March 28 2024 22:29:10
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 1
olda Olde maly

· Registrovaní piloti: 2,743
· Nejnovější pilot: Thehealthreviews23
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - editace misí FAQ
 Vytisknout diskuzi
Jízda vlaku v jedné trase tam a zpět
Hoper
Jak se pak bude "počítat" ta dočasně "zmizelá" loko ?
Když budu postřelovat poslední vagon, netrefím ten, ale střelí mi to "kus za něj" - a tudíž se trefím do dočasně zmizelé lokomotivy ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
clone9cz
Já bych s tím neriskoval, mohla by to být zneužitelná funkce pro zneviditelnění letadel.
To spíš aby vlak zmizel (nejen vizuálně) ze světa celý a místo něj ve stejném čase (zadaném v editoru) zobrazil nový s vlastní trasou. Chtělo by to ale detailní usecase, aby bylo jasné, co se stane když někdo rozbije mašinku nebo půlku vagónků.

Chápu, takové pitominky se může někdo chytit víc než výhybek a bude uspokojen, ale stejně tak mu to může zkritizovat tisíc lidí, že to není ono.
 
http://www.wwii-illusion.net
Hoper
clone9cz napsal:

...
To spíš aby vlak zmizel (nejen vizuálně) ze světa celý a místo něj ve stejném čase (zadaném v editoru) zobrazil nový s vlastní trasou. ...

takže ten můj trigger :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
falkon
A nie je jednoduchsie proste "prehodit" ten vlak -- (skokovo) mu zmenit orientaciu? V podstate 2. Cloneho navrh o "zmiznuti a vytvoreni noveho vlaku", len bez toho aby to boli 2 vlaky (bude to fyzicky ta ista instancia vlaku).

Nicmenej... z toho co tu zaznelo si nemyslim, ze problem je v hre alebo vlaku! Úsměv Problem bude vo Full Mission editore, ktory neumoznuje taku variantu naklikat. Pretoze ked sa to napise v textaku, tak ocividne ide cokolvek... Mrknutí

Takze zrejme to bude chciet skor fixnut FMB, nez vymyslat ako otacat vlak ako taky...
 
magot
clone9cz napsal:

Já bych s tím neriskoval, mohla by to být zneužitelná funkce pro zneviditelnění letadel.
To spíš aby vlak zmizel (nejen vizuálně) ze světa celý a místo něj ve stejném čase (zadaném v editoru) zobrazil nový s vlastní trasou. Chtělo by to ale detailní usecase, aby bylo jasné, co se stane když někdo rozbije mašinku nebo půlku vagónků.

Chápu, takové pitominky se může někdo chytit víc než výhybek a bude uspokojen, ale stejně tak mu to může zkritizovat tisíc lidí, že to není ono.


To by šlo. Pokud by byl vlak částečně nebo úplně zničen před "otočením" tak by prostě a jednoduše k otočení nedošlo.
Vlak se zničeným vagonem byť třeba jediným se zastaví.
 
magot
falkon napsal:
A nie je jednoduchsie proste "prehodit" ten vlak -- (skokovo) mu zmenit orientaciu?

To není dobrej nápad, protože vlak je složen z mnoha objektů který mají svoji orientaci. Vlak není jeden objekt s jednou orientací.
 
falkon
magot napsal:

falkon napsal:
A nie je jednoduchsie proste "prehodit" ten vlak -- (skokovo) mu zmenit orientaciu?

To není dobrej nápad, protože vlak je složen z mnoha objektů který mají svoji orientaci. Vlak není jeden objekt s jednou orientací.

A to je snad problem pre kazdy vozen prepocitat jeho poziciu po otoceni a jeho novu orientaciu?

Zdroj stáhnutí  Code

centerPos = ComputeTrainCenterPosition()

foreach cart in train do
    cart.position = centerPos - (cart.position - centerPos);
    cart.orientation = cart.orientation + 180st.
end



(zjednoduseny kod pre otocenie vlaku na rovinke)
 
magot
a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak.
 
falkon
magot napsal:

a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak.

Tak obecne nie je problem prepocitat cokolvek - je to len drobne geometricko-matematicke cvicenie.

Nicmenej, verim, ze tam funguje ista "hierarchicka logika", cize ked sa zmeni pozicia vozna, tak to implikuje zmenu pozicie flakoveho dela, ktore je pevne naviazane na vozen. Dtto s orientaciou. A orientacia dela sa (dufam) vypocitava "sama" z pozicie & orientacie "nadradeneho objektu", ktory ho obsahuje (v tomto pripade vlakovy vozen, inokedy napr. telo tanku), a z aktualnej pozicie nepriatela (t.j. kam treba mierit). Tipujem, ze sa tak deje v kazdom "tiku" hry, co uz aktualne zabezpecuje plynulost pohybu (napr. natacanie hlavne za lietadlom). No a ked sa mu len zrazu zmeni "podkladova pozicia & orientacia", tak sa hold v nasledujucom tiku vypocitaju mierne ine uhly otocenia a naklonenia.

Takze pokial je to aspon trochu rozumne navrhnute (co verim ze je), tak to netreba priliz riesit. Takisto nepredpokladam, ze by pri normalnom pohybe vlaku vpred po trati bolo potreba "manualne z vonku" prepocitavat polohy hlavni, ktore napr. aktualne strielaju, ale ze sa to deje implicitne na zaklade aktualne vypocitanej polohy vozna, ktory je zavisly na polohe vlaku, ktora je zavisla na aktualnom case a trati, ktorou ma ist, atd.

A "skokove otocenie" vlaku nie je v podstate nic ine nez obycajny pohyb -- len ten pohyb bude "velmi rychly za velmi kratky cas".
 
magot
falkon napsal:

magot napsal:

a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak.

Tak obecne nie je problem prepocitat cokolvek - je to len drobne geometricko-matematicke cvicenie.


No to trochu problém je proto např. v IL2 tanky nemají klasický model zničení. (separovaný model)
Možné je samozřejmě cokoliv naprogramovat, ale v DT se tím nikdo zabývat nebude.(Stejně ajko se tím nezabýval Oleg)

A "skokove otocenie" vlaku nie je v podstate nic ine nez obycajny pohyb -- len ten pohyb bude "velmi rychly za velmi kratky cas".


A jak si to jako představuješ že se každý vagon otočí kolem své osy a lokomotiva bude tlačná? Protože vlak jako takový není počítán jako jeden objekt, nelze ho otočit kolem nějaké osy, tam není žádný pivot.
Upravil/a magot dne 14-06-2013 16:28
 
lochness
kdyz je vlak slozeny z objektu, neslo by kazdy vagon posunout polohou o dve pozice dopredu ve smeru jizdy vlaku, cimz by se loko s tendrem dostala na druhou stranu vlaku a stejne jako v realu by couvala? Nebo loko umi jezdit jen na tu stranu, kde ma kominek?
 
falkon
magot napsal:
A "skokove otocenie" vlaku nie je v podstate nic ine nez obycajny pohyb -- len ten pohyb bude "velmi rychly za velmi kratky cas".


A jak si to jako představuješ že se každý vagon otočí kolem své osy a lokomotiva bude tlačná? Protože vlak jako takový není počítán jako jeden objekt, nelze ho otočit kolem nějaké osy, tam není žádný pivot.

Kazdy i-ty vagon otocis o 180 stupnov okolo vlastnej zvislej osi & posunies ho v priestore na poziciu vozna N - i. Toto spravis pre vsetky vozne vo vlaku, vratane lokomotivy. Inak povedane... zoberie sa 0. vozen (= lokomotivu), posunies ju na poziciu posledneho vozna & otocis o 180st., Nasledne zoberies 1. vozen (tender), otocis ho a posunies na poziciu predposledneho vozna. Zoberies 2. vozen, atd., atd. ...


magot napsal:
Možné je samozřejmě cokoliv naprogramovat, ale v DT se tím nikdo zabývat nebude.(Stejně ajko se tím nezabýval Oleg)


To je skoda, ale na jednej strane to chapem -- "nejsou lidi". Ale tiez preto som sa pytal:
falkon napsal:
kde sa mozu zaujemcovia o to prihlasit? Úsměv


Nie ze by problem otacania vlaku bol akokolvek dolezity (je to skor len taky celkom pekny myslienkovy experiment), ale existuje mnoho dalsich veci, ktore by sa spravit dali a boli by VELMI uzitocne.... ze, Hopere? Úsměv
 
Hoper
falkon napsal:

A nie je jednoduchsie proste "prehodit" ten vlak -- (skokovo) mu zmenit orientaciu? V podstate 2. Cloneho navrh o "zmiznuti a vytvoreni noveho vlaku", len bez toho aby to boli 2 vlaky (bude to fyzicky ta ista instancia vlaku).

Nicmenej... z toho co tu zaznelo si nemyslim, ze problem je v hre alebo vlaku! :) Problem bude vo Full Mission editore, ktory neumoznuje taku variantu naklikat. Pretoze ked sa to napise v textaku, tak ocividne ide cokolvek... ;)

Takze zrejme to bude chciet skor fixnut FMB, nez vymyslat ako otacat vlak ako taky...

Falky, a teď se zamysli a pak řekni, jak bys tu skokovou změnu orientace (né tvé, ale vlaku) udělal nejoptimálněji.
Nebylo by dobré říci - když dojedeš sem, zmizni vlak a pak na jeho místo postav jiný (klidně i ten samý), jen s mašinou na opačnou stranu ?
Pokud ano, přijde mi to, jako reakce na nějakou událost...
;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hoper
magot napsal:

a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak.

magote, ale tohle nemusí být provedeno skokově / okamžitě, ne ? Přeci dojede do depa, tak klidně může na několik s zmizet a pak se objevit přepočítaný...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
falkon
Hoper napsal:
Pokud ano, přijde mi to, jako reakce na nějakou událost...
Mrknutí

Co ty furt s tymu udalostami mas, Hopere?! Úsměv
 
Koty
mnoo... v reálu vlaky couvaly... Pff
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
lochness
Falkone, co kdyz bude konec vlaku v jinem uhlu nez zacatek, tedy vlak stoji v zatacce? Jeste ten algoritmus dolad Mrknutí
 
Hoper
falkon napsal:

Hoper napsal:
Pokud ano, přijde mi to, jako reakce na nějakou událost...
;)

Co ty furt s tymu udalostami mas, Hopere?! :)

snažim se je protlačit do Ila :))
[if cibule (takeoffcount=2) and (takeoffsucc=false) then cibule gohome]

ed: oprava kódu
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
DarkTatka
magot napsal:

a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak.


nebo se nebude vlak otacet s nepritelem nadohled
 
falkon
lochness napsal:

Falkone, co kdyz bude konec vlaku v jinem uhlu nez zacatek, tedy vlak stoji v zatacce? Jeste ten algoritmus dolad Mrknutí

Ludkovia, citate aspon to, co ostatni pisu? Alebo len to, co sa vam hodi? Úsměv

falkon napsal:
...
(zjednoduseny kod pre otocenie vlaku na rovinke)
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

05-01-2024 17:45
Z 2:5 na 8:5.... zázrak

21-12-2023 16:25
Já jsem rád, že BMW potvrdilo, že moje letitá motorka si s tím poradí a nemusím to řešit :-)

21-12-2023 15:59
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.

34,598,644 návštěv