No, měl jsem pocit, že jsem to výše napsal, horri.
Zkusím to jinak: mám několik zážitků z létání ila, které do smrti nezapomenu (ne jak jsem někoho sestřelil; no, já vůbec moc nesestřeluju, zejména v poslední době ne, ne jak něco vybombardoval apod). Ale třeba když jsme kdysi v nějakých mizerných brewsterech seděli na ploše půl hodiny a nevěděli, kdy nás návodčí z věže (AH_Kraken) zvedne. On to pak udělal anglicky, já na to nebyl připravenej a chytil sotva polovinu z toho, co říkal (ale to není důležitý, hlavní byla ta půlhodina, kdy se nám chtělo chcát, byli jsme nervózní, vyprávěli s blbý fóry a někde z nějakého směru k nám mířil obrovský japonský letecký svaz). Nebo dlouhý přelety v bombardérech, kdy hodinu nikoho nepotkáš, ani otočný bod, jen se snažíš udržet v co nejtěsnější formaci. Nebo noční nálet na Londýn, kdy jsme vstávali ve čtyři ráno, aby to mělo atmosféru.
Jo, to je asi to slovo, "atmosféra". Mě na tom nezajímá soutěžení, hádání se, jestli náhodou ten druhý nemá lepší stroj a já kvůli tomu nemohu vyhrát, jestli je odstín laku v kokpitu úplně přesný atd.. Baví mě to navození atmosféry, iluze, že prožívám/cítím něco, co možná (samozřejmě daleko intenzívněji a ne z pohodlí obýváku) prožívali piloti před 70 lety. A mám po těch pár hodinách testování pocit, že tohle CoD dokáže navodit zase o něco lépe než Il. Jestli k tomu přispějí i lepší FM, DM atd. zatím nikdo z nás neví. Myslím, že bychom to měli vyzkoušet (jde to, kdyžtak se zeptejte Válce či Peagase popř. dalších).
Takže v podstatě se ti libí to co ve velké míře chybělo, a stále ve velké míře chybí, v Il-2 Šturmovik, a už zcela absentuje v COD který se orientuje zcela opačným směrem, spíše k něčemu jako je bojový MSFS než na simulaci prostředí obklopující válečného pilota. Zajímavé.Upravil/a WT_Horrido dne 03-04-2011 21:05
No, MSFS moc ne, spíš EAW a zejména pak B 17 II (jenže to mělo zas takovou atmosféru, že to nebyli schopni přes veškerá očekávání a sliby zkomprimovat tak, aby to šlo procpat dráty a hrát on-line. To byla teprve ta pravá lidská tragédie, tehdy si pár lidí ze SimHQ hodilo mašli, nebo tím aspoň na fóru vyhrožovali).
Nicméně tady mi jde především o to, co se na jiných fórech nazývá "eye candy". A zcela nepokrytě přiznávám, že to mne na mnou oblíbených simulátorech přitahuje skoro nejvíce. Hratelnost (ano, já vím, že řadě lidí to nehraje, mě docela no, na průměrném PC), atmosféra a vizuální vjem, jenž jí navozuje. Rulez.
P.S. Ale každý máme samozřejmě úplně jinou představu. Tvá je stejně legitimní jako ta má. Zřejmě i proto jsem Tě na žádné specce Ila vlastně nikdy neviděl (resp. nikdy ve "vzduchu" nepotkal). Každému co jeho jest.
Upravil/a 310_cibule dne 03-04-2011 21:46
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
K dobré atmosféře přispívá i zvuková stránka simu.
Modování Ila spustil ve velkém soundmod, zvuky v CoD jsou z mého pohledu nic moc, spíš nic než moc a to nemám na myslí jen ten zvuk hluboce ponořené ponorky ....
Nepřirovnávám, horri. Snažím se vysvětlit, co je pro MNE v případě simu z WWII (tedy něčeho, na co mám celoživotní návyk) důležité.
Tedy že to nejsou prvotně FM a DM, ale celková atmosféra, což je samozřejmě velmi subjektivní záležitost. Prostě někdo čeká od WWII bojového simu to a druhý zase ono.
Čili respektuji Tvůj pohled, ale nesdílím. Naše kritéria se (mírně) liší. S tím se dá žít, ne?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Atmosféra, hm, ...
mám to asi podobně jako Cibule, dokážu se dobře bavit při přeletu B-17náctkou s Halifaxu do Anglie , jen pro ten pocit, abych skusil, jaké to tehdy bylo dřepět 12 hodin nad mořem. Zkusit si na vlastní kůži zvednout P-38 s Hendersonu , čtyři hoďky čumět na moře a džungli, udělat otočku nad Rabaulem a pak zase čtyři hoďky zpátky, jen abych trochu zkusil denní chleba bojů v třiačtyřicátém po stránce rutinní a nebojové (v FSX).
Ale též mě zajímá technická stránka (kolik Gé a jak dlouho potřebuje karbec Spita jedničky, než motor chcípne, čumijou s křídla indikátory klapek a podvozku? atd.)
Vzpomínám, jak jsem nainstalil do FSXky mustanga od Warbird sim, jak jsem čuměl x krát na tlumiče podvozku, jak se zasunují na jedné noze gyroefektem při přidání plynu , jak jsem studoval manuál, abych to správně nastartoval a udržel ve vzduchu bez vylágrování merlina. he 40ti letý trouba co si hraje s páčkama...
A proto se mi třeba nový Il líbí. Letadla vypadají pěkně hmotně (mám z nich asi stejný pocit , jako když jsem koupil po své první škodovce staršího bavoráka a zavřel za sebou dveře-to žuchnutí bylo o něčem ,proti plechovému třesku, který jsem znal předtím ) Kokpity asi zatím nej co jsem viděl (kromě pár z dokupů k FSX) No a ohledně pevniny... doufám, věřím.. že to opravdu někdo zoptimalizuje k obrazu normálnímu. Pak nastane pro mne zkoumání FM a ostatního.Opravdový průser jsou ale podle mne zvuky, to mi příjde jako lajdáctví nebo ... já ani nevím jak to nazvat. Ale , myslím, že je to opět opravitelné.
I s tím mým ořezaným nastavením se mi to líbí (a je mi líto, že to nejde líp) a doufám, že to někdo dodělá, neb, jak jsem psal, je to pre-beta. A pokud to dál nepude, bude to dle mne velká škoda.
Upravil/a Alin dne 03-04-2011 23:11
Fúú. Presne toto si hovorím od kedy som videl trailer na CoD. Chcel som to napísať, ale bol som lenivý. Tiež hrávam tak, že sa chcem priblížiť životu pilota. Čítam teraz knihu Veľký cirkus a niektoré situácie si v starom IL neviem moc dobre predstaviť. No v CoDe už ako keby som mal všetko pred očami a skutočne sedel v tom lietadle, vo výške ma ako povedal Pierre "bodajú slnečné paprsky do očí", je tam cítiť takú chladnosť a pritom skvelú atmosféru. Proste si myslím, že atmosféra tam nechýba. Ostatné veci sú také aké sú, môžme len veriť v ich skoré opravenie. Skutočne mam z toho keď vidím ten kokpit v CoD úplne neopísateľný pocit. Starý šturm je proste hra ako sa patrí, no toto je skutočne trošku v atmosfére lepšie.
Upravil/a nonder dne 03-04-2011 23:41
310_cibule napsal:
Nepřirovnávám, horri. Snažím se vysvětlit, co je pro MNE v případě simu z WWII (tedy něčeho, na co mám celoživotní návyk) důležité.
Tedy že to nejsou prvotně FM a DM, ale celková atmosféra, což je samozřejmě velmi subjektivní záležitost. Prostě někdo čeká od WWII bojového simu to a druhý zase ono.
Čili respektuji Tvůj pohled, ale nesdílím. Naše kritéria se (mírně) liší. S tím se dá žít, ne?
Naše kritéria se neliší vůbec, právě proto se zajímám kde to vidíš v COD.
AOE, EAW, Red Baron, B-17 jsou simulátory založené na zcela odlišném přístupu než Sturmovik či COD. Soustředící se na osobu pilota a na prostředí které ho obklopuje a kde je technická stránka jen jedním z prostředků simulace nikoli cílem. Simuluje se boj, nikoliv technika.
Tys nějak nabyl dojmu, že kladu technickou část simulace nad provedení? Já pouze tvrdil, že Oleg zklame nejen atmosférou a herním obsahem, ale zároveň nedosáhne ani technické preciznosti i když na ni klade důraz především. A přesně to se nakonec stalo.
Já si myslím, že se celý žánr vyvijí úplně špatně a že COD je naprostá esence toho proč jsou simulátory mrtvé - nedodělané, náročné, bez obsahu a atmosféry. A proto nechápu co se ti na něm líbí jestliže kladeš atmosféru a "vcítění se" na první místa...
Chlapi, co to hodit za hlavu, prestat se snazit presvedcovat za kazdou cenu toho druheho o tom, ze "jedine ja mam pravdu" a vsichni ostatni co se mnou nesouhlasi jsou blbci? Stejne tim plkanim nic nezmenime a vyckejme dalsiho vyvoje. Fascinuje me jak se tu mele porad o tom samym, stoji to za ho.no, nestoji to za ho.no. Stejne vsichni vime, ze v soucasne dobe je to peknej pruser, nicmene pruser, ktery ma podle me potencial. Jedine na cem ted bude budoucnost simu zavisla je to, jestli Oleg's team, a nebo UBI, bude mit vuli dotahnout CoD do konce. Znepokojila me proto informace, ze Oleg od toho dal ruce pryc, protoze pak by osud simu byl dost na hrane...
nonder napsal:
Čítam teraz knihu Veľký cirkus a niektoré situácie si v starom IL neviem moc dobre predstaviť...
Myslíš Dory ve 42 nad Francií, jó to si uměl představit jen starý dobrý Pierre.
Pierre je sice pohádkář, ale Dory potkal až na jaře 45 ;-)
A ač jsem do vydání CoD s Hrridem absolutně nesouhlasil, tak teď s ním bohužel musím souhlasit. Je to bezduchá simulace letadel, která mě osoně ani nejede. Nechci RPG s vývojem postavy, ale ta kampaň je směšná!
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
TO: Cibule souhlas i ja sem se k tomu vratil ta atmosfera to je to co se v CoD povedlo a zbitek snad dodělaj pak to to bude uber však vzpomente na stareho IL2 to byl take na začátku běs
Se bohužel potvrdilo o čem jsem se bavil s Válcem asi před rokem, že vydat simulátor bez BETA testu s ambicemi jaké měl (překonat IL2) je trotlovina. Jsem taky tvrdil, že Oleg se na to nejspíš vyprdl a vyvíjí engine, který někomu prodá. To jsem se spletl, protože Oleg nakonec vydal neúplnou hru, kterou později někomu prodá
Je to ostuda. Pokud nad tím zlomí hůl a zpřístupní kódy, tak z toho modeři za 5 let udělají slušný simulátor. Jinak máme asi smůlu.
Pořád mi ale zůstává rozum stát nad tím, jak toto v dnešní době může někdo vydat. Asi neměl Oleg na chleba a UBI už mu po 10 letech vývoje nechtělo platit...
jj, atmosfera v CoD musi byt skvela... uplne se vidim, jak se prihlasim do hry, necham vytvorit novou kampan, zvolim si prislusnost k 31x te peruti, vyfasujuhurriho v tom spravnem markingu, litaji se mnou Frantiskovea spol.... jj, uplne to vidim, jakou ma ten CoD tu spravnou atmosferu...
No jo, ale přece to co není v simu si můžeš domyslet, představovat si to. Takhle se dělá atmosféra. Stačí fantazie. A ještě to na výhodu, že to co si vyfantazíruješ, máš vlastně zadarmo.
V radiu občas zazní polština či čeština a nad kanálem potkáš Gallanda či Wicka a jsi rád že souboj přežiješ. Obklopuje tě řev Rolls-Royce a znáš lidi se kterýma letíš do boje a kteří jsou sestřeleni jménem. A jeho veličenstvo pošle blahopřání za úspěšný let, zatímco na druhé straně kanálu tě seřvává jeden tlustý maršál...
To je ono Peci, kde mohu předobjednat speciální edici?
v sobotu jsem poprvé letěl online ROF (asi 3 měsíce lítám off)
a vzpopměl jsem si na začátky v IL2
přesně jak říká cibule kufruju hned za letištěm
ten orgazmus když konečně po hodině najdu cíl a bože já se i trefil
ano v COD je sposta věcí které mohli být dobré
ale nějak se zapomělo na spoustu věcí které aspon mě
udrží u počítače a né že to po pár minutách odkládám (rof před lety taky)
- nevím jak ostatní ale já nějak v tom menu/ nastavování bloudím
- grafika nefunguje a není hezká (přidat stíny do kokpitu tak snad i namodovanej il je hezčí) teda krově vody ta se povedla
- offline no tady někdo 50-80% uživatelů simulátoru totálně posral hlavu
- online až ho někdo jednou zprovozní no ani se mě ho asi jako u rofu přrd lety nenapadne prubovat a budu čekat jak se vyvrbí situace
- prostě mě ten sim nemá rád
a ta se podle mě nevyvrbí dobře
jako v původním IL2
téměř vše si bude muset dodělat komunita sama
od dgen počínaje přez mapy grafiku a zvuky konče
oleg jednou za čas vyprdí v nějakém datadisku nějaké letadlo/datadisk
a pokud budeme chtít lítat online budem muset koupit
nic proti tomu, ale at je od té lásky a vydá nastroje ofiko
ano CoD za pár let
ted boužel ne
ted si namodujte původního ila a modlete se k DT
nobo si pořidte RoF
(u obou ještě pár let za mín peněz víc muziky a za cenu CoD přídite tuším oboje- to pro ty co se ještě nerozhodli)
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.