May 19 2024 01:35:35
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
4.11 patch
606_Temp
Saburo napsal:
Fuči v jakém manuálu a čeho že to jsou teploty?

Například Jumo 213A (Fw 190D-9) : max. teplota, které směl olej (Intava Rotring, Aero Shell...) dosáhnout byla 130 stupňů C. Teplota kapaliny vystupující z motoru byla ve všech výškách 100 st. C (při startu a vstoupání mohla být 120 st. C). Vstupující měla 60.
Zdroj JaPo Fw 190D, Ta 152

Podotýkám, že mě se změny prehřívání motorů velice líbí a to přesto že není nijak kombinováno přehřívání oleje, chladídí kapaliny případně hlav válců u hvězdicových motorů včetně rozumné a reálné kontroly na přístrojích.

To bomby a jejich pojistky, noo to je ovšem dílo....


U tempesta (jinde jsem to nezkoušel nijak detailně) musí člověk hlídatteplotu jak oleje, tak kapaliny, takže určitě nestačí hlídat jednu teplotu a šmitec.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Robo
Farky napsal:
310_Lekk napsal:
Farky - obávám se že spit není na automatu dobře a ubrání otáček neubírá správně na pitchi. i když co je správně že...třeba to je skutečně historická hodnota pitche a jenom tady nefunguje zchlazení spravně..nebo je to všechno spravně a spiti jsou prostě v prdeliSmutný


To se obáváš správně. Šklebící se Při 100% plynu (+12 lb ) by to mělo s automatem točit 2850 max, točí to 3000. Jak moc velký to má vliv nemám nejmenší tušení. Dalo by se to zkusit, těch 2850 rpm je 90 propitch.


Negative, Farky - na +12lbs. to toci 2900 +-50 a tak to aj ma byt. Vid manual k Spitom IX, limity zo strany 30 su pre manualnu vrtulu (+12 @ 2850rpm atd):

[img]http://dl.dropbox.com/u/10668862/misc/tests/IX01.jpg[/img] is not a valid Image.

A co sa auto PP tyka tu je prislusna pasaz strana 12 ods. 20:

[img]http://dl.dropbox.com/u/10668862/misc/tests/IX02.jpg[/img] is not a valid Image.

Cely manual ak ma niekto zaujem: http://dl.dropbox...MANUAL.pdf

Zbezny test oboch Spitov Mk.IX (42 aj 43), na tych +12lbs. to toci 2900-2950, na WEP (110 plynu) ide zlahka nad 3000. Nemal som cas poskusat vsetky nastavenie boostu, ci sedia RPM.
Upravil/a Robo dne 07-02-2012 19:12
 
Farky
Ok, mělo by to točit 2900 rpm max. Nevím jakýho Spita IX si vyfasoval, ale ten co dávají v QMB mně točí při + 12 lb boostu v přímém letu 3000 rpm. Ta tolerance + - 50 ot/min je tam kvůli klesání a stoupání. Takže když tam je limit 2850, tak by automat při mírném klesání měl držet 2900 max a při stoupání 2800 min. Při mírném stoupání a klesání, ne při těch mimozemskejch kulervoucích manévrech co děláme my. A v ilovi je to tak, že střed je 3000 rpm s pohybem 50 oběma směry podle režimu letu (stoupání, klesání). Jinak řečeno, točí to 3050 rpm max na 100% plynu (+ 12 lb ).
 
Robo
Farky napsal:
Ok, mělo by to točit 2900 rpm max. Nevím jakýho Spita IX si vyfasoval, ale ten co dávají v QMB mně točí při + 12 lb boostu v přímém letu 3000 rpm. Ta tolerance + - 50 ot/min je tam kvůli klesání a stoupání. Takže když tam je limit 2850, tak by automat při mírném klesání měl držet 2900 max a při stoupání 2800 min. Při mírném stoupání a klesání, ne při těch mimozemskejch kulervoucích manévrech co děláme my. A v ilovi je to tak, že střed je 3000 rpm s pohybem 50 oběma směry podle režimu letu (stoupání, klesání). Jinak řečeno, točí to 3050 rpm max na 100% plynu (+ 12 lb ).


Nemal som cas na dokaldnejsi test - zajtra sa k tomu vratim. Ak to dava o 200rpm mimo tak to treba nahlasit a riesit Mrknutí
 
1stCL_Fucida
Saburo napsal:
Fuči v jakém manuálu a čeho že to jsou teploty?


Fw 190 A-1, motor BMW 801 C-1. Nicméně +/- stejné teploty platí i pro BMW 801 D-2 z pozdějších Fw 190 a vůbec veškeré BMW 801.

Fw 190 A měl teploměr pouze na výstupu z chladiče, nikoliv na válcích či na výstupu oleje z motoru. Údaje jsou takovéto (ty na teploměru):

minimum: 30°C
maximum: 70°C (výstup okolo 105°C)
krátkodobé maximum: 85°C (výstup okolo 120°C)

Jako mazivo se používal běžný Intava Rotring 220.

EDIT: BMW 801 samozřejmě nemá chladicí kapalinu.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 08-02-2012 09:23
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Robo
Farky, Lekk:

prevetral som IXc aj inak ako na stojanke Šklebící se a automatika je cela zle, otacky su oproti manualu vzdy vyssie. Na +7lbs. sa to kruti na 2700rpm.

Tak som sa na to siel dotazat, ale kym som tak ucinil, nasiel som debatu prave na tuto temu (uz to hlasilo viacero ludi), automatika na Spitoch sa podla vsetkeho v DT vobec neriesila, nesiahalo sa do toho, takze stale je to ako to bolo (otacky privysoko). Takze rovnako ako manual na 190-tkach, dufam, ze opravia aj toto.
 
606_Temp
Taky jsem našel "chybku".
U Tempestu - respektive jeho motoru Sabre II je maximální teplota podle manuálu povolena při bojovém režimu 95°C po dobu 5 minut. Při stoupání 90°C po dobu jedné hodiny. V ilovi motor umírá při 85°C.
Teplota glykolu sedí přesně (130°C)
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Robo
606_Tempik napsal:
Taky jsem našel "chybku".
U Tempestu - respektive jeho motoru Sabre II je maximální teplota podle manuálu povolena při bojovém režimu 95°C po dobu 5 minut. Při stoupání 90°C po dobu jedné hodiny. V ilovi motor umírá při 85°C.
Teplota glykolu sedí přesně (130°C)


Je dost mozne, ze budik ukazuje 'oil in' a je teda na budiku o 10C menej.
 
606_Temp
Jako že by budík ukazoval teplotu měřenou odjinud (in), než udává manuál(out)? To by pak byl manuál asi vcelku nanic, ne? Když by popisoval něco, co je pilotovi naprd. Jestli si má pilot podle manuálu hlídat teplotu oleje pod 95°C a v letadle má budík na měření oleje, tak by tyto hodnoty měli logicky souviset.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Farky
User Guide 4.11 -

The values in many cases are reasonably close to real life maximum continuous settings (please don't go by cockpit gauges, they aren't always accurate).
 
BP_dFrog
Farky napsal:
User Guide 4.11 -

The values in many cases are reasonably close to real life maximum continuous settings (please don't go by cockpit gauges, they aren't always accurate).


Což je úplně na 3,14-ču, protože ty hodnoty si mám pak vycucat z prstu a nebo najít na jízdním řádu místního hikláku ? Ještě bych se mohl zeptat v masně, ale venku je moc zima abych si tam došel.
 
falkon
BP_dFrog napsal:
Což je úplně na 3,14-ču, protože ty hodnoty si mám pak vycucat z prstu a nebo najít na jízdním řádu místního hikláku ? Ještě bych se mohl zeptat v masně, ale venku je moc zima abych si tam došel.

Mozno si staci zistit, pri akej hodnote budiku v hre naskoci overheat hlaska, a tu si zapamatat pre dany typ... ale to je asi moc jednoduche, lepsie bude skocit si v pantoflich do tej masny, co?! Mrknutí
 
BP_dFrog
falkon napsal:
Mozno si staci zistit, pri akej hodnote budiku v hre naskoci overheat hlaska, a tu si zapamatat pre dany typ... ale to je asi moc jednoduche, lepsie bude skocit si v pantoflich do tej masny, co?! Mrknutí


To asi ano, protože těch daných typů ve hře není zrovna málo a zjišťovat to metodou pokus omyl bude trvat zhruba měsíc. Obávám se, že v práci tolik dovolené nedostanu.
 
Pragr
1stCL_Fucida napsal:
Lekku:

1) jak již bylo zmíněno i v tomto vláknu, fixní časy, tak jak byly v minulosti (4:30 u Luftwaffe) již neexistují. Pokud třeba u Fw 190 D-9 přehřeješ motor, tak stačí jen na několik málo vteřin (třeba na 5) mírně přetočit motor a jde okamžitě do kytek.


IMO ani tohle není úplně ono. Pokud přetočíš motor nad nějakou limitní hranici, pak by měl jít do kytek během několika vteřin ať je vychlazenej nebo ne. Je to stejný jako u auta, když vytočíš motor na 10000otááček tak odejde do věčných lovišť i kdyby teplota ukazovala 50°C.

U Spita Mk.I byl tuším (včera jsem to zrovna hledal) maximální limit pro otáčky 3600rpm, a hranici 3000rpm bylo možno překročit na maximálně 20 sekund s plnícím tlakem otevřeným minimálně na 1/3. Podle mě to stejně funguje i u ostatních letadel.

1stCL_Fucida napsal:

EDIT: BMW 801 samozřejmě nemá chladicí kapalinu.


BMW 801 stejně jako každý motor samozřejmě chladící kapalinu MÁ. Olej totiž není nic jinýho než chladící médium sloužící ke snížení tření a odvodu tepla vznikajícího v motoru Mrknutí
 
Hoper
falkon napsal:
BP_dFrog napsal:
Což je úplně na 3,14-ču, protože ty hodnoty si mám pak vycucat z prstu a nebo najít na jízdním řádu místního hikláku ? Ještě bych se mohl zeptat v masně, ale venku je moc zima abych si tam došel.

Mozno si staci zistit, pri akej hodnote budiku v hre naskoci overheat hlaska, a tu si zapamatat pre dany typ... ale to je asi moc jednoduche, lepsie bude skocit si v pantoflich do tej masny, co?! ;)

proč si dávat na Volvo stabilizační systém pro vlek na jachtu, když je jednodušší tu jachtu raději nevozit... ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Robo
310_Pragr napsal:
IMO ani tohle není úplně ono. Pokud přetočíš motor nad nějakou limitní hranici, pak by měl jít do kytek během několika vteřin ať je vychlazenej nebo ne. Je to stejný jako u auta, když vytočíš motor na 10000otááček tak odejde do věčných lovišť i kdyby teplota ukazovala 50°C.

U Spita Mk.I byl tuším (včera jsem to zrovna hledal) maximální limit pro otáčky 3600rpm, a hranici 3000rpm bylo možno překročit na maximálně 20 sekund s plnícím tlakem otevřeným minimálně na 1/3. Podle mě to stejně funguje i u ostatních letadel.


Tazko povedat a este tazsie namodelovat. Zaviselo co presne sa s motorom stalo. Ak motor v hre pretocis (otacky vysoko nad limit kludne i par sekund) tak si ho odpalil. To iste sa stalo s beznym leteckym motorom aj naozaj - ked spominas konkretne Spitfire Mk.I, Merlin III je velmi slusne zdokumentovany a v RR travili mnoho casu skusanim a nicenim motorov a tym sa dostavali stale dalej (silnejsie a odolnejsie Merliny s vacsimi a vacsimi rated MFP) - vid ''Merlin in perspective - the combat years''

Maximalny limit 3600 rpm znamenal, ze motor to aspon raz mozno vydrzal, tie testy prebiehali u Rolls Royce na ziadost zakaznika (ministerstvo obrany), a po takomto presileni motora sa vyrazne znizila zivotnost, doporucovala sa dokladna inspekcia konkretnych 'slabsich' miest. U motorov sa to samozrejme lisilo konstrukciou, v pripade Merlina III islo kvoli systemu mazania o valce pozicia 3 az 5, cely klukovy hriadel, najma ak bola ta starsia verzia s bronzovou primesou, lebo tie praskali atd atd atd... cize sa to muselo rozobrat. Je dost mozne, ze ak by si to urobil s motorom uz slusne 'zabehnutym', tak by to nedal. A to je 600 otacok nad limit, co je 20 percent (3000ot max)

Limit 3000 otacok sa tykal skor starsich stihaciek s pevnymi vrtulami Waybridge alevo 2 polohovymi de Havilland, s Rotolom si mohol mat aj vyssii MFP a vrtula sa stihla prestavit.

Dalsi test co si pamatam bol s mazanim - obrovsky rozdiel bol, ci sa do olejoveho systemu dostal vzduch (dost mozne pri bojovom poskodeni) - ak len zastavili privod oleja, motor bezal 'v pohode' skoro pol minuty. Ak tam prisiel vzduch, kludne aj malicko, zadrel sa okamzite.

Pretocenie motora nesuvisi s prehrievanim vobec, to su v hre dve samostatne poskodenia. Prehrievanie znamena, ze mas teploty nad limitom. Otacky su teda prilis vysoke (nestiha chladit olej) ale v limite. Tam opat zavisi ze co sa s motorom stane. V reale ked si uvaril na Spite vodu, tak sa para zo systemu uvolnila cez ventil na to urceny a motor sa neposkodil okamzite, ak si to zacal chladit a ak si neprisiel o vsetok glykol (odparenim by to trvalo dost dlho, bojove poskodenie je ina, tam sa na beznom ere da hovorit o par minutach podla mna).

Olej nad limitom je zase ina vec - motor moze vysadit, moze pustat olej a potom vysadit. A to sa cca v hre deje. Idealne je vyhybat sa takym situaciam v tzv. rale aj v hre. Mrknutí

Toto plati pre vodou chladene motory, spominam Merlin a ten je tiez specificky, najma skore varianty. Takze nebrat doslovne a celoplosne. Šklebící se
 
Robo
BP_dFrog napsal:
falkon napsal:
Mozno si staci zistit, pri akej hodnote budiku v hre naskoci overheat hlaska, a tu si zapamatat pre dany typ... ale to je asi moc jednoduche, lepsie bude skocit si v pantoflich do tej masny, co?! Mrknutí


To asi ano, protože těch daných typů ve hře není zrovna málo a zjišťovat to metodou pokus omyl bude trvat zhruba měsíc. Obávám se, že v práci tolik dovolené nedostanu.


Ty pokus omyl Šklebící se Normalne zoberies hocijake ero a ked nebudes lietat 100 100 tak budes v pohode. Prave preto, ze mame v hre stovky lietadiel sa tie veci (stale) znacne zjednodusuju. Takze letis ako sa pise v 4.11 guide (bacha na otacky) a sledujes teploty. Ak sa ti to hreje (hra ti napise overheat) tak reaguj, uber plyn resp rpm a sleduj si budiky. Budiky nesedia vzdy s manualmi kvoli tomu, kde Il-2 zacal. Ale daktore sedia uz teraz. A daktore era sa daju lietat presne podla manualu a sedia vykony aj chovanie (napr. to prehrievanie). Do problemov sa dostanes len ked budes ignorovat hlasku overheat.
 
Robo
310_Pragr napsal:BMW 801 stejně jako každý motor samozřejmě chladící kapalinu MÁ. Olej totiž není nic jinýho než chladící médium sloužící ke snížení tření a odvodu tepla vznikajícího v motoru Mrknutí


Pragre myslim ze sa mylis, vzduchom chladene motory nemali glykol.
 
sidewinder
tiez som myslel ze Pragr napisal somarinu.., ale ma to dobre akurat dost lisiacky napisane ;-)
 
www.letkatriduby.sk
Robo
sidewinder napsal:
tiez som myslel ze Pragr napisal somarinu.., ale ma to dobre akurat dost lisiacky napisane ;-)


Aha dik Sid, ano ano uz chapem co napisal - olej je chladiaca kvapalina Mrknutí Šklebící se
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,905,759 návštěv