapi dne 08-11-2013 15:16
 
Tapi
Tak se mi snad podařilo vyřešit otázku zapínaní / vypínání Bordnetz:

Palubní el. síť [Bord-netz] se musí nejprve připojit k akumulátoru/baterii [Sammler] uložené v zadní části trupu. Tzv. Netz-einshaltung se provádí zatáhnutím za knoflík na pravé straně cockpitu až vzadu u sedačky (tím se pomocí bowdenového lanka aktivuje spínač). Odpojení Bordnetz od Sammleru se ale provádí jinak - a sice vypínačem Netzaus [Netz-aus-sschalter] na přístrojovce (vlevo vedle přepínače magnet).

[img]http://tapi.tode.cz/Bf109E_bordnetz_einshalten.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://tapi.tode.cz/Bf109E_bordnetz_ausshalten.jpg[/img] is not a valid Image.

Pro zajímavost: podobně je to i u Bf 109F:

[img]http://tapi.tode.cz/bf109F1_bordnetz.jpg[/img] is not a valid Image.

U Bf 109G je tam jiné táhlo (často u restaurovaných mašin v muzeích chybí):

[img]http://tapi.tode.cz/bf109g6_bordnetz.jpg[/img] is not a valid Image.

Pro zájemce: přepracoval jsem a rozšířil celý manuál ke startování motoru Emila (snad je nyní přehlednější)

http://tapi.tode...._start.pdf
Upravil/a Tapi dne 12-11-2013 12:53
 
autodeath
nadhera Tapi ... diky za zajimave info
 
Tapi
Přesto ještě pár nejasností přetrvává Úsměv Budu vděčný komukoli z fóra za případnou pomoc:

Páka uzávěru přívodu paliva [Brand-hahn-hebel]

Měla by pravděpodobně mít pozice "Auf", "P2", "P1" a "Zu". Nemám to ale potvrzené žádnou fotkou. Jediný snímek co mám, je nezřetelný a je z pravděpodobně jediného letuschopného Emila (pozn. značka C-FEML, provozovatel Russel Aviation):

[img]http://tapi.tode.cz/bf109e_brandhahnhebel.jpg[/img] is not a valid Image.

V CLoDu:
[img]http://tapi.tode.cz/leva_text.jpg[/img] is not a valid Image.


Přepínač ventilu palivové nádrže [Tanks-druck-schaltung]

Podle schématu by to mělo být táhlo či páčka vlevo za sedačkou pilota a měla by se dát přepnout do jedné ze dvou pozic:
a ) odvzdušněno [Behälter entlüftet]
b ) pod tlakem [Behälter ünter Druck]

[img]http://tapi.tode.cz/5_tankdruckschaltung_schema.jpg[/img] is not a valid Image.

Jediná fotka co mám, která ukazuje tohle místo je tato, ale je otázka, zda je to opravdu kýžený ovladač ventilu palivové nádrže?:

[img]http://tapi.tode.cz/5_tankdruckschaltung.jpg[/img] is not a valid Image.

Ještě pro názornost schema palivove soustavy:

[img]http://tapi.tode.cz/bf109e_palivova_soustava.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Tapi dne 12-11-2013 12:54
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

08-03-2021 18:10
Kdo máte děti nebo jste jím sami: prozkoumejte Lego 21326 :-)

08-03-2021 10:32
Jo, a potom začne pípat a odletí na oběžnou dráhu zemně… Pff

08-03-2021 08:08
V Rusku zkusili píchnout Sputnik Leninovi a dnes v 10 hodin má tiskovku.

06-03-2021 18:46
@Ninja220 - můj origo TiR (asi 4řka) se při používání celkem dost zahřívá. A po zkušenosti s čínskou kopiíí Columbuse (negativní) bych měl docela dost obavy, abys po roce a půl nezap

03-03-2021 00:05
Joe Hallenbeck ... PM

22-02-2021 19:41
Čerstvá hláška na SpaceX ... proč jsou tak úspěšný? Motory/rakety tam dělaj Němci :-)

16-02-2021 14:16
A DelanClip by ti nestačil?

16-02-2021 08:38
Jestli to Ninjo pořídíš, udělej nám zde pak nějakou recenzi, jakožto první průkopník Úsměv

16-02-2021 08:37
Zřejmě jde o "dokonalou" kopii TrackIR5. Ale problém může být driver. Nebude to moci používat originál driver a pak je otázka zda ten čínský bude fungovat.

15-02-2021 21:44
Zdravím. Mám dotaz, má tady někdo zkušenost s TrackIR 5 z AlliExpres? Děkuji za odpověď.

25,536,157 návštěv