Totální MODder V1.2 uvolněn (Sestava 120.115-29. srpen)
Nově vše v jednom MODovém řešení pro IL-2
Dlouho používáme JSGME pro MODování IL-2. Je pěkným základním nástrojem, v podstatě souborová kopírka se zálohováním a nic jiného. Je univerzální, není vytvořen čistě pro naši hru, shromažďuje soubory, které by se mohly ztratit, dostat se na jiné místo a tak dále. Základem bylo, že každý velký MOD byl obsažen přinejmenším dvakrát na našich discích a v podstatě docela zbytečně.
[img]http://img153.imageshack.us/img153/4364/tmod1.jpg[/img] is not a valid Image.
Aby byl opravdu užitečný, sjednotil jsem funkce selektoru STOREBROR navrženého pro IL-2, jak vidíš nahoře. Takže ihned z jednotlivých programů můžeme:
- MODovat hru, přidat či odstranit MODy stylem táhni a pusť.
-vybírat pořadím zavádění MODů (závažné zlepšení proti JSGME a nasměruje MODy, složky atd.)
-přizpůsobí paměťová nastavení programu IL-2
-editovat přímo konfigurační soubory z jednotlivé složky (podívej se na instrukce), žádný komplikovaný strom s dílčími konfiguračními soubory, všechno může být ihned soustředěné.
V1.2 opravuje některé chyby týkajícími se IL2FB.exe a IL2FBPAL.DLL. Na straně 4 tohoto vlákna je více detailů - od této verze externí spuštění voleb profilu (a nová zkrácená tvorba).
V (Build 120.115 - AUG 29.) byly opravené některé malé chyby a zlepšené funkce ve vedení profilů. Ihned jsou automaticky setříděné.
Začínáme poprvé: -
-tento Total MODder vyžaduje práci se zabalenou hrou, která POUZE USKLADNILA INFORMACE. Mám na mysli: nemůžeš nahrávat hru zabalenou jakýmkoliv jiným způsobem (nazvanou IL2FBPAL.DLL) jinak nefunguje. Žádný ze souborů, MODs, #DBW, #UP# nebude uložený přímo kromě těch, které výslovně přidáš jako MODs přes Total MODder.
-nejrozumnější je umistit IL2FBMODDER.exe program do hlavní složky IL-2. Při aktivaci provede (pokud to nevyřadíš) zálohování předchozí IL2FB.exe a přepíše řádné změny v IL2FB.exe a vytvoří obal nazvaný IL2FBPAL.DLL požadovaný pro program tak, aby pracoval.
-všechny informaci pro celý MODder je uložený v jeho IL2FBMODDER.ini.
[img]http://img190.imageshack.us/img190/1489/tmod2.jpg[/img] is not a valid Image.
Na obrázku vidíš typické nastavení pro bezchybnou konfiguraci DBW. Nejsou zde žádná tlačítka (Nemíním buttons soubory, mluvím o windowsovských tlačítkách v GUI), všechno je ovládané táhni a pusť (je zde příliš mnoho věcí, proto). Nejprve musíš konfigurovat MODs složku (to je místo kde máš veškerý MODovací materiál). Vyrobil jsem program, který má být 100% kompatibilní s předchozími JSGME složkami, jak vidíš na obrázku.
Ihned můžeš nastavit pořadí složek ve správném pohledu. To je velmi důležité! Můžeš vidět poslední vybranou složku, která obsahuje MOD aktivátor pro DBW. Mám na mysli: DBW_MODAct složku, kterou jsem vytvořil a kam jsem umístil celý #DBW adresář distribučního balíku Dark Blue World. Úplně stejné by to mělo být v UP3.
A jak vidíš, přešel jsem do DBW_MODAct složky na poslední pozici, protože tam bude uložený celý zbytek MODů. Můžeš jej dodatečně popsat, dvojím klepnutím na buňku popisu!
Tak můžeš přidat všechny MODy, které potřebuješ. Jakmile dokončíš, klikni na tlačítko aktivovat profil. Tím vytvoříš soubor IL2FB.mod v kořenu IL-2 hry (pokud jsi řádně nastavil kořennou složku) a jestli máš odpovídající obal (il2fbPAL.dll) na tento program, můžeš nahrávat hru zevnitř nebo použít typické ikony v desktopu. Potřebuješ jen MODderem zavést konfiguraci, později to nebudeš potřebovat otevírat (tak jako v JSGME)
[img]http://img851.imageshack.us/img851/7425/tmod3.jpg[/img] is not a valid Image.
Další důležitou věc vidíš na druhé obrazovce. Je Tam základní zatrhávací rámeček "Auto Recognize Files / MODs... (JSGME style)", který je standardně aktivní a říká "Automaticky rozpoznat soubory / MODs... (stylu JSGME)". Tak je možné číst JSGME složku bez nutnosti kopírování jednotlivých souborů či znovu uspořádání čehokoli.
Jdi do menu Tools / Special Folders, jak vidíš na dalším obrázku. Zde můžeš modifikovat nastavení pro sekce, ale program je ještě neuchová v.ini. Doufám, že mi rozumíš, co tím míním. V podstatě představa je taková:
-obsah první úrovně: složky, které jsi stáhnul ze SAS a umístil v MODovacím adresáři Total MODderu.
- obsah druhé úrovně: složky patřící instalaci JSGME, která obsahuje Files složku a má být kopírovaná přes originální složky.
- obsah třetí úrovně: MODs, #DBW, #UP# které mají uvnitř jiné složky obsahující MODY.
A nakonec moje výhoda, udělal jsem seznam výluky věcí, které nebudou současně uložené (typickým příkladem jsou složky dokumentace JSGME MODs).
Na konci hlavní obrazovky vidíš profily, můžeš přidávat (druhá kopie s novým jménem), přejmenovat či smazat. Poslední použitý bude příště otevřený.
Co to neudělá: cokoli zkopírovat. Ano, to nezkopíruje žádný obsah brutální metodou, nikdy nebudeš mít strach, že jsi přepsal cokoli důležitého.
Tak to je džentlmeni!
Jistý problém by tu mohl být: některé MODy přepisují obsah v kořenové složce, to jest mění standardní .SFS. Nejsou tak běžné a není to dobrá praxe, ale v tom případě musíš postupovat ručním způsobem.
Pro budoucnost: představa realizovat zbytek věcí, které můžeš vidět v menu nástroje.
Prosím: dlouho jsem psal readme.PDF, které najdeš v .RAR . Popisuje všechna důležitá témata o rysech programu a jak ho konfigurovat. Prosím čti to. Poslední stránky krok za krokem popisují, jak vytvořit DBW jak s ním pracovat a aktivovat ho.
***
Poznámka: připravuji překlad readme.PDF a případně doplním o zkušenosti s instalací.
Pavle, výborná práce, jen bych na začátek napsal, že to je překlad a odkud...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.