Jízda vlaku v jedné trase tam a zpět
|
Hoper |
Přidané 14-06-2013 09:28
|
Fusioner
Příspěvek: 12075
Založený: 29.09.05
|
Jak se pak bude "počítat" ta dočasně "zmizelá" loko ?
Když budu postřelovat poslední vagon, netrefím ten, ale střelí mi to "kus za něj" - a tudíž se trefím do dočasně zmizelé lokomotivy ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 14-06-2013 09:38
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5058
Založený: 09.10.05
|
Já bych s tím neriskoval, mohla by to být zneužitelná funkce pro zneviditelnění letadel.
To spíš aby vlak zmizel (nejen vizuálně) ze světa celý a místo něj ve stejném čase (zadaném v editoru) zobrazil nový s vlastní trasou. Chtělo by to ale detailní usecase, aby bylo jasné, co se stane když někdo rozbije mašinku nebo půlku vagónků.
Chápu, takové pitominky se může někdo chytit víc než výhybek a bude uspokojen, ale stejně tak mu to může zkritizovat tisíc lidí, že to není ono.
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 14-06-2013 10:37
|
Fusioner
Příspěvek: 12075
Založený: 29.09.05
|
clone9cz napsal:
...
To spíš aby vlak zmizel (nejen vizuálně) ze světa celý a místo něj ve stejném čase (zadaném v editoru) zobrazil nový s vlastní trasou. ...
takže ten můj trigger :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
falkon |
Přidané 14-06-2013 11:39
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
A nie je jednoduchsie proste "prehodit" ten vlak -- (skokovo) mu zmenit orientaciu? V podstate 2. Cloneho navrh o "zmiznuti a vytvoreni noveho vlaku", len bez toho aby to boli 2 vlaky (bude to fyzicky ta ista instancia vlaku).
Nicmenej... z toho co tu zaznelo si nemyslim, ze problem je v hre alebo vlaku! Problem bude vo Full Mission editore, ktory neumoznuje taku variantu naklikat. Pretoze ked sa to napise v textaku, tak ocividne ide cokolvek...
Takze zrejme to bude chciet skor fixnut FMB, nez vymyslat ako otacat vlak ako taky... |
|
|
|
magot |
Přidané 14-06-2013 14:08
|
Fusioner
Příspěvek: 17193
Založený: 19.06.08
|
clone9cz napsal:
Já bych s tím neriskoval, mohla by to být zneužitelná funkce pro zneviditelnění letadel.
To spíš aby vlak zmizel (nejen vizuálně) ze světa celý a místo něj ve stejném čase (zadaném v editoru) zobrazil nový s vlastní trasou. Chtělo by to ale detailní usecase, aby bylo jasné, co se stane když někdo rozbije mašinku nebo půlku vagónků.
Chápu, takové pitominky se může někdo chytit víc než výhybek a bude uspokojen, ale stejně tak mu to může zkritizovat tisíc lidí, že to není ono.
To by šlo. Pokud by byl vlak částečně nebo úplně zničen před "otočením" tak by prostě a jednoduše k otočení nedošlo.
Vlak se zničeným vagonem byť třeba jediným se zastaví. |
|
|
|
magot |
Přidané 14-06-2013 14:10
|
Fusioner
Příspěvek: 17193
Založený: 19.06.08
|
falkon napsal:
A nie je jednoduchsie proste "prehodit" ten vlak -- (skokovo) mu zmenit orientaciu?
To není dobrej nápad, protože vlak je složen z mnoha objektů který mají svoji orientaci. Vlak není jeden objekt s jednou orientací. |
|
|
|
falkon |
Přidané 14-06-2013 14:47
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
magot napsal:
falkon napsal:
A nie je jednoduchsie proste "prehodit" ten vlak -- (skokovo) mu zmenit orientaciu?
To není dobrej nápad, protože vlak je složen z mnoha objektů který mají svoji orientaci. Vlak není jeden objekt s jednou orientací.
A to je snad problem pre kazdy vozen prepocitat jeho poziciu po otoceni a jeho novu orientaciu?
Code
centerPos = ComputeTrainCenterPosition()
foreach cart in train do
cart.position = centerPos - (cart.position - centerPos);
cart.orientation = cart.orientation + 180st.
end
(zjednoduseny kod pre otocenie vlaku na rovinke) |
|
|
|
magot |
Přidané 14-06-2013 15:24
|
Fusioner
Příspěvek: 17193
Založený: 19.06.08
|
a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak. |
|
|
|
falkon |
Přidané 14-06-2013 15:52
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
magot napsal:
a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak.
Tak obecne nie je problem prepocitat cokolvek - je to len drobne geometricko-matematicke cvicenie.
Nicmenej, verim, ze tam funguje ista "hierarchicka logika", cize ked sa zmeni pozicia vozna, tak to implikuje zmenu pozicie flakoveho dela, ktore je pevne naviazane na vozen. Dtto s orientaciou. A orientacia dela sa (dufam) vypocitava "sama" z pozicie & orientacie "nadradeneho objektu", ktory ho obsahuje (v tomto pripade vlakovy vozen, inokedy napr. telo tanku), a z aktualnej pozicie nepriatela (t.j. kam treba mierit). Tipujem, ze sa tak deje v kazdom "tiku" hry, co uz aktualne zabezpecuje plynulost pohybu (napr. natacanie hlavne za lietadlom). No a ked sa mu len zrazu zmeni "podkladova pozicia & orientacia", tak sa hold v nasledujucom tiku vypocitaju mierne ine uhly otocenia a naklonenia.
Takze pokial je to aspon trochu rozumne navrhnute (co verim ze je), tak to netreba priliz riesit. Takisto nepredpokladam, ze by pri normalnom pohybe vlaku vpred po trati bolo potreba "manualne z vonku" prepocitavat polohy hlavni, ktore napr. aktualne strielaju, ale ze sa to deje implicitne na zaklade aktualne vypocitanej polohy vozna, ktory je zavisly na polohe vlaku, ktora je zavisla na aktualnom case a trati, ktorou ma ist, atd.
A "skokove otocenie" vlaku nie je v podstate nic ine nez obycajny pohyb -- len ten pohyb bude "velmi rychly za velmi kratky cas". |
|
|
|
magot |
Přidané 14-06-2013 16:21
|
Fusioner
Příspěvek: 17193
Založený: 19.06.08
|
falkon napsal:
magot napsal:
a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak.
Tak obecne nie je problem prepocitat cokolvek - je to len drobne geometricko-matematicke cvicenie.
No to trochu problém je proto např. v IL2 tanky nemají klasický model zničení. (separovaný model)
Možné je samozřejmě cokoliv naprogramovat, ale v DT se tím nikdo zabývat nebude.(Stejně ajko se tím nezabýval Oleg)
A "skokove otocenie" vlaku nie je v podstate nic ine nez obycajny pohyb -- len ten pohyb bude "velmi rychly za velmi kratky cas".
A jak si to jako představuješ že se každý vagon otočí kolem své osy a lokomotiva bude tlačná? Protože vlak jako takový není počítán jako jeden objekt, nelze ho otočit kolem nějaké osy, tam není žádný pivot.
Upravil/a magot dne 14-06-2013 16:28
|
|
|
|
lochness |
Přidané 14-06-2013 17:54
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
kdyz je vlak slozeny z objektu, neslo by kazdy vagon posunout polohou o dve pozice dopredu ve smeru jizdy vlaku, cimz by se loko s tendrem dostala na druhou stranu vlaku a stejne jako v realu by couvala? Nebo loko umi jezdit jen na tu stranu, kde ma kominek? |
|
|
|
falkon |
Přidané 14-06-2013 18:38
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
magot napsal:
A "skokove otocenie" vlaku nie je v podstate nic ine nez obycajny pohyb -- len ten pohyb bude "velmi rychly za velmi kratky cas".
A jak si to jako představuješ že se každý vagon otočí kolem své osy a lokomotiva bude tlačná? Protože vlak jako takový není počítán jako jeden objekt, nelze ho otočit kolem nějaké osy, tam není žádný pivot.
Kazdy i-ty vagon otocis o 180 stupnov okolo vlastnej zvislej osi & posunies ho v priestore na poziciu vozna N - i. Toto spravis pre vsetky vozne vo vlaku, vratane lokomotivy. Inak povedane... zoberie sa 0. vozen (= lokomotivu), posunies ju na poziciu posledneho vozna & otocis o 180st., Nasledne zoberies 1. vozen (tender), otocis ho a posunies na poziciu predposledneho vozna. Zoberies 2. vozen, atd., atd. ...
magot napsal:
Možné je samozřejmě cokoliv naprogramovat, ale v DT se tím nikdo zabývat nebude.(Stejně ajko se tím nezabýval Oleg)
To je skoda, ale na jednej strane to chapem -- "nejsou lidi". Ale tiez preto som sa pytal:
Nie ze by problem otacania vlaku bol akokolvek dolezity (je to skor len taky celkom pekny myslienkovy experiment), ale existuje mnoho dalsich veci, ktore by sa spravit dali a boli by VELMI uzitocne.... ze, Hopere? |
|
|
|
Hoper |
Přidané 14-06-2013 18:49
|
Fusioner
Příspěvek: 12075
Založený: 29.09.05
|
falkon napsal:
A nie je jednoduchsie proste "prehodit" ten vlak -- (skokovo) mu zmenit orientaciu? V podstate 2. Cloneho navrh o "zmiznuti a vytvoreni noveho vlaku", len bez toho aby to boli 2 vlaky (bude to fyzicky ta ista instancia vlaku).
Nicmenej... z toho co tu zaznelo si nemyslim, ze problem je v hre alebo vlaku! :) Problem bude vo Full Mission editore, ktory neumoznuje taku variantu naklikat. Pretoze ked sa to napise v textaku, tak ocividne ide cokolvek... ;)
Takze zrejme to bude chciet skor fixnut FMB, nez vymyslat ako otacat vlak ako taky...
Falky, a teď se zamysli a pak řekni, jak bys tu skokovou změnu orientace (né tvé, ale vlaku) udělal nejoptimálněji.
Nebylo by dobré říci - když dojedeš sem, zmizni vlak a pak na jeho místo postav jiný (klidně i ten samý), jen s mašinou na opačnou stranu ?
Pokud ano, přijde mi to, jako reakce na nějakou událost...
;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 14-06-2013 18:51
|
Fusioner
Příspěvek: 12075
Založený: 29.09.05
|
magot napsal:
a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak.
magote, ale tohle nemusí být provedeno skokově / okamžitě, ne ? Přeci dojede do depa, tak klidně může na několik s zmizet a pak se objevit přepočítaný...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
falkon |
Přidané 14-06-2013 19:13
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
Hoper napsal:
Pokud ano, přijde mi to, jako reakce na nějakou událost...
Co ty furt s tymu udalostami mas, Hopere?! |
|
|
|
Koty |
Přidané 14-06-2013 19:22
|
Diskutující
Příspěvek: 2867
Založený: 18.07.11
|
mnoo... v reálu vlaky couvaly...
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
lochness |
Přidané 14-06-2013 19:23
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
Falkone, co kdyz bude konec vlaku v jinem uhlu nez zacatek, tedy vlak stoji v zatacce? Jeste ten algoritmus dolad |
|
|
|
Hoper |
Přidané 14-06-2013 19:28
|
Fusioner
Příspěvek: 12075
Založený: 29.09.05
|
falkon napsal:
Hoper napsal:
Pokud ano, přijde mi to, jako reakce na nějakou událost...
;)
Co ty furt s tymu udalostami mas, Hopere?! :)
snažim se je protlačit do Ila :))
[if cibule (takeoffcount=2) and (takeoffsucc=false) then cibule gohome]
ed: oprava kódu
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 14-06-2013 19:38
|
Uživatel
Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
magot napsal:
a jak přepočítáš rotaci flaku který bude např. v tu chvíli pernamentně v pohybu. Osy X a Y pro hlavu a dělo??
Budou tu i vlaky s tímto ... kde budou třeba 4 flaky tj dva vagony na vlak.
nebo se nebude vlak otacet s nepritelem nadohled |
|
|
|
falkon |
Přidané 14-06-2013 20:10
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
lochness napsal:
Falkone, co kdyz bude konec vlaku v jinem uhlu nez zacatek, tedy vlak stoji v zatacce? Jeste ten algoritmus dolad
Ludkovia, citate aspon to, co ostatni pisu? Alebo len to, co sa vam hodi?
|
|
|