November 21 2024 16:55:29
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » DS Asfaltoví Holubi - INFORMACE
 Vytisknout diskuzi
Vitr a pocasi - jak nastavit
AH_Cutora
Zdar, Tajpan mi napsal PM, ale myslim ze by to spis melo jit pres diskusi at to kazdy vidi, je to obecne a dulezite tema.

Od Tajpan
Datum 29.12.2010 12:13
Předmět 4.10 počasie

ahoj,
kedže lietaš i reále, mám na teba otázku.
ak si si všimol v FMB je sú pridané požnosti k počasiu.
Vieš napísat pri akých hodnotách sa lieta, resp aké by malo byť dané nastvavenie , čo najviac približne k reálu?
to isté sa pýtam Fučidy a Roba.
najotravnejší
Tajpan
resp: v akom nastavení bude lietať AH-server


V tomhle prispevku popisu co si myslim ja tak nejak podle skusenosti, ale nikdy me to nenapadlo systematicky sledovat a je dost mozne ze realita je jina a tohle ze je mnou dost subjektivne videno.

Privital bych diskusi od lidi co letaji nebo od lidi co se zabyvaji meteo vecma at se zapoji a domluvime nejake rozumne nastaveni.



No co vim tak v realu se normalne sportovne leta bez jakychkoli problemu do 5m/s. Vetsi vitr znamena pro mnoho letounu omezeni, relativne snesitelne se leta az nekam k 8-10m/s co bych tak odhadl. Vetsi vitr uz znamena omezeni i pro vetsi stroje i kdyz dneska jsou velci dopravaci schopni letat i pri 25m/s pokud neni moc narazovy.

Omezeni je hlavne v prizemnim vetru kvuli vzletum a pristanim. Samozrejme za letu je to pak take dulezite, ale kdyz uz clovek je ve vzduchu, ma tam moznost manevrovani a tak...


Leto:
* oblacnost byva 600-1200m AGL zakladny.
* u nas je bezne jen maly vitr do 3m/s s mirnymi poryvy a turbulencemi.
* Vitr nad 5m/s je jen malo kdy v lete, vetsinou jsou pak i mirne az stredni poryvy s malou turbulenci.
* v bourkach (jen 3-4 za leto a radove hodina-dve) vitr do 20m/s s velkymi narazy a velkymi turbulencemi.

Podzim:
* Oblacnost 500-800m AGL zakladny, vyskyt rannich mlh.
* prevazuje vetrno kolem 5-8m/s, stredni narazy, mala turbulence.
* obcas vetrno i kolem 12m/s, stredni narazy, zadna turbulence.

Zima:
* Oblacnost 300-800m AGL zakladny, obcasny vyskyt celodennich prizemnich mlh a kourma.
* Bezne jen maly vitr do 3m/s s mirnymi poryvy bez turbulence.
* Vitr nad 5-8m/s mene casto, vetsinou jsou pak i mirne az stredni poryvy bez turbulence.

Jaro:
* Oblacnost 500-2000m AGL zakladny, vyskyt rannich mlh.
* prevazuje vetrno kolem 5-8m/s, stredni narazy, stredni turbulence.
* obcas vetrno i kolem 15m/s, stredni a velke narazy, mala turbulence.


To bych tak tipoval jako vnitrozemske pocasi. Pri pobrezi bych cekal obecne silnejsi vitr stabilniho charakteru bez turbulenci, a vetsi oblacnost. Nad morem (pacifik) asi to same ale s vyssimi zakladnami mraku.
 
1stCL_Fucida
Noo..já bych mraky minimálně v létě poslal i výše..a vítr bych se asi taky nebál trochu zesílit. Ale mé zkušenosti jsou v tomhle směru moc malé, než abych to mohl nějakým dlouhodobějším pozorováním kvalifikovaněji odhadnout. Co nějaká meteo data?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Panek
V létě mraky výše. Pod 1000m AGL jsem potkal mrak jen na Ještědsko-kozákovském hřebu při jihozápadním větru.
Ale vzpomínka pěkná:
Bylo to JV od Semil. Podlétal jsem ho směrem na Lomnici a mrholilo z něj. Viděl jsem tenkrát 3 duhy najenou. A očekávanej stoupák nikde.
 
AH_Cutora
napadlo me treba Windguru. Nakonfiguroval jsem si Ranou u Loun (jednak od sud pochazim, jednak je tu letiste a Rana je jedno z paraglide a rogalo center):

Akorat tam neni vyska zakladen, typ oblacnosti a poryvy, ale to uz se da nastrelit.


http://www.windgu...&model=gfs
 
1stCL_Fucida
He he Úsměv To je dobrý Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Uzin
Co se pamatuji, tak koncem padesátých let létali letečtí modeláři při soutěžích volných modelů do 12 m/s. Jen vzpomínka pamětníka, těsně pod touto hranicí se létal okresní přebor na Rané. Úsměv
Upravil/a Uzin dne 29-12-2010 15:21
 
AH_Cutora
Uzin napsal:
Co se pamatuji, tak koncem padesátých let létali letečtí modeláři při soutěžích volných modelů do 12 m/s. Jen vzpomínka pamětníka, těsně pod touto hranicí se létal okresní přebor na Rané. Úsměv


No jo, ale vsadim se ze to byly svahove magnetaky a pro ty je vitr vhodny, byt tech 12m/s je uz i na ne dost. Nebo se pletu?
 
1stCL_Fucida
Blaník má v manuálu povoleno čelních 12m/s, resp. boční 3m/s jako maximum. Ale když to jde přímo zepředu tak se dá bezpečně kočírovat i v o něco silnějším větru. Horší jsou různý poryvy.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Uzin
Tenkrát jsem lítal neřízené větroně A1, A2,(ještě mám schované céčko,lol) .Ta hranice větru byla v celostátních propozicích soutěží.
 
AH_Cutora
Tak to byly tehdejsi soutezici soucasne i adepty na sprint na 6km pri tomhle vetru. To letecti modelari byly asi fakt namakani prespolni bezci. To si neumim predstavit, ja poustel A2 max. za slabeho vetru a i tak jsem se nabehal kilometru a obcas proste nedobehl a prisel o nej... Zlata RCcka, dneska bych uz volnasky neubehal.
 
Uzin
Nechci zahlcovat vlákno, ale těch 12 m/s byla horní hranice regulérnosti, běžně se i rekreačně lítalo při 6 m/s. Přespolní běh to byl stejně, ale horší bylo, když člověk z lenosti (blbosti) nenastavil determalizátor, a ona byla termika. Jednou v Mostě v zimě jsem udělal zkušební let, jen asi na 20 m šnůry: A2 zmizela v nízkých mracích, za měsíc mi ji přinesl železničář, že prý ji našel v Teplicích na kolejích před příjezdem vlaku. Ani po klukovi nechtěl nálezné, lol.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,006,936 návštěv