V ROFu máš možnost pro každé letadlo a osu nastavit ty ovládací křivky. To slouží ke dvěma účelů.
1) Nahrazuje se tím trim tak, že si posuneš střed.
2) Snižuje se tím citlivost kolem středu - tkzv. S křivky.
Je to pro každé letadlo individuální. Některý jsou nelítatelný bez posunutého středu. Některý bez S křivek. Míra znecitlivění kolem středu je věc individuální. Hodně záleží na joysticku, který používáš. Pokud máš něco obyčejného, asi to bude chtít znecitlivit víc. Pokud bys měl nějakou tu profi dlouhou páku, můžeš S křivky vynechat. S křivky se dávají většinou na výškovku a někdy na směrovku. Na křidélka jsou podle mě zbytečný.
No podle mě především potřebuješ mít vytrimovaný střed výškovky tak, aby letadlo letělo v levelu. Potíž je, že se poloha výškovky pro let v rovině mění s výškou. Tedy si zvol výšku, pro kterou to chceš mít vyrovnaný. Ve chvíli, kdy to máš vytrimovaný je potřeba snížení citlivosti menší.
Nevím, neznám G940. Ale předpokládám, že senzitivita bude S křivka. Tedy znecitlivění kolem středu. V ROFu si tvar té křivky můžeš přímo nakreslit. V CLODu třeba mají taky jen senzitivitu a tvar toho S nevidíš. Princip bude ale stejný. Vyměníš znecitlivění kolem středu za zvýšenou citlivost na velkých výchylkách. Je to vždy dvousečná zbraň. Jinak ROFový aeroplány jsou na výškovku a některé i na směrovku extrémně citlivé. Není to jednoduché s krátkou pákou řídit.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.