October 24 2025 04:32:00
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Superchargers
311_Tank
Mali dotaz na zdejsi guru:

Jakym zpusobem byly reseny "vicestupnove" kompresory za WW2 ?

Mely superchargery prevodovku na ktere se radil rychlostni stupen podle vysky ?

Nebo byli dva kompresory seriove a druhy se prirazoval ve vetsich vyskach
(priznam se ze nevim jetli je tohle vubec nekdy pouzite/pouzitelne reseni)

Podle tohoto schmematu mel merlin supercharger s prevedovkou.
[img]http://www.flightglobal.com/airspace/media/aeroenginespistoncutaways/images/5685/rolls-royce-merlin-supercharger-cutaway.jpg[/img] is not a valid Image.
 
606_Vocko
http://www.palba....27&start=0
 
WT_Horrido
Němci navíc používali hydraulickou spojku s barometrickou regulaci, takže s jednostupňovým kompresorem dosahovali srovnatelných výsledku jako angláni s dvojstupňovým.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
311_Tank
WT_Horrido napsal:
Němci navíc používali hydraulickou spojku s barometrickou regulaci, takže s jednostupňovým kompresorem dosahovali srovnatelných výsledku jako angláni s dvojstupňovým.


Myslis dvourychlostnim ?
Upravil/a 311_Tank dne 03-05-2011 13:48
 
WT_Horrido
Ano.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
606_Temp
Jen to bylo ve výsledku o něco těžší a přibyla další hořlavá kapalina.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
alfik
Oboje. Dokonce některé motory měly obojí, tedy dvoustupňové dvourychlostní (to je celkem 4 stupně - dva a dva na výstupech), a to jak ručně tak i auto řazené. Takže ty převodovky jsou celkem dost složité, a tedy poruchové a zranitelné.
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
311_Tank
Priklad nejakyho motoru kterej mel kopresor resenej prirazovanim druhyho stupne turbiny ?
Dik
 
606_Temp
merlin rodiny 6x má ten pocit. Ten měl dvoustupňový dvourychlostní kompresor (ale 100% si teď po ránu jistý nejsem)

"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Hoper
db603
jumo 213



prý :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
WT_Horrido
Jumo 213E,F, DB 603G,L,N

Jumo mělo dvoustupňový třírychlostní kompresor.
Upravil/a WT_Horrido dne 06-05-2011 07:48
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
311_Tank
Jste si jisti ze se ty stupne bylo mozne pouzivat nezavysle na sobe ? Na vsech schematech ktere sem vystoural mely vysestupnove kompresory spolecnou pevnou osu.. stejne jako ten merlin v tom obr. nahore dvoustupnovy dvojrychlostni...
Upravil/a 311_Tank dne 06-05-2011 13:00
 
WT_Schmouddle
Obecně:

Kompresor (supercharger) je dmychadlo poháněné od klikové hřídele.
Dvourychlostní - na náhonu dmychadla předřazena převodovka se spojkou
Dvoustupňový - dvě dmychadla v sérii, nutnost mezichladiče (intercooleru), proto jsou čumáky Spitfirů od MkIII (nevyráběl se) delší než u Mk. I a II.
Turbodmychadlo (turbocharger) dmychadlo poháněné výfukovými plyny (nezpůsobuje tak velký úbytek výkonu na klice jako kompresor)

Spity a Merliny:
Spit Mk.I - Merlin II a III (sjednocení uchycení vrtulove), jednostupňový kompresor
Spit Mk.II - Merlin XII, jednostupňový kompresor
prototyp Spitu III - Merlin XX - první s dvoustupňovým kompresorem
Spit Mk.V - Merlin 45, dvoustupňový kompresor
Spit Mk.IX - Merlin 61, 63 a 66 (L.F.) dvoustupňový dvourychlostní kompresor

Ohledně ovládání kompresoru na Mk.IX, nechme mluvit originální pilot's notes:

Supercharger controls.—The two-speed two-stage supercharger
automatically changes to high gear at about 21,000 feet
(14,000 feet on Merlin 66 and 11,000 feet on Merlin 266
installations) on the climb and back to low gear at about 19,000
feet (12,500 feet on Merlin 66 and 10,000 feet on Merlin 266
installations) on the descent. An override switch is fitted on the
instrument panel by means of which low gear may be selected at
any height. There is a pushbutton (42) on the electrical panel for
testing the gear change on the ground, and a red light (13) on the
instrument panel comes on when high-gear is engaged, on the
ground or in flight.


Úsměv
Upravil/a WT_Schmouddle dne 06-05-2011 14:16
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
WT_Horrido
Stupně jsou spřažené.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
WT_Schmouddle
Jestli jsou stupně spřažené, tak potřebný tlak musel být regulován přes nějaký wastegate....Ehm, nevím jak se to řekne správně česky
Každopádně stlačovat vzduch abych ho zas foukal ven, nic moc efektivita....
Upravil/a WT_Schmouddle dne 06-05-2011 15:25
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
WT_Horrido
Ale spřažené jsou.

[img]http://www.jshawmsc.f2s.com/images/supercharger.gif[/img] is not a valid Image.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
LesniHU
U dvoustupnoveho kompresoru jde hlavne o to, ze je dany prakticky limit komprese jednim stupnem (rekneme 4:1 jestli se dobre pamatuji). Pokud chceme efiktivne docilit vyssiho plniciho tlaku motoru ve vysce, kde je vzduch jeste ridsi, pak se vyplati udelat dva kompresory za sebou, kazdy s mensim stlacenim. Takova kombinace se vetsinou reguluje uplne stejne, jako varianta s jednostupnovym kompresorem nebo bez kompresoru, skrtici klapkou na sani vzduchu.

Pokud jde o ty stejne vykony s barometricky ovladanym jednostupnovym, tak to je spis tim, ze DB mel nizsi plnici tlak oproti Merlinu, proto ten pomer tlaku byl mensi a nemelo smysl budovat dva stupne (az 605L byl zamyslen do ridkeho vzduchu ve velkych vyskach a proto tam uz je dvoustupnovy - ejhle :-)).

Prirazovani druheno stupne mely nektere americke motory (treba R2800). Ve skutecnosti spis prvniho stupne, pokud to bereme podle smeru, kudy proudi vzduch, oznacovalo se to jako neutral blower, v ilovi prvni stupen :-). Vzduch proudil primo do druheho stupne kompresoru, pouzivalo se to pro vzlet.
http://www.engine...ns/F4U.gif
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,361,006 návštěv