4.11 patch
|
606_Temp |
Přidané 07-02-2012 19:08
|
Stařešina
Příspěvek: 5499
Založený: 19.08.07
|
Saburo napsal:
Fuči v jakém manuálu a čeho že to jsou teploty?
Například Jumo 213A (Fw 190D-9) : max. teplota, které směl olej (Intava Rotring, Aero Shell...) dosáhnout byla 130 stupňů C. Teplota kapaliny vystupující z motoru byla ve všech výškách 100 st. C (při startu a vstoupání mohla být 120 st. C). Vstupující měla 60.
Zdroj JaPo Fw 190D, Ta 152
Podotýkám, že mě se změny prehřívání motorů velice líbí a to přesto že není nijak kombinováno přehřívání oleje, chladídí kapaliny případně hlav válců u hvězdicových motorů včetně rozumné a reálné kontroly na přístrojích.
To bomby a jejich pojistky, noo to je ovšem dílo....
U tempesta (jinde jsem to nezkoušel nijak detailně) musí člověk hlídatteplotu jak oleje, tak kapaliny, takže určitě nestačí hlídat jednu teplotu a šmitec.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Robo |
Přidané 07-02-2012 19:09
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
Farky napsal:
310_Lekk napsal:
Farky - obávám se že spit není na automatu dobře a ubrání otáček neubírá správně na pitchi. i když co je správně že...třeba to je skutečně historická hodnota pitche a jenom tady nefunguje zchlazení spravně..nebo je to všechno spravně a spiti jsou prostě v prdeli
To se obáváš správně. Při 100% plynu (+12 lb ) by to mělo s automatem točit 2850 max, točí to 3000. Jak moc velký to má vliv nemám nejmenší tušení. Dalo by se to zkusit, těch 2850 rpm je 90 propitch.
Negative, Farky - na +12lbs. to toci 2900 +-50 a tak to aj ma byt. Vid manual k Spitom IX, limity zo strany 30 su pre manualnu vrtulu (+12 @ 2850rpm atd):
[img]http://dl.dropbox.com/u/10668862/misc/tests/IX01.jpg[/img] is not a valid Image.
A co sa auto PP tyka tu je prislusna pasaz strana 12 ods. 20:
[img]http://dl.dropbox.com/u/10668862/misc/tests/IX02.jpg[/img] is not a valid Image.
Cely manual ak ma niekto zaujem: http://dl.dropbox...MANUAL.pdf
Zbezny test oboch Spitov Mk.IX (42 aj 43), na tych +12lbs. to toci 2900-2950, na WEP (110 plynu) ide zlahka nad 3000. Nemal som cas poskusat vsetky nastavenie boostu, ci sedia RPM.
Upravil/a Robo dne 07-02-2012 19:12
|
|
|
|
Farky |
Přidané 07-02-2012 20:13
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Ok, mělo by to točit 2900 rpm max. Nevím jakýho Spita IX si vyfasoval, ale ten co dávají v QMB mně točí při + 12 lb boostu v přímém letu 3000 rpm. Ta tolerance + - 50 ot/min je tam kvůli klesání a stoupání. Takže když tam je limit 2850, tak by automat při mírném klesání měl držet 2900 max a při stoupání 2800 min. Při mírném stoupání a klesání, ne při těch mimozemskejch kulervoucích manévrech co děláme my. A v ilovi je to tak, že střed je 3000 rpm s pohybem 50 oběma směry podle režimu letu (stoupání, klesání). Jinak řečeno, točí to 3050 rpm max na 100% plynu (+ 12 lb ). |
|
|
|
Robo |
Přidané 07-02-2012 20:45
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
Farky napsal:
Ok, mělo by to točit 2900 rpm max. Nevím jakýho Spita IX si vyfasoval, ale ten co dávají v QMB mně točí při + 12 lb boostu v přímém letu 3000 rpm. Ta tolerance + - 50 ot/min je tam kvůli klesání a stoupání. Takže když tam je limit 2850, tak by automat při mírném klesání měl držet 2900 max a při stoupání 2800 min. Při mírném stoupání a klesání, ne při těch mimozemskejch kulervoucích manévrech co děláme my. A v ilovi je to tak, že střed je 3000 rpm s pohybem 50 oběma směry podle režimu letu (stoupání, klesání). Jinak řečeno, točí to 3050 rpm max na 100% plynu (+ 12 lb ).
Nemal som cas na dokaldnejsi test - zajtra sa k tomu vratim. Ak to dava o 200rpm mimo tak to treba nahlasit a riesit |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 08-02-2012 09:20
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10633
Založený: 26.01.13
|
Saburo napsal:
Fuči v jakém manuálu a čeho že to jsou teploty?
Fw 190 A-1, motor BMW 801 C-1. Nicméně +/- stejné teploty platí i pro BMW 801 D-2 z pozdějších Fw 190 a vůbec veškeré BMW 801.
Fw 190 A měl teploměr pouze na výstupu z chladiče, nikoliv na válcích či na výstupu oleje z motoru. Údaje jsou takovéto (ty na teploměru):
minimum: 30°C
maximum: 70°C (výstup okolo 105°C)
krátkodobé maximum: 85°C (výstup okolo 120°C)
Jako mazivo se používal běžný Intava Rotring 220.
EDIT: BMW 801 samozřejmě nemá chladicí kapalinu.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 08-02-2012 09:23
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Robo |
Přidané 08-02-2012 14:00
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
Farky, Lekk:
prevetral som IXc aj inak ako na stojanke a automatika je cela zle, otacky su oproti manualu vzdy vyssie. Na +7lbs. sa to kruti na 2700rpm.
Tak som sa na to siel dotazat, ale kym som tak ucinil, nasiel som debatu prave na tuto temu (uz to hlasilo viacero ludi), automatika na Spitoch sa podla vsetkeho v DT vobec neriesila, nesiahalo sa do toho, takze stale je to ako to bolo (otacky privysoko). Takze rovnako ako manual na 190-tkach, dufam, ze opravia aj toto. |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 08-02-2012 21:05
|
Stařešina
Příspěvek: 5499
Založený: 19.08.07
|
Taky jsem našel "chybku".
U Tempestu - respektive jeho motoru Sabre II je maximální teplota podle manuálu povolena při bojovém režimu 95°C po dobu 5 minut. Při stoupání 90°C po dobu jedné hodiny. V ilovi motor umírá při 85°C.
Teplota glykolu sedí přesně (130°C)
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Robo |
Přidané 08-02-2012 21:24
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
606_Tempik napsal:
Taky jsem našel "chybku".
U Tempestu - respektive jeho motoru Sabre II je maximální teplota podle manuálu povolena při bojovém režimu 95°C po dobu 5 minut. Při stoupání 90°C po dobu jedné hodiny. V ilovi motor umírá při 85°C.
Teplota glykolu sedí přesně (130°C)
Je dost mozne, ze budik ukazuje 'oil in' a je teda na budiku o 10C menej. |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 08-02-2012 21:31
|
Stařešina
Příspěvek: 5499
Založený: 19.08.07
|
Jako že by budík ukazoval teplotu měřenou odjinud (in), než udává manuál(out)? To by pak byl manuál asi vcelku nanic, ne? Když by popisoval něco, co je pilotovi naprd. Jestli si má pilot podle manuálu hlídat teplotu oleje pod 95°C a v letadle má budík na měření oleje, tak by tyto hodnoty měli logicky souviset.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Farky |
Přidané 08-02-2012 21:48
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
User Guide 4.11 -
The values in many cases are reasonably close to real life maximum continuous settings (please don't go by cockpit gauges, they aren't always accurate). |
|
|
|
BP_dFrog |
Přidané 08-02-2012 22:20
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 326
Založený: 20.01.08
|
Farky napsal:
User Guide 4.11 -
The values in many cases are reasonably close to real life maximum continuous settings (please don't go by cockpit gauges, they aren't always accurate).
Což je úplně na 3,14-ču, protože ty hodnoty si mám pak vycucat z prstu a nebo najít na jízdním řádu místního hikláku ? Ještě bych se mohl zeptat v masně, ale venku je moc zima abych si tam došel. |
|
|
|
falkon |
Přidané 08-02-2012 23:22
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
BP_dFrog napsal:
Což je úplně na 3,14-ču, protože ty hodnoty si mám pak vycucat z prstu a nebo najít na jízdním řádu místního hikláku ? Ještě bych se mohl zeptat v masně, ale venku je moc zima abych si tam došel.
Mozno si staci zistit, pri akej hodnote budiku v hre naskoci overheat hlaska, a tu si zapamatat pre dany typ... ale to je asi moc jednoduche, lepsie bude skocit si v pantoflich do tej masny, co?! |
|
|
|
BP_dFrog |
Přidané 09-02-2012 07:25
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 326
Založený: 20.01.08
|
falkon napsal:
Mozno si staci zistit, pri akej hodnote budiku v hre naskoci overheat hlaska, a tu si zapamatat pre dany typ... ale to je asi moc jednoduche, lepsie bude skocit si v pantoflich do tej masny, co?!
To asi ano, protože těch daných typů ve hře není zrovna málo a zjišťovat to metodou pokus omyl bude trvat zhruba měsíc. Obávám se, že v práci tolik dovolené nedostanu. |
|
|
|
Pragr |
Přidané 09-02-2012 07:30
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 303
Založený: 11.12.09
|
1stCL_Fucida napsal:
Lekku:
1) jak již bylo zmíněno i v tomto vláknu, fixní časy, tak jak byly v minulosti (4:30 u Luftwaffe) již neexistují. Pokud třeba u Fw 190 D-9 přehřeješ motor, tak stačí jen na několik málo vteřin (třeba na 5) mírně přetočit motor a jde okamžitě do kytek.
IMO ani tohle není úplně ono. Pokud přetočíš motor nad nějakou limitní hranici, pak by měl jít do kytek během několika vteřin ať je vychlazenej nebo ne. Je to stejný jako u auta, když vytočíš motor na 10000otááček tak odejde do věčných lovišť i kdyby teplota ukazovala 50°C.
U Spita Mk.I byl tuším (včera jsem to zrovna hledal) maximální limit pro otáčky 3600rpm, a hranici 3000rpm bylo možno překročit na maximálně 20 sekund s plnícím tlakem otevřeným minimálně na 1/3. Podle mě to stejně funguje i u ostatních letadel.
1stCL_Fucida napsal:
EDIT: BMW 801 samozřejmě nemá chladicí kapalinu.
BMW 801 stejně jako každý motor samozřejmě chladící kapalinu MÁ. Olej totiž není nic jinýho než chladící médium sloužící ke snížení tření a odvodu tepla vznikajícího v motoru |
|
|
|
Hoper |
Přidané 09-02-2012 08:20
|
Fusioner
Příspěvek: 12078
Založený: 29.09.05
|
falkon napsal:
BP_dFrog napsal:
Což je úplně na 3,14-ču, protože ty hodnoty si mám pak vycucat z prstu a nebo najít na jízdním řádu místního hikláku ? Ještě bych se mohl zeptat v masně, ale venku je moc zima abych si tam došel.
Mozno si staci zistit, pri akej hodnote budiku v hre naskoci overheat hlaska, a tu si zapamatat pre dany typ... ale to je asi moc jednoduche, lepsie bude skocit si v pantoflich do tej masny, co?! ;)
proč si dávat na Volvo stabilizační systém pro vlek na jachtu, když je jednodušší tu jachtu raději nevozit... ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
Robo |
Přidané 09-02-2012 09:47
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
310_Pragr napsal:
IMO ani tohle není úplně ono. Pokud přetočíš motor nad nějakou limitní hranici, pak by měl jít do kytek během několika vteřin ať je vychlazenej nebo ne. Je to stejný jako u auta, když vytočíš motor na 10000otááček tak odejde do věčných lovišť i kdyby teplota ukazovala 50°C.
U Spita Mk.I byl tuším (včera jsem to zrovna hledal) maximální limit pro otáčky 3600rpm, a hranici 3000rpm bylo možno překročit na maximálně 20 sekund s plnícím tlakem otevřeným minimálně na 1/3. Podle mě to stejně funguje i u ostatních letadel.
Tazko povedat a este tazsie namodelovat. Zaviselo co presne sa s motorom stalo. Ak motor v hre pretocis (otacky vysoko nad limit kludne i par sekund) tak si ho odpalil. To iste sa stalo s beznym leteckym motorom aj naozaj - ked spominas konkretne Spitfire Mk.I, Merlin III je velmi slusne zdokumentovany a v RR travili mnoho casu skusanim a nicenim motorov a tym sa dostavali stale dalej (silnejsie a odolnejsie Merliny s vacsimi a vacsimi rated MFP) - vid ''Merlin in perspective - the combat years''
Maximalny limit 3600 rpm znamenal, ze motor to aspon raz mozno vydrzal, tie testy prebiehali u Rolls Royce na ziadost zakaznika (ministerstvo obrany), a po takomto presileni motora sa vyrazne znizila zivotnost, doporucovala sa dokladna inspekcia konkretnych 'slabsich' miest. U motorov sa to samozrejme lisilo konstrukciou, v pripade Merlina III islo kvoli systemu mazania o valce pozicia 3 az 5, cely klukovy hriadel, najma ak bola ta starsia verzia s bronzovou primesou, lebo tie praskali atd atd atd... cize sa to muselo rozobrat. Je dost mozne, ze ak by si to urobil s motorom uz slusne 'zabehnutym', tak by to nedal. A to je 600 otacok nad limit, co je 20 percent (3000ot max)
Limit 3000 otacok sa tykal skor starsich stihaciek s pevnymi vrtulami Waybridge alevo 2 polohovymi de Havilland, s Rotolom si mohol mat aj vyssii MFP a vrtula sa stihla prestavit.
Dalsi test co si pamatam bol s mazanim - obrovsky rozdiel bol, ci sa do olejoveho systemu dostal vzduch (dost mozne pri bojovom poskodeni) - ak len zastavili privod oleja, motor bezal 'v pohode' skoro pol minuty. Ak tam prisiel vzduch, kludne aj malicko, zadrel sa okamzite.
Pretocenie motora nesuvisi s prehrievanim vobec, to su v hre dve samostatne poskodenia. Prehrievanie znamena, ze mas teploty nad limitom. Otacky su teda prilis vysoke (nestiha chladit olej) ale v limite. Tam opat zavisi ze co sa s motorom stane. V reale ked si uvaril na Spite vodu, tak sa para zo systemu uvolnila cez ventil na to urceny a motor sa neposkodil okamzite, ak si to zacal chladit a ak si neprisiel o vsetok glykol (odparenim by to trvalo dost dlho, bojove poskodenie je ina, tam sa na beznom ere da hovorit o par minutach podla mna).
Olej nad limitom je zase ina vec - motor moze vysadit, moze pustat olej a potom vysadit. A to sa cca v hre deje. Idealne je vyhybat sa takym situaciam v tzv. rale aj v hre.
Toto plati pre vodou chladene motory, spominam Merlin a ten je tiez specificky, najma skore varianty. Takze nebrat doslovne a celoplosne. |
|
|
|
Robo |
Přidané 09-02-2012 09:54
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
BP_dFrog napsal:
falkon napsal:
Mozno si staci zistit, pri akej hodnote budiku v hre naskoci overheat hlaska, a tu si zapamatat pre dany typ... ale to je asi moc jednoduche, lepsie bude skocit si v pantoflich do tej masny, co?!
To asi ano, protože těch daných typů ve hře není zrovna málo a zjišťovat to metodou pokus omyl bude trvat zhruba měsíc. Obávám se, že v práci tolik dovolené nedostanu.
Ty pokus omyl Normalne zoberies hocijake ero a ked nebudes lietat 100 100 tak budes v pohode. Prave preto, ze mame v hre stovky lietadiel sa tie veci (stale) znacne zjednodusuju. Takze letis ako sa pise v 4.11 guide (bacha na otacky) a sledujes teploty. Ak sa ti to hreje (hra ti napise overheat) tak reaguj, uber plyn resp rpm a sleduj si budiky. Budiky nesedia vzdy s manualmi kvoli tomu, kde Il-2 zacal. Ale daktore sedia uz teraz. A daktore era sa daju lietat presne podla manualu a sedia vykony aj chovanie (napr. to prehrievanie). Do problemov sa dostanes len ked budes ignorovat hlasku overheat. |
|
|
|
Robo |
Přidané 09-02-2012 09:58
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
310_Pragr napsal:BMW 801 stejně jako každý motor samozřejmě chladící kapalinu MÁ. Olej totiž není nic jinýho než chladící médium sloužící ke snížení tření a odvodu tepla vznikajícího v motoru
Pragre myslim ze sa mylis, vzduchom chladene motory nemali glykol. |
|
|
|
sidewinder |
Přidané 09-02-2012 10:01
|
Nováček
Příspěvek: 45
Založený: 25.03.09
|
tiez som myslel ze Pragr napisal somarinu.., ale ma to dobre akurat dost lisiacky napisane ;-) |
|
|
|
Robo |
Přidané 09-02-2012 10:16
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
sidewinder napsal:
tiez som myslel ze Pragr napisal somarinu.., ale ma to dobre akurat dost lisiacky napisane ;-)
Aha dik Sid, ano ano uz chapem co napisal - olej je chladiaca kvapalina |
|
|