Superchargers
|
311_Tank |
Přidané 03-05-2011 12:10
|
Uživatel
Příspěvek: 1021
Založený: 01.04.08
|
Mali dotaz na zdejsi guru:
Jakym zpusobem byly reseny "vicestupnove" kompresory za WW2 ?
Mely superchargery prevodovku na ktere se radil rychlostni stupen podle vysky ?
Nebo byli dva kompresory seriove a druhy se prirazoval ve vetsich vyskach
(priznam se ze nevim jetli je tohle vubec nekdy pouzite/pouzitelne reseni)
Podle tohoto schmematu mel merlin supercharger s prevedovkou.
[img]http://www.flightglobal.com/airspace/media/aeroenginespistoncutaways/images/5685/rolls-royce-merlin-supercharger-cutaway.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
606_Vocko |
Přidané 03-05-2011 12:58
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 178
Založený: 19.11.07
|
http://www.palba....27&start=0 |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 03-05-2011 13:14
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Němci navíc používali hydraulickou spojku s barometrickou regulaci, takže s jednostupňovým kompresorem dosahovali srovnatelných výsledku jako angláni s dvojstupňovým.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
311_Tank |
Přidané 03-05-2011 13:44
|
Uživatel
Příspěvek: 1021
Založený: 01.04.08
|
WT_Horrido napsal:
Němci navíc používali hydraulickou spojku s barometrickou regulaci, takže s jednostupňovým kompresorem dosahovali srovnatelných výsledku jako angláni s dvojstupňovým.
Myslis dvourychlostnim ?
Upravil/a 311_Tank dne 03-05-2011 13:48
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 03-05-2011 13:56
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Ano.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 03-05-2011 16:24
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Jen to bylo ve výsledku o něco těžší a přibyla další hořlavá kapalina.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
alfik |
Přidané 05-05-2011 20:04
|
Diskutující
Příspěvek: 4818
Založený: 21.04.06
|
Oboje. Dokonce některé motory měly obojí, tedy dvoustupňové dvourychlostní (to je celkem 4 stupně - dva a dva na výstupech), a to jak ručně tak i auto řazené. Takže ty převodovky jsou celkem dost složité, a tedy poruchové a zranitelné.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
311_Tank |
Přidané 06-05-2011 01:00
|
Uživatel
Příspěvek: 1021
Založený: 01.04.08
|
Priklad nejakyho motoru kterej mel kopresor resenej prirazovanim druhyho stupne turbiny ?
Dik |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 06-05-2011 05:09
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
merlin rodiny 6x má ten pocit. Ten měl dvoustupňový dvourychlostní kompresor (ale 100% si teď po ránu jistý nejsem)
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 06-05-2011 07:32
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
db603
jumo 213
prý :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 06-05-2011 07:45
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Jumo 213E,F, DB 603G,L,N
Jumo mělo dvoustupňový třírychlostní kompresor.
Upravil/a WT_Horrido dne 06-05-2011 07:48
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
311_Tank |
Přidané 06-05-2011 12:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1021
Založený: 01.04.08
|
Jste si jisti ze se ty stupne bylo mozne pouzivat nezavysle na sobe ? Na vsech schematech ktere sem vystoural mely vysestupnove kompresory spolecnou pevnou osu.. stejne jako ten merlin v tom obr. nahore dvoustupnovy dvojrychlostni...
Upravil/a 311_Tank dne 06-05-2011 13:00
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-05-2011 14:05
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Obecně:
Kompresor (supercharger) je dmychadlo poháněné od klikové hřídele.
Dvourychlostní - na náhonu dmychadla předřazena převodovka se spojkou
Dvoustupňový - dvě dmychadla v sérii, nutnost mezichladiče (intercooleru), proto jsou čumáky Spitfirů od MkIII (nevyráběl se) delší než u Mk. I a II.
Turbodmychadlo (turbocharger) dmychadlo poháněné výfukovými plyny (nezpůsobuje tak velký úbytek výkonu na klice jako kompresor)
Spity a Merliny:
Spit Mk.I - Merlin II a III (sjednocení uchycení vrtulove), jednostupňový kompresor
Spit Mk.II - Merlin XII, jednostupňový kompresor
prototyp Spitu III - Merlin XX - první s dvoustupňovým kompresorem
Spit Mk.V - Merlin 45, dvoustupňový kompresor
Spit Mk.IX - Merlin 61, 63 a 66 (L.F.) dvoustupňový dvourychlostní kompresor
Ohledně ovládání kompresoru na Mk.IX, nechme mluvit originální pilot's notes:
Supercharger controls.—The two-speed two-stage supercharger
automatically changes to high gear at about 21,000 feet
(14,000 feet on Merlin 66 and 11,000 feet on Merlin 266
installations) on the climb and back to low gear at about 19,000
feet (12,500 feet on Merlin 66 and 10,000 feet on Merlin 266
installations) on the descent. An override switch is fitted on the
instrument panel by means of which low gear may be selected at
any height. There is a pushbutton (42) on the electrical panel for
testing the gear change on the ground, and a red light (13) on the
instrument panel comes on when high-gear is engaged, on the
ground or in flight.
Upravil/a WT_Schmouddle dne 06-05-2011 14:16
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 06-05-2011 14:55
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Stupně jsou spřažené.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 06-05-2011 15:17
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Jestli jsou stupně spřažené, tak potřebný tlak musel být regulován přes nějaký wastegate....Ehm, nevím jak se to řekne správně česky
Každopádně stlačovat vzduch abych ho zas foukal ven, nic moc efektivita....
Upravil/a WT_Schmouddle dne 06-05-2011 15:25
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 06-05-2011 15:58
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Ale spřažené jsou.
[img]http://www.jshawmsc.f2s.com/images/supercharger.gif[/img] is not a valid Image.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 06-05-2011 19:52
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
U dvoustupnoveho kompresoru jde hlavne o to, ze je dany prakticky limit komprese jednim stupnem (rekneme 4:1 jestli se dobre pamatuji). Pokud chceme efiktivne docilit vyssiho plniciho tlaku motoru ve vysce, kde je vzduch jeste ridsi, pak se vyplati udelat dva kompresory za sebou, kazdy s mensim stlacenim. Takova kombinace se vetsinou reguluje uplne stejne, jako varianta s jednostupnovym kompresorem nebo bez kompresoru, skrtici klapkou na sani vzduchu.
Pokud jde o ty stejne vykony s barometricky ovladanym jednostupnovym, tak to je spis tim, ze DB mel nizsi plnici tlak oproti Merlinu, proto ten pomer tlaku byl mensi a nemelo smysl budovat dva stupne (az 605L byl zamyslen do ridkeho vzduchu ve velkych vyskach a proto tam uz je dvoustupnovy - ejhle :-)).
Prirazovani druheno stupne mely nektere americke motory (treba R2800). Ve skutecnosti spis prvniho stupne, pokud to bereme podle smeru, kudy proudi vzduch, oznacovalo se to jako neutral blower, v ilovi prvni stupen :-). Vzduch proudil primo do druheho stupne kompresoru, pouzivalo se to pro vzlet.
http://www.engine...ns/F4U.gif |
|
|