Je tomu zhruba týden, co jsem se proletěl ve velice zdařilém trenažéru/simulátoru letounu Zlín Z-242L .Trenažér se nachází v prostorách firmy ALFASIM v Praze-Kbelích a je z rodiny tzv. FIX BASE ,to znamená že základna simulátoru není pohyblivá.
Tato věc ale trenažéru na své hodnotě nic neubírá.
Pilotní kabina je velice zdařile a profesionálně provedena.Jsou použity některé komponenty přímo od výrobce letounů Zlín.Piloti sedí dva vedle sebe, přesně jako u dospělého letounu.
[img]http://img580.imageshack.us/img580/2571/alfasim03.jpg[/img] is not a valid Image.
Všechny přepínače, ovládací prvky klapek, ovládání motoru atd. je přesně tak, jak je tomu u skutečné 242.
Jak je kabina profesionálně vyrobená si můžete prohlédnout na obrázku nahoře.
Nyní něco přímo od tvůrců trenažéru ...
" Tento letecký trenažér umožňuje provádět seznamovací, výcvikové nebo kondiční lety nejen pilotům ve výcviku, ale také široké veřejnosti. Na simulátoru se létají cvičné, pokračovací, akrobatické, noční, skupinové přístrojové a navigační lety za různých provozních a meteorologických podmínek. Simulátor je vybaven snímačem Alfasim Head Control, který je umístěn na reálných leteckých sluchátkách pilota. Díky tomu může posádka využívat plynulé boční pohledy, stejně jako v reálném letadle. Vizualizace krajiny se promítá na rozsáhlou širokoúhlou plochu.
Součástí tohoto trenažéru je také rozsáhlá profesionální instruktorská stanice, ze které je možné nastavit velký počet simulovaných závad, změny počasí, nouzové situace atd. Pro tento trenažér jsou vyrobeny speciální výcvikové letiště, jako např. aeroklubové, vysokohorské, akrobatické, mezinárodní, vojenské, zemědělské, pouštní, arktické letiště či letadlová loď."
Na druhém obrázku je pěkně vidět instruktorské pracoviště, kde lze ovládat softwarově vše, co si jen lze vymyslet.
[img]http://img121.imageshack.us/img121/8943/alfasim02.jpg[/img] is not a valid Image.
Software i většina hardware (včetně Head View Control ) je vytvořena přímo na míru tvůrci simulátoru.
Jelikož při družné debatě padla zmínka o mém členství v komunitě virtuálních pilotů, byla nám nabídnuta celkem slušná cena za letovou hodinu...
" Cena za simulátor pro členy Světa virtuálních křídel: od 990,- Kč + DPH / 60 min. ( při objednávce 5 hodin a více) ".
V případě zájmu o pilotní výcviky provozujeme 3 letouny: Zlín 142, Zlín 126 a Cessna 172.
Všechna letadla jsou po G.O. ve výborném technickém stavu.
Ceny za pilotní výcviky od 139.000,- Kč + DPH (Z-126)
Na obrázku dole je Z-142 po G.O.
[img]http://img823.imageshack.us/img823/8341/zlnz142pilotnvcvik.jpg[/img] is not a valid Image.
Také jsou možné kondiční lety, seznamovací lety či rozšiřování kvalifikací, např. NIGHT, ACR, MEP atd.
" Koukněte ještě na stránky http://www.leteck... které provozuje p. Martin Hradecký.
Oni se nám starají kompletně o celé provozování, takže můžete kontaktovat buď mne a nebo nejlépe přímo jeho.."
Já sám plánuji ještě nějaký ten "polet" na tomto simu rozhodně absolvovat. Zkusil jsem si horizont, let ve skupině a přistání.
Opravdu povedený zážitek..
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.