May 15 2021 19:25:01
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,690
· Nejnovější pilot: Barney
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Microsoft FSX
Jara4
Robo napsal:
Stiahni si scenerie od OrbX
Stiahni si L-39 od Lotus Simulations
Stiahni si cokolvek od A2A s Accusimom. (WOP3)
MiG-21 neviem ktory je dobry, ani ci existuje pekna sceneria CR.


Tak pod toto se podepíšu. Plus bych ještě přidal REX (Real Enviroment Extreme) - pro reálná oblaka, mlhu, apod.
 
313_Nevo
 
 
Accu-Feel v.2 Air, Land, and Sea RELEASED!
 
 
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
313_Nevo
A je to tu, bude 'Knife-Fight' Šklebící se

DCS vs FSX VRS TacPack

Review VRS TacPack

Takze komu sa nechce cakat na F-18ku do DCS tak ma moznost si zalietat a zastrielat uz teraz:

www.simhq.com/_air15/images/air_546a_001.jpg
www.simhq.com/_air15/images/air_546a_006.jpg

A v priprave su dalsie paradne stroje..
...On a routine test flight, a MiG-28 was spotted somewhere over the Pacific. Watch the confrontation here with TacPack (guns) and a pilot voice over:

YouTube Video


 
Joe Hallenbeck
"Anytime Baby...!!!!"Cool Krása! Ale řekl bych, že Kocour byl tak trochu horší na roll rate, než co vidím na tom videu. Nebyl to klasický dogfighter.

No ale ta F-18E je pěkná. Ale lepší by byla verze C. Úsměv
313_FlyBoy
RY-C
 
magot
FSX 2013
YouTube Video


 
1stCL_Fucida
Ne že bych chtěl nějak to video kritizovat, ale to se vážně dopraváky startují během tlačení na taxinu? Úsměv A to nepovedené nalétnutí do 4 zatáčky, resp. její přetočení taky nebylo zrovna moc OK...a na závěr ten šílený odskok, nebo minimálně vyplavání, nebo obojí.

No, s takovýmhle "pilotem" bych fakt nikam letět nechtěl Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
saldy
Poslední dobou jsem koukal, že přibejvá to zahnutí konců špiček křídel směrem nahoru, k čemu to je dobrý?
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
Taky jsem si říkal proč to startuje tak brzo Úsměv
 
WT_Horrido
1stCL_Fucida napsal:

Ne že bych chtěl nějak to video kritizovat, ale to se vážně dopraváky startují během tlačení na taxinu? Úsměv A to nepovedené nalétnutí do 4 zatáčky, resp. její přetočení taky nebylo zrovna moc OK...a na závěr ten šílený odskok, nebo minimálně vyplavání, nebo obojí.

No, s takovýmhle "pilotem" bych fakt nikam letět nechtěl Úsměv.


Má ale počítač za 190 ojro Úsměv
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
jirik
saldy napsal:

Poslední dobou jsem koukal, že přibejvá to zahnutí konců špiček křídel směrem nahoru, k čemu to je dobrý?


Jde o tzv. winglety. Mělo by to zlepšovat aerodynamické vlastnosti konce křídla, ve smyslu zmenšení odporu, nebo tak nějak. Úsměv
 
Vilik
Těch addonů tam má ale požehnaně.
Traffic si ale raděj vypnul. To už by mu to ani ten comp za 40k neutáhnul.Šklebící se
 
1stCL_Fucida
jirik napsal:

saldy napsal:

Poslední dobou jsem koukal, že přibejvá to zahnutí konců špiček křídel směrem nahoru, k čemu to je dobrý?


Jde o tzv. winglety. Mělo by to zlepšovat aerodynamické vlastnosti konce křídla, ve smyslu zmenšení odporu, nebo tak nějak. Úsměv


Jop, konkrétně snížení indukovaného odporu. Ten vzniká přeléváním vzduchu z tlakové (spodní) strany kříídla na sací (vrchní...) stranu křídla. Ideální stav by byl takový, že by se tomuto přelévání podařilo zcela zabránit Úsměv. Winglety jej alespoň z velké části omezují. Ale má to samozřejmě svá pro a proti - křídlo s wingletem bude vždy náročnější (dražší..) na sestrojení. Určitě musí být jinak dimenzované, do určité (malé) míry snižuje ovladatelnost. Ale výsledný nižší odpor (~ nižší spotřeba paliva) to více než vynahrazuje.

Stejnou věc řeší i různá vřetena, nebo prostě jen drobet zahnuté konce křídla..
L13 (vřeteno)
[img]http://www.akdk.cz/obrazky/letadla/l13.jpg[/img] is not a valid Image.
L23 (konec křídla zahnutý dolů, mimochodem, u L23 lze místo těchto koncovek namontovat delší konce křídla, zvýší se tím rozpětí, plocha křídla, sníží se indukovaný odpor a co je pro gliegera důležité, naroste klouzavost)
[img]http://www.falconaircraft.cz/sites/default/files/imagecache/big/img_2159.jpg[/img] is not a valid Image.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
cyberolas
No Fučido, takhle vypadá vyčerpávající odpověď. Díky!
 
magot
vrtulové/proudové letadlo s winglety má taky schopnost se o něco dříve odlepit od země při startu páč má větší vztlak ...
ale zřejmě se jedná jen o podzvukovou záležitost, nezaregistroval jsem že by to mělo nějaké nadzvukové letadlo
 
1stCL_Fucida
Nadzvuková letadla potřebují jiné věci, než šetřit petrolej v podzvukové oblasti Úsměv
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 22-05-2013 00:51
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
alfik
Při nadzvuku to nedunguje... možná proto Úsměv
Je to (jak napsal již Fuči) fíčura, která nahrazuje delší, a tím i aerodyn. čistější, křídlo.
Indukovaný odpor by totiž teoreticky klesl na nulu při nekonečné štíhlosti, tzn. při nekonečném rozpětí.
A právě indukovaný odpor nemusí nadzvukáče vůbec zajímat - ne že by zmizel, ale stává se naprosto nedůležitým v porovnání s jinými problémy Šklebící se
Proto mívají nadzvukáče křídla naopak krátká, velmi neštíhlá. A často lomená do dvou delt, takže naopak to, co vinglety redukují, využívají Mrknutí
 
Koty
alfik napsal:

Při nadzvuku to nedunguje... možná proto Úsměv
Je to (jak napsal již Fuči) fíčura, která nahrazuje delší, a tím i aerodyn. čistější, křídlo.
Indukovaný odpor by totiž teoreticky klesl na nulu při nekonečné štíhlosti, tzn. při nekonečném rozpětí.
A právě indukovaný odpor nemusí nadzvukáče vůbec zajímat - ne že by zmizel, ale stává se naprosto nedůležitým v porovnání s jinými problémy Šklebící se
Proto mívají nadzvukáče křídla naopak krátká, velmi neštíhlá. A často lomená do dvou delt, takže naopak to, co vinglety redukují, využívají Mrknutí


Nadzvukáče hlavně potřebují co nejnižší vztlak na profilu křídla - při nadzvukovém letu by byl vztlak tak vysoký, že by se křídla za letu složila ikdyž vůbec skládací nejsou Pff Proto jsou křídla nadrvukáčů tenká a přibližně soiměrný profil (například MiG.21) - tam je vztlak tvořen víceméně jen úhlem náběhu a vztlakovými klapkami. Nako moc tomu nerozumím, nejsem odborník, ale todle mi přijde logické.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
1stCL_Fucida
Úhel náběhu je hlavní složkou i u podzvuku, nejen u nadzvuku. Až dále jsou různé geometrie křídla, profily...
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Koty
1stCL_Fucida napsal:

Úhel náběhu je hlavní složkou i u podzvuku, nejen u nadzvuku. Až dále jsou různé geometrie křídla, profily...


Ten úhel náběhu jsem tak taky myslel - že při nadzvuku je letadlo drženo přibližně vodorovně, avšak pokud je profil souměrný, tak se na podzvuku drží jen velmi obtížně. Proto je u většiny nadzvukáčů minimálka okolo 0.2-0.3 machu.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
1stCL_Fucida
Ne Koty Úsměv. Jak jsem naznačoval - profil má vliv, ale důležitější vliv mají jiné prvky. Především plocha a tvar křídla v poměu k hmotnosti. Dej nadzvukovému éru s nadzvukovým profilem velké křídlo a jeho pádovka bude nízká + nějaká ta vztlaková mechanizace a jsme zase jinde Úsměv.

Úhel náběhu zcela zásadně ovlivňuje rozdíl v tlaku na vrchní a spodní straně křídla. Tedy vztlak. Oproti tomu profil je jen takový přicmrndávač. To, že mají nadzvuková letadla vysoké pádovky je prostě důsledek malého křídla vůči relativně velké hmotnosti. Věcí profilu je to až sekundárně.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

08-05-2021 09:40
IL2 Stalingrad

08-05-2021 09:39
Mám problém v nastavení bombardování a střelba raket, ze začátku byli značky na odpal raket a bombardování, přestali se objevovat i po potvrzení v nastavení. Dík Bruno

14-04-2021 19:19
sedm nebo osm těch mrch bylo, kroužili jak supy a nikoho si nevšímali ...

14-04-2021 19:14
Jo je to fajn, takové rušno. A ty štuky .. snad na ně taky někdy narazím.

14-04-2021 18:42
Náhodou je to drsné Úsměv úžasný moment byla obří formace štuk včera v noci

14-04-2021 13:06
To je opakovaně, já to viděl, asi se sníží počet befek na Pitomniku.

13-04-2021 21:49
Aktuální mapa (Bridge) je spíš iako masakr modrou pilou :-)

03-04-2021 11:12
IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover Blitz Edition a mám i Tobruk a nefunguje mi kamera na sledovačku bomb ví někdo poradit?

09-03-2021 10:02
Pro holky určitě Medvídek Pů. Chybí tam ještě sova. Recesisti by uvídali i sysla :-)

09-03-2021 09:43
Strom Medvídka Pú???

26,012,421 návštěv