kouty napsal:
Otázka pro rudé.
Proč jste nenasadili žádné čtyřmotoráky? Čekal jsem, že 311. hrdě osedlá svoje vele-stroje a bude nás bombardovat ve dne v noci. Místo toho jsme potkávali jen A20 a B25? Co vás k tomu vedlo?
Ja klidne Fucide predbehnu.
1) se asi organizatori bali ze by tezke bombardery smazli jedno letiste na jeden nalet a proto nam byl nabidnut jen tragicky halifax (A tez odebrana 4000l
2) ve specialce kde nejsou zadne strategicke cile je tezky bombarder vcelku knicemu (po restartu specky a zruseni RRR by byl uplne knicemu)
3) B-25 je mensi, obratnejsi, rychlejsi a mnohem lepe ozbrojeny bombarder a unese 66% toho co Hulifax.
Add.2 Ok, příště můžem udělat BoB, ale nebudou tam žádný 111, jen hromada stíhačů a nějáký štuky aby se neřeklo.
Add.3 Nemůžu vám vyčítat, jaký jste zvolili planeset. Jen mě mrzí, že za celou invazi jsem nepotkal jediný pořádný bombardér. Ač lítám za modré, docela jsem se těšil na pohled na 17 ve formaci v "nedostižné" výšce. Jediný spojenecký bombardér co jsem za akci viděl byla Rohlíkova B25.
my to takhle asi nezvolili Kouty, to byl zrejme kompromis obou stran pri dohadovani planesetu... ostatne Tank Ti odpovedel presne
ad. BoB, me by to nevadilo lovit jen stihacky a Stuky, zkus si nekdy vzit na spit vs 109 mod, kdyz jede mapa Sea Lion, Spita nebo Hurrika a lovit aickovy HE111, ktery tam ve vlnach pravidelne litaj
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
Byl to první úkol toho rána 609.squadrony, měl jsem tu čest být první obětí
Rozptýlený jsme tam bloudili v mlze a snažili se najít vaše tanky, když už sme je našli, tak sme z nich nespouštěli oči, aby sme je v tý mlze neztratili, otáčeli sme se k útoku a krásně sme ukázali záda.
Chystal sem se pálit rakety, když mi něco zabubnovalo na křídlo. Úplně mě to překlopilo, srovnal jsem to těsně nad zemí a pak sem dostal rovnou do kokpitu. Dneska jsem se díval na záznam, tak mám dojem, že jak jsem bouchnul vo zem, tak to Zizovi pocuchalo letadlo
nepocuchalo! nandal mě to tvůj kolega..udělal mě krásnou díru do pravého křídla..pak ho poslal do Vallhaly můj kolega....já vůl s tím pak řízl o zem za další půl hodinu když jsem pozoroval jak naši přistávají a nevěnoval jsem se pořádně řízení myslel jsem že zežeru páky.....svojí blbostí se vyřadit na tak dlouho hele a padli jste tam všici??
Mě se ty akce malinko slívaj, ale jsem si skoro jistý, že všici ne (já jsem z toho vyvázl a myslím ještě někdo). Všici (4) jsme zařvali jen jednou u villers bocage v sobotu navečer (kde jsme ssebou ale taky vzali dvě letadla jistě) když jsme útočili na jedoucí tigery.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
1stCL_Pagy napsal:
...........................a vaše stíhací typhuny hmm potkal jsem je 2x a celkové skore, je 6:0 takže ani z nich strach nemám
Hmmmm, tak 6:0 říkáš Zajímavý, zajímavý ................
My měli jen dva vzdušný souboje, ten první skončil, z pohledu Typhonů 2:4 no a to nepočítám co tam při tom smázli P-47, když jsme se houpali na padácích a ten druhej 6:1.
Takže jsi byl evidentně nejlepčí stíhač LW a tví kolegové byli zcela odkázaní na Tvoje střelecký umění.
Tak to Ti upřímně gratuluju
Upravil/a ZVP_ALEX dne 08-12-2011 05:59
kouty napsal:
Add.3 Nemůžu vám vyčítat, jaký jste zvolili planeset. Jen mě mrzí, že za celou invazi jsem nepotkal jediný pořádný bombardér. Ač lítám za modré, docela jsem se těšil na pohled na 17 ve formaci v "nedostižné" výšce. Jediný spojenecký bombardér co jsem za akci viděl byla Rohlíkova B25.
Útok na formaci čtyřmotoráků s eskortou letící ve velké výšce je natolik atmosférický zážitek, že jste o to neměli být rozhodně ochuzeni. Měl to být jeden z vrcholů specky. Bohužel k tomu nedošlo, díky technickým problémům. Fuči to určitě popíše ve své organizačním reportu.
----------------
Ještě k Thunderboltům - moje squadrona si moc sestřelů nepřivezla, všehovšudy jsme zničili asi 4 stíhačky, z toho jednu na zemi. Několik dalších stíhaček jsme poškodili, ale spíš lehce. Naše ztráty utržené od Luftwaffe byly podobné, přišli jsme v důsledku její činnosti tuším o čtyři nebo pět strojů. A nebýt toho, že nám byl neprozřetelně oznámen posunutý konec specky, bylo by to číslo pravděpodobně menší.
V sobotu jsme nepřišli o jediný stroj díky stíhačům. V neděli jsme se podívali nad tu horkou oblast předmostí jen jednou, bylo to ráno mezi 5:30 a 7:30. Tam došlo k tomu skvělému souboji přímo nad západními letišti na předmostí, kde jsme přišli o dvě mašiny. Jednu v regulérním boji a druhou díky tomu, že si pilot už směřující domů odskočil na latrínu (byl to dlouhý let) a v té chvíly ho našel fokáč. A než se někdo zeptá - ano, Thunderbolt je standardně vybaven latrínou, protože má v tom svém obrovském kokpitu spoustu nevyužitého místa.
Od té doby jsme začali lítat nad letišti východně a jihovýchodně od Le Havru. Kružili jsme ve velké výšce a čekali, jestli se objeví Luftwaffe. Párkrát jsme měli souboj s menší skupinkou Bf 109, ale vždy jsme je dokázali přinutit k ústupu. Nikdy jsme je nepronásledovali, nebyli jsme tam od toho abychom sbírali sestřely.
Ztráty byly minimální až do posledního letu, kdy přišlo oznámení o konci v 18:00. Moji piloti, kteří si moc během víkendu nezastříleli, mě žádali o povolení sjet dolů a ostřelovat německý letiště. Moc dobře jsem věděl že to smrdí, už proto že jsem měl zrovna na palubě vyzvednutého pilota který to koupil od flaku při strafingu. Ale neměl jsem to srdce jim na posledním letu specky říct ne. Samozřejmě že hned prvního z nich těžce poškodil flak. Byl nucen pomalu se šourat v nízké výšce směrem na sever, číslo zůstalo s ním. V tom okamžiku si je našli Fw 190. Číslo bylo při obraně svého poškozeného kamaráda sestřeleno, další Thunderbolt co tam přispěchal na pomoc byl sestřelený taky. Bylo to poprvé a naposledy, co nad námi měli modří stíhači výrazně navrch. Ne proto že by něco dělali špatně, to vůbec ne. Ale proto, že my jsme všechno dělali dobře.
tu vasu formaciu (cca 8? strojov) si nenasli FW190, ale jeden FW190 si ju pomylil s ustupujucou formaciou FW190 a priradil sa k nim, ked zistil svoj omyl tak Vam tam spravil trocha paniku
Pozrel som schvalne zaznamy z notesu, cisto za 61st:
Stretli sme sa za celu akciu 3x s Bf 109, prvy krat v sobotu rano (vysledok 5 znicenych 109 bez strat). Ostatne pocetne strety cisto len s Fw 190.
Druhy krat po prerusenej bombardovacej misii v nedelu rano - jedna dvojica len stupala do priestoru jednotky Platform, ked sme pozorovali boj (tam zahynul Luky), dostupaval som jedneho Mezka ale ked som pri pokuse o strelbu zistil, ze som tiez Winchester a najma ked na mna zacalo strielat z dialky dalsie Befko, sli sme sadnut. Vysledok - moje kridlo poskodene, kridlo strielajuceho Befka poskodene mojim wingmanom. (vysledok jedno lahko poskodene ero na oboch stranach)
Treti suboj bol v nedelu popoludni, radar vas hlasil, mali sme sa spojit so Spitmi XIV, tak sme vas nechali prist blizko. Boli sme tam siesti nie styria, bohuzial Spity sme nenasli, tak sme vas museli zahnat sami (vid screenshot, po par pokusoch o boj ste zacali vitazny ustup smer Virre. Pri tej vyskovej potycke si narokujeme 2 poskodene Messerschmitty bez utrpenych vlastnych strat).
Prisiel rozkaz zautocit na letisko Virre - my totiz nie sme stihacky, my sme thunderbolty. Utoky na letiska su riskantny business, ale niekto to robit musi My sme sa o to pokusili celkovo stryri krat so striedavymi uspechmi. Tu konkretne sme znicili dve masiny na zemi, jednu vo vzduchu za cenu dvoch stratenych pilotov - jeden po utoku havaroval do Olegolesa a druhy bol zostreleny 109inou. Pri utoku na letiska sa so stratami pocita a celkovy pomer K/D za to pri pohlade vzad stal.
Konkretne proti Bf 109 je nas pomer (vsetko v prospech P-47)
5:2 znicene
+ 1 pravdepodobny zostrel Bf 109
3:2 poskodene
Celkovy pomer K/D cinnostou nepriatela (t.j. nezaratane nehody a situacie, ked pilot prezil):
17:5
Z toho proti Bf 109
0:1
Ako pise Farky, nasa uloha bola skor takticky vyskyt na spravnych miestach a najma v spravnych vyskach - myslene casovo i priestorovo. Boli sme sachove figurky na polickach nasho sikovneho radaroveho operatora, skor kone a veze ako pesiaci... Snazili sme sa popri tychto ulohach sposobit aj skody a straty na zemi a to sa nam vramci moznosti darilo. Zostrely boli bez vynimky dosledkom ochrany kamarata z letky, obrannou cinnosotu ked sme boli pod utokom, alebo snahou o pomoc kolegom z RAF, inak sme suboje pochopitelne nedohravali.
Je samozrejme zaujimave precitat si pohlad z druhej strany a je sympaticke, ze ste sa pokusili o utok a lietali ste dobre, ale faktom je, ze z pohladu 56th FG ste boli neustale v defenzive a az na par momentov v podstate na uteku. Na tom nic nie je, nemyslim si ze ste mohli urobit cokolvek lepsie.
*edit* - redigovane cisla
*edit* - znova redigovane cisla
Upravil/a Robo dne 07-12-2011 14:27
kouty napsal:
Otázka pro rudé.
Proč jste nenasadili žádné čtyřmotoráky? Čekal jsem, že 311. hrdě osedlá svoje vele-stroje a bude nás bombardovat ve dne v noci. Místo toho jsme potkávali jen A20 a B25? Co vás k tomu vedlo?
No chtěli jsme, ale stihači pindali, že by jsme vás hrnuli jak buldozer až do Berlína, a že by něměli žádný modráky na odstřel
Upravil/a 311_Kerbi dne 07-12-2011 11:00
Když tady čtu ty posty kdo koho - tak se pánové vubec nedivim, že bylo za války hlášeno celkové vyhlazení RAF třikrát a celkové ztráty LW 6x. Obdivuju tehdejší štabni dustojníky že dokázali vubec udržet nějaký přehled.
Vždyt my máme každý uplně jiné výsledky a to to bylo v podstatě jen dva dny na frontě.
Chtělo by to výpis z logu...ale popravdě bych to nejradši neříkal, když vidím jak se krásně dohadujete kdo koho a kolik
Treti suboj bol v nedelu popoludni, radar vas hlasil, mali sme sa spojit so Spitmi XIV, tak sme vas nechali prist blizko. Boli sme tam siesti nie styria, bohuzial Spity sme nenasli, tak sme vas museli zahnat sami (vid screenshot, po par pokusoch o boj ste zacali vitazny ustup smer Virre. Pri tej vyskovej potycke si narokujeme 2 poskodene Messerschmitty bez utrpenych vlastnych strat).
Prisiel rozkaz zautocit na letisko Virre - my totiz nie sme stihacky, my sme thunderbolty. Utoky na letiska su riskantny business, ale niekto to robit musi My sme sa o to pokusili celkovo stryri krat so striedavymi uspechmi. Tu konkretne sme znicili dve masiny na zemi, jednu vo vzduchu za cenu dvoch stratenych pilotov - jeden po utoku havaroval do Olegolesa a druhy bol zostreleny 109inou. Pri utoku na letiska sa so stratami pocita a celkovy pomer K/D za to pri pohlade vzad stal.
No ve skutečnosti ještě než jste šli vulchit vire, jste přišli o dva thunderbolty. To mi nepřijde jako bez vlastních ztrát Jeden si urval křídlo v dajvu za brejkující 109, druhý dostal do motoru (číslo45) a z asi 2km doklouzal na pole.
Pak proběhl ten nálet na Vire, kdy jsem jednu P-47 po útoku sestřelil do země a v následujícím boji druhou poškodil...bohužel když sem za ní visel asi 50m tak mi došla munice. Těžká smůla Poškozená P-47 pak přistála pro toho borce s číslem 45 a odlítla do anglie.
Vaše nároky jsou přehnané. Tolik poškozených letadel jsme neměli. Pokud nepočítáš každ výstřel za poškození. Těch pět letadel na stojánce je zničených, ale piloti nejsou KIA. A máš pravdu, o jednu 109 jsme přišli když narazila do P-47. 109 bez křídla, P-47 byl bez jedné výškovky, což ale znamená total ztrátu stroje. Bylo tomu tak ??
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Byl to první úkol toho rána 609.squadrony, měl jsem tu čest být první obětí
Rozptýlený jsme tam bloudili v mlze a snažili se najít vaše tanky, když už sme je našli, tak sme z nich nespouštěli oči, aby sme je v tý mlze neztratili, otáčeli sme se k útoku a krásně sme ukázali záda.
Chystal sem se pálit rakety, když mi něco zabubnovalo na křídlo. Úplně mě to překlopilo, srovnal jsem to těsně nad zemí a pak sem dostal rovnou do kokpitu. Dneska jsem se díval na záznam, tak mám dojem, že jak jsem bouchnul vo zem, tak to Zizovi pocuchalo letadlo
nepocuchalo! nandal mě to tvůj kolega..udělal mě krásnou díru do pravého křídla..pak ho poslal do Vallhaly můj kolega....já vůl s tím pak řízl o zem za další půl hodinu když jsem pozoroval jak naši přistávají a nevěnoval jsem se pořádně řízení myslel jsem že zežeru páky.....svojí blbostí se vyřadit na tak dlouho hele a padli jste tam všici??
Mě se ty akce malinko slívaj, ale jsem si skoro jistý, že všici ne (já jsem z toho vyvázl a myslím ještě někdo). Všici (4) jsme zařvali jen jednou u villers bocage v sobotu navečer (kde jsme ssebou ale taky vzali dvě letadla jistě) když jsme útočili na jedoucí tigery.
Tempík má pravdu myslím, že jsme zařvali v pořadí Kimla > Já > Jiřík a to bylo všechno ostatní stačili utéct. Přičemž jedinej střílel do fokáčů Jiřík
tu vasu formaciu (cca 8? strojov) si nenasli FW190, ale jeden FW190 si ju pomylil s ustupujucou formaciou FW190 a priradil sa k nim, ked zistil svoj omyl tak Vam tam spravil trocha paniku
Zřejmě jiná situace. V tom případě co jsem popisoval šlo o osamocenou dvojici, jeden poškozený Thunder a jeho číslo. Mohlo to být tak okolo 16:00 severovýchodně od letiště Rouen v poměrně malé výšce. Útok vedla údajně nejméně trojice Fw 190.
Lekk napsal:
Chtělo by to výpis z logu...ale popravdě bych to nejradši neříkal, když vidím jak se krásně dohadujete kdo koho a kolik
To by nebylo ono. On i ten log bude hodně zavádějící, hlavně ze soboty kdy se ta hra úplně vymkla kontrole a dělala si co chtěla.
lutujem ze nemam ani jeden trk. bolo by mozne aby ste ich spracovali a davali do jedneho vlakna? predsa len citat to, uz teraz mam z toho jeden velky film a dost v tom plavem, kde,kto ,co, koho.
Upravil/a Lanc dne 07-12-2011 11:56
1stCL_pbarry napsal:No ve skutečnosti ještě než jste šli vulchit vire, jste přišli o dva thunderbolty. To mi nepřijde jako bez vlastních ztrát Jeden si urval křídlo v dajvu za brejkující 109, druhý dostal do motoru (číslo45) a z asi 2km doklouzal na pole.
To je pravda, ale pisem a v zatvorke specifikujem straty v boji - 45 uvaril motor (zasahy tam neboli, aj ked strelba ano) a siel na nudzak a 07 urval kridlo - nie su to straty sposobene cinnostou nepriatela - tam som ratal cisto era znicene strelbou = priamo zostrelene alebo znicene 109tkami. Skutocne straty pri nehodach atd sme mali samozrejme vyssie. 45 hlasil suboj s troma befkami a odputal sa dole, je mozne, ze ste ho trafili, z tracku to vidno nie je a ani nic poskodene 109tkami nehlasil. Strelba celkovo bola debilna, bolo to poposuvane v priestore aj case, ale to je ok.
1stCL_pbarry napsal:Pak proběhl ten nálet na Vire, kdy jsem jednu P-47 po útoku sestřelil do země a v následujícím boji druhou poškodil...bohužel když sem za ní visel asi 50m tak mi došla munice. Těžká smůla Poškozená P-47 pak přistála pro toho borce s číslem 45 a odlítla do anglie.
Ano, jeden bol pri utoku zostreleny, jeden poskodeny, dvaja havarovali pred alebo pocas utoku. To sa samozrejme rata do strat, ale predsa si vase nehody nebudem narokovat ako straty sposobene nasou cinnostou. Kludne si 45 aj 07 narokujte ako zostrel, v reale ste nemohli vediet co sa tam stalo.
1stCL_pbarry napsal:Vaše nároky jsou přehnané. Tolik poškozených letadel jsme neměli. Pokud nepočítáš každ výstřel za poškození.
Negativ, tri potvrdene poskodenia Bf 109 nasou strelbou, t.j. podstatne zasahy a nie len cink na antenu. Otazka je, ako to vyhodnotil server, ale nepocitam kazdy vystrel za poskodenie, ale kazdy zasah a diera v kridle uz ano. Statistiky su samozrejme len orientacne, poskodene era v podstate nepodstatne a samozrejme je to z nasho subjektivneho pohladu. Myslim, ze take sa stavalo aj bezne, nebyl cas lamat si hlavu kdo je kdo, proste dve davky.
1stCL_pbarry napsal:Těch pět letadel na stojánce je zničených, ale piloti nejsou KIA.
Aa, to je pravda, vidis to som si neuvedomil.
1stCL_pbarry napsal:A máš pravdu, o jednu 109 jsme přišli když narazila do P-47. 109 bez křídla, P-47 byl bez jedné výškovky, což ale znamená total ztrátu stroje. Bylo tomu tak ??
1stCL_pbarry napsal:
o jednu 109 jsme přišli když narazila do P-47. 109 bez křídla, P-47 byl bez jedné výškovky, což ale znamená total ztrátu stroje. Bylo tomu tak ??
, že jsem přišel o výškovkju vůbec nevím , ani si mi to na letadlu nějak neprojevilo a stejně mě pak zastihli kluci z JG26 (myslím), a udělali se mnou krátký proces , když jsem se vracel nad mořem do Anglie , nebyl jsem za pákou , pač bych si po 3h 5 minutách nachcal do gumáku už asi
[img]http://sjura.sweb.cz/606_panel_BG-Z-mustang_02_300x60.jpg[/img] is not a valid Image.
Lekk napsal:
Když tady čtu ty posty kdo koho - tak se pánové vubec nedivim, že bylo za války hlášeno celkové vyhlazení RAF třikrát a celkové ztráty LW 6x. Obdivuju tehdejší štabni dustojníky že dokázali vubec udržet nějaký přehled.
Vždyt my máme každý uplně jiné výsledky a to to bylo v podstatě jen dva dny na frontě.
Chtělo by to výpis z logu...ale popravdě bych to nejradši neříkal, když vidím jak se krásně dohadujete kdo koho a kolik
Lekku, proč tu nenapíšeš, že server hlásil skoro každému poškozenému po úspěšném přistání KIA, stejně tak i při úspěšném výskoku se objevovalo KIA. Prostě to bylo rozbity i v tomhle ohledu a né každý dobře pochopil, že to KIA není. Zmatek samozřejmě ano, ale taky výrazně podpořený serverem.
Farky napsal:
Zřejmě jiná situace. V tom případě co jsem popisoval šlo o osamocenou dvojici, jeden poškozený Thunder a jeho číslo. Mohlo to být tak okolo 16:00 severovýchodně od letiště Rouen v poměrně malé výšce. Útok vedla údajně nejméně trojice Fw 190.
aha, tak potom hej, ten nas FW190 medzi nich vletel na konci okolo 18:00 u Bayeux
Taky bych měl prosbu, šlo by zveřejnit celkové ztráty včetně pozemáků za obě strany? A dotaz na vedení červených, zajímal by mě celkový pohled na víkend. Byli jste někdy v problémech? Názor na taktiku modrých? Předem díky.
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.