Chci poprosit místní borce o pár rad nebo odkaz někam kde se naučím jak se ovládá propitch náběh vrtule palivovou směs chci to létat na full tak jako kdysi když jsem létal v CSL, nějaký pátek se mi joy válel ve skříni ale co si pamatuju v old IL2 se hlídal akorát chladič a plyn tam šel motor uvařit popř. zadřít ale chvíli to trvalo tady jde motor do háje skoro hned popřípadě ho nezadřu ale zase nemám rychlost.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Páku už jsem našel, tlačítko mám naprogramovaný, už jsem se odlepil.
Chci lítat na „reál“.
Instruktor ze mne zešílel, když neumím poslouchat rozkazy tak prý mne k letectvu nevemou…!
von Pavel napsal:
Páku už jsem našel, tlačítko mám naprogramovaný, už jsem se odlepil.
Chci lítat na „reál“.
Instruktor ze mne zešílel, když neumím poslouchat rozkazy tak prý mne k letectvu nevemou…!
Jo, to na mě řval taky. Tak jsem brnknul strejdovi, dělá u Dowdinga. A toho blbce vyrazili... Vod tý doby jsem zadřel další tři DH cikány, ale řvát si na mě už nikdo nedovolí...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Nazdar chlapi,mám jeden problém a to ten,že když si zadám komlexní správu motorů a teploty motorů tak nemohu zapnout motr.A to proto,že nedokáži pohnout kohoutem paliva,ani v kabině myší a ani když jsem si namapoval klávesy. Netuším co stím
zkus být trošku víc přesnější - myší jakékoliv jiné hejblátko zapneš/pohneš ?
v jaký kabině ? jedné určité nebo všech ?
a pardon - ale hejbáš správným kohoutem ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Nefunguje to v žádné kabině.Shlédl jsem různé videa o startování tak myslím že se snažím tahat za správné páčky nebo kolečka.Jinak vše ostatní se pomocí myši hejbe jen né ty palivové kohouty...I tu chobotnici jsem vypl
Hele, a není to nějaká forma ochrany ? Koupils to nebo sis to nechal "poslat" ?
Včera Válec do řevu svého robátka taky hlásil problém s nemožností otevřít kohout, ale ani ne za půl minuty mu to pak už šlo...
A je divný, když ti to nejde ani přes klávesnici.
Ještě pro jistotu - je to v quick misi ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Kohouty mi taky nejdou mysi. Namapovano jako PREPINANI KOUHOUTU na tlacitko a OK.
Paskovani pry jde jen v on-linu(v offlinu no effect) a navic po vypnuti hry zmizi
Chobotnice u me vypnuta
Nechal jsem si to poslat.Ano v quick misi,ale je možné,že než vyšel patch tak jsem se to sekání snažil řešit jistým modem.Ale skoušel ho i cibule.Tak nevím,možná bych to měl skusit přeinstalovat.Nebo se to s každou sestavou pere trošku jinak,tak nějak po svém
Kills_1 napsal:
Nechal jsem si to poslat.Ano v quick misi,ale je možné,že než vyšel patch tak jsem se to sekání snažil řešit jistým modem.Ale skoušel ho i cibule.Tak nevím,možná bych to měl skusit přeinstalovat.Nebo se to s každou sestavou pere trošku jinak,tak nějak po svém
Killsi, já ten mod před instalací patche zase odinstaloval (on ho totiž obsahuje, tedy ten mod je v tom patchi). Ale divil bych se, kdyby ti kvůli tomu nešly otevírat kohouty
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Zdar cibule to já bych se také divil,ale v nouzi hledám různá vysvětlení.
windows 7 má chvíli,ale vím,že různé programya jsem tam dával i přes jeho nechuť.Třeba se tam něco s něčím pere a já netuším s čím.Našel jsem jediný způsob a to ten,že před startem spustím autopilota a jak mile zapne kohouty tak ho vypnu.Jenom už to není ono
Jirko, Aline, to jsou oboje skvělé odkazy, moc dík.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
falkon mě požádal, abych rozvedl svůj štěk z vlákna COD mýty etc
WT_Schmouddle napsal:
Ovšem v reálu se na motorech RR na chudou směs nelétalo, že, aggresive leaning zavedli američani na hvězdicových motorech, kde mohli měřit CHT a stanovit tak peakové teploty CHT a od nich dále ochudit, výsledkem jsou tzv. LOP (lean-of-peak) operations.
V rollsu neznáme CHT (protože je vodou chlazený) a tedy nemůžeme stanovit kde je peak a kde už to je LOP, tedy je logické létat na bohatou směs (ono co se nespálí, vyletí komínem) abychom předešli příliš horkému běhu na chudou (ale ne dost chudou) směs a následným samozápalům (aneb jak propálit píst za 10 minut chodu motoru).
Nejsem si jist, že toto není házení perel sviním, které dokáží na moji kritiku zpracování CEM v CloDu reagovat jen tak, že si ji mám vypnout. Tedy berte toto jako gesto dobré vůle (Olgy Havlové). Dělám to kvůli falconovi.
-------------------------------
Vzduchem chlazený, normálně aspirovaný motor běží za určitých teplot výfukových plynů (EGT) a teplot hlav válců (CHT), které jsou dané nastavením přípusti, hustotou vzduchu, otáček a bohatosti směsi. Vývoj CHT a EGT v zásadě koresponduje, CHT reagují v reálném čase pomaleji. Hrajeme si jen se směsí.
Takto se chová bohatost směsi, včetně extrémů:
[img]http://www.avweb.com/newspics/pp18b.jpg[/img] is not a valid Image.
Nalevo příliš chudá směs, než aby hořela, vpravo příliš bohatá směs, aby hořela...mezi tím je křivka, ve které má motor šanc jakžtakž běžet...nás ovšem nejvíce zajímá levá horní část křivky. Je z ní naprosto patrné, že nevětší výkon dostaneme při hmotnostním poměru vzduch/palivo zhruba 12,5:1, ovšem značným ochuzením směsi neklesne výkon zdaleka tak dramaticky (poměr 16:1 u cca 75% výkonu).
Zde máme vývoj vztahů jednotlivých ukazatelů. Stále platí, že přípusť je plně otevřená, otáčky jsou konstatní, a výška letu se nemění, tedy hrajeme si jen s bohatostí směsi.
[img]http://www.avweb.com/newspics/pp18o.jpg[/img] is not a valid Image.
MP - tlak přípsusti
RPM - otáčky motoru (vrtule)
EGT - teplota výfukových plynů
CHT - teplota hlav válců
BHP - výkon
BSFC - palivo nutné k produkci výkonu za určitý čas (ukazatel ekonomiky provozu
fuel flow - průtok paliva, ukazatel bohatosti směsi.
Vidíme že vývoj teploty v křivce bohatosti směsi je takový, že nad EGT peak platí, že čím bohatší, tím chladnější chod. Naopak, pod EGT peak, chudší znamená chladnější.
Ochudit směs znamená snížit výkon ale uletět na dané palivo větší vzdálenost, zvýšit BFSC
Jenže je tu problém.
Při dosažení určitého poměru směsi při dané přípusti a RPM dochází ke spalování za nejvyšších teplot, čemuž se říká EGT peak, na provním grafu je to kdesi u 95-105 lbs/hod. Peak EGT (cca 1510°F) odpovídá CHT cca 420°F (na tomto motoru, neplatí univerzálně!). Vzhledem k tomu, že bezpečná teplota hliníku (kdy neztrácí svoje vlastnosti) je cca 450°F, cokoliv po delší dobu nad tuto hodnotu je pro motor nebezpečné. (krátkodobě je možno jít až na 500°F ale to si hrajeme s ohněm). Konzervativní nastavení říká, v průběžném používání nepřekročit 380°F.
Tedy, jak z oblasti grafu červenou čarou vyplývá, určitý rozsah teplot CHT, nacházejících se s určitým posunem kolem EGT peaku je , zvláště nízko u země (snížení otáček a větší hustota vzduchu problém zhoršuje), velice nebezpečný, protože dokáže velice rychle zničit motor. Vysoká teplota spalovacího prostoru způsobí tavení hliníku, ohřátí nesourodých komponent motoru, izolovaných od stěn a hlavy válce, typicky sedel a samotných ventilů a svíček (dochází až k tavení). Takovéto horké předměty následně způsobují předzápal směsi, což produkuje rázové vlny a ty jsou schopny během 5-10 minut propálit píst či vytavit a vyrazit svíčku ven z hlavy válce.
Naštěstí platí, že od EGT peak teploty bohatší směs chladí vnitřek válce odparem nespáleného paliva, chudší směs pak přebytkem "studeného" vzduchu, neúčastnícícho se spalovacího procesu.
Tedy v určitém rozmezí není možné motor používat (se stoupající výškou se rozmezí zmenšuje až zmizí úplně), proto se bohatost směsi upravuje.
Klasické řešení pro vysoké výkony (typicky start a stoupání) je ROP, rich of peak, tedy nastavení bohatosti směsi na bohatou stranu tak, aby teplota EGT byla nižší než je nejvyšší EGT na nejvíc horkém válci, např. o 100°F (pro každý motor je to jinak, i mezi motory stejného typu!). ROP je bezpečný způsob jak dosahovat vysokých výkonů (vysoký tlak přípusti) a nezničit u toho motor.
Pro cestovní let, kdy nám jde o to, doletět co nejdále za co nejméně peněz je vhodným řešením LOP, lean of peak, tedy chudší směs, opět o např. 100°F pod EGT peak.
Zde je graf, který ukazuje nebezpečnou zónu a přechod skrz ní z ROP do LOP. Všiměte si, že nastavení směsi se dělá jen podle teploty EGT, ne podle průtoku paliva.
[img]http://www.avweb.com/newspics/182536mixture_example_chart_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Aggeresive leaning (v grafu "big mixture pull" ) tedy znamená ochudit směs (typicky po ustálení do cestovní výšky a rychlosti, zde v 4500ft) tak, že se dostane pod EGT peak a do oblastí s lepší ekonomikou provozu.
Na vzduchem chlazenách řadových/boxer motorech s karburátorem nebo postaršími vstřiky (což platí pro 95% GA flotily) se LOP bez úpravy motoru létat nedá a to proto, že v jednotlivých válcích je směs nerovnoměrně distribuována a motor běží nepravidelně, protože každý válec má jinak bohatou směs. Navíc, ve standartním přístrojovém vybavení je obvykle jen jeden, sdružený ukazatel CHT, EGT chybí úplně.
Takže na operace LOP je pro stanovení peak EGT třeba mít v motoru nainstalovaný nějaký engine monitor ( např. JPI) a vyladěné vstřiky paliva (např. Gamijectors).
A jak se na tohle přišlo? Za starých dob (od WWII po konec pístové éry) se ochuzování dělalo jen na hvězdicových motorech, protože mají takřka ideální distribuci směsi a dělo se tak jen pomocí oka dle barvy plamene z výfuku (který je dost krátky, aby to bylo jasné). Tedy nejlépe v noci. Barva plamene z hvězdicového motoru přímo odpovídá EGT/CHT, (senzory EGT se objevily až takřka na konci éry), takže piloti se naučili rozeznat, že žlutá je bohatá, modrá je chudší a bílá je chudá. Ve dne to funguje stejně, tak se to jen stejně nastaví. Výsledkem byla značná úspora paliva.
Nevím, jak je toto použitelné v CloD. Mapa stejně není tak velká, aby se muselo šetřit palivem, tak létejme ROP.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
to vypadá hodně zajímavě. Zkusím si to nastudovat (a pochopit, ale moc šancí si popravdě řečeno nedávám).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.