Zakladam vlakno na kolekciu (nameranych) udajov o maximalnych povolenych hodnotach pre teploty valcov/chlad. kvapaliny/oleja, aby motor nebol prehriaty.
Tu zverejnene hodnoty su cas-od-casu prepisovane aj do Google Doc tabulky (komu ten format prijde prehladnejsi, moze vyuzit/vytlacit si/...).
-----------------------------------------------------------------------------
Farky napsal:
Dám sem teploty při kterých se objevuje hláška overheat u některých letadel . Převážně to jsou „vodníci“, všechno Západ.
A-20C – válce 230°C, olej 75°C
A-20G – válce 220°C, olej 97°C
B-25J – válce 230°C, olej 75°C
Hurricane (všechny) – coolant 115°C, olej cca 87°C. Udržujte olej na 85°C max a budete v suchu.
Mosquita (obě) – coolant 115°C, olej 85°C
P-38J – coolant 135°C, olej 85°C
P-38L (i Late) – coolant 140°C, olej 85°C
P-40 (všechny včetně Tomahawků, mimo field modu a H81A-2 ) – coolant 125°C, olej 87°C. Budík pro teplotu coolantu má od 120 do 150 podivně rozdělenou stupnici, tím 125°C myslím červenou rysku. Pokud se vám rozsvítila v jakékoliv P-40 červená kontrolka overheatu, ta co má např. v P-40E popisku „Coolant Warn“, máte moc vysokou teplotu oleje. Při přehřátí chladící kapaliny se nerozsvěcuje.
P-47 (všechny) – válce – nemám nejmenší ponětí. Olej 100°C. Budík který by měl ukazovat teplotu válců ukazuje teplotu oleje a má v sobě nápis „OIL TEMP“, budík co by měl ukazovat teplotu oleje je nefunkční.
P-51 (všechny Mustangy) – coolant 130°C, olej 85°C. Ukazatel coolantu je stejně podivnej jako u P-40, takže tím 130°C myslím první bílou rysku za ryskou se značkou 120.
Spitfire Mk.V (všechny) – coolant 115°C, olej cca 87°C (kromě Mk.VB early, tam je to 85°C). Tak jako u Hurricanů, držte olej na 85°C a bude to OK (u Mk.Vb early trochu níž).
Spitfire Mk.VIII a IX (všechny) – coolant 115°C, olej 80°C.
Tempest – coolant 130°C, olej cca 88°C. 85°C u oleje je ještě pořád OK.
Seafiry (oba) – coolant 115°C, olej hodně přes 100°C. Olej je při objevení hlášky overheatu mimo stupnici.
Hawk 81A-2 – coolant 125°C (červená ryska), olej je při objevení hlášky overheatu mimo stupnici. Tohle letadlo jsem online nepotkal už několik let, ale kdyby jste s ním náhodou chtěli (nebo museli) lítat – držte tlak oleje pod 180 lbs a budete s olejem v pohodě.
Všechny data jsou bez záruky, autor tohoto textu nezodpovídá za případné škody na majetku!
Farky napsal: Buffalo Mk.I, F2A-2 – válce 250°C, olej mimo stupnici (přes 100°C). Na zemi se objeví overheat oleje při víc jak 100°C a 50 lbs tlaku oleje, ve vzduchu jsem to nezkoušel.
B-239 – válce lehce přes 250°C, olej mimo stupnici (přes 100°C). Na zemi se objeví overheat oleje při víc jak 100°C a 65 lbs tlaku oleje, ve vzduchu jsem nezkoušel.
CW-21B – válce 260°C, olej 43°C.
Wildcaty (F4F i FM-2) – na teplotu válců není budík, olej 90°C.
Corsairy (všechny, i F4U) – válce lehounce přes 230°C, olej 95°C.
F6F (oba) – válce 230 – 240°C, budík je úžasně přesnej, proto ten rozsah. Olej 95°C.
SBD–3 – válce 240°C, olej 88°C.
SBD-5 – válce 250°C, olej 88°C.
Beaufighter – olej 95°C, na válce není budík. Ono tam něco cosi ukazuje, ale proč je to stejný přístroj co ukazuje teplotu chladící kapaliny třeba ve Spitu mi nějak uniká.
Airacobry a Kingcobra – nezjištěno. Při testu na zemi motor oddělám dřív než vůbec něco naměřím. Každopádně když mi poprvé chytil pod zadkem motor mající všechno v normě, trošku jsem byl překvapený. Overheat hlášku to pravda ukazovalo. Budu to muset pořádně vyzkoušet ve vzduchu, předpokládám že ty teploty budou velmi podobné těm v P-40.
Farky napsal:
I-15bis – válce lehce přes 70°C ( je tam budík typický pro „vodníky“, proto ta nízká teplota), olej nezjištěno. Nemá to regulaci otáček, takže se stačí řídit teplotou válců, overheat oleje je prakticky nemožný.
I-153 (obě) – válce 250°C, olej mimo stupnici (přes 125°C).
I-16 type 5 a type 6 – válce 320°C, olej nezjištěno. Tak jako I-15 to nemá regulaci otáček.
I-16 type 18 a type 24 – válce cca 270°C, olej 90°C (IN, levý ukazatel teploty oleje).
I-185 M-71 – válce 260°C, olej 125°C.
I-185 M-82A – válce cca 230°C, olej 77°C.
Il-2 (všechny) – coolant 120°C, olej 125°C.
Il-4 - válce mírně pod 240°C, olej 125°C.
Il-10 – coolant kousek nad 110°C, olej 125°C.
LaGG-3 (všechny) – olej 107°C (na ukazateli teploty oleje + tlaku oleje a tlaku paliva, NE na samostatném jen pro olej), na coolant není ukazatel. Overheat by měla zřejmě „hlásit“ kontrolka, ale nefunguje to.
La-5 a La-7 – válce 230° - 240°C (lehce pod 240°C), olej 125°C.
MiG-3 (všechny) – coolant 120°C (těsně před overheatem se rozsvítí kontrolka), olej 100°C (na samostatném „teploměru“ jen pro olej, ukazatel teplota + tlaky je mimo stupnici).
Pe-2 a Pe-3 (všechny) – coolant kousek pod 120°C, olej kousek pod 80°C.
Pe-8 a TB-7 – coolant lehce přes 120°C, olej cca 130°C.
TB-3 – nejsou budíky na teplotu.
Jak -1 a Jak-7 (všechny) – coolant 63°C, olej 107°C.
Jak-3 a Jak-9 – olej 107°C, na coolant není funkční budík. Jaky-3, Jak-9U a Jak-9UT mají jen texturu místo budíku, zbytek sice ukazatel teploty vody má, jenže nefunguje.
Airacobry a Kingcobra podruhé – olej 87°C, coolant stále nezjištěn. Vůbec se jim nelíbí současně vysoký plnící tlak (hodně plynu) a málo otáček, způsobuje to overheat (a někdy skoro okamžité zničení motoru).
Farky napsal:
A6M2 (všechny) – válce 245°C, olej 73°C.
A6M3, A6M5 a A6M7 (všechny subverze) – válce 230°C, olej 74°C.
D3A1 – válce 245°C, olej mimo stupnici (hodně přes 110°C).
J2M3 a J2M5 – válce 250°C, olej 94°C.
Ki-27 (obě) – válce 240°C, olej nezjištěno. Nemá to regulaci otáček, stačí hlídat teplotu hlav válců.
Ki-43-I (všechny) – válce (i teplota výfukových plynů) mimo stupnici, olej 119°C.
Ki-43-II (obě) – válce (i teplota výfukových plynů) mimo stupnici, olej 120°C. U oleje se overheat objeví, když ručička ukazuje na dvojku v číslici 120.
Ki-61 (všechny) – coolant 115°C, olej 117°C. Údaje čtené z levé stupnice, jak u kapaliny, tak u oleje.
Ki-84 (všechny) – válce lehounce přes 220°C, olej 125°C.
Ki-100 – válce 220°C, olej 125°C.
N1K2 – válce lehce pod 220°C, olej lehce pod 55°C. POZOR, ručička v budíku pro olej se točí obráceně, takže čím vyšší teplotu oleje to ukazuje, tím lépe!
----------------------------------------------------------
Ked bude ktokolvek mat dalsie namerane stroje, prosim podelte sa!
Prosim, nechavajte toto vlakno bez zbytocnych off-topic debat (to diskutujte v separe vlakne). Ja sa cas-od-casu budem snazit vsetky relevantne prispevky pridavat do tohoto prveho prispevku.
Upravil/a falkon dne 17-02-2012 11:11
I-15bis – válce lehce přes 70°C ( je tam budík typický pro „vodníky“, proto ta nízká teplota), olej nezjištěno. Nemá to regulaci otáček, takže se stačí řídit teplotou válců, overheat oleje je prakticky nemožný.
I-153 (obě) – válce 250°C, olej mimo stupnici (přes 125°C).
I-16 type 5 a type 6 – válce 320°C, olej nezjištěno. Tak jako I-15 to nemá regulaci otáček.
I-16 type 18 a type 24 – válce cca 270°C, olej 90°C (IN, levý ukazatel teploty oleje).
I-185 M-71 – válce 260°C, olej 125°C.
I-185 M-82A – válce cca 230°C, olej 77°C.
Il-2 (všechny) – coolant 120°C, olej 125°C.
Il-4 - válce mírně pod 240°C, olej 125°C.
Il-10 – coolant kousek nad 110°C, olej 125°C.
LaGG-3 (všechny) – olej 107°C (na ukazateli teploty oleje + tlaku oleje a tlaku paliva, NE na samostatném jen pro olej), na coolant není ukazatel. Overheat by měla zřejmě „hlásit“ kontrolka, ale nefunguje to.
La-5 a La-7 – válce 230° - 240°C (lehce pod 240°C), olej 125°C.
MiG-3 (všechny) – coolant 120°C (těsně před overheatem se rozsvítí kontrolka), olej 100°C (na samostatném „teploměru“ jen pro olej, ukazatel teplota + tlaky je mimo stupnici).
Pe-2 a Pe-3 (všechny) – coolant kousek pod 120°C, olej kousek pod 80°C.
Pe-8 a TB-7 – coolant lehce přes 120°C, olej cca 130°C.
TB-3 – nejsou budíky na teplotu.
Jak -1 a Jak-7 (všechny) – coolant 63°C, olej 107°C.
Jak-3 a Jak-9 – olej 107°C, na coolant není funkční budík. Jaky-3, Jak-9U a Jak-9UT mají jen texturu místo budíku, zbytek sice ukazatel teploty vody má, jenže nefunguje.
Airacobry a Kingcobra podruhé – olej 87°C, coolant stále nezjištěn. Vůbec se jim nelíbí současně vysoký plnící tlak (hodně plynu) a málo otáček, způsobuje to overheat (a někdy skoro okamžité zničení motoru).
Přemýšlím, jestli přístup neomezit na nějaký "uměle" vytvořený účet nebo to nechat takhle (plný přístup jen díky linku, tento prosím /zatím/ nedávat nikam jinam)
Jsi Farky (a zbytek) schopen údaje dopisovat přímo do té tabulky ?
Nebo to tam mám neustále překlofávat já ? :))
Nebo tahle tabulka nemá význam a je hodná propadliště dějin ? ;)
ed: jé, to je teda erekcí....
pokud sem ještě někdo přispěje, záleží na něm, jestli to hodí i do toho dokumentu
případně to tam překlofu já (když to vyloží v nějakém trošku snadněji upravitelném formátu, který pak půjde nakopčit do tabulky)
v práci jsem udělal seznam neAI letadel do 4.11, takže ještě přidím druhý list
teda třetí
Upravil/a Hoper dne 14-02-2012 17:56
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ja by som prosil, aby pripadny "tester" zverejnoval udaje primarne sem na SVK -- predsa len, ked niekto bude hladat informacie o danom type, tak pomocou "Hledani" (tu na fore) ma vatsiu sancu dohladat toto vlakno nez ten link na Google tabulku.
Nicmenej tabulka moze tiez niekomu prijst uzitocne, napr. ak by si vsetky udaje chcel niekto vytlacit. Hopere, diky ti za nu!
Ta tabulka je dobrý nápad Hopere, myslím že si zasloužíš malou odměnu -
A6M2 (všechny) – válce 245°C, olej 73°C.
A6M3, A6M5 a A6M7 (všechny subverze) – válce 230°C, olej 74°C.
D3A1 – válce 245°C, olej mimo stupnici (hodně přes 110°C).
J2M3 a J2M5 – válce 250°C, olej 94°C.
Ki-27 (obě) – válce 240°C, olej nezjištěno. Nemá to regulaci otáček, stačí hlídat teplotu hlav válců.
Ki-43-I (všechny) – válce (i teplota výfukových plynů) mimo stupnici, olej 119°C.
Ki-43-II (obě) – válce (i teplota výfukových plynů) mimo stupnici, olej 120°C. U oleje se overheat objeví, když ručička ukazuje na dvojku v číslici 120.
Ki-61 (všechny) – coolant 115°C, olej 117°C. Údaje čtené z levé stupnice, jak u kapaliny, tak u oleje.
Ki-84 (všechny) – válce lehounce přes 220°C, olej 125°C.
Ki-100 – válce 220°C, olej 125°C.
N1K2 – válce lehce pod 220°C, olej lehce pod 55°C. POZOR, ručička v budíku pro olej se točí obráceně, takže čím vyšší teplotu oleje to ukazuje, tím lépe!
Budu rád když to do té tabulky hodíš ty, nerad bych ti ji pokazil.
Zajímavé by bylo ještě srovnání ne stupňové, ale časové. Něco jako Tempest se začne při plném plynu začne přehřívat po 3:42, Spitfire po 4:12. Mohlo by být zajímavé srovnat jak které letadlo trpí na přehřívání v praxi.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Ohladom testovania - robim teraz na tom, aby v 4.11.1 ukazovali budiky spravne (alebo aspon spravnejsie) hodnoty, v FM sa tiez ladia rozne parametre suvisiace s prehrievanim, takze moc vela casu tym nestracajte. Patch patchu bude onedlho vonku.
@Tempík - a bude to vždy v "3:42" ? Není to teď právě o tom, že záleží na spoustě faktorů, které tenhle čas udělají pokaždé jinak ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Farky napsal:
To je fajn, takže to dělám vlastně úplně zbytečně.
Doufám, že s tou opravou dostaneme i limity teplot u jednotlivých letadel.
Nerobis to zbytocne, ja som si na zaklade tvojej roboty vsimol ze budiky su dobre mimo a zacal som na tom makat. Povodne som do Hoperovej tabulky nasukal data, ale potom som to dal prec, lebo tam pre uplnost boli dane aj interne veci DT, link ti poslem v PMke. Aj kto by chcel pomoct a potestovat.
Hopere, ne zničení motoru (které je proměnlivé), ale jen přehřátí. Samozřejmě by se muselo ujednotit jak testovat, aby se testovalo vše stejně. Ale to si možná udělám ze zvědavosti sám u pár kusů :-)
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Farky napsal:
To je fajn, takže to dělám vlastně úplně zbytečně. :@
Doufám, že s tou opravou dostaneme i limity teplot u jednotlivých letadel.
Nerobis to zbytocne, ja som si na zaklade tvojej roboty vsimol ze budiky su dobre mimo a zacal som na tom makat. Povodne som do Hoperovej tabulky nasukal data, ale potom som to dal prec, lebo tam pre uplnost boli dane aj interne veci DT, link ti poslem v PMke. ;) Aj kto by chcel pomoct a potestovat.
sem si řikal, kterej bambula tam co kutí.... ;)
jinak DT musí mít svoji tabulku (a Booobikaaa to potvrdil), dle které pak ty motory ve hře fungují - nechápu teda, proč ji (i třeba upravenou) nepostnou k manuálu, aby bylo vidět co, kdy, kde a jak...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:jinak DT musí mít svoji tabulku (a Booobikaaa to potvrdil), dle které pak ty motory ve hře fungují - nechápu teda, proč ji (i třeba upravenou) nepostnou k manuálu, aby bylo vidět co, kdy, kde a jak...
To nie je ziadna DT tabulka ale skratka data z hry, natvrdo nastavene teplotne limity, tie tam boli cely cas, ale az v 4.11 maju realnejsi vyznam. Posnazim sa, aby v 4.11.1 boli teploty zobrazovane lepsejsie a ak sa podari nejaky zbezny navodik....
zeptám se hloupě a laicky (ze široka):
Když jedu v autě a vidím, že mi ručička teploty oleje ukazuje na 90°C vím, že je vše OK - v normálu
Jakmile se mi ručička pohne přes 90°C (i byť jen kousek) vidím, že se něco děje. Sice ne zatím kritického, ale děje.
Když pokračuje přes 100°C vidím, že budu muset začít něco dělat, když přes 120°C, že budu muset zastavit a vypnout motor (jinak se vypne sám nebo ho uvařím).
Jaké jsou tedy ty "OK" teploty u motorů šturmáckých letadel ? Jestli jsem dobře pochopil, tak ty teploty, co postuje Farky, jsou hraniční - jakmile jde teplota přes, motor pípne "overheat" (jest tak ? )
Jsou "standardně" okolo těch 80°-90°C ? U všech ? Rád bych to znal pokud možno přesně :) (pokud už se nějaká ta tabulka dělá...)
A pokud ty Farkyho údaje (jím naměřené) jsou maximální přípustné hodnoty, asi by se údaje typu "cca", "lehce pod" apod daly "zaokrouhlit" na samotnou cifru :)
(Farky, nic proti tvému měření, vážně ne :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
zeptám se hloupě a laicky (ze široka):
Když jedu v autě a vidím, že mi ručička teploty oleje ukazuje na 90°C vím, že je vše OK - v normálu
Jakmile se mi ručička pohne přes 90°C (i byť jen kousek) vidím, že se něco děje. Sice ne zatím kritického, ale děje.
Když pokračuje přes 100°C vidím, že budu muset začít něco dělat, když přes 120°C, že budu muset zastavit a vypnout motor (jinak se vypne sám nebo ho uvařím).
Jaké jsou tedy ty "OK" teploty u motorů šturmáckých letadel ? Jestli jsem dobře pochopil, tak ty teploty, co postuje Farky, jsou hraniční - jakmile jde teplota přes, motor pípne "overheat" (jest tak ? )
Jsou "standardně" okolo těch 80°-90°C ? U všech ? Rád bych to znal pokud možno přesně (pokud už se nějaká ta tabulka dělá...)
A pokud ty Farkyho údaje (jím naměřené) jsou maximální přípustné hodnoty, asi by se údaje typu "cca", "lehce pod" apod daly "zaokrouhlit" na samotnou cifru
(Farky, nic proti tvému měření, vážně ne
V reale boli konkretne limity rozne podla motora, jeho dizajnu, pouziteho glykolu, mazadiel, kde presne sa merala teplota atd atd atd. Tiez boli limity stanovene ako dlhodobo OK a potom take, ktore si mohol vynimocne presiahnut na velmi obmedzenu dobu.
Ale +- sa pohybujes v priblizne v rozmedzi:
220-260C pre CHT (normal tak 230C)
Olej cca 95-110C (80-90 normal)
Voda 120-125C (normal 90-100C)
Daktore era mali aj dalsie veci ako teplota karburatoru alebo vyfukovych spalin (Japonci) alebo P-47 teplotu vzduchu do turba atd. V sturmovi to je patricne zjednodusene ale prekvapivo presne.
Hoper napsal:
Jaké jsou tedy ty "OK" teploty u motorů šturmáckých letadel ? Jestli jsem dobře pochopil, tak ty teploty, co postuje Farky, jsou hraniční - jakmile jde teplota přes, motor pípne "overheat" (jest tak ? )
Jsou "standardně" okolo těch 80°-90°C ? U všech ? Rád bych to znal pokud možno přesně (pokud už se nějaká ta tabulka dělá...)
A pokud ty Farkyho údaje (jím naměřené) jsou maximální přípustné hodnoty, asi by se údaje typu "cca", "lehce pod" apod daly "zaokrouhlit" na samotnou cifru
(Farky, nic proti tvému měření, vážně ne
Ty teploty jsou hraniční v tom smyslu, že se ti při nich už objeví hláška overheatu. Nejsou to teploty typu "87°C je ještě OK", ale "při 87°C už začínáte přehřívat" (když je tam 87°C). Když vím, že se to přehřívá při 87°C, tak to budu udržovat na nějakých 75-80°C maximálně, to dá rozum.
Takové ty poznámky lehce pod a cca tam jsou proto, že budíky v ilovi jsou někdy (hodně často) úplně na ... Nejdou určit přesné hodnoty, mají stupidně rozdělenou stupnici atd. Každá ta cifra se dá samozřejmě zaokrouhlit směrem dolů s tím, že to bude maximum co si můžeme dovolit.
Momentální problém je, že i když jsou limity pro overheat ve FM správně, budíky ukazujou úplně něco jinýho. A nás zajímají budíky, to je to co vidíme.To je taky jediný důvod, proč jsem to dělal. Pokud se teploměry sesouhlasí s údaji z FM, pak má smysl dostat tabulku teplot vytaženou přímo ze hry. Věřím že dojde brzy k nápravě a že už to nebude takovej bordel.
Plus dodam, ze zavisi ci dany model zobrazuje na budiku teplotu oleja, ktory ide z chladica do motora, alebo teplotu uz zohriateho oleja z motora.
Budiky v Ilovi su robene casto na rozliseni ako bulharska postova znamka a kokopity vobec vznikali v case, ked bolo uplne jedno co sa kde zobrazuje a co ukazuje co. Potom mas Hellcat s budikom na coolant a podobne vymozenosti - ale velmi zalezi kto konkretne dany kokpit robil, niektore su prepracovane dopodrobna, ine su odflaknute az hroza.
Ako pise Farky, obcas sa tazko odcita presna hodnota, ale ako sa tym brodim a prislusne pristroje rekalibrujem, mozem povedat ze sa to bude dat a bude mozne rozlistit, ci varim vodu alebo olej a celkovo bude mozne zostavat v limitoch a viac sa na budiky spolahnut. Na niektorych masinach to ide uz teraz, ale nie je to konzistentne a zostalo mnoho bugov z cias pred DT.
Ako priklad uvediem Cobry - Farky sa cudoval ze mu vybuchuju pod zadnicou. Nuz po investigatovnom pristupe som si vsimol, ze budik co ma ukazovat coolant ukazuje v skutocnosti olej a stupnica je zle nakalibrovana, takze pri asi 180C vody clovek na budiku videl 85C
Samozrejme toto je do 4.11.1 opravene spolu s dalsimi vecami: Wildcat ma teraz CHT budik, P-47 opravena, I-15bis ma spravnu texturu atd atd atd. Ostavaju mi este Nemecke a Japonske masiny a par obskurnych raketovych ruskych, inak vsetko pekne sedi.
Olej maju Rusi 0-125, pretoze budik zobrazoval teplotu oleja z motora, amici maju stupnicu 0-100, lebo budik zobrazoval teplotu oleja do motora. Niektori Rusi mali budik aj na Vchod aj na Vychod Masla, napr. Il-2. Taliani tiez, napr Re.2000 ma budik na olej s dvoma rucickami, jedna olej in, druha out. Bf 109F a G mali v reali prepinatko na jednom budiku - zobrazoval olej in aj vodu. Emil mal rovnake prepinatko na olej in / out, tieto nemecke multifunkcne veci neviem ci sa budu dat urobit historicky...
Robo napsal:Bf 109F a G mali v reali prepinatko na jednom budiku - zobrazoval olej in aj vodu. Emil mal rovnake prepinatko na olej in / out, tieto nemecke multifunkcne veci neviem ci sa budu dat urobit historicky...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.