Myslim si, ze pri bombe v trupu by se kridlo u korene melo poskodit daloko snaz, nez pri zaveseni na kridlech
Hlavne se nepotrhejte smichy
[img]http://rudelhunde.xf.cz/images/G.png[/img] is not a valid Image.
Nerozumieme si ocividne, ja chapem co pisete a tiez chapem, ze lietadlo nesu kridla
Ale paka tam predsa je: Letis vpred, zrazu prudko potlacis. Trup ide dole, ale kridla chcu ist hore. Bomba sice s trupom nema nic spolocne, ale je s nim ale spojena pakou, ktora sa vola - 'kridlo'. Trup sice nesu kridla, ale hybnost je hybnost. Ak na kridlo pridas dalsiu masu, tak kridla budu chciet ist hore este viac. A tym viac, o co vacsia je vzdialenost medzi trupom a touto masou. Uz aj samotna spicka kridla chce ist hore viac ako cast kridla hned pri trupe.
Lupen_cz napsal:
Myslim si, ze pri bombe v trupu by se kridlo u korene melo poskodit daloko snaz, nez pri zaveseni na kridlech
Hlavne se nepotrhejte smichy
Nie nie, dobry nakres, plati podla mojho nazoru pre kludovy stav (a npre pozitivne G ako pises...) Teraz si tu celu sustavu predstav pri potlaceni smerom dole a sustred sa na spodnom obrazku na tie casti, ktore mas zakruzkovane na obrazku hornom
Robo, ale na ten trup je stejná páka od křídel ať tam ty bomby jsou, nebo nejsou. Ty pořád nechápeš, že to křídlo nese trup a tu bombu zcela samostatně. Jediné co ti při nošení bomby v manévrech může vafdit je její utřžení, nebo vyrvání i se závěsem z křídla. Ale to zcela odděleně od trupu, protože ta bomba s ním nemá nic společného.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
311_Tank, LupenCZ a ostatni maji pravdu a ten obrazek od Lupena je take dobre. Pro letadlo/kridlo je torsi namahani, kdyz ta sama hmotnost je v trupu nez kdyz je rozlozena po kridle. Jde o ohybovy moment v nosnikach kridla.
PS: jednoduchy experiment pro ilustraci, neni zcela presny, je to jen alegorie:
Vem si spejli a podepri ji na koncich. Vem dve zavazicka na niti a poves je na nite u koncu. A zacni je soupat smerem do stredu. Spejle se bude vic a vic prohybat az praskne (kdyz budou zavazicka dost tezka). Cim blize stredu, tim vetsi namahani spejle.
No a nosniky kridla je ta spejle, vztlak jsou ty podpory. Vztlak ale nepusobi na koncich kridla, je spojite rozlozen po rozpeti a tim se to kapku komplikuje, ale v principu se to chova podobne. Ten mechanismus zvetsovani namahani smerem ke stredu kridla je tam stejny.
Upravil/a AH_Cutora dne 27-01-2012 20:44
606_Tempik napsal:
Ty pořád nechápeš, že to křídlo nese trup a tu bombu zcela samostatně.
Nie, pisem ze toto chapem Tiez pisem, ze v tomto nemam ziadne znalosti a cele to bola len (nespravna) uvaha.
Ja som si vzdy myslel, ze neg G limity su stanovene nizsie s kridelnymi nadrzami ako bez nich (napr MiG-15) a lamanie nastava nie vahou trupu (ktory je neseny kridlami) ale vztlakom kridel (vektor nahor). Cca princip papieroveho lietadla, ktrym mavas vo vzduchu hore dole a kridla idu hore dole
Ty limity s podvěsy jsou tam propto, abys neurval ten podvěs z křídla (případně neurval podvěs i s nějakou důležitou částí křídla). Přece jen nádrž vážící třeba 300kg má při 5G najednou tunu a půl a na to už závěsník nemusí stačit.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
606_Tempik napsal:
Ty limity s podvěsy jsou tam propto, abys neurval ten podvěs z křídla (případně neurval podvěs i s nějakou důležitou částí křídla). Přece jen nádrž vážící třeba 300kg má při 5G najednou tunu a půl a na to už závěsník nemusí stačit.
Dik uz chapem
Ako pisem, mal som za to ze to urvanie kridla ma na svedomi predovsetkym hybnost / zotrvacnost zavazia na kridle, t.j. okamzite prekrocenie G limitu.
Robo. nic si z toho nedělej, já si to myslel taky (holt ta čeština mi jde stále "víc" jak technika...) :))
;)
ale evidentně si to asi mysleli i buď olegovci nebo daidalovci :)
a patrně i frantíci - napíšeš jim ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
jo a teď jsem si vzpomněl k 4.11 - DT tam přidali podmožnosti k WP (to patrolování je bezva)
mohli by DT ještě kouknout na možnost "doprovod" ?
ve stávající verzi (už od pradávna) šlo bomberům přidat jako doprovod stíhače - stíhačům se zadal target vlastní bombeři a oni se jich pak celou dobu letu drží. Bohužel ale jen to - ač v okolí nepřítel, letí dál rovně podle doprovázených letadel a nijak nereagují.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
Robo. nic si z toho nedělej, já si to myslel taky (holt ta čeština mi jde stále "víc" jak technika...) )
ale evidentně si to asi mysleli i buď olegovci nebo daidalovci
a patrně i frantíci - napíšeš jim ?
Jo jo, ja si z toho nic nerobim, praveze som vzdy rad, ked sa z takejto diskusie nieco dozviem, sam som pisal ze mam daleko od experta na aerodynamiku
Ten princip, co popisal Cutora alebo Tempik mi bol jasny, aj ze to mal Midnight spravne, ALE zaujimalo by ma, co presne sa stane pri negativnom potlaceni celeho toho aparatusu pri vysokej doprednej rychlosti... Ak mozte niekto objasnit, aky rozdiel je v tych vektoroch (resp. silach) posobiach na plochu kridla pri pozitivnom a pri negativnom G (skusim moju uvahu co najjednoduchsie):
V kludovom stave posobi smerom zdola hore vztlak, smerom zhora dole hmotnost lietadla. Tieto sily v rovnovahe, lietadlo leti 'rovno'. Trup nesu kridla, bomby nesu kridla nezavisle od trupu. (potialto samozrejme jasne a vsetko v pohode)
Pozitivne pretazenie, pilot pritiahne knipel, odstrediva sila posobi smerom dole, zvysuje sa hmotnost a teda vektor posobiaci smerom nadol (t.j. proti vztlaku). Sila je najvacsia v strede, t.j. kolmo pod trupom. Ak je v tom mieste zavesene zavazie, sila je vacsia, preto nizsi G limit atd atd, hrozi urvatie celeho kridla v mieste, kde sa spaja s trupom. Ak su zavazia zavesene na nosnikoch kridla, ich hmotnost (vektor smerom dole v tom bode) moze sposobit utrhnutie nosnika, tohto zavazia, casti kridla, deformaciu atd atd... (toto je Midnightov nakres a tiez vsetko jasne a v pohode). Ako hlasi Tank, tu sa v hre A-20 rube viac so zavazim na kridlach, co je blbost. Ja som si nespravne domyslel (poriadne neprecital), ze sa mu tak deje pri negativnom pretazeni).
Negativne pretazenie je cast, ktora mi nebola celkom jasna, hmotnost zavazi aj hmotnost trupu posobia stale samozrejme rovnakym vektorom nadol. Plocha kridla musi v zavislosti na rychlosti aj vysky (hustota vzduchu) prekonat svojou plochou odpor vzduchu + je tam hybnost trupu aj tychto zavazi, ktore posobia smerom nahor, t.j. tentokrat opacne a proti vektoru hmotnosti ako ho mame v predoslych 2 situaciach. Takze smerom nahor posobi vektor vztlaku + odpor vzduchu + hybnosti zavazi ktore kridlo nesie. V tomto pripade nehrozi u zavazia podveseneho pod kridlom, ze urve zavesnik smerom dole (pozitovne pretazenie) ale tlaci na zavesnik a cele kridlo hore. Rovnako tlaci (asi lepsie povedane taha) hore aj trup v strede, vysledny vektor opat opacny ako na Midnightovom nakrese.
Co sa napisania DT alebo Histoguys tyka, tam by bolo vhodne to nejako zdokladovat a predovsetkym tomu rozumiet , takze preto som hore rozpisal, ci je moja pofiderna uvaha spravna, hadam Cutora by mohol daco zosmolit a snad sa dockame nejakej zmeny, podla mna su cele G limity dobry napad, ale prevedenie je prilis strojove a neposobi to moc realisticky v hre, kde nie je namodelovany odpor sil v riadeni atd atd.
Pozitivní přetížení je skoro to samé, jako klidový stav. Jen ten závěsník nenese 100kg, ale třeba 200/300/400/800kg). V negativním přetížení bomba naopak na závěsník tlačí, ale pořád platí, že tlačí na křídlo a s trupem to pořád nijak nesouvísí. V nejhorším možnám scénáři ti podvěs pod křídlem v negativnních G utrhne závěsník skrz celé křídlo "nahoru". Je to ale jakoby bodový tlak jen na tohle konkrétní místo. Jako bys vzal třeba papírové křídlo, položil ho na matraci a propích ho tužkou. Zbytek papírového křídla bude dál opřený na matraci stejně tak, jako zbytek křídla je opřen dál o "vzduch". Nosné je pořád totiž to křídlo a trup je jen nesen stejně jako podvěs.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
606_Tempik napsal:
Každej přece ví, že vztlak generuje trup letadla a křídla se jen vezou a jsou tam jen proto, aby se na ně mohli dávat bomby...
Lupen_cz napsal:
Myslim si, ze pri bombe v trupu by se kridlo u korene melo poskodit daloko snaz, nez pri zaveseni na kridlech
Hlavne se nepotrhejte smichy
[img]http://rudelhunde.xf.cz/images/G.png[/img] is not a valid Image.
Fakt, ze nechcem sa smiat, ale neda mi to
Obrazok je pekny, ale aby sme boli korektni, tak najvacsia zlozka vztlaku posobi 'nad kridlom' a nie 'pod kridlom'
Tak jsem si s tím pohrál, ve FMB, a zjistil jsem:
AI spoluletci (můj flajt) dostali nový intelekt. Byl jim asi prudce zvýšen - když jim dám povel k jakémukoli útoku, tak jej potvrdí a vyserou se na to Jako v reálu... Ale zato jim nadělili neschopnost vyhnout se jakémukoli kopečku - dokonce dokáží narazit i do kopce o 300m nižšího než mají výšku waypointu!!! Jako v reálu???
Moji střelci dostali nové čočky - s asi tak 130 dioptriemi, takže nevidí útočícího stíhače ani když ho mají na vzdálenost ruky, a buď nestřílejí vůbec nebo někam do boží prdele. Jako v reálu...
AI protiletadlovci dostali blastery, laserové zaměřovače, a jaderné náboje co zničí i Hvězdu smrti. Jako v reálu...
Cítím se jako ve WoTku, když mě v Loltraktoru předhodí protivníkovým KVčkám.
Pokračuje trend (u DT) nastavený již v minulosti. Hurá do co největší reálnosti - ať chcípne hra, jen ať je to reálné!
Jen nevím, jestli to co jsem napsal je kritika nebo chvála. Sám jsem na pochybách, páč to lítám už dlouho a leccos co nováčkům nejde už zvládám. Navíc po ledasčem jsem sám volal, jako např. správa motoru či poškození přehřátím. Ale fakt je, že ani mě netěší cca 20X odstartovat a ani jednou se nevrátit. Jako v reálu...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
To, že je intelekt AI vyšší než můj, mi na Ilovi (a nejen tam) vadilo od začátku. Ale tohle asi žádnej patch nevylepší.
Už tomu nevěřím
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Občas si blbnu v QMB a dávám si nácvik střelby v hromadě letadel. Nevšiml jsem si, že by se moje AI chovali nějak hloupěji při přijímání rozkazů než dříve. Určitě jsem si ale všiml, že boj proti AI je teď mnohem zábavnější, než tomu bylo předtím. Protivníci mnohem víc manévrují a už není tak snadné utočit v A-20 befko
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.