Nechci Ti kazit radost, ale jak který ... do JAK-9M se montovaly PF i PF-2 a nedokážu říct, který motor je použitý ve hře.
Jiste, do 4.07 byl M-105PF. A ted je PF2 a ver tomu,ze je to tak. Vim,co pisu. Osobne mnou odskousene...
Jak si to odzkoušel?
Co vidím v Il2 Compare 4.07 já ...
Stručně:
Naprostá pitomost řešit takovou věc na základě Ila a Il2 Compare
Podrobně:
JAK-9 a JAK-1B
Oba mají motory VK-105PF. Aerodynamicky se prakticky neliší. Minimální změny a naprosto výrazné rozdíly v rychlostech ... proč? Protože někdo měřil za jiných podmínek ... nebo jinak ... je to jen tolerance v rychlostech ... výkony by měly být prakticky stejné.
JAK-9 versus JAK-9M
Rychlost v horizontu je jiná. Fajn. A co porovnat JAK-1B s JAK-9M? Proč najednou mají stejnou maximálku v horizontu? JAK-1B má motor PF ... kdyby JAK-9M měl PF2 měl by mít ve výškách pod 1300m vyšší maximální rychlost. od 1700m (asi) odpovídá výkon motoru PF2 výkonu motoru PF ... tedy potom nechápu proč těžší éro má lepší stoupavost tam kde je charakteristika motorů stejná a naopak kde by měl JAK-9M excelovat díky navýšení výkonu u motoru PF2 má stoupavost horší ...
Závěr:
Jsou to pěkný blbosti a JAK-9M má v sobě kdo ví co ale motor PF2 to není ... má to v sobě nějaký podivný PF. Teda on není podivný .. on je upravený pro engine Ila.
A ještě je dobrý se podívat na JAK-9T ... prostě JAK-1B, JAK-9 a jeho odvozeniny by měly mít prakticky stejné výkony co se horizontální rychlosti týká ... rozdíly mají být ve stoupavostech, kde by to mělo být řazeno podle navýšení hmotnosti.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 26-04-2008 22:19
Nechapu,proc sem motas IL2 compare? O nem se nikdo nezminoval.
Si jednoduse nainstaluj verzi sturma 4.04 a prolet se v Yaku-9M. A prolet se v nem ted. Nahod si 120%smesi,a stoupej. Obcas mrkni na sestou,a vsimni si,kdy se objevi ten bordel za tebou. Zaroven sleduj levej spodni budik na palubce. Pak se prolet v Yak-3.
Zaver? Yak-9M a Yak-3 maji od 4.07 stejny motor. vykon je rozdilnej proto,ze 9ka ma navic lepsi pancerovani,a ma vic benalu. Tudiz je tezsi. Jak moc to ma namodelovany oleg,je vec druha...
Kazdopadne Yak-9M ma od 4.07 uplne jiny motor,nez Yak-9T,B,K.... a Yak-1B vcetne
haluz paja napsal:
Nechapu,proc sem motas IL2 compare? O nem se nikdo nezminoval.
Si jednoduse nainstaluj verzi sturma 4.04 a prolet se v Yaku-9M. A prolet se v nem ted. Nahod si 120%smesi,a stoupej. Obcas mrkni na sestou,a vsimni si,kdy se objevi ten bordel za tebou. Zaroven sleduj levej spodni budik na palubce. Pak se prolet v Yak-3.
Zaver? Yak-9M a Yak-3 maji od 4.07 stejny motor. vykon je rozdilnej proto,ze 9ka ma navic lepsi pancerovani,a ma vic benalu. Tudiz je tezsi. Jak moc to ma namodelovany oleg,je vec druha...
Kazdopadne Yak-9M ma od 4.07 uplne jiny motor,nez Yak-9T,B,K.... a Yak-1B vcetne
Il2 Compare jsem vzal jako "rychlou" příručku. Že se objevují stopy nedokonalého spalování paliva ve stejné výšce pro JAK-3 a JAK-9M není pro mě přesvědčivým důkazem o tom, že oba letouny mají stejný motor. Ano, může to být bráno jako argument ale ... zásadní změna by se musela projevit ve výkonu JAK-9M versus JAK-1B, JAK-9, JAK-9T. Hlavně v horizontální rychlosti a to Compare docela popírá. JAK-1B, JAK-9T a JAK-9M mají prakticky shodné maximální rychlosti v horizontu, liší se pouze výškovostí (což je také zajímavý paradox u stejných motorů) a maximální hodnotou v rámci chyby měření (5 - 15 km /h žádná míra)
Pokud vycházíš z toho, co mi doporučuješ abych zkusil a pokud se výkony JAK-9M rovnají vykonům JAK-9T, pak JAK-9M má v sobě hezký hybrid PF a PF2 ... rozhodující jsou výkony a ne změna výškovosti motoru (teda alespoň pro mě) která je v Ilovi pro motory VK-105 stejně totálně blbě.
EDIT:
Když naměříš u JAK-9M výrazně vyšší rychlost v horizontu než u JAK-9T, JAK-1B pak to budu brát jako pádný argument, že má jiný motor. Ale platí to jen do výšky 700m kde má PF2 výkonovou špičku pro 1. stupeň kompresoru ... Druhá špička je od 1300 do 2600m, pak mají mít všechny motory VK-105 PF a PF2 stejnou charakteristiku což v Ilovi nemají, protože je to co ... protože je to blbě. Nevím co Ti mám k tomu víc napsat.
EDIT2:
Pokud se budeme bavit o rozdilu v rychlosti (za předpokladu že JAK-9M má PF2) tak JAK-3 je rychlejší díky menšímu odporu a ne kvůli tomu že 9M je těžší. JAK-3 má výrazně zmenšenou plochu křídla. Vliv hmotnosti se projeví ve stoupavosti.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 26-04-2008 23:58
Nevim,proc se ridis podle Il2 compare 4.07,kdyz od te doby vysly 2 dalsi nove patche.
Že se objevují stopy nedokonalého spalování paliva ve stejné výšce pro JAK-3 a JAK-9M není pro mě přesvědčivým důkazem o tom, že oba letouny mají stejný motor.
Skutecnost je takova,ze se chovaji naprosto stejne.
zásadní změna by se musela projevit ve výkonu JAK-9M versus JAK-1B, JAK-9, JAK-9T.
Když naměříš u JAK-9M výrazně vyšší rychlost v horizontu než u JAK-9T, JAK-1B pak to budu brát jako pádný argument, že má jiný motor.
Jak sem psal vyse...
Jak moc to ma namodelovany oleg,je vec druha...
Nevím co Ti mám k tomu víc napsat.
Nic. Protoze stejne s tim nic nenadelame. Jak to oleg namodeloval,tak tak to je.
haluz paja napsal:
Nevim,proc se ridis podle Il2 compare 4.07,kdyz od te doby vysly 2 dalsi nove patche.
Na Il 2 Compare je vidět, že engine Ila neřeší výkony letadel podle výkonové charakteristiky motoru, protože ta není korektní, ale ořezává výkony letadel tak, aby se shodovaly s pevně nadefinovanými hodnotami, které jsou pravděpodobně převzaté z dostupných grafů stoupavosti a horizontální rychlosti. Nejlépe je to vidět u letadel které mají forsáž (třeba La-5FN, La-7).
Proto pořád směřuju k tomu, že ačkoliv podle výškovosti se může zdát, že JAK-9M má motor PF2, tak výkony mohou odpovídat motoru PF, protože Il jednoduše vyšší rychlosti "ořeže" a to letadlo na vyšší rychlost jednoduše nepustí.
haluz paja napsal:Skutecnost je takova,ze se chovaji naprosto stejne.
Možná se chovají naprosto stejně co se týká výškovosti, ale výkony nepodává takové, které by odpovídaly motoru PF2. Pokud si od té doby pozorval nárůst výkonu u JAK-9M, pak máš pravdu.
Otázka je, je vůbec podstatné jaký má motor, když ve výsledku ( v olegovině) žádný motor nemá. Ve skutečnosti se do Yaku-9M montovali oba typy motorů, ale tady jak řikal Gryzlov se Oleg neřídí "motorama", ale tabulkama a dle toho je i výsledek. Že Yak-9M je proti Yaku-3 pěkná plečka a je na rychlostí úrovni staršího Yaku-9 se starým "motorem".
Čistě podle výkonů "by vočko" protože nemám po ruce grafy a z hlavy si to nepamatuji ...
PF má u země asi 1260 PS, PF2 asi 1300 PS.
Pokud JAK-9 udělá 518 km/h u země s motorem PF tak s PF2 by to bylo kolem 524 km/h.
Upřímně si myslím, že by se stejně měla udělat korekce u JAK-1B a JAK-9 (měly by mít prakticky shodné ryhlosti) ... třeba JAK-9T odpovídá rychlostně JAK-1B a není důvod aby čistá devítka za nimi zaostávala.
Při rychlosti 535 km/h s motorem PF by pak měl JAK-9M s motorem PF2 dát asi 541 km/h. Tolik říkají výkony motorů.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 28-04-2008 11:58
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.