Chci se zeptat jak je to doopravdy s výkony motorů těchto strojů a jejich maximální rychlostí. Nezdá se mi pravděpodobně, aby jedenáctka s motorem o čtvrtinu slabším létala rychleji než sedmnáctka. Podle serveru valka.cz měly oba stroje stejnou rychlost. To už mi vůbec nepřijde správně. Podle theaerodrome.com létala sedmnáctka dokonce 110 mph, což by odpovídalo zhruba 180 km/h. To se mi zdá zase moc.
Žiju v domění, že 11-ka létala maximálně 155 a 17-ka asi 165.
Podle Crowooda (Nieuport Aircraft of World War I) létal Nieuport 11 165 km/hod. u země, 162 km/hod. ve 2000. Windsock (Nieuport Fighters) má stejné hodnoty.
Nieuport 17 má uváděno 165 km/hod. u země, 160 km/hod ve 2000 a 154 km/hod. ve 3000. Windosock má 165, 162 a 154 km/hod.
Když už jsme u toho, byl jsem z Ni 17 docela zklamán, poté co jsem létal s Ni 11 v podstatě od začátku kariéry, po příchodu nových Ni 17 k letce jsem byl docela zkamán nejen letovými vlastnostmi, ale i kadencí jejího kulometu. Nějak mi směrovka přijde ještě zákeřnější než u 11ky. I když je to možná tím, že jsem se s rotačními motory ješě nějak nesžil. Jak létat Ni 17?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.