[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/647/iastas.jpg[/img] is not a valid Image.
Tabulky pro převod IAS/TAS pro hru Il-2 Sturmovik 1946 ve formátu Excel a Word 97-2003-2007.
Pro všechny verze hry.
Údaje jsou oficiální, k přepočtu jsem použil program Bombsight Table 2.
Pro tyto bombardéry a jejich verze:
TB-3, TB-7, Pe-2, DB-3, Il-4, Il-8, SB-2, SM.79, G4M1, Ju-88, He-111, Do-17, Do-217, Ar-234, Cant Z 1007, A-20, Blenheim IV.
5) IAS/TAS for TB-3 Kph/Meters
6) IAS/TAS for Do 217 Kph/Meters
7) IAS/TAS for Pe-2 Kph/Meters
8) IAS/TAS for Ar 234 Kph/Meters
9) IAS/TAS for A-20+Blenheim MPH/Feet
10) IAS/TAS for B-24,B-25 MPH/Feet
11) IAS/TAS 1200-3100 Japan Kn/Meters
12) IAS/TAS 3100-5000 Japan Kn/Meters
Tabulky jsou určené jako pomůcka pro horizontální bombardování v metrickém systému (některé v Imperiálním).
Tabulky 5-9 jsou určeny k jednotlivým letounům extra. Tabulky 1-4 by měly pokrýt výškové a rychlostní rozsahy všech ostatních bombardérů.
IAS/TAS pro Ar-234
Tabulky jsou 2, jedna platí pro let s bombami SC všech ráží, druhá pro let s bombami AB všech ráží, ovšem přetěžovat Arado se příliš nedoporučuje. Každá tabulka je rozdělena pro užití na letních a zimních mapách, neboť Arado je v zimě mnohem rychlejší, pozor zimní tabulka udává hodnoty letního TAS, nutno započítat opravu na zimních mapách.
IAS/TAS pro A-20, B-25, B-24
Sloupce jsou odstupňovány tak, aby to odpovídalo zhruba výškovému rozdílu 500m, hodnota na výškoměru ukazuje vždy celou nebo půl. Rychlost odezírejte opět přímo z výškoměru, stejně jako u všech tabulek, nic se nemění.
IAS/TAS pro Blenheim IV
Platí to stejné jako pro A-20. Blenheim trpí bugem pro výškové odhozy. Oprava je již započítána, s tabulkou již nemusíte toto řešit.
IAS/TAS pro Japonce
Převod z Uzlů na rychloměru na metry v zaměřovači.
Upozornění začátečníkům:
Začátečníkům nedoporučuji bombardovat na zimních mapách, tabulky jsou přesné s malou odchylkou pro všechny letní mapy, u zimních map, s narůstající rychlostí a výškou je TAS nižší oproti údaji v tabulce, a může být nižší zásadně. Zimní odhozy si proto nacvičte, pro představu, kolik z udané TAS odečítat. Hodnota odepočítané TAS se může významněji lišit napříč zimními mapami.
Rychlost odezírejte přímo z rychloměru, ne ze speedbaru !
V ideálním případě, by stabilizovaný letoun měl být v okamžik odhozu vytrimován (na středu variometru).
Výškoměr je zpravidla nastavený na nejnižší bod na mapě, berte v úvahu výškové umístění cíle a případně sílu a směr větru. Ve vyšších výškách pracujte pro dosažení lepších výkonů je-li letoun vybaven, s karburátorem, směsí, popř. s nastavením vrtule.
Doporučení:
Tabulky Word jsou určeny k tisku. Jsou zde i v Excel a to pro případ, pokud by si někdo chtěl tabulku upravit či změnit barvy, úprava je snadná a lze pak jednoduše exportovat do Wordu.
Pokuste se tabulky naučit zpaměti.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Díky Čendo, excelentní je silné slovo, smyslem je v první řadě zpřehlednit a zkompaktnit tyhle ošklivý tabulky, protože je mám ale přesto raději než jiné způsoby převodů, tak jsem je jen rozdělil na několik výškových pásem, ohraničil na reálné výkony strojů ze hry a barevně doplnil. V druhý řadě to možná i přitáhne nějakého nového hráče k tomuto způsobu boje. Ještě asi udělám update, jen něco málo přidám.
Ještě musím přidat tabulku pro A-20, zatím ke stažení extra, mrkněte se na ty čísla, jestli je to ok. Pár dní ji testuju a celkem se trefuju dobře.
Špatně pro nás pochopitelná imperiální soustava byla trochu oříšek, rozdělil jsem jednotlivé výšky aby to odpovídalo jako u všech předcházejících tabulek, tedy cca po 500m. Není to samozřejmě přesně 500m protože jsem chtěl aby výškoměr ukazoval vždy celou, nebo půl a nemusely se tak hlídat dílky mezi tím. Pak už zbýval přepočet, ten jsem udělal podle převodníku na netu a započítal teplotu kterou hra generuje v tomto výškovém a rychlostním rozsahu.
Smyslem je snadno přesednout i do US bombardéru, rychlost opět odezírat jen z budíku, nic se nemění.
A-20C je na mapách velmi rozšířený. HSFX 6 dále rozšiřuje sbírku o jeho méně výkonou verzi DB-7/Mk.II.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.