Jak většina z nás ví, organizace speciálky může být jednoduchá záležitost několika hodin, v některých případech se však organizátoři zdobrovolní více než je zdrávo a tráví nad přípravou desítky hodin.
Pátrají po planesetech, testují fungování připravené mapy, připravují alternativné scénáře o kterých ani netušíte a to jen proto, aby server sletěl ve chvíli, kdy se všichni přihlašují, podruhé sletěl při hromadném startu a potřetí při hromadném střetu nad oblastí cílů.
Ve všech třech případech jsou za selháním buď technické problémy, které lze neutralizovat omezením počtu účastníků, nebo vyhozením problémového uživatele se špatným spojením, nestaženými skiny, pomalým počítačem, poprvé neobvykle přetíženým dvojnásobným počtem jednotek ve vzduchu.
Nebudu tu vyjmenovávat všechny případy, ale pro každého přihlášeného by mělo být zřejmé, že ať se snaží organizátor sebevíce, může něco selhat, i když je na technické problémy dedikáče brán zřetel. Obvykle pak druhý takový pokus nedostane, nebo mu na něj nepřijde dostatek pilotů, kteří by byli schopni testovat chybu ve scénáři a příště příště se poučit.
Takže, s čím tu pracujeme.
Oficiálně je dedikáč krump, Oleg se nikdy netajil tím, že je pro něj důležitější off-line kampaň. Obdobné už tvrdil o BoBku, sice dávno, ale tvrdil.
Server má problémy:
Když se z něj začnou stahovat skiny (nejlépe hromadně).
Když se přihlásí uživatel s nestabilním spojením.
Když se přihlásí hodně uživatelů v jednu chvíli.
Když se začne pohybovat hodně letadel na malém prostoru (hromadné starty).
Při každé nadcházející SM mějte na paměti, když jsem vás žádal o provedení nějakého hromadného testu zaměřeného na přetížení dedikáče za účelem zjištění jeho nedostatků, jejichž známost by mohla vylepšit design speciálek, tak ste se na to vyprdli a nebo tvrdili, že je to blbost.
Udělejte tedy alespoň jednu věc, napište sem k jakým technickým problémům u vás dochází nejčastěji, ať se odstraní alespon ty největší problémy nějakám designovým řešením.
Moje problémy při speciálkách
1. samotné přihlášení při účasti 55+ pilotů (na dfs pro 60 žádné problémy, ovšem také žádné hromadné přihlašování)
2. lagy při pojíždení (plus nehody)
3. vykopnutí ze serveru ještě před startem (plus opakované přihlašování)
4. hromadné setkání všech v jedné oblasti
5. dlouhé čekání na stažení mise (server je přetížen rozesíláním misí, s vogonem jsme také odhalili určitou maximální velikost mise v kB, jejíž překročení při přihlášení víde jak 10-15 lidí zazdí server )
--------------------------------------------------------------------
Testovat by se dalo postupné přihlašování proti hromadnému neřízenému přihlašování
Hromadné starty proti postupným startům ve skupinách.
Menší koncentrace jednotek na více letištích s přeskupením až ve vzduchu.
Otázka tedy zní: Zkusil to někdo ? Jaké z toho jsou závěry ?
Pokud se ví, že dedikáč za nějakých okolností při 60 lidech padá, tak je to málo.
Já jsem v této veci optimista. Když běží dfs s 60, proč by měla sletět SM už při přihlašování pilotů na server nebo pojíždění ?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.