November 23 2024 11:53:24
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Nezájem o USAAF
1stCL_Fucida
Tak jsem se dnes opět zamyslel nad všeobecným nezájmem o mašiny USA. Přitom jde o stroje snad nejúspěšnějšího letectva WWII, pokud nebudeme počítat Finy, ale to jsou maséři a cheatovali pomocí té jejich sauny.

Ve vzduchu vidím kvantum pilotů ve Spitfirech, ale jen málokterý osedlá Mustang. Jistě - Mustang je výškové letadlo, zatímco Spitfire to umí i u země..ehm..co to kecám, vždyť mají prakticky stejný motor! Ta výšková stíhačka je u země o nějakých 40 - 50km/h rychlejší než Spitfire a unikne většině německých - a všem japonským stíhačkám. Mustang je snadno ovladatelný stroj příjemný na pilotáž, ve verzi D s parádním výhledem. Navíc je konstrukce celkově velmi odolná. Spitfire má výbornou výzbroj..trochu málo munice, ale jinak dobrá. A umí dost dobře točit na malém poloměru. No a to je asi tak všechno. Jo..taky o trochu líp stoupá.

Je mi divné, že dosud nevznikla nějaká letka/skupina soustředící se právě na americké stroje. Od začátku války jsou k dispozici konstrukce této letecké velmoci. P39 a P40 - druhý jmenovaný se hojně používal snad na všech frontách (tak mě napadlo, že v tomto směru je to dost výjímka). Pak do Evropy dorazí P47 a P38 (uznávám, tohle je už opravdu trochu specifické letadlo, které rozhodně nevypadá pro každého). No a nakonec jako zlatý hřeb dorazí plnokrevník - P51. Takže kde je problém?

- V Luftwaffe se začíná na Bf 109. Nic jiného prostě "zatím" neexistuje. Za pár měsíců dorazí Fw 190, který urve určitou část pilotstva Luftwaffe, ale zdaleka ne ani polovinu.
- RAF začíná na Hurricanu. Co jiného jim taky zbývá. Pak se přejde na Spitfire, protože Hurricane pozbude smyslu. Teď je otázka, jak moc se chytne Tempest, imho to bude podobné, jako když Luftwaffe dostane Fw 190 (tedy až se situace ustálí a nadšení opadne).
- u VVS to vypadá, jakoby se hned odzačátku piloti rozdělili na ty točivější a na ty méně točivé. Točiví jedou přes větev I-16 -> Jak a méně točiví berou LaGGy a Lavočky.
- USAAF? Nic. Skutečně jen pár pilotů holduje americké filosofii.

Pro mě je to celé těžko pochopitelné. Stále se vybízí srovnání se Spitfirem. Proč tolik pilotů tak upřednostňuje tuto britskou stíhačku, když já osobně mám mnohem větší respekt z Mustangu? Thunderbolt je naprosto skvělé letadlo. Jeden zkušený pilot mi řekl, že se správným parťákem se v Thunderboltu nebojí ničeho. Thunderbolt snese neuvěřitelná poškození - přistává ale stejně těžký, jako když vzlétá. Sice je v něm navíc půltuny olova, ale zato mu chybí půl křídla. Thunderbolt může operovat ve výškách kolem 6ti km a jen se spuštět na bodíky pod sebou. A vyzobávat jednoho po druhém. Jsou o 4km níže? No a? Tohle letadlo ten dive snese a navíc je v něm poslušné a celkově lehce ovladatelné. Problém? Plynovou páku vpřed a vysokou rychlostí nahoru, do absolutního bezpečí. A když už je nepřítel opravdu blízko? Otočit na záda a k zemi. Tenhle drobeček není ani u země nikterak pomalý a dokáže uniknout téměř všemu. Ale to je jedno, protože ani ve střemhlavém letu se ho neudrží nikdo a nic.

Spojenci si ani neuvědomují, jak neuvěřitelně usnadňují svým všeobecným ignorováním amerických mašin situaci pilotů Luftwaffe.

Tak co, bratři spojenci? Je to opravdu jen v tom, že Spitfire lépe točí?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
313_OTU_Blc
Jediná chyba amíku byla podle mně v tom, že nervali do křídel kanóny, ale jen ty své 12.7 ... a s tím umí jen velmi málo lidí...
 
VGR_Plavec
313_OTU_Blc napsal:
Jediná chyba amíku byla podle mně v tom, že nervali do křídel kanóny, ale jen ty své 12.7 ... a s tím umí jen velmi málo lidí...


Přesně tak. Já osobně mám problém udržet v zaměřovači cíl i pár sekund, takže 20mm je pro mne nezbytné minimum. A to jsem se ještě nesetkal s Fučim.
Bohatě mi stačila škola z poletu s CSL.:sm19:
 
1stCL_pbarry
Jediny co s nima muzes delat je dive. litat rovne a rychle , trochu nudarna... zkratka jako FW Cool :sm29:



Ve dvojici je to samozrejme jiná Mrknutí
 
barryk.webz.cz
313_OTU_oblak
Dovolím si ti to osvětlit, Fuči. máš pravdu, jako vždy. I dva kluci pod tím. No 12,7 je dobrý kalibr, a v případě thunderboltu 8x je děsivá kombinace. Podle vzpomínek gabreskiho začínali střílet cca v 500 metrech a ři 200 metrech se odpoutávali - heh už si zvykám na to že nejdále je pro mne 200 metrů pro střelbu. Jinak souhlas, Mustang plně dostává svému jménu a thunderbolt je prostě Jug, flaška mlíka Úsměv No a lighting - specifické éro, sám jsi jej sedlal, jiná taktika boje. P-40 a P-39 bojovaly na všech frontách i když P-40 byla početnější. Ale obě tyto letadla jsou specifické a řekněme že je těžké s nimi bojovat proti 109F a pozdějšími verzemi a o FW nemluvě...pravda, bylo třeba i v Africe zaznamenáno několik sestřelů FW190 na P-40, ale to byla zřejmě haluz.
Ale k odpovědi....Proč? protože dost českých letek lítá LW. Všeobecně je trend LW....protože se o jejich mašinách ví mnoho a pilot dostane stejnou mašinu na východu i západu fronty. Proto třeba se lítá za spitfire, bo je i v normandii i v létaly v rusku.Byť omezeně. A taky všeobecné podvědomí z doprovodu bombardérů - B-17 - létaly vysoko, proto si hodně lidí myslí že u země ty mašiny nejsou dobré. A ještě další věc - vzhledem k agresivní nynější politice USA a postavou prezidenta (osobně jsem nechtěl aby byl Busch zvolen) to může taky část lidí ovlivnit. Ale to bych tu netahal.Nebo jsou letky co se specializují na východ a na západě je pro ně spit jasná volba....

Jasné Fuči???

jinak beru to jako výzvu.Mrknutí
Upravil/a 313_OTU_oblak dne 02-10-2005 10:07
 
313_Gryzlov
Zajímavé Fuči. Dovol, abych Ti to popsal ze svého pohledu.

Spit nebo Mustang
Párkrát jsem osedlal Mustanga. Měl jsem tu čest letět na Lionech s Vegou proti dalším Lionům. Prodělal jsem souboj s Pepanem (Bf109G-6/AS). Celkově hodnotím vlastnosti Mustangu jako fakt dobré. Letadlo mě velmi zaujalo. Je to sice divné, že to píšu zrovna já, který létá JAKy, kteří se podle mnoha pilotů hodí jen ke kroucení.
Mustang se mi opravdu líbí, co se týká letových vlastností, ale ve chvíli, kdy jsem začal střílet, přišlo veliké zklamání. Sice má hezkou artilérii, ale jak psal VND_Plavec. Hispana na Spitu jsou Hispana. Krátká dávka (nebo dvě krátké dávky) a můžu jít hledat další oběť. U Mustangu ani omylem.
Ve skutečném leteckém boji má pilot čas na střelbu asi 0,5s až 1s. A to, jak je v Ilovi nastaven model poškození, tak na to 6x0.5 HB M2 opravdu nestačí. Nelze se spoléhat na "šťastný" zásah. Prostě máš před sebou letadlo, půlvteřinová dávka a letadlo jde dolu a ne abch vystřelil, srovnal, znovu zamířil, zase vystřelil a mezitím mi někdo vlezl na šestou.
Proto radši beru Spita než Mustanga. A Spit zase tak málo munice nemá. Dle mého názoru je problém v modelu poškozování cílů. Je příliš "měkký". Zásahy by měly způsobovat větší poškození jak na straně rudooček tak na straně modrooček.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 02-10-2005 10:08
 
WT_Pedropan
No, Fuci, ono to zase tak růžové není. Těch důvodů, proč se s flaškou od mlíka moc nelétá je několik.
1. Většina soubojů i na západní frontě se nakonec stejně přenese do úrovně pod 2km a tam už je, vzdor popisům Gabreskiho a spol., Thunderbolt neobratná potvora, neochotná stoupat.
2. Při deflekční střelbě je účinnost půlcouláků téměř komická, protože pokud neposadíš letadlo alespoň na dvě vteřiny do zaměřovače, tak z něj jenom odletí pár drobků bez vážnějšího poškození.
Stejný problém nastává, kdy Juga pustíš z velkého převýšení. Díky vysokému rozdílu rychlosti prostě do letadla nenasypeš to, co by potřebovalo. Nemluvě o tom, že po prvním zarachocení kulometů s tím nepřítel hodí do strany a je vymalováno, protože mlíkaři tento manévr nezopakují.
Takže úspěšnost je možná pouze u nezkušeného, málo ostražitého pilota bez reflexů. Např. takového Horrida, který mele s Fokáčem snad i na finále, prostě nesestřelíš...:sm39:
 
http://www.wtigers.org/
3IAP_Momo
muj nazor: No puvodne jsem tyhle americke becky fakt nesnasel, byl jsem zvykly kroutit s ruskyma masinama, a tak jsem s nima proste neumel . Ale casem jsem se s nima naucil a musim ted bphuzel priznat ze se mi P47 a P51 docela libi....Tak nejak nemuzu zapomenout na jeden krasny let ve dvojici s P47 ...leteli jsme kridlo na kridlo vysoko nad ostatnima s bombama utocit na nepratelske letiste...pustili bomby a bez jedineho blizkeho kontaktu jsme zase spolu bezpecne pristali.
Ono videt tesne vedle sebe letet tu obrovskou nekolikatunovou becku jo fakt docela paradicka...ale jak bych to rekl..je to paradicka jen na pohled - Jojo to je ono proste behem letu neprisel zadny adrenalin...proste NUDA :sm21: ...to nebyl bojovy let ale vyhlidkovy
A prave s tema americkymy se musi letat na rychlosti vysoko a bezpecne...a to me proste nebavi...Ja vam reknu ...neni nad to letet v pomalem Laggu a mit nad sebou dvojici Befek a pekne se pod nima bat a brejkovat a nakonec je sundat...nerady jedny namyslene, co si mysli ze na ne nemame :sm45::sm46:

a pak jak psal Oblak: mam jistou averzi vuci americanum vubec a ruska fronta je proste ruska fronta:sm15:...s krasnyma ruskyma masinkama..tak proc chodit do tech becek ? :sm38:
 
http://jaja.kn.vutbr.cz/~krupa9/
Drevokocur
Cobry jsou hodně oblíbené, já je například s radostí na WT létám, radši sedám do P39N1 s extra amunition než do Spita V. Stejně tak mám velmi oblíbenou P63C KingCobru, stačí jeden přesný zásah a 109 je na mraky.

mno pokud se na to podívám, tak je fakt že tady na českých serverech Mustang v jakékoliv jeho verzi oblíbený není. Přitom pokud si zajdete na jiné západní servery budete překvapeni že počet spitů a mustangů je třeba i 3:1
Chyba bude asi v neoblíbenosti 0.5 coule kulometů, člověk musí být daleko přesnější. Jinak když se letí na serveru WT Okinawa kde je k mání limitovaný F4U-C tak je o něj hrozná rvačka, protože prostě 4 Hispána jsou 4 Hispána a je to prostě uberplan.

Jinak znám experty co prostě s těmito letadly umí....např WT_Buback létá pravidelně na mapě Germany 1945 s P47D a je s tím zcela smrtící. P47D je taky snad jediná mašina co dokáže dotáhnout Schwalbinu
 
http://traumazero.euweb.cz/fotogalerie/
3IAP_Momo
Drevokocur napsal:
P47D je taky snad jediná mašina co dokáže dotáhnout Schwalbinu


zbytecne...se mi vcera podarilo dvakrat sundat na WT Schwalbinu v Yaku-3 :sm23:..a jak krasne plaaaapolala :sm13:
 
http://jaja.kn.vutbr.cz/~krupa9/
313_Santy
Se vším výše napsaným souhlasím. Z mého pohledu:
Já mám např. P47 rád. Osm 0,5" je celkem dost a většinou stačí 1s přesná dávka (6 už je málo, to už někdy nestačí ani na Japonské zapalovače), ale na FW artilerii nemá. A tak přesnou dávku dáš jenom z oblasti protivníkových 6 hodin a pro deflekci v B&Z je to málo. A v době "radaru" je dost těžké naštelovat se tam bez zpozorování. Taky je dobré lítat na těchto letadlech ve dvojici, aby tě při stoupání nevyzob někdo jiný (a s mýma schopnostma obrany zvlášť Úsměv). Taky mi vadí bílá barva pozdějších amerických verzí - dost bije do očí, když je člověk níž. Map, kde by tyto letadla byly k dispozici, je taky poměrně málo. Jinak já nevidím nic co je níž než max.1-2 km podemnou (namlouvám si, že za to může můj 15" monitorŠklebící se), takže lítat v 6km je pro mně dost zbytečné.
 
VGR_Ghost
Souhlasím s Fučidou, Mustang je parádní letadlo a já ho plně upřednostňuju před Spitem. Když lítám on-line nějakou mapu kde si mám vybrat Spit X Mustang, beru Mustang. Moc se mi na něm líbí jeho citlivé řízení, možná srovnatelné i s FW. Navíc je Mustang konečně jedno z letadel, které dokáže utéct posledním Bfkům a Fw (i když ve výškách kolem 7000m-8000m. Noo s D-9 to bude těsné, ale přeci jen by měl mít P-51 navrch). Jediná vada na kráse jsou ty kulomety, ty prostě na zničení cíle jednou dávkou většinou nestačí.
P-38 a P-47 jsou taky parádní letadla, P-47 bych bral jako ještě výškovější Mustang. P-38 má docela omezenej výhled a horší ovládání ve vyšších rychlostech, ale při správné pilotáži za sebou bez problémů necháte i FW-190 (ač se tomu možná někomu nebude chtít věřit, P-38 vydrží ve střemhlavém letu až 900 km/h - takhle jsem zdrhal před Fw-190 z výšky 8000m. Já to pustil střemhlav, on za mnou. Já začal v 850 km/h vybírat střemhlavý let a Fokáč ztratil křídla). Hodně se mi líbí poslední verze P-38L late, to je fakt parádní stoupavá mašina. Na WC se mi dost osvědčil.

Edit:
Ještě dodám tohle: U amerických zbraní mi docela vadí že střílí v dávkách - tzn. všech šest zbraní najednou. Dost často se mi stává, že při střelbě s předsazením dám tu první dávku před cíl a on mezi tím proletí tím prázdným místem mezi druhou dávkou. Nevím jak to bylo ve skutečnosti, takže nemůžu soudit, ale u P-40 polní modifikace ty kulomety střílí souvislým proudem. Ale co je správně? :confused::confused:
Upravil/a VGR_Ghost dne 02-10-2005 12:41
 
http://www.virtualgrimreapers.net/
GC3_Messik
Tady nejde zda má Fuči pravdu. Mustang je elita letadlo, které mám rád a už půl roku slibuji sobě,že se na něj vrhnu. I ty browningy bych přežil, stačí pár kulek do motoru befka a už není proti čemu bojovat. Chce to mít 100% vychytaný korvengenci zbraní na vzdálenost začátku střelby.
Problém bude trošku jinde. Pro polet jeden večer na dedikáčích np. Ale aby výsledky stály zato tak se hřebečkovi musí věnovat více času. Přirovnal bych to jako, když zarytý befkař vleze do fokáče a snaží se v něm nekroutit.
A mě osobně vyhovují letadla série Yak, která jsou naprosto poslušná ale pomalá. Mustang je pěkný nezbeda.

U mě je dalším limitem viditelnost bodů. Fuči píše vidím 4km pod sebou bod a vyzobnu si ho. No tak na zelené mapě bez mraků nevidím z 5 km ani letadlo ve 3km přímo podemnou. Takže i proto je Mustang a další ZnB friendly letadla pro mě celkem zbytečná.

Další věc je zvyk. Stačí pár dní mimo kabinu Yaka třeba ve Spitu, Lavočce a už cítím rozhození a pak si opět zvyknout na svého miláčka.

To je největší problém RED, máme mnoho strojů, mnoho front. Jednou ve spitu, jednou v Yaku, jednou ve Wildcatu, jednou v Hurricu.
Modří mají pořád jen své Befka a Fokáčky pro obě strany.
Upravil/a GC3_Messik dne 02-10-2005 13:09
 
gc3normandie.over.cz
Liptow
"A ještě další věc - vzhledem k agresivní nynější politice USA a postavou prezidenta (osobně jsem nechtěl aby byl Busch zvolen) to může taky část lidí ovlivnit."

Lol chlapci ak ma fakt niekto taketo zabrany tak zasluzi len polutovat.

To ja ked sadam do fokaca, vzdy s uspokojenim myslim na Lidice a Ostry Grun.

Sry za OT.
 
Ucho
Taky si myslím, že to je zbraněma a i stylem boje na našich DF serverech. P47 a P51 byla letadla určená především pro dálkový doprovod bombardérů, ve velkých výškách. Jejich další činnost přišla mnohem později a v době vzdušné přavahy.
Tady se nikdo nespokojí s tím, že nepřítele odehnal, třeba jenom svou přítomností a umožnil nekomu jinému splnit úkol. Chce se vidět krev, ustřelené křídlo, hořící letadlo atd. jinak toho poškozeného a sestřel vyžere někdo jiný....k vlastnímu vzteku Úsměv Takže pilot zjistí, že mu to na první průlet nejde, zaparkuje, ztratí rychlost a = za chvíli je mrtvej.
Dle mých pokusů v off, s arkáde modem, je s 0,5 browningem nutno dostat cca >13-20 zásahů do +/- jednoho místa, na ustřelení křídla. Zapálení Bf je výrazně snažší (ovšem nesmí se to kropit někam za ocas), zapálení FW předpokládá dobrou střelbu, ze správného úhlu... atd. atd. Je nutný souběh několika věcí aby to mělo vůbec nějakou účinnost. 1) konvergence 2) přesná střelba v rozumné vzdálenosti 3) dostatek rychlosti pro odpoutání... atd.atd.

Prostě chápu, že sprejovat s 20mmm kanony je výrazně snažší... Mrknutí
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
 
313_Gryzlov
Ucho tak to bych nesouhlasil. Pokud bych měl charakterizovat sprejování ze svého pohledu, tak to právě platí o HB M2. Tam musíš sprejovat. U Hispana sprejovat opravdu není potřeba. S Hispanem se střílí na jistotu. Krátká dávka a modroočko jde k zemi.
S půlpalcákama mi přijde, že to letadlo před sebou akorát pískuju, aby si pilot onoho stroje mohl rovnou po přístání zajet do lakovny pro nový lak. To je u mě sprejování.
 
Ucho
Slovem Sprejovat tady myslím nepřesnou, rozhozenou střelbu, třeba i na krátko. Něco jako "teď mu to tam nasypu a třeba se něco ujme" A když se ujme 1 explozivní dvacka, je to zatracenej rozdíl o proti třebas celé, ale rozhozené dávce z kulometů.
Jo a netvrdím, že bych to nikdy nedělal... Úsměv
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
 
VGR_Plavec
Když už Fuči nadhodil americké téma, co Lightning? Má slušnou výzbroj i s kanonem, je výkonný a pro nováčka jako já díky protiběžným vrtulím i velice dobře ovladatelný. Jen je to pro pašíky nádherně velký terč. A to asi bude problém?!
 
dudek
Podle me je P47 v jakekoli verzi supr letadlo na útoky proti proti pozemním cílum.8*12,7mm + 3*500lb bomba + 6*HVAR na transporti kolonu = kolona neni
 
1stCL_Fucida
S Lightningem jsem před lety přestal létat právě především kvůli jeho rozměrům. Navíc je dost líný - než začne třeba rollovat plnou rychlostí, tak to trvá docela dlouho. Přechod do opačně orientované zatáčky je podobným traumatem. Ale jinak imho možná vůbec nejlépe vyzbrojené spojenecké letadlo (když pominu 4x Hispano s velkým množstvím munice - ne Hurri IIC).

Ale Prasák (rozuměj P38) má jisté kouzlo - je právě takový velký, trochu neohrabaný, ale jinak elegantní a fajn letoun. Docela zážitek v něm pronásledovat malé Befko Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,025,249 návštěv