Zdravím všetkých.
Rád by som sa opýtal, ako u Spitfire Mk.IX otvoriť tie chladiče. U starších "pätiek" je jednen chladič, ktorý môžem otvoriť a zatvoriť. No u "deviatky" nie a nie tie dva chladiče otvoriť. A práve v nízkých výškach (1 - 2000 metrov) Môžem používať motor iba do 70 % výkonu, potom sa začína prehrievať. So slabším výkonom som preto pomalší a ani nemám taký ťah vystúpať vyššie. Ako prosím otvoriť tie chladiče a urobiť tak zo Spita Mk.IX nebezpečné lietadlo. Mačkám R ale tie chladiče nejde otvoriť.
Devítka má chladiče otevírané automaticky. S tím nenaděláš nic. Ale vrtuli si můžeš přepnout z automatu na manuál a snížit otáčky motoru. Pak se nebude tak hřát.
Jsem to nedávno studoval a zjistil že ta automatika v Ilovi funguje dost mizerně ... chladič spíná když přesáhne teplota vody určitou mezní hodnotu. (Teď si to přesně nevybavuju kde je ta hranice) Nicméně neotevře se úplně ale otevírá se pozvolna velice pomalu ... aby se otevřel na hodnotu 45% musí člověk vařit jako blázen ... O teplotě oleje ani nemluvě ... Prakticky se mi nepodařilo nasimulovat větší otevření chladiče než přes 55%.
a tak si člověk s plně chlazeným spitem IX v přízemních výškách moc nezalítá ..
Já devítku lítal nejraději od 6000 - 9000. LF, F, HF. Kromě rour a rychlé 152 jsem tam neměl sebemenší problém, ani proti přesile. V těchto výškách totiž modří často přetáhli a padali do vrtáku, což se mi díky FF se Spitem nestávalo, a taky už nebyli tak krutě stoupaví jako v nižších výškách (ale možná zdání). Celkově se mi od šesti a výš lépe v devítce bojovalo.
Ten automat na vrtuli Spita je trochu mimo, okrem toho ak letíš s Mk.IXe tak po objaveni v kabine mas vrtulu na automat, v céčku mas rovno manual. AK leties na automat tak 70% plynu znamena v podstate nastavenie na stupanie, lebo ti to da 2850RPM aj ked Boost bude trochu mensi ako by mal byt. Je lepsie aj kvoli tomu prehrievaniu pouzivat manualny režim, na stupanie VRTULA90/PLYN90, vtedy mas spravne otacky motora aj ťah ako ma byť. Dlhodobý letovy rezim (cestovny) je 2650RPM a to dosiahnes nastavenim 70/70. Pokial budes v malej vyske lietat pomaly a na vysokych otackach motora tak sa ti ten Spit bude hriat, ale to sa bude kazde éro. Akonahle ides do klesania alebo v inom manevri odlahčiš vrtulu, tak musis stiahnut VRTULU (propeller pitch) alebo PLYN, najlepsie oboje trochu, inac ti kratkodobo vybehnu otacky motora nad červenu rysku hore čo je 3000RPM. Urobiš to par krat a este pritneš WEP Boost a mas to prehriate. Ked si na to zacnes davat bacha tak sa ti to urcite nebude prehrievat, pokial teda neplanuješ nepretržitý 20-minutovy dogfight tesne nad zemou na plny vykon motora. No akonahle ti zasvieti prehriatie tak nemusis robit paniku, este to par minut v pohode vydrži, len je to pre teba upozornenie, že je najvyssi čas zmiznut a vychladit motor. Ked ti z motora vyrazi cierny dym tak uz je vymalovane...
Letu zdar.
Pokial budes v malej vyske lietat pomaly a na vysokych otackach motora tak sa ti ten Spit bude hriat, ale to sa bude kazde éro.
Spit MKV s ručně otevřený chladičem na plno v tomto bude o poznání o dost lépe.
Ta automatika je místama dost na hovno u ILa. V reálu to myslím bylo kapku jiné ...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.