Nazory nespokojnosti (vsetkeho druhu) s CloD-om
|
310_cibule |
Přidané 14-07-2013 18:55
|
Moderátor
Příspěvek: 14919
Založený: 29.09.05
|
Ne, nepočítaj, to dělá každej měkkoň.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
310_Pip |
Přidané 14-07-2013 19:31
|
Uživatel
Příspěvek: 1613
Založený: 14.09.09
|
310_cibule napsal:
Proboha, proč ze strachu?
Ty ses nikdy jako malý nebavil tím, že jsi druhým dětem rozbíjel hračky, plival do polívky, mouchám trhal křídla, kočkám přivazoval k ocasu plechovku a tak?
Jestli ne, tak nevíš, co je to pořádná prča a jsi pěknej suchar.
Teď sis to u mě hrozně rozházel!!! Doufám, že to byl jen nevhodný příklad barbarství S kobylkama souhlasím
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
|
|
|
|
LEON |
Přidané 14-07-2013 21:21
|
Diskutující
Příspěvek: 2075
Založený: 28.10.10
|
Pepe napsal:
LEON napsal:
Pepe napsal:
LEON napsal:
Myslím Pepe, že stuttering je problém jiné hry.
Nemyslel jsem zrovna na šutring. Nevím co to je. Pohled mimo kabinu se mi tak jeví. Jsou tam takové poskoky vpřed. Přesně jako na starých filmech. Ale mám jen demo.
Jakou máš konfiguraci PC a na jaké grafické nastavení létáš? Demo je v podstatě plná verze s ořezaným planesetem, na funkci by to vliv mít nemělo.
Obraz to nedělá, jen to letadlo si tak poprdává. Někdy více, někdy méně. Není to plynulé. Je to takové legrační. Jesti najdu nějaký film z r.194_18 tak to sem dám.
Spíš nahraj třeba na YouTube to pocukávání u Tebe, jestli to je problém HW nebo nastavení, tak se to dá poladit.
|
|
|
|
Pepe |
Přidané 15-07-2013 12:42
|
Uživatel
Příspěvek: 1341
Založený: 06.09.11
|
Leone, Grafickou kartu mám GTX 660. Nastavení mám takové rozumné, žádná divočina. Ale nech to být. Asi je to jen u mne a nelítám to denně. Myslel jsem si že mi to někdo potvrdí. Ale podívej se co jsem našel na internetu. Docela mě to zaskočilo a to jsem viděl toho hodně na fotografiích. Takové je to podivně smutné. Chvilku nebudu lítat
Dám to na: Nalezeno na Internetu |
|
|
|
falkon |
Přidané 15-07-2013 17:35
|
Moderátor
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
.. nenechajte sa rusit... |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 15-07-2013 18:17
|
Moderátor
Příspěvek: 14919
Založený: 29.09.05
|
No, to si piš, že nenacháme! Koho zajímaj ty tvoje mraky. Umíš bruslit, hajzle?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
LEON |
Přidané 15-07-2013 18:48
|
Diskutující
Příspěvek: 2075
Založený: 28.10.10
|
Pepe napsal:
Leone, Grafickou kartu mám GTX 660. Nastavení mám takové rozumné, žádná divočina. Ale nech to být. Asi je to jen u mne a nelítám to denně. Myslel jsem si že mi to někdo potvrdí. Ale podívej se co jsem našel na internetu. Docela mě to zaskočilo a to jsem viděl toho hodně na fotografiích. Takové je to podivně smutné. Chvilku nebudu lítat
Dám to na: Nalezeno na Internetu
GTX 660 je dobrá karta, v té problém nebude. Já jsem kdysi zase řešil podobnou záhadu v mé oblíbené hře FreeLancer, měl jsem na tu dobu celkem nadprůměrnou mašinu a při určitém úhlu pohledu přes loď na planetu obraz skákal jak divej, i když jsem měl třeba 150 FPS. Vertikální synchro nepomohlo, ani laborování s ovladači, všechny ostatní hry v pohodě, ale FreeLancer prostě skákal jako kráva a nedostatkem výkonu to určitě nebylo. Takže věřím, že klidně můžeš mít podobný záhadný problém v ROF, jako tenkrát já.
Jestli máš rád stará videa s WW1 leteckou tématikou skoukni Hell Angels, celkem notoricky známý film, můj oblíbený: https://www.youtu...re=related
|
|
|
|
Pepe |
Přidané 16-07-2013 09:50
|
Uživatel
Příspěvek: 1341
Založený: 06.09.11
|
Jo jo, skoukl jsem z WWI snad ,,vše,, ale tady jsem se poprvé pousmál. Hlavně jak si za letu dal paňáka. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 16-07-2013 10:05
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Blackberry Brandy... neutralizovalo projímavé účinky oleje cákajícího z motoru.
Upravil/a WT_Horrido dne 16-07-2013 10:25
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Pepe |
Přidané 16-07-2013 10:14
|
Uživatel
Příspěvek: 1341
Založený: 06.09.11
|
Stále se člověk učí, to je marný. |
|
|
|
veikso |
Přidané 16-07-2013 13:19
|
Uživatel
Příspěvek: 785
Založený: 15.01.08
|
U nás Plum Brandy. Neutralizuje vše. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 14-10-2013 09:26
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Myslím, že to bylo včera, kdy jsem byl na ATAGu svědkem drobné roztržky mezi někým z červené strany a modrým přeborníkem Kalinkou. Kalinka je fenomenální střelec. Jeho umění je ale poněkud zakaleno drobným nešvarem. Jsa rus a asi maje nekvalitní připojení, vždy před střelbou mu to začne strašně lagovat. No někdo ho kvůli tomu na ATAGu přímo obvinil z podvádění. Čemuž se Kalinka sebevědomě bránil s tím, že za lagování nemůže a přeci lagování zhoršuje míření.
No tak mě napadlo, že bych napsal něco k tématu. Říká se tomu "pretended lag". Česky "předstírané lagování". Využívá to jisté mezery v mechanice online her. Věc se má tak, že v zásadě při konfrontaci dvou lidí online existují 3 virtuální reality. Každý hráč má svojí a server taky. Tyto virtuální reality jsou vzájemně synchronizované. Z principu věci jsou ale mírně odlišné, protože čas nutný pro synchronizaci je nenulový. Zkrátka soupeřovo letadlo vidíme poněkud jinde, než on je ve své realitě a navíc on vidí naše letadlo taky poněkud jinde. Server si pak vůbec myslí svoje. Navíc ty síťové latence jsou proměnlivé. No a aby se s tím hra vypořádala, čas po který nedostává data od serveru tráví tím, že extrapoluje pohyb těles, které přímo neřídí. Tedy virtuální realita na lokálním počítači je schopná nějaký čas žít bez informací ze serveru a plynulost zajišťuje pokračováním pohybu. Pokud je čas, kdy nedostává aktualizace stavu delší jak 100ms, začíná to být otravné. Při 300ms už to má docela vliv na to co se děje. Vteřinové lagy pak jsou vysloveně nepříjemné. Delší už způsobují znatelné skoky předmětů ve chvíli, kdy přijde informace o stavu a naše virtuální relita skokově opraví extrapolovanou pozici na skutečnou. Tím se dostáváme k tomu, jak se dá předstírané lagování zneužít. Hráč předstírající lag totiž po dobu, kdy hře zamezí přijímat aktualizace ze serveru, získá virtuální realitu s extrapolovaným pohybem ostatních. Tedy v jeho virtuální realitě přestanou letadla manévrovat, pouze pokračují v započatém pohybu. Stanou se z nich kachničky na rybníku. Druhá věc je, že pokud zamezí na nějaký čas hře posílat svoje aktualizace, ostatní hráči ho taky vidí jinde a reagují tak na jinou situaci. No a sestřel se odehrává ve virtuální realitě střlece. On ve své realitě střílí na cíl a ten trefí ... taky není složité netrefit cíl, který nemanévruje, že? No a informaci o trefě pošle na server. Ten to pošle do vaší reality a je to hotové, i když jste útočníkovo letadlo viděli jinde a mířit jinam.
Takže skutečné lagování zhoršuje možnost zamířit, protože vaše virtuální realita vykazuje znaky skokového pohybu. Předstírané lagování naopak usnadňuje míření až k dětské jednoduchosti. Jako takové poznávací znamení se dá použít to, že pozice útočníka se ve vaší virtuální realitě skokově změní těsně před výstřelem. To proto, že současně s odesláním sestřelu odešle i svojí pozici.
Já samozřejmě nevím, co Kalinka doma provádí a jestli má magický čudlík, kterým pozastaví síť, aby mohl v klidu vystřelit. Ale těch pár případů, kdy jsem se s ním potkal, byly vždy poznamenané záhadným pohybem jeho letadla. Tedy byla v tom vždy skoková změna směru a případně pozice těsně předtím, než mě trefil.
Problém je, že tohle je technika, kdy hráč nemodifikuje přímo hru a není tak detekovatelná jako jiné způsoby podvádění, kdy si třeba hráči dávají na svoje letadlo průhledný skin, nebo modifikují třeba váhu letadla atp. Tohle by musel detekovat server tak, že by si dělal statistiku odezvy a vyhledával hráče, kterým se pravidelně dramaticky horší lag těsně před střelbou.
Opravdu nevím, zda ten kluk podvádí, nebo ne. Nemám na to žádný nástroj, jak to zjistit a ani zájem to zjišťovat. Je ale smutnou pravdou, že neexistuje odvětví lidské činnosti, kde by lidi nepodváděli. |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 14-10-2013 10:27
|
Moderátor
Příspěvek: 14919
Založený: 29.09.05
|
Zajímavé info. Díky, Rume.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 14-10-2013 13:04
|
Uživatel
Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
Ne kazdy to leta pro radost. Obcas je to i pilulka na nizke sebevedomi... |
|
|
|
Robo |
Přidané 14-10-2013 14:13
|
Uživatel
Příspěvek: 1835
Založený: 01.10.05
|
Je pravda ze daktorym Rusom sa 'vdaka' ich pingu tazko uhyba- mieri nosom daleko mimo moju os a aj tak o 2 sekundy neskor dostanem zasah. Tiez je fakt, ze daktori si modifikuju routery aby podvadzali, pisal o tom na ATAG fore davnejsie IvanK, ale nepovedal by som ze to robi prave vit unit, resp. isto nie narocky. Nie je zly pilot, ale ani nejaky extra kvalitny akurat kvalitne laguje. Na ruskom DF serveri kde mal lepsi ping mu to nerobilo a daval som mu do drzky ak ked mal E-4/N, vzdy len utekal a pisal aky som cheater takze asi tak (a to este nestretol valca )
*edit* - tie routery od jedneho vyrobcu, zabudol som ktoreho, mali skutocne cudlik 'pause' a par virtualnych molodcov ze Sovetskyho Svazu si to davalo na joystick, aj sa to volalo nejak ako modem kicking alebo lag switching, pochadza to z FPS, kludne si vygoogli. Cudne spojenie daktorych hracov je jedna vec, ale ked sa to deje vzdy v tej 'vhodnej' chvili tak je to jasne. Je to trapne cele.
Upravil/a Robo dne 14-10-2013 14:18
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 14-10-2013 15:10
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
No je to trapná chvilka. To je jasný. Navíc se to určitě dá udělat i softwarově, není asi nezbytné mít na to upravený router. Mě to ale nestojí za to, abych se po tom pídil. Občas mě to štve, když se něco takového stane a mám pocit, že to bylo to ono. Ale zas tak častý to není .. kašlu na to. Navíc lítám většinou stodevítky a vzhledem k svému stylu se málokdy dostávám před čumák někoho jiného. Takže nebýt včerejší vášnivé debaty, kterou jsem jen sledoval, asi bych ani nic nepsal.
Jo a je k tomu ještě jeden příznak, totiž je to většinou ta chvíle, kdy během jednoho okamžiku přijde celá řada poškození. Takové to, kdy v CloDu vyskočí zaráz spousta červených řádek a mrtvej pilot k tomu. To je akumulace poškození na straně "lagujícího" klienta, který pak náhle při obnově spojení pošle všechno naráz. Ale není to 100%. Občas se takový hezký zásah povede regulérně. Zásah od flaku pak často dopadá stejně. Ale flak je starý známý cheater |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 14-10-2013 15:19
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
A proto je onlajn létání mnohem lepší než offlajn.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
SepiaX |
Přidané 14-10-2013 15:44
|
Uživatel
Příspěvek: 1165
Založený: 15.11.11
|
Nešlo by v souvislosti s tímto problémem rozvinout diskuzi s chlapci od TF? Bohužel má anglina je na .... ale snad by se na to našlo anti řešení? Párkrát vidím točit 109ku za mnou a v klidu vyčkávám páč má čumák naprosto mimo osu a najednou jsem na kaši a on je krásně v přímé osem mé 6. Kalinka to občas docílí vykopnutím směrovky a "daj bože lehko". Kurnik že to někoho baví, taková výhra. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 14-10-2013 17:21
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Sepiáku, já když lítám Spita a potkám Kalinku, končí to přesně takto. Letí mimo osu, říkám si, netřeba víc utahovat zatáčku a najednou se to jeho letadlo magicky srovná do mýho kursu a udělá to trrr, naskáče sada červených čísel a je po všem.
Kdo kdy zkusil, jak se míří vykopnutím směrovky, ví, že tohle tak prostě nefunguje. Netrefíš na 300 metrů tak, aby šlo vše do černého. Takovou trefu dáš jen když máš cíl úplně stabilní a máš zamířeno.
Řešení? Sledovat latenci v souvislosti se střelbou. Vysoká korelace střelby a nárůstu latence = žluté jižní ovoce.
Nebo se na to prostě vybodnout a nechat to bejt. Svět nezměníme. |
|
|
|
Robo |
Přidané 14-10-2013 17:49
|
Uživatel
Příspěvek: 1835
Založený: 01.10.05
|
Tak o tom nepochybuje hadam nikto. |
|
|