May 08 2024 14:59:23
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Speciálky s pěchotou
clone9cz
Při čtení některých scénářů, zmiňujících pozemní jednotky, si vždycky říkám: "Jak to sakra chtějí udělat, bude to nějaké překvapení, kombinace leteckých bojů s deskovou hrou simulující pozemní část, skutečná akce stovek AIček, které rozstřílí jedna 88, jenž byla přehlédnuta spojeneckým letectvem?"

Opravdu se až divím, tak to berte jako hozenou rukavici.

Má tu tedy někdo vypracovaný "systém", zaběhnutý systém, který se osvědčil a nevyvolával rozpaky nad interpretací leteckých bojů ?

Dle mě nemá, možná systém má, ale né zaběhnutý a snadno použitelný. Takže mě zajímá, na co si to tu hrajete s pozemníma jednotkama, když se AI tank natočí levým bokem k nepříteli, a pak na něj otočí o 90° doleva věž a střílí. Zajímá mě, jak chcete zajistit již tak omezené maskování pozemních jednotek, když se stromy a keře při každém spuštění IL2 generují na náhodných místech.

Jak to zajistíte, aby nad tím vším nemusel bdít člověk 100 hodin na obou bojujících stranách včetně přípravy a vyškolení pilotů s tím, že nakonec ani nebude vědět, kdo vyhrál.

Fakt by mě to zajímalo, když se tu léta nemůžeme dohodnout ani na tom kdo vyhrál leteckou bitvu, jak takovou věc zajistíte. Na zemi je to celkem jednoznačné, kdyby rusáci nenapochodovali do Německa, tak by asi těžko vyhráli.

Nebylo by lepší vytvořit zdarma účet na WWIIOL a já bych vás jednou za měsic vzal s pár kamarádama do Ju52 a vysypal někde na frontě. Příprava k tomu není třeba žádná, systém je zaběhnutý už několik let, v interpretaci výsledků taky nelze udělat chybu.
 
http://www.wwii-illusion.net
606_Temp
Ty jsi s tou reklamou na WWIIOL neunavitelný Šklebící se
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
1stCL_Fucida
Clone, jde spíš o to, že velká speciálka zabere mnohem víc času, než jen nějakých trapných 100 hodin. A vzhledem k tomu, že tohle je letecké fórum, tak na letecké speciálky v současnosti stejně lepší platforma, než IL, neexistuje.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
falkon
clone9cz napsal:
... ale né zaběhnutý a snadno použitelný.

"Zabehnutost" a "snadno-pouzitelnost" je vec relativna, a tieto samotne slova su skor "marketingove zvasty". Úsměv

Vzdy ide len o to, co kto je ochotny akceptovat -- pokial sa najde 50 ludi, ktory su ochotni akceptovat nejaky system a pristupit na jeho pravidla, dokazu sa "vcitit" do toho systemy, tak sa mozu skvelo bavit. To ze to ostatnych 1807 ludi akceptovat nebude je ich vec -- oni sa proste v takom "systeme" hrat nebudu.

Je to jednoduche - ty akceptujes pravidla a system WWIIOL, preto to hravas a bavi ta to... ja ich neakceptujem pretoze sa mi (z akehokolvek dovodu) nepacia, preto to nehravam. Klasicky "trzny" mechanizmus... Mrknutí

clone9cz napsal:
Takže mě zajímá, na co si to tu hrajete s pozemníma jednotkama, když se AI tank natočí levým bokem k nepříteli, a pak na něj otočí o 90° doleva věž a střílí.

A co je na tom zle? To robia tanky v IL-ovi? Mozes to dokazat? (ja som take chovanie zatial nikde nepozorovalÚsměv )
Ak ak by to aj bola pravda - mne je to uplne jedno, nech si to kludne robia... proste som ochotny akceptovat fakt, ze v IL-ovi plati pravidlo "Tank striela natoceny k cielu o 90st".

clone9cz napsal:
Zajímá mě, jak chcete zajistit již tak omezené maskování pozemních jednotek, když se stromy a keře při každém spuštění IL2 generují na náhodných místech.

A preco by sme to preboha zaistovali?!? Cool Who cares?! Mna nejake maskovanie pozemnych jednotiek vobec netrapi - teba ano? Ocividne hej -- preto s "nami" hrat zrejme nebudes... no boooze... svet sa nezruti Úsměv Urcite sa najde kopa inych ludi, ktorym je nejake prehnane maskovanie pozemnych jednotiek ukradnute. Hrame IL-2 Sturmovik - nie World of Tanks!! To si mozno uvedom ako prve... Úsměv

clone9cz napsal:
Jak to zajistíte, aby nad tím vším nemusel bdít člověk 100 hodin na obou bojujících stranách včetně přípravy a vyškolení pilotů s tím, že nakonec ani nebude vědět, kdo vyhrál.

Urcite si to carovne slovicko uz pocul.... software!! Mrknutí

clone9cz napsal:
Nebylo by lepší vytvořit zdarma účet na WWIIOL a já bych vás jednou za měsic vzal s pár kamarádama do Ju52 a vysypal někde na frontě.

Za seba subjektivne mozem povedat: nebolo! Úsměv


Clone, pocul si uz o hre Panzer General? Skvela tahovka... jednoducha...
Vobec neriesila take "p*coviny" ktore si vo svojom poste spomenul a napriek tomu ju po celom svete hrali tisicky ludi.... ako si to vysvetlis?! To do tvojej teorie moc nezapada, co?! Mrknutí Šklebící se
 
MK_KaiN
Myslím že Clone měl místo slov, specialky s pěchotou, použít slovo rekonstrukce. Rekonstruovat nálet na Berlín v Il2 lze. Ale bitvu o Berlín už ne. Sim to prostě neumí. No a pak taky drtivá většina tzv. speciálek na svk, ze všeho nejvíc připomíná vysílání veřejno právní televize. Neustále vyvážená, pro všechny strany stejně. Takový pokus může bejt zábava, ale rekonstrukční hodnota je nula.
Upravil/a MK_KaiN dne 27-04-2011 20:00
 
clone9cz
Tak snad už abych to ani neodesílal, když ... ale jo.

--------------------------------------
Falkone, co ti přelítléo přes nos, já reagoval na tohle

Mops napsal:

[i]Základní, co má být zde a tímto (počinem) testováno, jsou 3 hlavní okruhy. A to 1) využití tkzv.malých objektů-t.j. předně pěchota (vč.možností jejich napadání-např.bombardéry), 2) zadržování pozemních operací protivníků a sledování pohybu fronty velícími složkami a konečné i 3) součinnost pozemního a leteckého velení.[/i]



Né, že by mi to přišlo nereálné, ale na to, aby to klaplo, by musel autor zjistit standardní chování AI, aby pak věděl, zdali ho letecké boje vůbec mohlou ovlivnit. Jako příklad jsem tedy uvedl jednu zapomenutou 88, která vystřílí celou "divizi" Shermanů stejně pohodlě jako 2 nebo 4. Vůbec nejde o to, jestli je to zábavné, lepší nebo horší, ale jestli se to úsilí v IL2 vyplatí s ohledem na ten pozemní debakl ve chvíli, kdy se tomu nebude někdo věnovat stovky hodin.
Připadá mi to totiž jako výroba divadla z kulis.
--------------------------------------
Upravil/a clone9cz dne 27-04-2011 20:12
 
http://www.wwii-illusion.net
falkon
clone9cz napsal:
Falkone, co ti přelítléo přes nos, já reagoval na tohle...

Nic mi nepreletelo cez nos... len som reagoval na to co si napisal a ako si to napisal.

Navyse, preco zakladas nove vlakno, ked reagujes na nieco, co povedal niekto iny v inom vlakne a necitujes to? Alebo pravidla "slusneho prispievatela na forum" sa pre nasho najvrchnejsieho admina nevztahuju?! Úsměv

Kazdopadne, svoje myslienky a postoje si v uvodnom prispevku formuloval celkom jasne a obecne - a rovnako jasne a v podobnej miere obecnosti som ti aj ja odpovedal.


clone9cz napsal:
Mops napsal:
[i]Základní, co má být zde a tímto (počinem) testováno, jsou 3 hlavní okruhy. A to 1) využití tkzv.malých objektů-t.j. předně pěchota (vč.možností jejich napadání-např.bombardéry), 2) zadržování pozemních operací protivníků a sledování pohybu fronty velícími složkami a konečné i 3) součinnost pozemního a leteckého velení.[/i]

A co je na tom zle, testovat nejaku vlastnost hry IL-2? Nie ze by som sa Mopsa chcel akokolvek zastavat, ale preco mu preboha do toho kecas, ked sa ta to vobec netyka?!? Chce si otestovat nejake veci, tak nech si to testuje! Chces ty ist vecer na pivo?! Tak si chod... Mame demokraciu, nech si kazdy robi co chce, kym tym neobmedzuje ostatnych. A pokial viem, Mops svojimi pokusmi nikoho neobmedzuje, tak preco mu do toho kecat?! To, ci na svoje testy ziska dostatocny pocet nadcencov, ktory mu s tym pomozu je vec ina, ale to nam tiez neprislucha hodnotit...

Co sa mna tyka - ja sa velmi rad dozviem, ako tie testy dopadnu a ci z nich bude nejaky pouzitelny zaver. Myslim si ze objekty pechoty (a obecne vsetky pohyblive jednotky) este nikto poriadne netestoval.


clone9cz napsal:
Né, že by mi to přišlo nereálné, ale na to, aby to klaplo, by musel autor zjistit standardní chování AI, aby pak věděl, zdali ho letecké boje vůbec mohlou ovlivnit. Jako příklad jsem tedy uvedl jednu zapomenutou 88, která vystřílí celou "divizi" Shermanů stejně pohodlě jako 2 nebo 4.

A ty to mas otestovane, ze to takto skutocne prebieha? Alebo to je jeden z tych "tendencnych zvastov", ktore sa traduju, ale nikto nevie ako to v skutocnosti naozaj je?
Ak to tak je, tak mi povedz, na aku vzdialenost ich vystriela? A kolko kusov cita ta tvoja "divizia"? A za ako dlho ich vystriela vsetky? V akom terene? Pri pohybe alebo ked su stacionarne? Atd. atd...

Pokial mas "dokazy", testoval si to a mas spracovane vysledky tak ich prosim prezentuj a ulahcis zivot mnohym ludom -- minimalne ja ti za to budem neskonale vdacny a budem si ta za tento pocin vazit! Ale ak nic nemas, tak tvoje vyjadrenia na kvalitu pozemnych bojov simulovanych v IL-2 beriem s velkou rezervou -- presnejsie povedane, neverim im. :-)


clone9cz napsal:
Vůbec nejde o to, jestli je to zábavné, lepší nebo horší, ale jestli se to úsilí v IL2 vyplatí s ohledem na ten pozemní debakl ve chvíli, kdy se tomu nebude někdo věnovat stovky hodin.

Je to snad tvoje usilie, ktore sa do toho vklada, aby si mal o neho "strach"?! Nie -- tak dobre, rad danemu cloveku, ked si myslis ze mu mas co poradit, ale s istou davkou odstupu, respektu a ucty k danemu cloveku, ale urcite nie tak utocne ako si formuloval prvy prispevok.

Mimochodom - a ty mas "dokaz" o tom, kolko usilia to bude skutocne stat a aky vysledok skutocne bude?! Ved ten test, na ktory si reagoval, je prave tym spravnym krokom k tomu, aby sa dokazala odhadnut "cena" (kolko usilia to bude stat) a "zisk" (co taketo "pozemne boje" mozu priniest).
 
clone9cz
Tak budeme striktní, jak si přeješ, ale jen ve věcech, které zajímají mě.

1. Napsal jsem to sem, protože jsem nechtěl zlikvidovat vlákno o speciálce, které už se samo pojídá.

2. Necitoval jsem, protože nebyl důvod, pozemní akce jsou vždycky problém, který se nevyřeší sám, ale člověk si nejdřív ten problém musí vyrobit, pak ho vyřešit a pokusit se otestovat správnost řešení, aby se místo A nebo B nestalo C.

3. Tim tvym vyjádřenim o demokracii mě do opozice nedostaneš, tůdle nudle.

4. Proč já bych ti sakra měl zjištovat kolik toho vystřílí 88, ty si mě platíš ? Stačí se zeptat pár spojenců pamatujících Czechwar DFS, kolik toho měli zlikvidovanýho při útoku na ležiště jižně od Saint Lo.

5. Ano, není to výmysl, AI tanky jsou všecho schopné, obzvláště pokud je necháš pohybovat se ve formaci. Zjištěno pozorováním, doktorát jsem z toho nedělal.
V zásadě udělám co ty, jede 10 náklaďáků za sebou po silnici, prvního zničiš, co se stane ? Odpověz, nevíš, tak vidiš, že tomu nerozumíš ... tvůj názor je tedy irelevantní a já mám pravdu, že oba nic nevíme.
Dnes ale už všichni víme, co se stane, když se dá Tirpitz blízko nepřátelského letiště, takže asi tak.

6. První příspěvek jsem psal obecně. Že si z něho chytil vrtuli, tak jsem ti to zdůvodnil příkladem, nic útočného v tom není, Mopse do toho netahej, platí to pro všechy. Jde jenom o zdvižený prst s varováním: "Skutečně víš, do čeho se pouštíš ?"


Pokud moje marketingový žvásty zajistěj, že dostane Mops nějakou pomoc zvenčí nebo si o ní řekne ve věcech, které ani tušit nemůže, zajde s někým demokraticky na pívo, jedině dobře (ostatně, má to ve speciálce jako vůbec první "ten nemusí být přímo přítomen opravám a doplňování svého stroje-toto je míněno jako real-prvek; počítačově samozřejmě „musí sedět v letounu“ reálný pilot by si ovšem mohl v klídku zajít např. na kafe nebo WC, zničení takto „odstaveného stroje tedy, v praxi, nemuselo znamenat smrt pilota"). Ono stačí už jen hromadně startovat a je po speciálce, mít na speciálce někoho s divnym připojením, přetíženym procesorem, vytuněnou grafikou pro on-line 2 na 2 v africe a tak bych mohl pokračovat ... Možné technické problémy při SM

Než se vrhneš do psaní, tak si třikrát řekni: "mám vždycky pravdu" a čím víc toho napíšu, tím víc se o ní utvrdím.
S!
 
http://www.wwii-illusion.net
tramp
clone,když tak čtu tvoje názory,napadá mě jediná otázka - prosím koukni se doma ve skříni do obleku,jestli se ti náhodou v levé kapse nepovaluje takové zvláštní plnící pero...Cool

Mrknutí
 
Lekk
Clone,
Mops to sice nepopsal tak detailně jak si zaslouží, ale to nic nemění na věci, že to co prezentuje je základem navrženého systému pozemních bojů, který chce testovat právě pro budoucí"Palbu 2".

pro tvoji informací pokud zničíš první vozidlo v koloně nestane se nic...ostatní ho objedou tj kolona na chvíli zastaví a pokračují na puvodně určené místo na trase. tanky a jiná hovádka obdařená dvackou se naopak při utoku a napadení mnohdy staví k nepříteli čelem a propagují vždy čelní útok. AI objekty se chovají vždy dle možností a omezení map - tj. to že AI nedorazí někam není vinou AI, ale mapy, která jim prostě dá překážku do cesty (např. neprujezdnýý most). (Což by mělo být testováno především offline)

Ve skutečnosti je cílem testování možnost dynamické pohyblivosti fronty díky umístění flagu fronty na konkrétní vozidlo té které strany. Díky čemuž se dají simulovat hlášení z frontových vozidel a pozrovatelen na frontě ve formě posunu fronty pro gen štáb.

Další kroky které G.štáb musí učinit, když se mu pohne fronta si asi dokážeš domyslet i ty. A když se někde najednou fronta vrátí o 20km zpět po celodenním utočném usílí asi také pochopíš.

Za celý tvurčí tým speciálek ti přeji vše nej ve světě WEDSRZTGBFRT22-II4587 v.11b/c. Možná je na čase předat žezlo admina někomu, kdo se bude pohybovat a orinetovat v komunitě fora, které spravuje.Vyděšený
 
falkon
Clone,

dovol mi len pre "zapis" reagovat naposledy na tvoje reakcie, pretoze si myslim ze su obcas zcestne, obcas protichodne a obcas motas piate cez deviate. Nemam zaujem sa s tebou natahovat ani ta presviedcat, preto je to moja posledna reakcia na Teba.


clone9cz napsal:
2. Necitoval jsem, protože nebyl důvod, pozemní akce jsou vždycky problém, který se nevyřeší sám, ale člověk si nejdřív ten problém musí vyrobit, pak ho vyřešit a pokusit se otestovat správnost řešení, aby se místo A nebo B nestalo C.

Ty si ale ani nenapisal, ako ho vyriesit. Miesto toho si v prvom prispevku vypichol par extremnych pripadov a faktov, na zaklade ktorych povazujes celu pozemnu bitku vramci Sturma nahowno. To je podla mna zcestne zovseobecnovanie.

clone9cz napsal:
3. Tim tvym vyjádřenim o demokracii mě do opozice nedostaneš, tůdle nudle.

Nemam potrebu nikoho tlacit do opozicie, neviem preco to tak beries... ale budiz Úsměv

clone9cz napsal:
4. Proč já bych ti sakra měl zjištovat kolik toho vystřílí 88, ty si mě platíš ?

clone9cz napsal:
Pokud moje marketingový žvásty zajistěj, že dostane Mops nějakou pomoc zvenčí nebo si o ní řekne ve věcech, které ani tušit nemůže, zajde s někým demokraticky na pívo, jedině dobře

Zaujimave, ze ked od teba chcem konkretnu informaciu, ktorou argumentujes, tak po mne chces "plat", ale sam od seba si bol schopny tu zalozil vlakno na to aby si do toho ostatnym mohol "radit" (rozumej: kecat)... vskutku zaujimave zmyslanie Úsměv

clone9cz napsal:
Stačí se zeptat pár spojenců pamatujících Czechwar DFS, kolik toho měli zlikvidovanýho při útoku na ležiště jižně od Saint Lo.

Konecne prva rozumna informacia, ktora diskusiu posuva niekam dopredu.
Tak sa teda pytam: Prosim, nachadza sa tu aspon jeden spojenec, ktory este pamata Czechwar DFS, kolko toho mali zlikvidovaneho pri utoku na letiste jizne od Saint Lo? A co sa tam stalo? V akej konfiguracii sa to stalo? Za kazdu informaciu budem velmi vdacny, dakujem! Úsměv

A len poznamka na okraj: Clone nezabudaj, ze Czechwar DFS bol dogfight so statickymi objektami. Dnes mame dogfight server s pohyblivymi -- a to moze byt dost rozdiel (alebo aj nemusi - treba to otestovat)


clone9cz napsal:
5. Ano, není to výmysl, AI tanky jsou všecho schopné, obzvláště pokud je necháš pohybovat se ve formaci. Zjištěno pozorováním, doktorát jsem z toho nedělal.

Coho vsetkeho? Dokazu mi urobit aj zmrzlinu? Alebo dokazu zasadit redkovky? Úsměv Ci tiez dokazu zajst za mojou kamaratkou a spytat sa jej, ci si dnes so mnou nevyjde na rande?! Mrknutí Pokial su všecho schopne, tak isto zvladnu aj vsetky mnou spomenute veci. Ale tomu ani sam neveris... takze zase nemas pravdu, ze su tanky schopne všecho. Prosim - az budes chciet nabuduce niecim argumentovat, bud konkretnejsi a hovor len to, co naozaj plati (rozumej: pravdu).



clone9cz napsal:
V zásadě udělám co ty, jede 10 náklaďáků za sebou po silnici, prvního zničiš, co se stane ? Odpověz, nevíš, tak vidiš, že tomu nerozumíš ... tvůj názor je tedy irelevantní a já mám pravdu, že oba nic nevíme.

Myslim si ze viem. Ked znicis prve autocko, nestane sa nic nez to, ze prve auticko sa zmeni na nepohyblivy objekt zniceneho auticka, ktory predstavuje prekazku na mape. Ostatne objekty pokracuju v svojej ceste dalej. Kedze im ale "pred nosom" vyrastla prekazka, tak do nej narazia. A ked auticka narazia do prekazky, spusti sa "nahodnostny algoritmus obchadzania prekazok" -- auticko cuvne, otoci sa o nahodny uhol, popojde nejaky kusok dopredu a snazi sa vratit na svoju povodnu trasu. Pokial pocas manevru znovu narazi do prekazky, tak sa cely proces rekurzivne opakuje. Chces vediet este nieco viac?

clone9cz napsal:
Dnes ale už všichni víme, co se stane, když se dá Tirpitz blízko nepřátelského letiště, takže asi tak.

Ale ano, je zname, ze (najma lode) maju daleky dostrel. Budiz! Clovek, ktory pripravuje specialku/pozemnu bitku si toho musi byt vedomy a musi to prijat ako fakt. Proste takto su pravidla pozemnych bojov v IL-2 nastavene, tak podla nich sa bude hrat! Zabudni na zcestne porovnavanie so skutocnostou! V Panzer Generalovi takisto boli vymyslene nejake pravidla, ktore s realitou korespondovali len vzdialene -- tam to nikomu nevadilo, ale v IL-2 to zrazu je neprekonatelna prekazka, ze?! Úsměv

Mimochodom... ani ten Tirpitz nie je uplne vsemocny.. striela dost "nepresne", najma na pohyblive ciele. Takze sa da predpokladat, ze od znicenia prveho objektu po znicenie n-teho objektu tvojej spominanej "divizie Shermanov" to bude trvat f(n) casu (rozumej: nejaka funkcia v zavislosti od poctu objektov, ktore ma znicit). No a presne tento cas je mozne vyuzit napriklad k tomu, aby sa pohotovostne vzniesla letka bombarderov a prisla podporit diviziu Sharmanov. A cim budu rychlejsi, tym viac Sharmanov zachrania -- takze pilotov aj generalov to bude motivovat k tomu, aby s takymto CAS (Close Air Support) pocitali... vo vysledku to splni presne ten ciel, ze to dava specialke atmosferu! A to je to, voč tu běží! Mrknutí



clone9cz napsal:
6. První příspěvek jsem psal obecně. Že si z něho chytil vrtuli, tak jsem ti to zdůvodnil příkladem, nic útočného v tom není, Mopse do toho netahej, platí to pro všechy. Jde jenom o zdvižený prst s varováním: "Skutečně víš, do čeho se pouštíš ?"

Tak aby bolo jasne - Mopsa si do toho zatiahol Ty tym, ze si vo svojom druhom prispevku uviedol, ze ten Tvoj prvy prispevok bol reakciou na to, co on napisal v inom vlakne! Takze si zase protirecis... Mrknutí


clone9cz napsal:
Ono stačí už jen hromadně startovat a je po speciálce, mít na speciálce někoho s divnym připojením, přetíženym procesorem, vytuněnou grafikou pro on-line 2 na 2 v africe a tak bych mohl pokračovat ... Možné technické problémy při SM

Toto je off-topic. Pleties piate cez deviate. Ako "technicke problemy" s pretazenym procesorom, hromadnym pripojovanim a startom, slabym hardwarom a podobne suvisi s temou "vedenie pozemnej bitky vramci hry IL-2 Sturmovik"?!? Clone, prosim, drz sa temy... Mrknutí



clone9cz napsal:
Než se vrhneš do psaní, tak si třikrát řekni: "mám vždycky pravdu" a čím víc toho napíšu, tím víc se o ní utvrdím.
S!

Nikdy som netvrdil, ze mam vzdycky pravdu -- prave naopak - rad sa necham vyviest z omylu. Ale prepac, recami typu "su vseho schopni" ma urcite nepresvedcis.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Myslim si ze tema "Speciálky s pěchotou" je velmi zaujimava, ktora tu este nebola a moze priniest zaujimave vysledky a poznatky.

Takze pome prosim preniest diskusiu v tomto vlakne na vymenu poznatkov, ako funguje logika AI pozemnych jednotiek, nech dame dokopy tie "pravidla", podla ktorych sa riadia pozemne boje v Il-2 Sturmovikovi...
 
Lekk
Takže jsem udělal pár testů s pěchotou.
IL2 - UP2,01 + WBOP

1/ pěchota je blbá na kvadrát.
2/ standardní 4x pancerbrigadýři mají tři grupy střelců a jednu dvojku s bazukou - to samé mají všechny země.
3/ bazuka je smrtící, ale nepřesná - uspěšnost cca 20%
4/ nastavit zkušenost u jednotky nejde (ace, rooky apod)
5/ mrtví z pěchoty jsou stále objekty a ostatní se jím vyhýbají (včetně tanků a AI vozidel)
6/ výdrž na střelbu mají slušnou, přesnost střelby je tristní 50/50.
7/ výdrž na střelbu z kulometu mají nízkou (brown na halftrucku)
8/ dostřelová zona je zásadní a liší se zdá se země od země.
9/ lze zvolit red a blue pro stejné jednotky
10/ dynamická fronta je plně funkční a projeví se i při postupu (musíte umístit praporek přesně)
11/ jednotka je zničena až posledním mužem - padají po skupinách (tj.3,3,3,2 a pořadí je libovolné)
12/ vyhýbání se překážce je stejnou logikou jako u vozidel a tanků, jenom to déle trvá
13/ nenašel jsem zatím recon nastavení u pěchoty - zatím
14/ díky střelbě z bazuky mohou lehnout popelem i okolní lesy louky a domy - puvabné zvlastě ve městech!
15/ rychlost posunu je cca 5 km/h, waypointy jsou v ceně stejně jako u vozidel a tanku
16/ proti obrněné vozbě nemají šanci - rozhoduje dostřelová vzdálenost. Pokud se však dostanou na dostřel mužou zničit i tank (bazukou) - vozidla typu halftruck klidně i sapikem!
17/ dostřel mají slabých 50-100m - čím blíže tím lépe.
18/ bazuka má dostřel větší - asi
19/ nasazení jednotek proti sobě je stejné jako u tanků - pokud jsou dané trasy tak se jednotky snaží projít a přitom střílí - vzájemné míjení je trapné kličkování na jednom fleku a jednotky které projdou se klidně otočí zády a postupují dále (samozřejmě se zastávkama na střelbu)
20/ na střelbu se vždy otočí k nepříteli - jako vozidla a tanky.
21/ umožnují střelbu na více cílů (klasické obklíčení) a střílí nezávisle každá sekce
22/ samotná fronta z jednotek se příliš nepohybuje dle jejich přiblížení. teprve po pruniku a rozdrcení protivníka je vidět posun fronty. Samozřejmě prunik po křídle fronta zahlásí (dle aktuálního rozlišení mapy, které jste si nazoomovali)
23/ reakce na letecký uder teprve testuju, ale parafragy asi neustojí vubec
24/ možnost střelby proti letounum testuju

tak zatim vše.Mrknutí
 
CSL1_Vonty
Vyborne k tomu melo nabehnuto OFP -ARMA I a II tam ten potencial na malej lokalni konflikt v WW2 se vsim co tam patri (tak pro 200 lidi) vidim, aaale ....... :-)
 
http://www.czletka.zde.cz/
310_Pip
jenze v Arme je FM na urovni tak Aces over Europe Smutný jinak samozrejme s modem Invasion 1944 nebude problem Úsměv
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
falkon
Vyborne Lekk-u, DIKY!

Uz si testoval, co sa stane, ked na jednom mieste bude napr. 3000 pesiakov? Úsměv

A este dotaz k tej pohyblivej fronte - to akoze v FMB nakliknes FrontMarker priamo na kazdu jednotku, a ta jednotka si ho potom nesie so sebou? Nemohol by si postnut, ako to vyzera v MIS-subore (ak to prepojenie dokazes identifikovat)?

A este by bolo fajn otestovatj, ako dopadne stret dvoch roznych skupin - ci tam plati taka-nejaka intuitivna logika, ze:
- pocetnejsia (koncentrovana) skupina je silnejsia nez menej pocetna/menej koncentrovana
- ako sa k sebe ma efektivita boja ked jedna skupina je stacionarna ("obrana" ) a druha je pohybliva ("utok" )
- maju nejaky efekt staticke objeky ako napr. "obranne" steny z vriec s pieskom (vo FMB sa daju postavit 2 (rozne) objekty na seba, co potom tvori akusi prekazku az do vysky pasa/tela)
 
Lekk
Přesně to ted testuju Falkone - obecně každá přkážka mezi pěšakam je hrází dokud není zničena - pokud pujde zničit tak je skutečnou obranou do doby zničení. Pokud je nezničitelná tak pomuže jenom prunik shora. Samozřejmě ani obránci nemužou tuto hradbu prostřelit, takže se vlastně stane jediné - budou mlatit do zdi oba dva.

Detaily při artilerii a raketách abombách je třeba ještě vyzkoušet.Mrknutí
 
Serza
310_Pip napsal:
jenze v Arme je FM na urovni tak Aces over Europe Smutný jinak samozrejme s modem Invasion 1944 nebude problem Úsměv


Ackoli ma Pip recht, tak je pravdou, ze jsem zahledl jista zlepseni v podobe moznosti "rozkourit", popripade rozhoret letadlo (mozna i pustit nadrz) a taky je tu moznost ustrelit kridlo (bohuzel, povedlo se mi to malokdy). To vse vsak pouze ve zminovanem I44 modu.

Jinak co se tyka pechoty... jak to chcete sakra ve Sturmu trefit?
 
Tajpan
Clone má pravdu. pozemné boje v IL2 sú nevypočitatelné vtom čo sa môže udiať.
z historie.
1. Normandy 1944 kampan. Posledné jednotky WH kryjú ústup pred húfom shermenov. RAF/USAAF likvidújú zbyty AA, AT, tanky. až na posledného Tigra, ktorý sa zasekol na jednej rozbitej texture zničeného domu. Tiger-Wittman likviduje hory amíkov, amíci strielajú ale zničená textura dokonale chráni tigra. myslím že sa tam i priplietol nejaký spojenecký torpedoborec, a ništ. Spojenecké Letectvo začína podnikať zúfalú akciu Kill-one-Wittman. neúspešne, jednoducho ho nešlo trafiť. Zamračený
2.francúzsko 1940. obrnené zbory britov (Matilda), sa tlačia na zbytky Panzer2 u mestečka Caen. LW a RAf zvádzajú tvrdé boje. nakoniec zostala jedna matilda a jeden panzer2. vzdialenost cca 50m ale nemohli sa trafit. Bola to sranda, ale kto potom dobyl Caen? no to už všetci poznáme ako to v našej komunite dopadne. Smutný
3.Rusko 1944. ruské T34 idú proti AT-88-čkám. naštastie sú tu stíhači a bitevníci. Lietatjú v 3 km nad 88-čkami a lákajú ich na seba. AT-88 strielajú po lietadlách a nevšimajú si T34. Po pár minútach je po 88-čkách. Mrknutí

4.CzechDFS, ak si dobre spomínam, tam bol problém, že generátor misie, nadelil útočným tankom príliš blízsko pozíciu pri nepriatelskom letisko, a tie tanky po istom čase "automaticky zradili" zmenily svoj status z červených na modrých. ale to vtom čase nik nevedel, že takúto olegovinu možno vyrobit. Mrknutí


 
falkon
Tajpan napsal:
1. Normandy 1944 kampan.
....
jednoducho ho nešlo trafiť. Zamračený

Jeden tank predsa v specialke nic neznamena. Nevidim to ako problem. Keby aj takyto "zasek" nastal, vzdy sa da ten tank "zrusit" ("vyssou mocou"Mrknutí alebo proste ho nechat tam, nech si "hnije" na mieste...


Tajpan napsal:
2.francúzsko 1940.
...
vzdialenost cca 50m ale nemohli sa trafit. Bola to sranda, ale kto potom dobyl Caen? no to už všetci poznáme ako to v našej komunite dopadne. Smutný

Kto ho dobyl? Zrejme nikto... Kto ho dobyje? Ten kto tam rychlejsie posle druhu vlnu tankov Mrknutí
Zase nevidim nic zle na "vyrovnanej" situacii, kedy by sa 2 skupiny objektov navzajom vymlatili, az by zostal jeden jediny posledny "mohykan". Ale zase - jeden objekt nic neznamena. Na generaloch je, aby do oblasti bojov poslali zavcas posily (napr. vzdusnu podporu), ked vedia, ze ich skupina dostava nakladacku... a zase rozhoduje kto tam dopravi skor vatsie mnozstvo kvalitnejsich jednotiek...



Tajpan napsal:
3.Rusko 1944. ruské T34 idú proti AT-88-čkám. naštastie sú tu stíhači a bitevníci. Lietatjú v 3 km nad 88-čkami a lákajú ich na seba. AT-88 strielajú po lietadlách a nevšimajú si T34. Po pár minútach je po 88-čkách. Mrknutí

Na tomto nevidim tiez nic zle. Sice neviem co je AT-88, ale proste podla tvojho popisu to je protiletecka palba, tak pali po lietadlach, ktore sa v oblasti nachadzaju. Pokial to ti piloti spravia cielene, tak to je len dobre - proste sikovnejsie zataktizovali a ziskali prevahu. Nepriatelske letectvo ich malo vsetkych postrielat, ale kedze to nedoazalo, ich problem. Zaroven, pokial ma niekde general skupinu AT-88-ciek, ktore strielaju po lietadlach, a necha ich bez pozemnej ochrany, tak sa nemoze divid, ze ked tam pribehne jeden nepriatelsky tank, ze mu ich ponici. Proste tam mal postavit obranu, aslebo aspon zabezpecit letecke krytie.
Zase na spominanom scenari nevidim nic zle, s cim by sa nedalo hrat.


Tajpan napsal:
4.CzechDFS, ak si dobre spomínam, tam bol problém, že generátor misie, nadelil útočným tankom príliš blízsko pozíciu pri nepriatelskom letisko, a tie tanky po istom čase "automaticky zradili" zmenily svoj status z červených na modrých. ale to vtom čase nik nevedel, že takúto olegovinu možno vyrobit. Mrknutí

Tomuto som celkom neporozumel, ale nevadi... Úsměv Problem bol pravdepodobne s generatorom, ale tento problem nie je relevantny pre pripadne buduce specky, kde generator bud nebude ziadny, alebo bude uplnie iny... Mrknutí


Este nejake namietky?! Úsměv
 
Pragr
1stCL_Fucida napsal:
Clone, jde spíš o to, že velká speciálka zabere mnohem víc času, než jen nějakých trapných 100 hodin. A vzhledem k tomu, že tohle je letecké fórum, tak na letecké speciálky v současnosti stejně lepší platforma, než IL, neexistuje.


Ale existuje. Přesedlej na moderní letadla a Falcon 4.0, ač o 3-4roky starší, strčí Ila do kapsyMrknutí Nemluvě o tom, že pozemní kampaň bude nebe a dudy. Respektive ve Falconu je dynamická kampaň/mise. V Ilovi není ani pořádná kampaň ani mise, natož dynamická Šklebící se
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

34,837,028 návštěv