September 21 2020 09:11:16
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,670
· Nejnovější pilot: giggsmeat
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS WWII
alfik
Rumcajs napsal:

Já nevím Alfíku, nikde žádnou knížku na přehřátí motoru po průstřelu chladiče nemám. Když říkáš, že to může být minuta až dvacet, budu nadále říkat "Alfík říká minuta až dvacet". Tedy tě použiji jako autoritu. Něco jako neznámého vojína. Může být?

Ooo díky Velebný Úsměv
Ale ve skutečnosti je to napsáno např. v Technologii oprav Úsměv
Takže citovat lze i tu Úsměv
On ten motor, abys rozuměl, se zastaví, protože při vysoké teplotě se změní viskozita oleje. Olej má (kromě mazací) v motoru ještě dvě další fce - těsnící a přenos tepla (teplotní normalizaci motoru). Samo přehřátí není pro motor fatální, resp. při teplotách hlavy motoru nad 200 st. by měl nejlepší účinnost. Mezi hlavou a sedlem pístu stejně zuří 800 - 900 stupňů. I víc. Naštěstí vždy jen na okamžik, a hned pak dojde k poklesu expanzí a násl. nasátím mnohem studenější směsi Šklebící se
Jenže to právě nesnese ten olej. Ten má nad cca 120-125 viskozitu jak voda, a pak sice plní tu poslední fci, ale nemaže a ani netěsní co těsnit a mazat má. Takže dojde k zadření, tedy k tomu, že se do sebe opřou písty a stěny válce, a taky ložiska neloží ale zadrhnou se. Ojniční ložiska, pro příkl., jsou u všech motorů kluzná. Ono je to celkem logické - jak bys to sestavoval i rozebral, kdybys tam dal kuličková či jehličková Vyděšený
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
Navigare necesse est. Vivere non est necesse!
Who dares, wins!
 
alfik
310_cibule napsal:

Pamatuje si ještě někdo, že v té debatě nejde ani tak o ustřelený či prostřelený válec, ale o to, zda stroje s hvězdicovým vzduchem chlazeným motorem mají při bitevničení jistou výhodu oproti letadlům s motorem řadovým (viz. poznámka AI CZ)? ; )

Ale samozřejmě, a já k tomu jen dopsal, že tou výhodou je právě jen a pouze to, že u vodního chlazení může dojít k poškození chlazení bez dalšího poškození motoru, a tudíž že podle toho, jak rychle se ztratí voda, se bude měnit i dolet. Když rychle, tak se motor zastaví ihned. Když bude jen crcat, tak poběží klidně i dvacet minut.
Hele, když se podíváš do svého auta, tak si můžeš všimnout, že obsah vody v motoru je dejme tomu 5 litrů, ale nad chladičem je kompenzační nádržka (lidově "zásobník" ), a ta má obsah nejméně půl litru, ale většinou má tak litr-litr a půl. Čím víc, tím lepe - je to kvůli kompenzaci a né kvůli srandě králičí.
Takže, logicky, když máme motor o obsahu desítek litrů a výkonu stovek kW, tak bude muset mít mnohem víc vody (v traktorech, náklaďácích i třeba tancích jsou to kýble vody), a samozřejmě, i ta kompenzační nádrž se bude držet těch cca 10-20% celkového obsahu a víc.
Bude-li vytékat rychlostí litru za minutu, tak jen ta nádrž se bude vyprazdňovat deset a víc minut. A kvalita chlazení se nezmění, dokud se neztratí voda z té nádržky, pak teprve začne klesat hladina v chladiči a nejvýše uložených trubkách.
Mnohem větší paseku by nadělalo např. poškození čerpadla chlazení, ale ani to není automaticky konečná. Chlazení funguje na principu "teplá nahoru, studená dolů", takže by voda cirkulovala i nadále, akorát že pomaleji. A možná (tedy pravděpodobně) by se začaly přehřívat válce nejdál od příruby té vody jako první.
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
Navigare necesse est. Vivere non est necesse!
Who dares, wins!
 
AJaromir
Tak podle mě kluzná (přesněji zde se jedná o hydrostatická) ložiska mají svůj význam, kterým není rozebíratelnost motoru.
Upravil/a AJaromir dne 22-08-2020 11:30
Pokud daný objekt vrhnete rychlostí vyšší, než 8km/s, tak poletí i hrábě.
 
310_cibule
alfik napsal:
Ale samozřejmě, a já k tomu jen dopsal, že tou výhodou je právě jen a pouze to, že u vodního chlazení může dojít k poškození chlazení bez dalšího poškození motoru, a tudíž že podle toho, jak rychle se ztratí voda, se bude měnit i dolet. Když rychle, tak se motor zastaví ihned. Když bude jen crcat, tak poběží klidně i dvacet minut.
Hele, když se podíváš do svého auta, tak si můžeš všimnout, že obsah vody v motoru je dejme tomu 5 litrů, ale nad chladičem je kompenzační nádržka (lidově "zásobník" ), a ta má obsah nejméně půl litru, ale většinou má tak litr-litr a půl. Čím víc, tím lepe - je to kvůli kompenzaci a né kvůli srandě králičí.
Takže, logicky, když máme motor o obsahu desítek litrů a výkonu stovek kW, tak bude muset mít mnohem víc vody (v traktorech, náklaďácích i třeba tancích jsou to kýble vody), a samozřejmě, i ta kompenzační nádrž se bude držet těch cca 10-20% celkového obsahu a víc.
Bude-li vytékat rychlostí litru za minutu, tak jen ta nádrž se bude vyprazdňovat deset a víc minut. A kvalita chlazení se nezmění, dokud se neztratí voda z té nádržky, pak teprve začne klesat hladina v chladiči a nejvýše uložených trubkách.
Mnohem větší paseku by nadělalo např. poškození čerpadla chlazení, ale ani to není automaticky konečná. Chlazení funguje na principu "teplá nahoru, studená dolů", takže by voda cirkulovala i nadále, akorát že pomaleji. A možná (tedy pravděpodobně) by se začaly přehřívat válce nejdál od příruby té vody jako první.


Ano, to je zřejmé. Takže rozdíl není v motoru, ale v systému chlazení (proto jsem ho tam uvedl). Zatímco když merlinu či allisonu vojáci s ručními zbraněmi zasáhli něco kolem chlazení, musel se pilot modlit a počítat minuty. U P&W nic takového zasáhnout nemohli. Snad jen ovládání klapek výstupu horkého vzduchu.

A tím se to dá uzavřít ; )
Upravil/a 310_cibule dne 22-08-2020 11:45
Je suis blb.
 
saldy
Rumcajs napsal:

310_cibule napsal:

Pamatuje si ještě někdo, že v té debatě nejde ani tak o ustřelený či prostřelený válec, ale o to, zda stroje s hvězdicovým vzduchem chlazeným motorem mají při bitevničení jistou výhodu oproti letadlům s motorem řadovým (viz. poznámka AI CZ)? ; )
Já bych řekl, že mají. Nidky jsem neslyšel o tom, že by někde sundali IL-2 s hvězdicovým motorem.

Vážněji. Tohle se asi těžko takhle říká, protože letadlo je pro bitevničení víc nebo míň vhodné jako celek. A asi nikde nenajdeš statistiky, které by porovnávaly daný typ ve variantě hvězdicové a řadové - pokud se vůbec najde letadlo, které bylo provozováno s oběma druhy motorů ve stejné úloze. Takže si myslím, že samotná otázka na druh motoru je příliš vytažená z kontextu. Jak je vidět na tom IL-2, stroj s řadovým motorem může být k bitevničení úplně vhodný. A jak je vidět třeba na tý P-47, stroj s hvězdicovým motorem může být taky vhodný. A jak je vidět třeba na P-51, stroj vlastně nevhodný může být s úspěchem používán taky. Je to prostě taková válečná otázka tohlencto.


vE skutečnosti neměl Il-2 k zavedení hvězdicového motoru daleko, celý proces však procházel v čase po vpádu do SSSR a v tomto důsledku byl zřejmě nakonec zastaven. Se zástavbou motoru M-82 se počítalo zcela seriozně a to i z důvodu poklesu produkce řadového AM-38, stroj prošel tovární i státní zkouškou a plánovaly se frontové zkoušky kdy by těmito stroji byl vybaven jeden pluk a jeden pluk smíšený. Nikdo nic proti této verzi nenamítal protože to kompenzovalo potíže s chlazením kapalinou, na straně druhé motor nebylo možné zcela skrýt pod ochranu skořepiny a Il-2 by byl více zranitelný-to uváděla zpráva ze zkoušek.
sturmovik.estranky.cz/img/original/19/0506-il-2-m-82.jpg
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
310_cibule
Rumcajs napsal:
Já bych řekl, že mají. Nidky jsem neslyšel o tom, že by někde sundali IL-2 s hvězdicovým motorem.


saldy napsal:
vE skutečnosti neměl Il-2 k zavedení hvězdicového motoru daleko, celý proces však procházel v čase po vpádu do SSSR a v tomto důsledku byl zřejmě nakonec zastaven. Se zástavbou motoru M-82 se počítalo zcela seriozně a to i z důvodu poklesu produkce řadového AM-38, stroj prošel tovární i státní zkouškou a plánovaly se frontové zkoušky kdy by těmito stroji byl vybaven jeden pluk a jeden pluk smíšený. Nikdo nic proti této verzi nenamítal protože to kompenzovalo potíže s chlazením kapalinou, na straně druhé motor nebylo možné zcela skrýt pod ochranu skořepiny a Il-2 by byl více zranitelný-to uváděla zpráva ze zkoušek.


A máš to! Chceš tvrdit, že ty dva pluky neměly žádné ztráty? ; ) A nehádej se se mnou : ))))
Upravil/a 310_cibule dne 22-08-2020 16:02
Je suis blb.
 
LesniHU
Je tu par aspektu, co tu jeste nezaznely, pripadne byly jen nakousnuty:
-jde take o to, jaky je prurez motoru, zvlaste ten celni. Kdyz neco zabira o tretinu mene plochy, je o tretinu mensi pravdepodobnost, ze to koupi zasah. Do prurezu je treba zapocitat i chladice vody, samozrejme, a v sirsim pohledu i pilota atd. Kdyz to vezmeme celkove, tak nejdulezitejsi vlastnost bitevniho letadla IMO neni odolny motor, ale male rozmery a male kridlo s co nejvetsim plosnym zatizenim.
-myslim, ze po objevu schopnosti tlakoveho chlazeni s glykolem se pocitalo s provozni teplotou kolem 150 stupnu, ale pak se to muselo snizit. Duvody tu uz zaznely, jen pripomenu, ze chladit motor znamena chladit dostatecne vsechny jeho casti az do posledniho detailu.
-USN pry delalo studii a zjistilo, ze po zasahu motoru se dokazala k lodim vratit jen tretina letadel. Vyvody si vytvorte vlastni - o jak velke motory se jednalo, jake by to bylo s vodnim chlazenim apod. V tomto smeru pripominam britskou klasifikaci poskozeni A/B/C, kde A znamena, ze poskozeny opousti boj, B ze spadne cestou domu a C ze spadne temer ihned. To muze byt velky rozdil treba prave pro USN, kde je sice idealni doletet domu, ale deset minut letu s deravym chladicem garantuje opusteni prostoru nepritelem ovladane laguny a zachranu ponorkou, zatimco vetsi motor s vetsim prurezem muze znamenat zasah navic, stopku a pristani uvnitr laguny.
-i hvezdicovy motor ma misto zranitelne stejne jako chladic vody - ma napln oleje a chladic oleje. A kdyz ten chladic date dokonce pred motor jako v nejmenovanem stroji, kazda dira v nem bude poustet olej na horky motor...
-mame letadla, co byla pohanena hvezdicovym i radovym motorem - treba Halifax a D4Y. Nevidel jsem zadnou studii ohledne rozdilu v jejich odolnosti. A cekal bych, ze BC neco takoveho urcite vypracovalo, melo lidi, kteri prubezne pocitali ucinnost vsech moznych opatreni skrze statistiku. Videl nekdo neco takoveho?

No a na zaver, jako ve vsem, technicke aspekty jsou druhorade. At uz co do spolehlivosti a odolnosti (propaganda a subjektivni pohled vitezi), tak do strategickych rozhodnuti, jake motory vyrabet. Kdyz se neco nedari vyrobit, tak se to proste v letadlech nepouziva.
 
alfik
AJaromir napsal:

Tak podle mě kluzná (přesněji zde se jedná o hydrostatická) ložiska mají svůj význam, kterým není rozebíratelnost motoru.

U vysokoobrátkový, dvoutaktních, jednoválcových motorů, typicky soutěžních motocyklových, se používají jehličková. Jenže tam se při demontáži (tzv. půlení karteru) rozmontuje a rozpojí i klika, a tudíž to ložisko lze vyměnit apod.
U leteckých motorů si to fakt nedovedu představit Úsměv
Hydrotlaková (statická??? dyk se votáčí, móre Šklebící se ) ložiska se používají pro otáčky v tisících za minutu, v motoru typicky např. v turbokompresoru. Na klikovce by neměly dostatečné otáčky pro vystředění vlivem kombinace odstředivé síly a viskozních sil v tom oleji.
A pokud bys potřeboval víc, třeba deseti- až stotisíce otáček, tak už jen magnetická Úsměv
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
Navigare necesse est. Vivere non est necesse!
Who dares, wins!
 
LesniHU
Kluzne lozisko se pouziva take na klikovce hvezdicoveho motoru a je treba ho mazat specialnim kanalkem, pod tlakem. Vyplyva to z toho, ze se do jednoho mista opiraji behem jedne otacky postupne vsechny valce motoru. Na druhe strane poodbny kanalek nemaji a proto hvezdicove motory nejsou moc rady, kdyz s nimi delsi dobu toci vrtule.
 
Saburo
i.imgur.com/ckBMxOh.png
Tak třeba někdy v budoucnu skutečně tu A-7 udělají a pak ...
Sliby přece nic nestojí.
 
1stCL_Fucida
Saburo, A7 je myšlen Corsair?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Saburo
Jop, začátkem roku oznámenej. I tady to proběhlo ve vláknu DCS.
https://flyingiro...giron-sims
 
Saburo
Sice to DCS WWII není, ale k WWII to má kousek Úsměv
i.imgur.com/1Mg2KB3.jpg
Vzadu sedím já a stálo to za to Mrknutí
 
Zifi
Mrknutí
 
Zifi
Mě by stačilo si sednout do jejich Spitu
 
Pepe
Pěkný pocit asi. Jak se v tom letělo? Skákalo to, chvělo se to za letu? Neůžeš o tom něco napsat ksakru :-)
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

09-09-2020 10:24
Musíš si to clone naplánovat. Když si to nenaplánuješ, tak se toho nedožiješ Šklebící se

08-09-2020 00:24
Stačí počkat na třináctej a čtrnáctej důchod, bude všechno, jestli se toho dožijeme.

04-09-2020 23:25
40000 stop, tak vysoko jsem nikdy předtím nebyl ... Mrknutí

25-08-2020 20:59
RTX2ti má 16pin (2x8).. Btw koukal jsem do skříně a místo tam je Šklebící se Ovšem pokud bude o 50% výkonější než RTX2 tak to je nic moc, to nemá cenu pořizovat ..

24-08-2020 19:05
Nebude. Ale bude mít 12-pin napájecí konektor. Ona je hlavně vyšší. (3 sloty na výšku) Ty PCIE sloty jsou stejné, jenom to klame.

24-08-2020 18:47
A proč je pro 3090 PCIE větší? Ono bude nové rozhraní? Těžko...

24-08-2020 18:30
No, než zase admin zjistí, co jsem posral, že je forum pomalé, tak tady odkaz na tweet s porovnámím velikosti karet RTX2080 a 3090: https://twitter.co
m/GarnetSunset/sta
tus/12968913079993
38496

24-08-2020 15:47
Založte někdo novou žvanírnu, to vlákno už skoro nereaguje (já to neumím)

23-08-2020 13:05
nastavené mám na reál a server to omezí svým nastavením, tak zapnu manuální ovládání sám

23-08-2020 12:36
a nastavovat podla toho ako je nastavený predca nemožeš mat nastavene jdnoduché a lietat real

24,800,933 návštěv