September 20 2025 23:57:47
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » Rise of flight (letový bojový simulátor z období první světové války) » Rise of flight - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Létání s Albatrosem
WT_Horrido
Z Wintage Aviator http://thevintage...lying-d-va

Překlad (první kus):


Nejdříve letadlo musíte připravit. Naplníte chladící systém vodou, je potřeba 27 litrů. Voda se totiž musí na noc vypustit, protože ve vodním čerpadle není mezi vodou a motorovým olejem žádné těsnění. Čerpadlo je v dolní části klikové skříně a hřídel čerpadla je mazána a utěsněna mazivem pod tlakem z maznice v cockpitu. Toto mazivo tvoří bariéru mezi chladící kapalinou a olejem v jímce. Pilot musí během letu čas od času zapumpovat, aby měl jistotu, že olej a voda zůstanou odděleny.

Po doplnění vody je nutno sejmout jednu část kapoty motoru a vizuálně zkontrolovat nádrže s palivem. Je to nutné, protože palivoměr není příliš přesný a pohotovostní nádrž není palivoměrem vybavena vůbec a navíc z ní palivo postupně stéká do hlavní nádrže. Pokud se to stane, naplní se vzduchový systém palivem a motorem poháněná pumpa se promění na vkusnou fontánu, která naplní cockpit, případně postříká motor a pilota benzínem právě v okamžiku když motor nastartuje.

Dalším krokem je „dekomprese“ motoru pákou která sníží kompresi motoru pro nastartování. Pak se muže vrátit kapota a motor nastartovat. Posilovací magneto je tak výkonné že k nastartování motoru není nutné ani protočit vrtuli. Chladící kapalina se zahřívá pomalu i při zavřených žaluziích chladiče a motor běží dobře jen pokud je zahřáty, takže správná teplota je velmi důležitá.

Při zahřívání motoru má pilot spoustu času přemýšlet o letu a na co se zaměřit, myslet na rychlost, netahat příliš mnoho G, kontrolovat teplotu, pumpovat maznici, udržovat tlak vzduchu. A pokud všechny tyto zvláštnosti nestačí k tomu abyste se nenudili, můžete sledovat motor v provozu. Bez firewallu je motor v zorném poli pilota jen pod kulomety. Otevřený mechanismus na válcích je fascinující pozorovat. Vidíte ventily, pružiny, vahadla, vše v pohybu, odstřikující olej a mazivo, které nevyhnutelně skončí během letu na vašem obličeji, což dělá z nasazených brýlí povinnost. Je to stroj který nabízí něco pro všechny smysly, to když vám do obličeje začne cákat studená voda, protože chladič v horním křídle dokonale netěsní a při pojíždění na start se tato změní na skoro vařící.

Během pojíždění zjistíte, že jde o těžký stroj, který rád uhání a nemá brzdy. Motor skomírá při 500 otáčkách za minutu a i tak se stroj pohybuje po větru rychlostí bystré chůze. Je dobré to mít na paměti při přistání. Je také velmi těžké zatáčet bez směrovky spřažené s ostruhou. Jednoduchá zaoblená botička na ostruze vytváří jen minimální odpor, nulový brzdný efekt a má minimální vliv na stabilizaci při rozběhu.
Upravil/a WT_Horrido dne 13-10-2011 11:41
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Tandler
No tak eště aby to bylo takhle ovládany v ROF a bude to dokonaly.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,062,464 návštěv