March 29 2024 16:49:53
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,743
· Nejnovější pilot: Thehealthreviews23
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Cliffs of Dover (letový bojový simulátor z období bitvy o Británii) » IL-2: CLOD diskuse
 Vytisknout diskuzi
Čs. peruť v Storm of War (CoD)
WT_Pedropan
Radime se na start. Rachot, ze praskaji bubinky...

[img]http://www.automediabm.cz/CoD/shot_20121124_220757.jpg[/img] is not a valid Image.

S Piratem mame hlidat kamaradum zada...

[img]http://www.automediabm.cz/CoD/shot_20121124_221129.jpg[/img] is not a valid Image.

Po padu serveru se presouvame na Atag. Vita nas vychazejici slunce...

[img]http://www.automediabm.cz/CoD/shot_20121124_221737.jpg[/img] is not a valid Image.

Vede nas Robo...

[img]http://www.automediabm.cz/CoD/shot_20121124_223545.jpg[/img] is not a valid Image.

Startujeme, FPS naprosto v pohode...

[img]http://www.automediabm.cz/CoD/shot_20121124_223610.jpg[/img] is not a valid Image.

S Robem nad francouzskym pobrezim. Jsme sami, Piratovi nasypali do motoru pisek...

[img]http://www.automediabm.cz/CoD/shot_20121124_225902.jpg[/img] is not a valid Image.

Cliffs of Dover pri vychodu slunce...

[img]http://www.automediabm.cz/CoD/shot_20121124_232540.jpg[/img] is not a valid Image.

Nad starou dobrou Anglii se uz rozedniva...

[img]http://www.automediabm.cz/CoD/shot_20121125_002632.jpg[/img] is not a valid Image.
 
http://www.wtigers.org/
Robo
LEON napsal:
To Hoper: Po předposledním patchi jsem měl při společném hromadném startu Huricanů na Atagu sotva 5 FPS a bylo mi tady na SVK řečeno, že sice můžu dát detaily na plno, ale Visual Effect musím mít na medium, právě kvůli hromadným startům, kouřům apod. Proto jsem se ptal, jestli teď po posledním patchi můžu mít při hromadném startu opravdu nastavení grafiky naplno (myšleno včetně té položky Visual Effect).


Visual effects medium a high - ja som o tom tiez nevedel, hoci to bolo v readme k patchu a poradil mi tusim Valec. Mal som vzdy trosku pokles FPS ked predomnou daco horelo alebo pri spominanych startoch a prachu. Ked to das na Medium tak je to uplne v pohode a vizualne tam nie je ziadny rozdiel oproti High. Pridi si niekedy polietat, uvidis.

Pre mna osobne su tieto spolocne starty a polety s NN na Harriku uplne eno nuno. Red One utocim.... Red two utocim... Red one vidim ta, kryjem, si cisty... Tally ho! Befko hori. Pekna praca, som spat vo formacii, sme cisti. Šklebící se

Pedro - ozaj super screeny! Mrknutí And bloody impressive formation flying skill!
Upravil/a Robo dne 25-11-2012 16:41
 
Alan Grey
310_cibule napsal:
Lidé ze SoW nás požádali, abychom - kdo může - přišli dnes kolem 19. hodiny na zátěžový test serveru. Náš sraz je na TS SVK.


19:00 je pro mě nemožné.... takže dnes vypouštím a budu kolem 20:15 na ATAGU...
 
http://www.alan-grey-page.cz/
310_cibule
Alan Grey napsal:
310_cibule napsal:
Lidé ze SoW nás požádali, abychom - kdo může - přišli dnes kolem 19. hodiny na zátěžový test serveru. Náš sraz je na TS SVK.


19:00 je pro mě nemožné.... takže dnes vypouštím a budu kolem 20:15 na ATAGU...



Alane, čti prosím pečlivěji. V 19 hodin je to jen pro ty, kdo mohou pomoci se zátěžovým testem. Náš sraz na samotnou akci je mezi 20:15 a 20:30.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
magot
na zátěž taky nebudu ... až v 20:15
 
Hoper
Udělám v tom krapet bordel - přehazuju si O za Q ;)

Cibule, plz, změň to v prvním příspěvku
Díík
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Alan Grey
310_cibule napsal:
Alane, čti prosím pečlivěji. V 19 hodin je to jen pro ty, kdo mohou pomoci se zátěžovým testem. Náš sraz na samotnou akci je mezi 20:15 a 20:30.


Ok..ok..ok... to je potom jiná Úsměv
 
http://www.alan-grey-page.cz/
Alan Grey
Ahoj všem
Tak k včerejší misi:
Moc moc pěkné... už se těším na další neděli. Omlouvám se Robovi za to, že jsem mu nehlídal "6". Ztratil jsem ho při větším přitažení během stoupaní ( s malou rychlostí nasledoval propad a jen tak tak, že jsem nešel do vývrtky). Potom už nebylo možné "červenou 1" najít. Nad pobřežím bylo moře kontaktů a ještě se zde hnala skupina cca. 40 stuk (prostě hodněěě moc). To byl první problém... začalo mě to cukat. A celkem dost. Tak jsem se zkusil zaměřit na JU-87. Ale všechny v tu chvíli začali padat dolů na lodě. Tak sem si hlídal "6", protože zde byl slušný doprovod. Pokusil jsem se napadnout i jednu "109tku" ale jakmile zjistil, že se za ním spouštím tak prudce potlačil a hnal se k hladině a radá směr Francie. Tak jsem ho nechal a začal stoupat. Až po chvíli jsem konečně viděl kluky (Robo a Hoper) jak operují nad svazem lodí. Začal jsem točit levou stoupavou zatačku a najednou jsem lehce zčervenal. Stopovky nikde...rozhlížím se za sebe a tam taky nic... Hlasím stav Robovi a mám povolení opustit prostor. Klesám k pobřeží a hledám směrem na západ letiště kde bych sebou plácnul. Přistávám bez problémů a opouštím letadlo (misi).
Dodatečně koukám do statistiky:

00:00:01 Sortie Start
00:06:44 Wheels Up
00:58:04 Pilot Wounded
00:58:04 Plane Damaged by Pilot ( VO101_Tom )
01:06:49 Landed

Tak ještě jednou díky. Prostě paráda (až na to cukání při "stukách" )

Ale co bych chtěl hlavně na závěr poprosit. Opravdu potřebuju vysvětlit polopatě jak správně nastavit kompas. Nejlepší by bylo video jako názorná ukázka s komentářem (Directional Gyro funguje nebo je k ničemu. Pokud funguje tak jak na něj. Je rozhodně lépe vidět než kompas za kniplem). A dál jak správně nastavit zbraně, především konvengerce. Fakt v tom hodně tápu a nejsem si jistý zda nastavuju vše správně. Dnes večer budu tak na 1 až 1 1/2 hodiny na ATAGU tak pokud bude mít někdo chuť a náladu pomoct budu velmi rád.
 
http://www.alan-grey-page.cz/
310_cibule
Ahoj, Alane, určitě ti někdo pomůže (budu snad večer na TS, když to nestihneš s Válcem, což je v dané situaci nejlepší, jsem k dispozici. Ona to zase taková věda není).

Prozatím si zde v tomto vlákně stáhni Robův soubor s názvem KOMPAS http://www.vwings...owstart=80

A z dalšího pak zkopíruj rozměry letadel Luftwaffe a Regia Aeronautica (teď to zde nemůžu najít, ale mám to doma na HD, takže ti to kdyžtak mohu poslat mailem).

Vše ostatní už půjde samo.

Gyro není moc k ničemu dobré (tedy pokud se nechceš každých několik minut zaobírat za letu jeho nastavením).
Upravil/a 310_cibule dne 26-11-2012 09:20
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Robo
Alane nic si z toho nerob, na prvy polet to vobec nebolo spatne. Ono aj v skutocnej BoB sli do vzduchu chlapci, co mali na danom type nalietane minimum hodin, bolo pre nich tazke nestratit sa a pre veduceho bolo tazke ochranit ich. Bohuzial vcera bola situacia nebezpecna, nebolo mozne ta hladat, museli sme stupat. Prva skupina bola v suboji, Stuky uz utocili...

Inak tie si nasiel Ty jediny prave preto, ze si nesiel s nami, my sme s nimi nemali kontakt, najma ako zautocili a zostali dole pri hadine a vracali sa do Francie.

Ak Ta tieto polety budu bavit a prides castejsie, pokrok sa dostavi rychlo, tam je to ozaj skor o zvyku na tento konkretny simulator a na cas straveny v nom.

Samozrejme vecer som Ti k dispozicii, polietame a vysvetlim co bude treba.

A stala sa vec opat ako v reali - dostalo Ta Befko, ktore si ani nevidel. Pilot bol Tom, ziadna hanba, je velmi dobry pilot. Mrknutí Hlavne, ze si prezil.
 
Robo
Inak report zo vcerajsieho poletu - nebolo to zle na zaciatok, ukazuje sa ze Valcove treningy na ATAGU strasne pomohli a formu to malo celkom OK. Dokonca ste niekto nad lodami dostali kompliment ot Spitfirov co vas videli pod sebou hliadkovat a krizit sa pri 180° otocke Mrknutí

Samotna akcia spocivala v obrane konvoja 'Peewit' (co znamena 'cibik' lol) pri pobrezi. 310ta startovala z letiska Kenley v pocte 4 Flightov (15-16 pilotov). Samotnou ucastou a poctami sme uplne nadchli velenie kampane. Okolo konvoja sa premavalo strasne vela nasich lietadiel, asi v 18 tisic sme videli 5-6 Befiek, a potom prisiel samotny utok Ju-87 a s nimi kopec Befiek - tak 20-30 kludne. Je to uplne ine ako na ATAGU, kde stretnes jedno alebo dve, tu mas proti 6ks a letia pekne spolu, jedna dvojica stupa, jedna utoci, moc pekne lietaju.

Za Flight B:

Robo. NN-R
Grey NN-G
Hoper NN-Q
Martas NN-H

Martas zostreleny, zachraneny na padaku
Grey poskodeny a zraneny, navrat na zakladnu v poriadku.
Hoper 2x Bf 109 poskodene, navrat na zakladnu v poriadku.
Robo. 1x Bf 109 znicene a 1x Bf 110 znicene

Navrat s Hoprikom nazad stal za to, Šklebící se
 
Paulus
Za Flight D:
Všichni jsme se navzájem ztratili a po celou dobu téměř nenašli. A to ani nepřítele jsme nezahlídli… a bez poškození přistáli…
Šklebící se
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
 
Hoper
@Robo - co znamená "cibik" ?

A líbí se mi piloti typu Válce, Roba. (Ikara, Sabota ...) - "mám tu čtyři befka a jsou nade mnou!" a než tam člověk doletí, jsou befka buď dole nebo uletí...

Jinak ač ATAG není špatnej, styl letu na SoW je ještě dál, resp organizovanější. A podle toho to pak taky vypadá.
Ale i tam lze najít kromě osamocených Hurriků i osamocená Befka :)

A návrat ... Pche, to bylo ještě prd! :)


A jen poznámka (poznatek) - chápu důvody letu v rozevřené formaci (dvojice, dvě dvojice) a jsou správné. Jenže mi přijde, že ty vzdálenosti jsou na "vlastnosti" tohoto simu příliš velké. Už jsem přišel na co si Novotňas stěžuje - od určité vzdálenosti letadlo občas "mizí" - je z něj zobrazeno jen pár pixlů a stačí se podívat na budíky a zpět a už není vidět. Dokonce i na pozadí čistého nebe.
Což je problém. Takhle se mi celkem snadno ztratil Robo. při zpátečním letu na základnu.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Robo
Hoper napsal:
@Robo - co znamená "cibik" ?


Cibik je todle:

www.bbc.co.uk/wales/nature/img/species/birds/446x251/lapwing.jpg

Hoper napsal:A líbí se mi piloti typu Válce, Roba. (Ikara, Sabota ...) - "mám tu čtyři befka a jsou nade mnou!" a než tam člověk doletí, jsou befka buď dole nebo uletí...


Haha kiezby Šklebící se Na tom Hurricane sam ani proti jednemu Befku moc neurobis ak nie je debil. Je pravda, ze som si poradil, ale bolo to tak, ze som jedno zapalil a potom som sklesal do 6000 ft (z 18k). Musel som, bolo ich tam skratka moc (6 minus 1) a dvaja ma prestupali. Potom som ovsem nastupal nazad k tebe. Par ich breaklo dole ako som utocil a ja som neprenasledoval - keby sme boli spolu mohol si pekne oprasit tie co stupali nazad hore po utoku, tak mame s Valcom asi najviac zostrelov v spolupraci.

Hoper napsal:Jinak ač ATAG není špatnej, styl letu na SoW je ještě dál, resp organizovanější. A podle toho to pak taky vypadá.
Ale i tam lze najít kromě osamocených Hurriků i osamocená Befka Úsměv


ATAG je pomerne jednoduchy, na taketo velke bitky nie sme z atagu zvyknuty a ani sa na to neda pripravit - tam ked sa to reze tak je to casto kazdy za seba bez sance sledovat kto je kto, najma ked sa tam pripletie ina perut Hurricanov.

A návrat ... Pche, to bylo ještě prd! Úsměv


Hoper napsal:A jen poznámka (poznatek) - chápu důvody letu v rozevřené formaci (dvojice, dvě dvojice) a jsou správné. Jenže mi přijde, že ty vzdálenosti jsou na "vlastnosti" tohoto simu příliš velké. Už jsem přišel na co si Novotňas stěžuje - od určité vzdálenosti letadlo občas "mizí" - je z něj zobrazeno jen pár pixlů a stačí se podívat na budíky a zpět a už není vidět. Dokonce i na pozadí čistého nebe.
Což je problém. Takhle se mi celkem snadno ztratil Robo. při zpátečním letu na základnu.


Toto sme riesili, Nuker si potom s Valcom a Cibuli nastavoval grafiku a ine. Pre mna to bolo najma o zvyku, kazdy sim je iny a ked to lietas dlhsie je to OK a vidis lepsie. Hlavne je hned kricat ked nevidis, najma na blizko oproti zemi je to tazke, to je fakt.

Navrat bol super, tak dobre som sa dlho nezasmial ako s Hoprikom. Ale vidno ze dobry pilot je dobry vsade, bez ohladu na sim - Hoper si tam uzuzlal dve Befka, nasli sme sa a v pohode RTB. Zazil som Hoprovsku vyhliadkovu spiralu pred pristatim, moj zivot uz nikdy nebude taky ako predtym. Cool
Upravil/a Robo dne 26-11-2012 12:41
 
310_cibule
Hoper napsal:
A líbí se mi piloti typu Válce, Roba. (Ikara, Sabota ...) - "mám tu čtyři befka a jsou nade mnou!" a než tam člověk doletí, jsou befka buď dole nebo uletí...


A tos ještě zapomněl na Bukina, ten v tom býval podle mne úplně nedostižný.
Upravil/a 310_cibule dne 26-11-2012 12:19
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Jara4
Alan Grey napsal:
Ahoj všem
Nad pobřežím bylo moře kontaktů a ještě se zde hnala skupina cca. 40 stuk (prostě hodněěě moc). To byl první problém... začalo mě to cukat. A celkem dost. Tak jsem se zkusil zaměřit na JU-87. Ale všechny v tu chvíli začali padat dolů na lodě. Tak sem si hlídal "6", protože zde byl slušný doprovod.


Tak tam jsem se nachomejtl taky a úplně stejný problém - cukatůra jak blázen. Ani jsem se nepokoušel dostat nějakou Štuku do zaměřovače, protože jsem měl cca 1 snímek za 2 vteřiny :-( a jenom jsem se modlil, aby se všichni rozptýlili a mě stouply FPSka dřív, něž mě sejme nějaké befko. A pak to bylo jak v reále - jako mávnutím kouzelného proutku byla obloha prázdná! Fantastické! Tak jsem se pustil dolů nad konvoj a už se jen marně snažil najít nějaké opozdilce. Do toho jsem zachytil nějakou zkreslenou kominikaci od Cibuleho (taky jako v reále - asi měl poškozené rádio). Prostě SUPER REAL, až na ten šutering. Už se těším na další polet.
 
Hoper
@Robo. - jedno befko jsem lehce pokropil, když to psychicky nezvládl, přepřáhl nápřah a začal vrtat. A to druhé jsem postrašil na dááálku, takže jsem mu nejspíš jen oprýskal lak :)
A k té spirále - mno holt ještě furt sedám s tím, že kolem mne je tucet "dalších" vícemotoráků, no :)

@Cibule - bylo jich víc, nerad bych nějaké urazil, obzvlášť Mistra Bukina :)

@Jara - jo, tu "vadnou" Cibuli potvrzuji, bylo to jako kdyby mluvil přes nějakou bouřku
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
310_cibule
Já Vám dám vadnou cibuli Cool

Asi to bylo šeptáním na jiné kanály, když jsem zůstal v tom svém sám (nechal jsem si sestřelit lídra i s jeho dvojkou a svojí dvojku někde ztratil).

Poté, co nás rozprášili, mne někdo "od vedle" navedl na Wilmington (Jara?), kde byly tou dobou lodě (ne ve Wilmingtonu, ale na moři západně od něj). Snažil jsem se s někým spojit resp. připojit se, ale bezvýsledně. Chvíli jsem se kočkoval s nějakým Bf 110, ale pak mi uletěl (myslím, že to byl ten, co ho krátce poté sundal Robo). Asi si zavolal cover, takže jsem chytil jednu do "oleje" od stodevítky, která na mne odněkud spadla. Doklouzal jsem nad hladinu a dosedl kousek od lodí. Do rána mi sušili uniformu na kotli (dost se přitom srazila).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Valec
Maly report letky A.Piloti Valec,Jano druha dvojka Cibule,Magot.Start z letiste Kenley (AN25) Vzlet mel byt ve skupine ale bohuzel nase letadla se nachazela na jinych vzletovych drahach.Nez se radit 15min rozhodl jsem start po jednotlivych letadlech.Po vzletu jsem tocil levou nad letistem a cekal na zbytek letky.Po celkem rychlem zformovanim ctverice jsme zacali stoupat do kurzu 180 smer nas konvoj AN19.Nas plan byl hlidkovat mezi sektory AJ18 AP18 ve vysce 17-20 tis. ft.Konvoj jsme nasli celkem rychle po priletu do daneho sektoru.Ted zacalo nase patrolovani mezi sektory AJ18 AP18 vyska 19 tis.Potkali jsme spoustu nasich letadel a vse bezelo hladce az do posledniho prekrizeni kdy nas kurz byl 270.Najednou jsme sliseli nejake divne prskani z mikrofonu a za chvilku uz vubec nic.Magot mel poruchu vysilacky a po chvilce jsme nevideli uz ani jeho letadlo.Zustali jsme 3.Dostal jsem hlaseni ze v sektoru AK 17 ve vysce 13 tis. je skupina bombarderu.Nas smer byl zrovna k hlasenemu sektoru a v tom vidim vlevo od sebe trasirky otocim se Jano je bez kridla a za nama 4-5 Mezku.Okamzite tocim prudkou klesavou ale bohuzel uz bylo pozde.Kridlo v hajzlu skacu.Dopadam do more a cekam na zachranu.Cibule si proste nevsiml Úsměv 5 mezku za nasi dvojici.Zrovna si dolival vino.
Upravil/a Valec dne 26-11-2012 15:33
 
310_Pip
takze pro priste si musi Cibule zajistit WAAF na doliti chlastu, takhle by to neslo Naštvaný a nebo mu zakazeme alkohol Pff (to by ho mohlo zabit, pripadne mu zbystrit smysly, nevim, zda to risknout...)
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

05-01-2024 17:45
Z 2:5 na 8:5.... zázrak

21-12-2023 16:25
Já jsem rád, že BMW potvrdilo, že moje letitá motorka si s tím poradí a nemusím to řešit :-)

21-12-2023 15:59
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.

34,603,608 návštěv