December 26 2024 12:25:54
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,751
· Nejnovější pilot: VGR-Spawn
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Herr kamaraden, vstupte mezi nás !!!
Fuzo
Jsi bystrý, nadprůměrně inteligentní, hezký virtuální pilot nebo pilotka? Máš ambice prospět sobě i vlasti svojí osobní odpovědností? Dokážeš čelit útrapám skutečného života? Nebojíš se opustit rodnou hroudu a vznést se k oblakům jako sokol - orel .... (doplnit jméno oblíbeného ptáka - u mne Holub ;-) nebo taky Ico )
Staň se jedním z nás. Pilotem letky DFS 230 ( http://cs.wikiped...ki/DFS_230)
Naše křídlo LKKL poptává mladé ( stačí duchem) piloty i nepiloty do kurzu bezmotorového létání na letišti Velká Dobrá.
Začátek teoretické části - listopad 2012. (vhodné i pro ULL nebo TMG-Vivat)
Začátek praktického výcviku březen-duben 2013.
Cenové relace jsou jako každý rok -něco kolem 2000,- kč na teorii - příspěvek na topení, aby vám nezmrznul inkoust.
Cena za praktický výcvik je individuální dle vaší šikovnosti. (ceník na požádání poskytnu, já jsem byl méně šikovný :-) a tak mě stál výcvik celkově asi 17k co není ani 2k měsíčně, v hospodě pustím i více). Platby jsou postupné, když vám dojdou peníze, není problém se domluvit na krátkém přerušení výcviku, znám lidi co to dělali 3 a více let.
V období září - říjen bude proveden (v případě zájmu) letecký den pro zájemce pro zhruba cca 10-30 pilotů zájemců, kde naši slovutní instruktoři Pepan a Ikar povedou vaše první kroky ve vzduchu.

Neváhejte - počet míst je celkově omezen asi na 30, (v případě že se na vás nedostane, stačí poslat písemnou žádost se skleněným kolkem Tulamore Dev a kamarády tam protlačím ;-) )
Originál pozvánky zde: http://www.akklad...skola.html
p.s.: po předchozích debatách upozorňuji že to není komerční letecká škola kde něco zaplatíte a jenom se vozíte ale musíte přiložit i ruku k dílu. Například ráno vytahat éra z hangáru, podržet kamarádovi křídlo při startu a večer zas éra nacpat do hangáru.
Jestli jste slaboši, bez ambice a looseři tak se na to nedávejte. Ale vy co na to MÁTE jste u nás vítaní.
Fuzo v.r.
 
http://www.fuzo.cz
Koty
Mám menší dotaz (a mohlo by to zajímat i další). Ze kterých částí by se skládala praktická část a jakým způsobem by se dostávalo do vzduchu (guma, aerovlek)?
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Achileus
ze bych to zkusil mam to kousek od baraku a provokuje te me litanim kolem oken Úsměv
 
jg26.achileus.cz
Fuzo
Náš AK preferuje kombinovaný výcvik - to znamená naviják a pak aerovlek. Na navijácích se lítá no dle šikovnosti pilota cca 30-300 navijáků :-) rád si o těch číslech povykládám v naší klubovně u skleničky a pak několik málo desítek aerovleků.
Výhoda tohoto typu výcviku je cena. Naviják tě vyjde na desítky korun a aerovlek minuta cca 40-50 Kč ( nepotřebuješ hodinový vlek, stačí 4-5 minut ale krát 10 nebo 20 vleků???)
Osnova výcviku je ve VPL4 například tady http://www.placht...k/VPL4.pdf
V základním výcviku se pilot naučí to nejdůležitější. Jako je pohyb po letišti a všech jeho plochách, teorii z meteorologie, přístrojů, aerodynamiky a hafo dalšího. Praktický kurz tě naučí toto:
1 bezpečně nastoupit do kluzáku
2. bezpečně odstartovat
3. bezpečně nastoupat a poté se vypnout.
4. BEZPEČNĚ udělat okruh
5 BEZPEČNĚ udělat rozpočet na přistání a pak PŘISTÁT
6. bezpečně opustit letadlo
Pokračovací výcvik tě naučí létání v termice a další věci.
Jestli jsem tam použil mockrát slovo bezpečně tak proto že je to fakt to nejdůležitější. Počet přistání se musí rovnat počtu startů aby to byla zábava.
Základní výcvik končí přezkoušením před sólem, pak je sólový let a po pár startech přezkoušení examinátorem a získání pilotního průkazu licence GLD.
Skutečně první rok je na to, aby se pilot naučil startovat, udělat rozpočet na přistání a pak přistát.
Ale stojí to za to.
Kdo bude chodit alespoň 2x měsíčně tak v létě má pilo%ták. Když jsem to dokázal já, tak proč né VY....
Jakékoliv dotazy rád zodpovím. Pište.
 
http://www.fuzo.cz
Koty
Už o pořízení průkazu vážně uvažuji. Poblíž máme také aeroklub. Praktický výcvik pak sestává z těchto úkolů, které by měl každý účastník splnit. Každý alesp. jednou bezchybně.
1. Seznamovací let (D, A)
2. Nácvik rovného letu a zatáček (D, A, N)
3. Nácvik vybírání pádů, spirál, skluzů, letů na mezních rychlostech dle letové příručky
typu kluzáku (D, A)
4. Vzlety, lety po letištním okruhu a přistání (D, A, N)
5. Opravy vadných přistání (D, A, N)
6. Přistání do omezeného prostoru, řešení mimořádných případů za letu (D, A, N)
7. Nácvik řízení aerovleků, sestupy v aerovleku, uvádění a vybírání pádů, vývrtek a
nezvyklé polohy za letu (D, A)
8. Přezkoušení před samostatným letem (D, A, N)
9. První samostatný let (S, A, N)
10. Samostatné lety do prostoru (S, A, N)
11. Samostatná přistání do omezeného prostoru (S, A, N)
11NAV. Cvičný navigační let po stanovené trati pro získání navigační zkušenosti (D, A, M)

* D=s instruktorem
S=solo
A=aerovlek
N=naviák

Rozhlížím se však po něčem levnějším, než 47 tis. pro průměrně zdatného člověka. Apropo, máte stejný (nebo alesp. podobný) program?

Nebo je to individuální dle aeroklubu?
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Fuzo
Koty - 47K Kč je docela dost. To ti můžu zaručit určitě nižší cenu. Nejsme Letňany ;-)
Mimochodem napsal jsi to úplně přesně co se týká výcviku. Klobouk dolů, ani já to nemám tak hezky nastudováno, ale musím potvrdit, že to všechno jsem se učil Šklebící se

Co se týká programu tak tento je stejný už minimálně 40-50 let. JE to klasická osnova ještě ze Svazarmu. V Čechách se snad ani nic jiného při výcviku nelítá. Rád tě u nás na Kladně uvidím.
 
http://www.fuzo.cz
Old Klear
A je nějaké věkové omezení?
 
Koty
15 let +
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Old Klear
Obávám se, že tuhle hranici jsem prošvihl bezmála o půl století. Myslel jsem opačný konec věkového spektra ?Úsměv
 
Koty
Myslím, že jen zdravotní. Je třeba osvědčení o zdravotní způsobilosti II. stupně (co jsem se dočetl). A taky trestní bezúhonnost.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
1stCL_Fucida
No, Fuzo, nejsi až příliš optimistický? Úsměv Udělat dneska kdekoliv výcvik na GLD za 17 tisíc považuju za opravdu hodně hodně hodně (až podezřele) výhodné. Sám jsem ho před dvěma lety dokončil za nějakých 30 tisíc s tím, že jsem byl prakticky na minimu hodin i vzletů (tzn. odlétal jsem to na samé dolní hranici ceny), které jsou požadovány před přezkoušením a návštěvou inspektora. Vím, že nepíšeš, že jsi výcvik prodělal "dneska", ale určitě by bylo férovější říct, za kolik výcvik v průměru udělali vaši lonští nováčci a ne kolik jsi platil třeba 5 let zpátky.

Cena je samozřejmě relativní, ať už vás dotuje kdokoliv, nebo prostě máte štěstí na supernízké provozní náklady, tak je určitě vhodné napsat, zda jsou to ceny čistě za výcvik + nějaké to vytahávání letadel z hangáru a podržení křídla, nebo tam máte i regulérní brigádnickou činnost, při které se například seče trávník, plejí záhony, či chodí do lesa na dříví. Prostě činnosti, které s létáním nemají nic společného, ale členové běžných aeroklubů v nich musí trávit 50 - 100 hodin ročně (což není zase až tak zanedbatelné).

Další poznámka: To, že by se člověk na navijáku zdržel jen na 30 startů (byť by byl sebetalentovanější) považuji za krajně nepravděpodobné. Reálná minima budou asi tak dvoj - trojnásobná, což? Úsměv Přecijen člověk musí těch "čtyřek" a "šestek" odlétat dost brutální množství a tohle není jen o talentu, ale o hodnotách daných osnovou.

====================================================

Jen pro informaci (ne že bych tady chtěl Fuzovi a Kladeňákům odlákávat piloty, ale jen pro srovnání), jak to vypadá u nás, v Příbrami:

Zimní teoretický výcvik je relativně levnou záležitostí. Jeho cena je podobně jako na Kladně cca 2000 Kč. Zároveń musíte do kasy vložit cca 3000 jako jistinu, kterou následně prolétáte.Nezapomeňte do nákladů započítat dopravu, v mém případě to bylo jen na samotné školení dalších cca 2000 Kč a za celý rok asi 5000 Kč. Připočtěte peníze na vystavení samotných dokladů, prodělání kurzu radiofonisty (abyste mohli ovládat palubní vysílačku) a lékařskou prohlídku. To jsou další cca 3000. To máme 5000 za "režii" a ještě jsme ani nenasedli do éra. Ti nejtalentovanější nováčci udělají obvykle okolo 100 navijákových startů a 20 aerovlekových. K examinátorovi jdou s nalétanými cca 10 hodinami + mají něco okolo 100 - 150 vzletů. Průměrní mají 150 - 200 vzletů, z toho 3/4 navijákových. Ti nejméně talentovaní (ale vytrvalí) jdou přes 200 startů, někdo jich může mít i k 250, nebo 300, jak ostatně zmiňoval Fuzo. Samotný letecký výcvik vyjde tedy cca 20 - 60 tisíc Kč + režijní náklady + poplatky za dokumenty. Pokud budete mít 100 startů, bude to za 20, pokud jich bude 300, bude to za 60. Jednoduchá matematika. Já udělal piloťák sakumprásk za 30 tisíc se vším všudy. Potřeboval jsem (pokud si dobře vzpomínám) 108 vzletů a po výcviku jsem měl nalétáno asi 10 hodin.

Ne, létání není levná záležitost...a pokud nemáte alespoň 40 tisíc, které do toho jste schopní v úvodní sezoně vložit + pokud nemáte čas (ať už kvůli práci či kvůli drahé polovičce) trávit polovinu víkendů na letišti (nebojte, když prší, tak můžete vzít rodinu na výlet, to se létá jen mimořádně), jděte do toho Úsměv. Je to jediná věc na světě, která je lepší, než sex Úsměv



_________________________________________________
Tímhle svým textem nechci nijak schazovat Fuzovo vábení, ale byl bych nerad, kdybyste si mysleli, že "průměrný člověk" vezme 17 tisíc a za rok jde domů s čerstvou licencí. Tak to bohužel nefunguje.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
A Fuzo, ještě mi to nedá a vezmu váš ceník:

roční členství v aeroklubu - 7000 Kč (WOW!)
letová hodina L13A - 450 Kč
letová hodina vlečná - 3390 - 4200 Kč (dle typu)
naviják - 60 Kč

Pokud bych svůj výcvik dělal u vás, tak to mám za:
7000 - roční členství
60*85 = 5100 - navijákové starty
430*23 = 9890 - aerovlekové starty (počítal jsem 7 minut aerovlek, 60 Kč / min)
10*450 = 4500 - hodiny na L13

Sečteno a podtrženo cca 26 490 Kč za předpokladu, že bude žák tak rychlý, jako jsem byl já. Ovšem bez poplatků na průkazy, bez zimní teorie, bez dopravy, bez chlastu..a dalších věcí, které k tomu neodmyslitelně patří Úsměv + možná bez přistávacích poplatků. Nevím, jestli je máte už nějak kalkulované do ceny.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 14-08-2012 17:58
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
ZVP_ALEX
Old Klear napsal:
Obávám se, že tuhle hranici jsem prošvihl bezmála o půl století. Myslel jsem opačný konec věkového spektra ?Úsměv


No pokud vím, tak opačný konec je dán koncem zdravotní způsobilosti, tj. doktor Ti sebere průkaz zdravotní způsobilosti a jsi v h........ Do 50 let věku jdeš na kontrolu 1x za dva roky nad 50 let je to jedenkrát za rok a potom, mám dojem od cca 65-70 let je to jedenkrát za půl roku, ale to nevím přesně, tak daleko zatím naštěstí nejsem. Takže asi tak Vyděšený
Upravil/a ZVP_ALEX dne 14-08-2012 18:03
 
Fuzo
Zdarec všichni kamarádi, hlavně Fuči :-) Tys mě prokouk ale máš pravdu.
Omlouvám se všem za ceny staré 5 let. Ale o tolik horší to zase není.
7 minut vleku? To tě tahají za 105-kou? Nebo chromou vránou? Cool Běžně se dostáváme s vlekem na 4-5 minut naší CRA (526)
Jo a celková cena, nechtěl jsem říct ale přiznám se bez mučení, jsem prostě geniální dítě, můžu za to??? Šklebící se Ale nekecám fakt jsem to dal za 17k ale asi jsem do toho nezapočítal poplatek za členství v AK. SORRY všem se omlouvám.
Co se týká cen, zeptejte se Michala Holuba který nedávno měl sóla. Určitě to má v živé paměti. Ceny o kterých píšeš jsou na našem webu, nestydím se je tady pohodit : http://www.akklad...cenik.html
Ovšem to jsoiu ceny které máš možnost ovlivnit. Po odpracování 20ti brigádnických hodin se dostáváš na ceny které jsou podstatně zajímavější. Já si je bohužel nepamatuji ale zjistím. Za každou brigádnickou hodinu platí AK 50,- Kč - je to symbolická cena ale občas pomůže každá kačka. Brigády nejsou povinné ale pak si připlatíš víc za létání.

Co se týká věkové hranice, se mnou v kurzu začínala Terča, té bylo 14 let a holt sóla a piloťák musela udělat až po roce. Mě bylo v té době 42 nebo 43? Kdo si má tak vysoká čísla pamatovat Vyděšený A prý jsme měli v AK i jednoho důchodce, co si splnil klukovský sen a odlétal to až do pilotek. Tak že na horní hranici nezáleží. Pouze zdravotní stav Lítají u nás i sedumdesátníci. Jak plachtaři tak motoráři. Věk kolem 50-ti je docela v pohodě.

Tak jste ještě nepsali, jestli by byl zájem o ten jeden provozní den? Ale asi až někdy v půlce října, teď mi to nějak nevychází časově.
Upravil/a Fuzo dne 15-08-2012 19:56
 
http://www.fuzo.cz
1stCL_Fucida
...o provozní den mám zájem, s Pepím jsem neletěl roky Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Fuzo
Tak že zdarec piloti. Nazrál čas. Kdo má zájem o jeden ukázkový den v AK? Bohužel mám pouze jeden termín 20.10. a bude asi pěkná kosa Cool . Ale to nám doufám nevadí. Dříve to bohužel nestihnu. Jestli by se našlo několik zájemců, instruktoři a další lidi jsou ochotni se toho zúčastnit. Tak neváhejte a hlašte se tady nebo SZ. Podrobnosti hodím po dovolené na http://lkkl.cz/no...
 
http://www.fuzo.cz
Fuzo
A nepřehánějte to s tou aktivitou ;-) ( a veselé historky ne jenom z natáčení určitě budou taky) Ubytovací kapacita je dostatečná, něco postel ale my dobrodruhové máme karimatky a spacáky....
 
http://www.fuzo.cz
1stCL_Fucida
Když to nebude vypadat extrémně termicky (což 20.10. už asi fakt nebude Úsměv), tak asi dorazím Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Ajvn
Hm je to všechno bezva ,ale na Kladno to mám trochu z ruky.Úsměv
 
Fuzo
Pojedu v sobotu ráno z Prahy - stanice metra Luka můžu až 4 lidi nabrat. To Fuči - no asi na půl hodky se tam určitě termika objeví ;-)
 
http://www.fuzo.cz
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

24-12-2024 12:49
vesele vanoce a štastny novy rok vam všem

24-12-2024 11:15
Pohodové Vánoce a šťastný nový rok přejí Vencourovi

08-12-2024 13:02
Vypadá to, že Nvidia definitivně ruší GeForce Experience. Už se mi aktualizuje na Nvidia App.

06-12-2024 19:02
Viděl jsem jen prvních 8 sekund videa. Stačilo mi.

04-12-2024 13:31
Vlastně jako by miliony mozkových buněk vykřikly hrůzou a náhle utichly.

04-12-2024 12:50

03-12-2024 15:48
Zase po letech jsem zaskočil a tak vás všechny zdravím...borci Mrknutí

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

36,136,985 návštěv